Arkadiusz Milik

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Yopi »

Ze hebben daar al een stukadoor. :hypocrite.gif:
Arthur

Bericht door Arthur »

Vergelijking op de Poolse tv met andere spitsen op die leeftijd bij Ajax:

Afbeelding

Vertaling:
Starting "11"
Minutes
Goals
Assists
Contribution to goal per minute
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Die wedstrijd tegen JOS zit daar ook bij, toch? Stel je eens voor, Suarez tegen die arme amateurs...
wimpey

Bericht door wimpey »

Suarez en Ibra op 20-jarige leeftijd is wel effe een ander niveau dan Milik. Ik vind hem technisch matig.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Hij is vooral wisselvallig. Maar dat waren Zlatan en Suarez óók. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij even goed is als die twee. Dan heb je het over buitencategorie.

Hij heeft niet het hoofd en de uitstraling van een twintigjarige. Hij lijkt ouder maar komt pas kijken.
Arthur

Bericht door Arthur »

Yopi schreef:Die wedstrijd tegen JOS zit daar ook bij, toch? Stel je eens voor, Suarez tegen die arme amateurs...
Klopt, maar ook zonder zijn 8 goals in het bekertoernooi zijn het natuurlijk prima cijfers.
Mano

Bericht door Mano »

Zlatan was bij Ajax de eerste twee jaar helemaal niet goed.
Je zag aan alles dat de klasse er vanaf droop maar het mondde niet uit in harde cijfers/goals.
dat kwam eigenlijk pas in seizoen 3, waarbij hij na 5 wedstrijden verkocht werd.

we hebben nooit genoten van de topper zlatan. Wel opgeleid (deels) maar niet de vruchten geplukt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Mee eens. Ik vond Mido in die tijd een stukkie beter.

Over Milik ben ik best tevreden tot nu toe.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Mano schreef:Zlatan was bij Ajax de eerste twee jaar helemaal niet goed.
Je zag aan alles dat de klasse er vanaf droop maar het mondde niet uit in harde cijfers/goals.
dat kwam eigenlijk pas in seizoen 3, waarbij hij na 5 wedstrijden verkocht werd.

we hebben nooit genoten van de topper zlatan. Wel opgeleid (deels) maar niet de vruchten geplukt.
Kleine correctie: Zlatan heeft 3 volledige seizoenen bij Ajax gezeten. In zijn 4e seizoen werd hij na 5 wedstrijden verkocht.

Was trouwens grappig geweest als ze Mido ook in deze vergelijking hadden meegenomen. Die had volgens mij na dit aantal wedstrijden nog betere statistieken. In ieder geval had bij betere statistieken dan Zlatan.

Verder is het natuurlijk niet zo 'sexy' om een jonge aanstormende topspits langs de meetlat met 'groten' te leggen en hem dan met Mido te vergelijken. :smile-ajax.gif:
Arthur

Bericht door Arthur »

Mido begon zelf ook niet zo goed natuurlijk. Pas toen Koeman hem later in de spits zette ging hij scoren.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Al die aankopen begonnen een beetje stroef, op Hatem Trabelsi na natuurlijk. Die stond er meteen en blijft nog steeds hoog in mijn lijst staan van beste rechtsbacks die ik bij welke club dan ook heb zien spelen.

Ik herinner me nog het Amsterdam Tournament tegen Inter. Een 4-3-3 opstelling met Zlatan in de spits, Mido linksbuiten dus zal Van der Meyde wel op rechts hebben gestaan. Spectaculaire pot met echt prachtige staaltjes van zowel Zlatan als Mido. Toen dacht ik "dit belooft veel, met deze gasten gaan we nog wat beleven!!"

In zijn eerste seizoen was Mido al wel behoorlijk belangrijk, kopte de 1-0 in de bekerfinale binnen en scoorde er vooral op los toen we in de laatste wedstrijden van het seizoen PSV aan het aftroeven waren in de strijd om voor het eerst sinds 1998 eindelijk weer een landstitel.

Uiteraard was Mido wel wat onwennig in ons speelsysteem, vooral als linksbuiten. Hij vond zelf dat hij een spits was, maar had Ja en Amen tegen de coach gezegd wbt een rol als nummer 11. Hij dacht "f*ck it, dan stelt hij me in ieder geval telkens op en dan claim ik tijdens het seizoen die plaats in de spits dan wel". :smile-ajax.gif:
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Milik is een uitstekende spits en wordt de komende jaren nog veel beter. Je ziet gelijk dat hij niet de techniek van Zlatan heeft, en niet het gogme en het onberekenbare van Suarez, maar Milik is een doelpuntenmachine met een dodelijke linker, prima koptechniek en een uitstekende fysiek. Hij heeft het geluk dat hij bij Ajax samenspeelt met vleugelaanvallers met een actie en uitstekende voorzet. Over 2 jaar zie ik Milik wel bij Liverpool of Schalke belanden voor een miljoen of 25. Complimenten voor de scouting!
Ajax!
Arthur

Bericht door Arthur »

Deels mee eens, maar een prima koptechniek heeft hij niet. Hij verliest bijna al zijn kopduels en heeft ook al wat grote kansen met zijn hoofd gemist.
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Ach, Zlatan heeft ook op latere leeftijd goed leren koppen. Pas nadat hij weg was uit Amsterdam. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Hermann

Bericht door Hermann »

Giacomo Puccini schreef:Milik is een uitstekende spits en wordt de komende jaren nog veel beter. Je ziet gelijk dat hij niet de techniek van Zlatan heeft, en niet het gogme en het onberekenbare van Suarez, maar Milik is een doelpuntenmachine met een dodelijke linker, prima koptechniek en een uitstekende fysiek. Hij heeft het geluk dat hij bij Ajax samenspeelt met vleugelaanvallers met een actie en uitstekende voorzet. Over 2 jaar zie ik Milik wel bij Liverpool of Schalke belanden voor een miljoen of 25. Complimenten voor de scouting!
Laten we hem dan maar eens vastleggen, hè?

Vanwege de contractverlenging van Sigg' vrees ik met grote vrezen dat FdB overweegt Milik niet over te nemen om de doorstroming (Zivkovic) niet te blokkeren.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Zelfs De Boer kan er straks niet meer omheen. Of Milik moet in een vormcrisis raken.

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... milik.html

Dat is wel heel lovend. En Leo zou Leo niet zijn als hij zich niet meteen indekte. :smallgrin.gif:
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Milik kon naar de PL:

http://www.sportowefakty.pl/pilka-nozna ... ier-league

Bijzonder dat hij voor Ajax gekozen heeft. Dat zouden de meeste spelers niet doen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij zat op een dood spoor. Als hij een succesvolle loopbaan wilde opbouwen was het wel belangrijk dat zijn volgende stap een succesvolle zou zijn. Ajax heeft in het recente verleden natuurlijk laten zien dat talenten zich hier kunnen ontwikkelen en vervolgens een stap verder kunnen zetten. Daarbij kon hij bij Leicester geen CL voetbal spelen.

Ik snap dat ze daar beter zullen betalen maar voorlopig zit hij nog op zijn contract uit Duitsland én hij zet weer duidelijk een stap voorwaarts. Zo heel bijzonder is die keuze nu ook weer niet.
Nil volentibus arduum
Baseman

Bericht door Baseman »

Uit het AD:
Milik geeft zijn periode bij Ajax 'een tien'

Arek Milik brak afgelopen half jaar door bij Ajax én het Poolse elftal. De 20-jarige spits kijkt dan ook tevreden terug op de eerste seizoenshelft. ,,Het eerste deel van 2014 geef ik een 8, het tweede deel een 10'', zei hij op de website van Ajax.
,,Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, maar als ik terugkijk op het afgelopen halfjaar bij Ajax en de Poolse nationale ploeg ben ik zeer tevreden. Eigenlijk is het perfect gelopen.''

Milik wordt dit seizoen gehuurd van Bayer Leverkusen en kan wanneer Ajax dat wil overgekocht worden. De Pool maakte in zijn eerste maanden al zeventien doelpunten voor Ajax, waarvan zes in de bekerwedstrijd tegen JOS Watergraafsmeer (0-9). Milik noemt zijn eerste twee doelpunten, half september tegen Heracles, een doorbraak. ..Daar kreeg ik zelfvertrouwen van, ik was een drempel over.''

Als hoogtepunt bij de nationale ploeg noemt hij de openingstreffer in de historische 2-0-overwinning op Duitsland op de WK-kwalificatie begin oktober. Het was de eerste zege ooit van Polen op de Duitsers.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Hij heeft het blijkbaar naar zijn zin. :smallgrin.gif:

Ik geef hem een zeventje. Een zes voor zijn prestaties (die wisselend waren) en een bonuspunt voor zijn instelling.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Lionel

Bericht door Lionel »

Als ze de optie lichten van deze prutser word ik gek. Kan er echt helemaal niks van.

1. Geen eigen actie
2. Niet snel
3. Niet technisch
4. Kan niet kaatsen
5. Kan niet aan de zijkanten
6. Tactisch inzicht van een blinde
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Ik vind je te hard. Die jongen is 20 en heeft echt wel laten zien over mogelijkheden te beschikken. Maar zonder Klaassen komt er gewoon echt helemaal niets vanaf het middenveld he. Nul. Ik heb gisteren niet één moment gezien waarop een middenvelder een aanvaller met een lekkere pass aan het werk zette.

Milik is ook weer zo'n jongen die gekneed moet worden. Had onze 2e spits moeten zijn. Ik bewonder het geduld van FdB hoor. Hij haalt er al ruim 4 jaar het meer dan maximale uit, als je het mij vraagt.
Lionel

Bericht door Lionel »

Geen enkele fatsoenlijke loopactie ook van die jongen. Nee dit is geen spits waar we geld aan uit moeten geven. Zet Zivkovic er maar in. Die heeft tenminste snelheid.
IK GELOOF!!!!!!
Mano

Bericht door Mano »

Zullen we eerst het middenveld oplossen? :confused.gif:
met dit middenveld scoort Falcao ook een onvoldoende bij Ajax.

los dat eerst op, daarna zeiken op spits
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Plaats reactie