Griekenland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Bericht door wimpey »

Jöhnk schreef:Tegen Kopenhagen kon HTC beschikken over Grygera en Stam.

Met de nadruk op kon, want Grygera werd niet opgesteld in de hoop hem nog te verpatsen. Funeste beslissing, zo bleek achteraf.
De man bracht ook een bibberende debutant in direct na de 0-1 en 'vergat' om te reageren nadat de trainer van FCK een 2e aanvaller inbracht.

Je zag het misgaan, want de wedstrijd kantelde. Ik zat voor de TV te schreeuwen: ingrijpen, lul!!!! Deed ie niet.

Als ik TD was geweest, had ik die incompetente clown met z'n grote waffel direct na de wedstrijd ontslagen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ja, moet je doen met coaches die de bal in eigen doel schoppen.

Het hele team had de bibbers. Voetbaltechnisch was er niets aan de hand.
Het stinkt aan alle kanten!
wimpey

Bericht door wimpey »

joey schreef:Ja, moet je doen met coaches die de bal in eigen doel schoppen.
... en die verkeerd wisselen en niet reageren op hetgeen zich op het veld afspeelt.

Als coach en als tacticus viel Ten Cate toen al genadeloos door de mand. Pijnlijk voorproefje van wat ons toen nog te wachten stond.

2 weggegooide seizoenen waarvoor HtC en MVG in zeer grote mate verantwoordelijk waren. Zulke vlieggewichten hoop ik bij Ajax nooit meer op dergelijke posities te zien.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Natuurlijk hebben die twee fouten gemaakt, maar het probleem zit veel dieper. Die wedstrijd maakte bijvoorbeeld duidelijk dat onze talenten niet zijn voorbereid op wat op het hoogste niveau van ze wordt gevraagd. Als je ziet welke capriolen Urby uithaalde.... dat had Frank de Boer nooit gedaan, ook niet op zijn achttiende. Die had alle basisvaardigheden van het voetbal toen al onder de knie.
Een jonge speler kun je in principe best laten invallen tegen FC Kopenhagen. Waarom niet? Cruijff stelde Verlaat op in een EC-finale, dat liep goed af. Verlaat had vast minder talent dan Urby of Vermaelen, maar hij wist wel wat hij moest doen. Cruijff zei gewoon: 'Speel je eigen spel', dat was genoeg. Zelfde later met Kluivert of Seedorf of andere spelers die Van Gaal voor de leeuwen gooide. Nu is het dus zo dat spelers nog eens basisvaardigheden moeten leren op het moment dat ze in Ajax 1 komen. Dat gaat ten koste van de resultaten.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

joey schreef:Het hele team had de bibbers. Voetbaltechnisch was er niets aan de hand.
Yeah right. Kopenhagen was drie van de vier helften de betere. In die ene helft waarin Ajax een optisch overwicht had kwam men niet verder dan wat halve kansjes voor Gabri.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Het zal wel, Jöhnk.

Feit is dat we ons het afgelopen jaar niet eens geplaatst hebben voor de VCL. Blijkbaar hebben we niet echt de kwaliteit in huis.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Inderdaad. De kwaliteit ontbreekt. In de spelersgroep, in het samenspel. Twee jaar wanpresteren in de VCL kun je niet bagatelliseren tot mentaal probleem.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Net zoals tegen Bröndby een jaar eerder, toen hadden we echter wél geluk. Ajax heeft het structureel te moeilijk tegen dit soort ploegen, ook als we dit seizoen de voorronde CL hadden gehaald, ben ik bang.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
joey
Erelid

Bericht door joey »

Jöhnk schreef:Inderdaad. De kwaliteit ontbreekt. In de spelersgroep, in het samenspel. Twee jaar wanpresteren in de VCL kun je niet bagatelliseren tot mentaal probleem.
Dat doe ik ook zeker niet. Het is een combinatie van factoren. Weinig kwaliteit, de timing van de VCL, afgelopen seizoen ook zeker het vertrek van Sneijder. Fouten van de trainer. Fouten van de TD. Fouten van de spelers, die te weinig talent hebben of niet goed genoeg opgeleid/voorbereid om te kunnen presteren op dit niveau. Urby is daarvan het ultieme voorbeeld. Het uitroepen van de wedstrijden van de VCL tot de belangrijkste van het jaar, waardoor de druk enorm wordt opgevoerd. Eigenlijk ging er niets goed.
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

Ten Cate begint het seizoen net zoals zijn 'geliefde' Ajax met een 2-1 uitnederlaag.

AEK - Panathinaikos 2-1

Gelukkig eindelijk iets om blij om te zijn dit weekend... :hupajax.gif:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
LucaS

Bericht door LucaS »

Gefeliciteerd alvast met het kampioenschap, AEK'ers! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache
Duke

Bericht door Duke »

Altijd lastig, AEK uit. :smallgrin.gif:

Salvador Dali
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Vroeger was de eerste slag nog slechts een daalder waard. Luuk. Die goede ouwe tijd.
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

LucaS schreef:Gefeliciteerd alvast met het kampioenschap, AEK'ers! :hypocrite.gif:
Hmmm...helaas gaat het in Griekenland WEL tussen min of meer 3 gelijkwaardige teams...

In other words: Olympiakos zal wel weer de lachende derde worden..
LucaS

Bericht door LucaS »

Het wordt er in ieder geval wel saaier op zo!
I think I lost my fucking headache
joey
Erelid

Bericht door joey »

Duke schreef:Altijd lastig, AEK uit. :smallgrin.gif:
Panathinaikos had het feest ter ere van het bereiken van de CL nog in de benen. :hypocrite.gif:

Leuk, zo'n feest. Zou ik ook wel eens willen meemaken. :blush.gif:
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

joey schreef:
Panathinaikos had het feest ter ere van het bereiken van de CL nog in de benen. :hypocrite.gif:

Leuk, zo'n feest. Zou ik ook wel eens willen meemaken. :blush.gif:
Ja, klote Van Basten!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

:eusa_naughty.gif:

Meer respect voor de club van Kuipheld Juanfran is wel op zijn plaats meen ik ;)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Deli op zo aug 31, 2008 10:13 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Duke

Bericht door Duke »

Dat zeg ik toch? Ik denk dat deze uitslag niet vreemd is, toch?

Salvador Dali
Beloki

Bericht door Beloki »

Vanwaar je liefde voor AEK, Deli? Waarom AEK en niet Olympiacos? (die mij meer aanspreekt, vanwege het voetbal en de uitstraling)
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

Duke schreef:Dat zeg ik toch? Ik denk dat deze uitslag niet vreemd is, toch?
Ja ja...dat zeg je heel goed..
Geen vreemde uitslag inderdaad.
AEK - Panathinaikos is gewoon een derby... Lastig om daarmee te beginnen maar des te lekkerder om hem in de pocket te hebben.

@ Beloki: AEK is opgericht door de Griekse minderheid uit Istanbul in 1924. Mijn voorouders aan vaderskant komen daar vandaan (ben zelf in Athene geboren). Daarnaast ben ik natuurlijk (zoals in heel veel gevallen) aangestoken met het virus door mijn vader. Tot slot, mijn vader komt uit Alexandroupolis (NO Griekenland) toevalligerwijs is dat de geboortplaats van ex-AEK ster en huidige AEK-voorzitter Demis Nikolaidis.

Panathinaikos is DE club van Athene...tevens een beetje de club van de elite. Ik vind het een smakeloze, neutrale club...een beetje het PSV van Griekenland in mijn beleving.

Olympiakos haat ik. Ik kan mijn gevoelens voor die club niet anders weergeven dan het gebruik van het woord haat. Het is sowieso de volksclub van Griekenland komend uit DE havenstad van Griekenland (ring a bell?). Ik denk dat ze qua supporters het dichtstbij komen bij het Benfica-verhaal in Portugal dan welke andere club in Europa. Daarnaast maakt Olympiakos zich al tientallen jaren schuldig aan het regeren van het voetbal achter de schermen in Griekenland...
Verschrikkelijke, wanstaltige club....

Even goede vrienden verder.... :aai.gif:
Laatst gewijzigd door Deli op zo aug 31, 2008 10:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
jabu

Bericht door jabu »

Je bent niet de enige AEK-fan die niet zo'n 'liefhebber' van Olympiacos is. De, sportief gezien succesvolle, overstap van 'AEK-er' Bajevic naar Olympiacos werd hem niet in dank afgenomen.
Beloki

Bericht door Beloki »

Ik ben echt geen grote fan, ofzo. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het een mooie club vind. Dat stadion, die shirts. Die spelers. De macht. En die naam is natuurlijk, totaal belangrijk overgens, heilig mooi.

Vorig seizoen speelden ze trouwens prima in de CL, tot Chelsea langskwam.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Deli schreef:
LucaS schreef:Gefeliciteerd alvast met het kampioenschap, AEK'ers! :hypocrite.gif:
Hmmm...helaas gaat het in Griekenland WEL tussen min of meer 3 gelijkwaardige teams...

In other words: Olympiakos zal wel weer de lachende derde worden..
Ik ken de teams niet door en door, maar ik zou er maar op rekenen dat Olympiakos inderdaad kampioen wordt. Er zit daar (maar ook bij andere Griekste clubs) ook gewoon goed geld. Diogo is bijvoorbeeld een dure maar uitstekende spits.

Heeft Pelletieri al gespeeld, Deli? Zo ja, hoe ging dat?
Duke

Bericht door Duke »

Ik heb in ieder geval geen sympathie met Olympiakos. Dat heeft te maken met de 2-0 nederlaag in 1983, met een onterechte rode kaart voor Edo Ophof, en een zich misdragende Griekse ploeg en publiek (tenminste, zo was het in mijn herinnering :blush.gif: ).

Salvador Dali
Plaats reactie