Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Jong Ajax

Bericht door Cruijff » do dec 29, 2011 4:13 pm

Peter schreef:Fischer speelt ook nog wel eens als spits toch? Al weet ik niet hoe hij het doet, want de laatste keer was hij geblesseerd.
Zeer sporadisch heeft Fischer echt in de punt gestaan. Qua type is het een echt ouderwetse nummer 10, een spelmaker, in een analyse werd hij laatst met Van der Vaart vergeleken en gaf men aan dat hij met zijn spel continu de bal van medespelers opeist, zonder dat hij daarvoor zijn mond open hoeft te trekken. Er is een bepaalde periode geweest dat hij na wedstrijden een paar dagen sip kon zijn als hij wel continu goed vrijliep, maar door medespelers veel te weinig werd aangespeeld.

Velen die samenvattingen bekijken van wedstrijden die op De Toekomst worden gespeeld kunnen de indruk krijgen dat Viktor Fisher in de spits staat. Dit komt omdat hij een ontzettende goalgetter is, je ziet hem vaak vooracties maken die typerend zijn voor een schaduwspits, rechtshalf of linkshalf, maar hij duikt ook continu in de zestien op met doeltreffende kopballen, staat enorm vaak op de juiste plaats bij een rebound en je ziet hem continu schoten van afstand afvuren die zeer vaak in het net vliegen. Heel compleet talent.

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 29, 2011 4:23 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef:Jonk is nota bene aangenomen om individuele trainigen te geven. :excited.gif:
Die door opleidingsgoeroe JOR echter werden afgeschaft.

Blijkbaar is hij van mening dat een klassikale aanpak beter werkt, onafhankelijk van de positie die een speler in het veld inneemt.
Dat is niet waar, het werd alleen voor de jongste groep afgeschaft. Het idee van individuele trainingen is helemaal niet afgeschaft. En is bij Ajax ook niet door JC ge(her)introduceerd, zoals ten onrechte wel wordt beweerd.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 29, 2011 4:25 pm

De kapstok, het type-Kluivert, de nummer 9 etc. mag ook niet meer de norm zijn. We zijn inmiddels ruim 1.5 decennium verder en het voetbal heeft niet stilgestaan. Hoewel, bij Ajax natuurlijk wel...

Ik zou bij Ajax-1 het liefst Eriksen als 9.5 en Sig dan wel Sulejmani als rechter- en Boerrigter als linkerspits zien.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 29, 2011 4:43 pm

Overigens moeten we niet vergeten dat ook minimaal 1 zoontje van Kluivert Ajax nog steeds in de jeugd van Ajax rondloopt. Voor goed Ajax voetbal is zo'n kapstok juist wel belangrijk. Met een type Patrick Kluivert, Nwanko Kanu, Bas Dost of Peter Crouch staat er altijd een grote vent in positie, die oorlog maakt, kan koppen, een bal vasthoudt, afmaakt of voortzet.

Kolbein Sigthorsson is misschien juist iets te compleet (helaas net iets te klein) en jammer genoeg ook blessuregevoelig. Sig kan wel koppen, maar wint niet standaard alle échte duels, zo'n kapstok wel. Sig doet 90 minuten goed mee, is gevaarlijk met de counter, heeft sterke vooracties zoals bij de 1-0 in het competitieduel tegen Twente. Maar hij loopt helaas niet altijd in positie. Ik zie graag een echt grote, lange sterke spits in combinatie met Boerrigter op de flank en Sig in een wat vrijere rol (volgens mij heeft hij het ook in zich om op een manier van de zijkant te komen zoals Dembéle en El Ham in hun beste AZ momenten) en dan zie ik Sulejmani het liefst uit het team te verdwijnen

Volgens mij heeft ons spel dan veel meer rendement.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 29, 2011 5:27 pm

De beruchte voorzetten van Derk.....
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » do dec 29, 2011 5:46 pm

Jöhnk schreef:Dat is dan toch helemaal niet zo vreemd? Een speler kan toch best niet goed genoeg zijn voor Ajax, maar niettemin profijt hebben van een individualistische aanpak?

AA Gent is momenteel trouwens niet minder dan Ajax.
Lol ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do dec 29, 2011 6:03 pm

Rishi schreef:De beruchte voorzetten van Derk.....
Die zijn nog altijd een stuk beter dan de voorzetten van Sulejmani, Ebecilio, Narsingh, Wijnaldum en Lukoki.

Maar ik zal binnenkort even wat filmwerk publiceren van écht goed combinatievoetbal met continu positiewisselingen, goede voorzetten vanaf de flanken en een spits waar je van zult smullen.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 29, 2011 6:51 pm

Wat boeit het dat zijn voorZetten beter zijn dan bovengenoemde spelers?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 29, 2011 8:37 pm

LucaS schreef:Dat is niet waar, het werd alleen voor de jongste groep afgeschaft. Het idee van individuele trainingen is helemaal niet afgeschaft. En is bij Ajax ook niet door JC ge(her)introduceerd, zoals ten onrechte wel wordt beweerd.
Jonk kon nog zo veel individuele trainingen willen geven onder Olde Riekerink, als dat ten koste ging van de teamprestaties van elftallen krijg hij geen spelers ter beschikking. Heeft-ie ook al eens eerder bij Eredivisielive aangegeven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 29, 2011 8:47 pm

En hoe zou dat ten koste kunnen gaan van een teamprestatie?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 29, 2011 8:49 pm

Individueel trainen in plaats van op automatismen trainen met de groep.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » do dec 29, 2011 10:03 pm

Tja, ik begrijp er niks van.Ik zie al die interviews op EL. maar dat heb ik Jonk niet horen zeggen .. Maar goed ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 29, 2011 10:39 pm

Misschien is het handig om beide te doen. En spelers in de opleiding bij Ajax zijn lang genoeg beschikbaar om beide te kunnen doen. In een complete opleiding is het en en, niet of of.

999

Bericht door 999 » do dec 29, 2011 10:47 pm

Natuurlijk kan dat beide ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 29, 2011 10:47 pm

Je doet altijd allebei, maar de vraag is in hoeverre de verhouding voldoet aan het belang van het individu dan wel van het elftal.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 29, 2011 10:50 pm

Dus is het niet zo raar als wordt vastgesteld dat een groepstraining op een bepaald moment even voorrang heeft boven individuele training.

999

Bericht door 999 » do dec 29, 2011 10:58 pm

Ach, de een moet wat meer teamdiscipline aangeleerd worden, de ander zal wat individueel bijgeschaaft moeten worden .. Maar volgens mij is dat nooit anders geweest ..

Maar het mooie is dat je dat gegeven over, zeg een jaar of 2-3, gwoon kan meten aan het aantal goede spelers wat door gaat stromen .. en dan ben ik oprecht benieuwd naar de, bij wijze van spreke dan, Messi's, Xavi's en Iniesta's die bij ons gaan bovendrijven ....
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 29, 2011 11:09 pm

LucaS schreef:Dus is het niet zo raar als wordt vastgesteld dat een groepstraining op een bepaald moment even voorrang heeft boven individuele training.
Niet 'een bepaald moment'. Structureel waren de verhoudingen zwaar in het nadeel van individuele trainingen. Maar goed, blijf jij lekker draaien.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 29, 2011 11:16 pm

Ach, de bekende schampere beledigend bedoelde opmerkingen zodra het even over inhoud gaat. Excuus Bert, jij hebt de wijsheid in pacht, net als het kamp dat je blind aanhangt.

999

Bericht door 999 » do dec 29, 2011 11:59 pm

En die Bertus roept dan tegen anderen dat ze er mee moeten kappen .. Wat een neus ..
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr dec 30, 2011 11:24 am

Topscout: "Wou Gent-aanwinst voor RSCA volgen"

AA Gent rekent na de winterstop op goals van Tom Boere. Het haalde zijn ex-jeugdspeler weg bij Ajax. Urbain Haesaert was de scout die hem naar Ajax haalde.

"Ik vergelijk Boere een beetje met Björn Vleminckx. Zijn eerste balcontrole en handelingssnelheid kunnen beter, maar in het strafschopgebied is hij heel gevaarlijk", zegt Haesaert, die nu voor Anderlecht werkt, in Het Laatste Nieuws.

"Het verbaast mij dat Boere Ajax al verlaat. In mei maakte hij nog indruk op een jeugdtoernooi. Ik wou hem in 2012 scouten voor Anderlecht. Misschien past zijn stijl niet bij Ajax."

Mats Rits speelde met Boere samen bij Ajax. "Hij scoort heel vlot. Met links, met rechts en met het hoofd", zegt Rits in Het Laatste Nieuws. "Boere is snel en sterk. Bovendien is hij goed met zijn rug naar het doel van de tegenstander. Hij is altijd aanspeelbaar."
Sporza.be

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 09, 2012 8:08 pm

Brouwer op stage bij Jong Ajax
Bron: Ajax Showtime/Ajax.nl OUDE BEKENDE - Jordy Brouwer (23) is met Jong Ajax mee op stage naar Cyprus.

Hij hoopt een contract te verdienen. 'Zijn doel is om weer bij Ajax aan de slag te gaan', bevestigt Sjaak Swart maandag tegenover AjaxShowtime.com.

Ook Rik Schouw is mee op trainingskamp naar Cyprus. Hij traint mee om zijn conditie op peil te houden.

Brouwer vertrok in 2007 uit de jeugdopleiding bij Ajax en ging naar Liverpool. Dat avontuur mislukte en de lange spits werd in 2008 verhuurd aan RKC Waalwijk. In 2011 werd Brouwer overgenomen door ADO Den Haag. Daar speelde hij 2 wedstrijden en scoorde hij eenmaal.

Brouwer trainde de afgelopen weken al bij Almere City om zijn conditie op peil te houden, aldus een woordvoerder van Almere City tegenover AjaxShowtime.com.

Onlangs vertrok bij Ajax spits Tom Boere. Johan Cruijff lijkt het daar niet mee eens te zijn of hij is het niet eens geweest met de manier van besluitvorming. Cruijff zegt maandag in De Telegraaf: 'Maar als ik zie wat er in de eerste week van het jaar alweer binnen de club is gebeurd, dan moeten we in 2012 nog flink aan de bak. Er zijn spelers zonder overleg van club veranderd'.

--> Gaat Ajax nou echt een 23-jarige vastleggen voor Jong Ajax?! :1evil.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 09, 2012 8:29 pm

Niét goed genoeg voor Ado..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 09, 2012 8:34 pm

Rishi schreef:Niét goed genoeg voor Ado..
En komt dus in aanmerking voor een contract om in Jong Ajax te ballen.

Jong. :excited.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 09, 2012 8:35 pm

Bizarre beslissing van ons Technisch Hart :excited.gif:

Plaats reactie