Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Beetje jammer weer dat zo'n Beltran dan door een overmacht van politie in de boeien moet worden afgevoerd. Alsof hij een moord heeft gepleegd....
Liquigas mag vandaag dus gewoon weer starten maar in Spanje denken ze daar weer anders over. De organisatie van de Vuelta heeft namelijk al laten weten dat de ploeg niet welkom is wanneer de contra-expertise ook positief is.
Liquigas mag vandaag dus gewoon weer starten maar in Spanje denken ze daar weer anders over. De organisatie van de Vuelta heeft namelijk al laten weten dat de ploeg niet welkom is wanneer de contra-expertise ook positief is.
Nil volentibus arduum
Wat een kwal dieje Ducrot : Hebben ze een discussie over wat er zoal aan verboden middelen in smeersels zitten enz.En dat wij burger, als we naar de dokter zijn geweest, geen benul hebben van wat we aan " doping " zoal opsmeren ..
Zegt ie: " Ik gebruik nu meer doping dat toen ik fietste "
Zegt ie: " Ik gebruik nu meer doping dat toen ik fietste "

Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik had het net met een vriend over de Tour en we kwamen toch wel tot de conclusie dat het dit jaar minder leeft. Het is gewoon niet aansprekend meer. Hij zei ook al dat je vroeger op de banken stond voor mannen als Ullrich of Armstrong. Nu moet je kiezen tussen Evans en Menchov. Kleurlozer kan bijna niet.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat speelt ook vast en zeker mee. Ik moet zeggen dat dat hele dopingverhaal mij niet zo boeit, maar goed. Ik vind het juist zo jammer dat er geen echte smaakmakers meer zijn. Contador vind ik een prachtige renner, maar die doet om duistere redenen nou weer niet mee.
De Giro van dit jaar was bijvoorbeeld wel weer geweldig. Het kan dus wel.
De Giro van dit jaar was bijvoorbeeld wel weer geweldig. Het kan dus wel.
Nu we aan de eerste bergritten zijn toegekomen zal de interesse wel wat sterker worden. Maar het is waar dat er geen echte aansprekende renners bij de kandidaten voor de eindoverwinning zitten. De strijd tussen mannen als Contador en Ricco in de Giro was wat dat betreft interessanter maar die ronde is in Nederland nu eenmaal niet zo populair.
Overigens kan Menchov wel degelijk aanvallen hoor. Dat heeft hij in de Vuelta meerdere malen laten zien. Ik hoop dat hij nu ook wat zal gaan proberen maar dat zal later in de ronde zijn. De Rabobank ploeg is bergop niet sterk dus ik denk dat ze liever niet te snel in het geel komen. Laat eerst Evans het zware werk maar opknappen met zijn, ook niet zo sterke, Lotto ploeg. Het vuurwerk zal in eerste instantie van de CSC ploeg moeten komen. Met de broertjes Schleck en Sastre hebben ze drie mannen die het zouden moeten kunnen. Maar het zijn alledrie geen uitgesproken favorieten voor de eindzege.
Voor de etappe van vandaag hoop ik op vuurwerk van Samuel Sanchez. Het laatste stuk is bergaf dus dan mag deze meesterdaler laten zien wat hij kan.
Overigens kan Menchov wel degelijk aanvallen hoor. Dat heeft hij in de Vuelta meerdere malen laten zien. Ik hoop dat hij nu ook wat zal gaan proberen maar dat zal later in de ronde zijn. De Rabobank ploeg is bergop niet sterk dus ik denk dat ze liever niet te snel in het geel komen. Laat eerst Evans het zware werk maar opknappen met zijn, ook niet zo sterke, Lotto ploeg. Het vuurwerk zal in eerste instantie van de CSC ploeg moeten komen. Met de broertjes Schleck en Sastre hebben ze drie mannen die het zouden moeten kunnen. Maar het zijn alledrie geen uitgesproken favorieten voor de eindzege.
Voor de etappe van vandaag hoop ik op vuurwerk van Samuel Sanchez. Het laatste stuk is bergaf dus dan mag deze meesterdaler laten zien wat hij kan.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Het is hopen op mannen als Ricco en de CSC's. Zolang Valverde, Evans en Menchov maar niet op de hoogste trede staan in Parijs.Peter schreef:Ik had het net met een vriend over de Tour en we kwamen toch wel tot de conclusie dat het dit jaar minder leeft. Het is gewoon niet aansprekend meer. Hij zei ook al dat je vroeger op de banken stond voor mannen als Ullrich of Armstrong. Nu moet je kiezen tussen Evans en Menchov. Kleurlozer kan bijna niet.
Ben ook benieuwd wat Vandevelde kan. Die valt me op tot nu toe.
-
- AT Toto winner 15/16
Grote held ?, eerder een vis die het lukt om nu nog niet gepakt te worden op snoepjes ..
De T.Het gevaar Ricco
Italiaanse klimmer trekt zich niets aan van verdachtmakingen
BAGNÈRES, maandag
De controverse is zijn beste drijfveer. Het lijkt wel alsof Riccardo Ricco steevast de polemiek opzoekt om tot zijn beste prestaties te komen. Met zijn beledigende uitspraken is de Italiaanse klimmer zonder twijfel de meest gehate renner in het peloton. Bijna iedereen spuwt op hem, maar alle gal lijkt bij hem motiverend te werken. Zoals ook dit weekeinde de consternatie rond zijn ’verdachte’ bloedwaarden hem tot een uitzonderlijke prestatie dreef. ,,Er is niets aan de hand. Laat ze maar praten”, stelde Ricco na een groots nummer in de eerste Pyreneeënrit. l’Équipe pakte zaterdag uit met een verhaal van journalist Damien Ressiot waarvan bekend is dat hij een bron binnen het dopinglaboratorium van Chatenay Malabry heeft. Nadat Ressiot zijn primeur over Manuel Beltran op de internetsite had geplaatst, schreef hij nu dat Ricco, vanwege bloedwaarden die tegen de grens aanzitten, één van de renners is die onder toezicht van het Franse antidopingagentschap staat. Inmiddels heeft de klimmer al zes controles ondergaan, waarbij ook haarmonsters zijn afgenomen.
Direct na zijn ritzege werd Ricco hiermee geconfronteerd. Hij haalde zijn schouders op om zijn nonchalance te tonen. ,,Ik ben niet boos, maar wel teleurgesteld. Het is bekend dat ik van nature een te hoge hematocrietwaarde heb. De UCI heeft me daarvoor een attest gegeven. Dat is alles wat er speelt.”
Toch zullen er rond Ricco de komende weken de nodige verdachtmakingen volgen. Was het de vorige Tour nog ’Chicken’ Rasmussen waar vele volgers over twijfelden, ditmaal staat dit stempel op ’Cobra’ Ricco gedrukt. Van zijn collega’s hoeft hij weinig medeleven te verwachten. Vorig jaar maakte de 24-jarige kopman van Saunier Duval zich gehaat bij de Italiaanse toppers. Ricco omschreef hen als planten; levenloze wezens die de koers geen kleur gaven. Het dreef Bettini en Pozzato tot het uiterste en in Milaan-Sanremo reden zij puur om de schreeuwlelijkerd te doen verliezen. In de Giro d’Italia kwam het dit jaar opnieuw tot een uitbarsting nadat Ricco zijn grote concurrent Contador laf noemde. Vervolgens richtte zijn woede zich tot Emanuelle Sella omdat hij tegen hem zou samenspannen.
Waarschijnlijk prikkelen alle controverses hem zodanig om optimaal te presteren. Al toonde de eerste bergrit ook aan dat Ricco soms een beetje gelijk heeft. Aan de finish had niemand hem tegen gesproken wanneer hij de overige klassementsrenners voor planten had uitgemaakt. De beklimmingen van de Peyresourde en Aspin werden niet aangegrepen om zich te testen. De afzink naar de finish zou te lang zijn, terwijl er krachten moesten worden gespaard voor de Pyreneeënrit van vandaag met de finish op Hautacam. Op de vraag wat Ricco van de andere renners vond, antwoordde hij: ,,Ik was indrukwekkend.”
En dus kreeg het lichtgewicht uit Formigine de mogelijkheid om zichzelf na zijn zwakke tijdrit terug in het klassement te rijden. Op dertig kilometer van de finish plaatste hij op de Aspin een vernietigende demarrage die de wielersport al jaren niet meer gezien heeft. Op drie kilometer bergop wist hij zijn concurrenten op anderhalve minuut te rijden, om die voorsprong in de afdaling te consolideren. De tijd ging automatisch tien jaar terug naar Marco Pantani die in 1998 de Tour won. ,,Mijn grote voorbeeld. Ik hoop ooit echt in zijn voetsporen te treden”, zei Ricco.
Met twee ritzeges is zijn Tour al geslaagd, maar iedereen realiseert zich nu dat het gevaar Ricco pas echt is opgestaan. Hopelijk niet op het dopingfront, maar als aanvaller in het hooggebergte. Er zijn weinig renners die hem bergop kunnen volgen en in een open Tour zonder patron is het de vraag wie er op hem wil reageren. Ricco is door zijn handicap tegen de klok misschien niet de grote favoriet, maar kan wel de sleutel naar het geel hebben.
Op weg naar Bagnères nam alleen Caisse d’Epargne van kopman Alejandro Valverde de verantwoordelijkheid. ,,Een Ricco die op vier minuten staat is niet gevaarlijk. Maar nu begint hij in de buurt te komen”, gaf ploegleider Eusebio Unzué aan. ,,Wanneer Ricco zo blijft rijden, dan moeten we zeker rekening met hem gaan houden”, oordeelde Bjarne Riis namens CSC. ,,Voor een klimmer van zijn kaliber hoeft drie minuten geen onoverbrugbare kloof te zijn. Hij gaat meedoen”, verzekerde Rabo-ploegleider Erik Breukink.
De hoofdpersoon blijft echter bij de dag leven. ,,Ik ben hier gekomen voor ritzeges. Zelf twijfel ik of ik na de Giro nu weer voor het klassement kan gaan. Leonardo Piepoli en ik zullen zeker voor spektakel zorgen.”
Blij met de punten ...
Vandaag de beklimming van de Tourmalet en finish op Hautacam. Hopelijk gaan we dan wat meer zien van de mannen die voor het klassement rijden. Ik neem tenminste aan dat ze Evans wel even willen testen na zijn val van gisteren.
Riccò heeft gezegd dat hij zijn ploegmaat Piepoli nu wel aan een ritzege wil helpen. Maar als er kansen liggen voor hemzelf dan zal hij daar wel voor gaan. Ik ben benieuwd. Als hij stiekem toch ambities heeft voor het klassement zal hij moeten aanvallen. In de laatste week wacht immers nog een tijdrit van bijna 60 kilometer. Daar verliest hij weer minuten.
Riccò heeft gezegd dat hij zijn ploegmaat Piepoli nu wel aan een ritzege wil helpen. Maar als er kansen liggen voor hemzelf dan zal hij daar wel voor gaan. Ik ben benieuwd. Als hij stiekem toch ambities heeft voor het klassement zal hij moeten aanvallen. In de laatste week wacht immers nog een tijdrit van bijna 60 kilometer. Daar verliest hij weer minuten.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Gisteren zeiden ze met zn allen van morgen is de grote dag, vandaag zal er niet veel gebeuren en nu is het vandaag en dan hoor ik alweer van het zal in de alpen gebeuren, tja..Marillion schreef:Vandaag de beklimming van de Tourmalet en finish op Hautacam. Hopelijk gaan we dan wat meer zien van de mannen die voor het klassement rijden. Ik neem tenminste aan dat ze Evans wel even willen testen na zijn val van gisteren.