Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

15:50 CEST
Cyclingnews' Gregor Brown asked Riccò if he would try something today. "No," Riccò responded. "Today is a rest day. Today is a day for Piepoli, he will try to win. He is a super gregario, he did great work yesterday for me."

The Italian confirmed he was not riding for GC. "No, no, I am going 'tranquilo.'"

cyclingnews
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Nou, ik moet het nog zien hoor. Het zou mij niet verbazen als hij nog een aanval gaat plaatsen.

Het gaat overigens hard op de Tourmalet. Mannen als Valverde, Cunego, De Volder zijn er al af. En dat terwijl Voigt het tempo aangeeft. Laurens ten Dam kon ook niet meer volgen. Da's jammer want Menchov zit nu helemaal alleen. Maar hij ziet er wel goed uit.
Nil volentibus arduum
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Piepoli gaat niet meer winnen. Dan had hij op de eerste berg al moeten wegspringen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik denk dat Riccò straks gewoon weer de etappe pakt. Bergop heeft hij gewoon de beste versnelling. Wie moet hem tegenhouden? Het enige wat mis zou kunnen gaan is als het vanaf de voet van de klim echt los gaat en hij daarvoor onvoldoende inhoud heeft. Hij heeft immers niet specifiek voor de tour getraind.

De Caisse D'Epargne ploeg kan na vandaag de tickets voor de terugvlucht wel vast boeken. Valverde en Pereiro rijden al op grote achterstand met dank aan het beulswerk van CSC en de dwaze beslissing om Pereiro te laten wachten.

Nou, de klim gaat zo'n beetje beginnen. Nu moeten de CSC mannen én Menchov maar eens wat gaan laten zien.
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Riccò zit er helaas niet meer bij. Wel een mooie klim, ze vallen nu echt achter elkaar aan.
Nil volentibus arduum
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Evans mag van mij een ravijn in rijden, echt wat een lafbek.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij zit echt alleen maar te rekenen en doet geen trap te veel. De mannen die wegrijden zijn niet direct gevaarlijk voor hem dus gaat hij het gaatje niet dicht rijden.

Menchov moet hem nu aanvallen als hij kan. Maar hij doet ook niets.

EDIT

En nu gaat Evans weg bij Menchov maar die pareert.
Nil volentibus arduum
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

brigade zuid schreef:Evans mag van mij een ravijn in rijden, echt wat een lafbek.
Mag ik je er wel op wijzen dat Menchov in het klassement achter Evans staat? Die moet eigenlijk iets doen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik heb het vermoeden dat zowel Evans als Menchov het geel nog helemaal niet wil. Ze hebben beiden geen sterke ploeg in tegenstelling tot CSC. Als nu Schleck in het geel komt dan moet CSC het vuile werk gaan opknappen. Daar zijn ze sterk genoeg voor maar Schleck zal zijn voorsprong niet snel ver uitbouwen. Maar die heeft hij wel nodig omdat er nog een lange tijdrit volgt.
Nil volentibus arduum
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Toch Piepoli. Knap hoor.

Vraag is of de favorieten beter konden.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Evans met 1 seconde voorsprong dus toch in het geel. Ik ben benieuwd of de Lotto ploeg nu de verantwoordelijkheid pakt.

Ik denk dat ze niet veel meer konden dan ze nu hebben laten zien. Menchov en Evans hebben halverwege duidelijk afgesproken om elkaar te helpen. Dat doe je niet als je denkt dat je zelf tijd kunt pakken.
Nil volentibus arduum
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Met andere woorden: de Alpen worden de scherprechter? Menchov moet (daar) toch wat gaan doen. Ik verwacht dat Evans een veel betere tijdrit (die plaatsvindt in de laatste week) in de benen heeft dan Menchov,
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Wel leuk dat Freire het groen wil hebben; volgens mij is dat voor het eerst.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Riccò deed geen trap teveel. Ik had het idee dat hij zonder moeite het wiel van Evans en Menchov wist te houden. Jammer dat hij dus echt niet voor het klassement gaat, maar goed.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Het gaat inderdaad in de alpen gebeuren. Die beklimmingen liggen Menchov normaal gesproken overigens beter maar dat geld ook voor Evans. In de alpen lopen de beklimmingen wat makkelijker. De stijgingspercentages zijn wat stabieler waardoor je meer in één tempo kunt rijden.

Normaal gesproken gaat Menchov in de 3e week ook nog een goede tijdrit rijden hoor. Maar hij staat een kleine minuut achter terwijl hij eigenlijk moet zijn dat hij minimaal één minuut voorsprong heeft bij de tijdrit. De vraag is of hij in staat is om ergens het verschil te maken.
Nil volentibus arduum
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Peter schreef:Riccò deed geen trap teveel. Ik had het idee dat hij zonder moeite het wiel van Evans en Menchov wist te houden. Jammer dat hij dus echt niet voor het klassement gaat, maar goed.
Onbegrijpelijk ook. Vooral Evans maakte een slechte indruk op mij. Straks gaat Vandevelde of zo er nog met de buit vandoor.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Ik zou het niet erg vinden als een derde hond er met het been vandoor gaat.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Gaat niet gebeuren hoor. Er zijn nog twee echte bergetappes. De kansen om in de bergen tijd te winnen zijn dus relatief beperkt. Voor het geel zijn er daarom niet zoveel kandidaten meer over:

Evans
Menchov
Schleck
Vandevelde
Sastre

Van dit groepje heeft Evans normaal gesproken de beste tijdrit in huis. Menchov is daar een goede tweede op de voet gevolgd door Vandevelde. De CSC mannen zullen in de alpen serieus tijd moeten winnen om kans te maken. Eigenlijk ligt Sastre al te ver achter en zie ik van hun alleen Schleck nog een kansje maken.

Evans heeft op het moment gewoon de beste papieren.
Nil volentibus arduum
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:Evans mag van mij een ravijn in rijden, echt wat een lafbek.
Mag ik je er wel op wijzen dat Menchov in het klassement achter Evans staat? Die moet eigenlijk iets doen.
Menchov en Evans zijn qua manier van rijden vergelijkbaar. Goed in de bergen, maar geen echte explosie in de benen. Wel allebei een goede tijdrit, en dan kom je dus een heel eind in de Tour. Kan Dijkstra een keer ophouden met die verafgoding van Menchov trouwens? Is inderdaad geen haar beter dan Evans, en dat ie toevallig bij Rabo rijdt zegt me verder niets.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Nee dat is ook zo, Menchov rijdt net zo als Evans, net zo defensief.
Eeuwig zonde dat ie die tijd verloren heeft in die waaier van de week. Ik zie echt niet waar die tijd moet pakken op Evans.. hij moet bidden en hopen op een slechte dag van Evans.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Overigens wil ik toch even één pluspuntje aanstippen wat betreft Cadel Evans. De emotie die te zien was toen hij het geel mocht aantrekken was absoluut oprecht. Daar kan ik dan toch wel van genieten hoor.

Natuurlijk zie ik ook liever een aanvaller in het geel. Maar ook Evans heeft er gewoon jarenlang keihard voor gewerkt en er veel voor gelaten. Dan is het mooi om te zien dat het uiteindelijk niet om geld gaat of wat voor een belangen dan ook maar gewoon om dat eenvoudige gele shirt.
Nil volentibus arduum
Alexander

Bericht door Alexander »

En er is er weer eentje op doping betrapt, een renner van Barloworld..
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Er wordt nog steeds EPO gebruikt. En ik maar denken dat dat achterhaald was.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Waarom zou dat achterhaald zijn?

Je denkt toch niet serieus dat het dopingprobleem is opgelost?
Het stinkt aan alle kanten!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Ik dacht dat bloedtransfusies het helemaal waren tegenwoordig.

Zit je te kijken, BZ? :wink.gif:
Plaats reactie