Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Baseman

Bericht door Baseman »

Ricco ontmaskerd, de ijsberg drijft verder.

De Cobra bijt voorlopig niet meer. En het gif van Riccardo Ricco zal wel in gal veranderen dat hij binnenkort uitspuwt, wanneer hij zijn verhaal doet over de behandeling door de Franse agenten die hem sinds gisteren op het bureau binnenstebuiten keren. Het is namelijk geen pretje om als dopinggebruiker te worden ontmaskerd, en al helemaal niet tijdens de Tour de France.

Natúúrlijk is dat Ricco’s eigen schuld. Menigeen verbaasde zich gistermorgen bij de start van de etappe in Lavelanet over zoveel domheid van de Italiaan, maar zo achterlijk kan een toprenner toch niet zijn? Tweevoudig ritwinnaar Ricco wist juist donders goed waarmee hij bezig was, net zoals de ‘maten’ die hem vooraf zijn gegaan: Manuel Beltran en Moises Dueñas. Ze verrijkten hun bloed met een prima werkend goedje luisterend naar de naam Mircera. Dat is vergelijkbaar met lichaamseigen Epo, alleen heeft het een nóg positiever effect.

Het probleem voor Ricco, de twee Spanjaarden, en wie weet hoeveel er misschien nog volgen deze ronde, is dat ze zich ongrijpbaar voelden. Mircera kan wel worden opgespoord, alleen de methode die de dopinglaboratoria daarvoor hanteren, is nog niet wetenschappelijk wereldwijd geaccepteerd. De huidige situatie rond Ricco en de zijnen laat zich vergelijken met de beroering die vorig jaar na de Tour ontstond, toen bekend werd dat in de urine van Michael Rasmussen sporen van Dynepo (ook al een niet-

lichaamseigen variant van Epo) waren aangetroffen. ‘Non-negatief’ vermeldde de label van die test. In normaal Nederlands: er deugt iets niet, maar we kunnen niets doen omdat de manier van testen nog niet is erkend.

Een sportieve sanctie opleggen wordt daardoor een moeilijk verhaal. Dat benadrukte Patrice Clerc, de algemeen directeur van de Tour, gisteravond ook. Dankzij de Franse wetgeving op het gebied van dopegebruik en –handel kan de politie wel in actie schieten, wat dus al drie keer is gebeurd. De aanhoudingen en verhoren beletten de coureurs hun race te vervolgen. Dat beschouwt de wielerwereld vanzelfsprekend als een zegen.

Hoe meer grote waaghalzen als Ricco struikelen, hoe beter. Maar het was, is en zal altijd een utopie blijven te geloven dat alle oogstrelende prestaties in de topsport puur natuur zijn. Wat zich een etmaal geleden voordeed aan de voet van de Pyreneeën, veroorzaakte de nodige commotie en tevreden gezichten bij de rondebazen. Hun controledienst werkt en sterkt Clerc en de zijnen in hun opvatting dat het gevecht in elk geval ergens toe leidt. Een boodschap van hoop, vond de Fransman.

Wat moest hij anders zeggen? Beltran, Dueñas en Ricco donderden van het topje van een ijsberg af. De immense dopingijsberg van de wielersport.

Die zal voorlopig nog wel meedrijven met het peloton.
999

Bericht door 999 »

Breuking vol ongeloof over de zaak Ricco, mag ik vol ongeloof zijn over het ongeloof van Breuking ?.
Blij met de punten ...
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ik quote mezelf maar even:
Jöhnk schreef:Wat is je bron voor deze stukjes, Base?
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

AD Sportwereld. Stond vanochtend in de krant.
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

'Weer renner Saunier Duval positief'

NIMES - De Franse sportkrant L’Equipe onthult vrijdag dat er naast Riccardo Ricco in elk geval nog een renner uit de Spaanse formatie Saunier Duval positief is bevonden tijdens de Ronde van Frankrijk. De goed ingevoerde Franse krant meldde donderdag ook als eerste dat Ricco positief was bevonden op het verboden epo.

Saunier Duval verliet donderdag de Tour wegens het dopinggeval van Ricco, die twee etappes won. Ook de Italiaan Leonardo Piepoli won namens Saunier Duval een rit in de ronde. Hij zegevierde in de zware bergrit naar Hautacam in de Pyreneeën, waarbij zijn teamgenoot Juan José Cobo als tweede over de streep kwam. Ricco loopt in Frankrijk het risico van twee jaar gevangenisstraf wegens het bezit en/of gebruik van verboden medicamenten.
www.telesport.nl

Dit zal Piepoli wel zijn..
peter

Bericht door peter »

Of Cobo.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Haha, wat een verrassing.
999

Bericht door 999 »

Hoeladans schreef:
'Weer renner Saunier Duval positief'

NIMES - De Franse sportkrant L’Equipe onthult vrijdag dat er naast Riccardo Ricco in elk geval nog een renner uit de Spaanse formatie Saunier Duval positief is bevonden tijdens de Ronde van Frankrijk. De goed ingevoerde Franse krant meldde donderdag ook als eerste dat Ricco positief was bevonden op het verboden epo.

Saunier Duval verliet donderdag de Tour wegens het dopinggeval van Ricco, die twee etappes won. Ook de Italiaan Leonardo Piepoli won namens Saunier Duval een rit in de ronde. Hij zegevierde in de zware bergrit naar Hautacam in de Pyreneeën, waarbij zijn teamgenoot Juan José Cobo als tweede over de streep kwam. Ricco loopt in Frankrijk het risico van twee jaar gevangenisstraf wegens het bezit en/of gebruik van verboden medicamenten.

www.telesport.nl

Dit zal Piepoli wel zijn..
Wedden dat deze renner zegt niks te hebben gebruikt, en zich nergens van bewust is ..
Blij met de punten ...
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Kan ook.

Maar van Piepoli weet je in ieder geval zeker dat hij gecontroleerd is omdat hij een rit heeft gewonnen. Verder worden er volgens mij nog willekeurig een paar renners geselecteerd. De kans dat Cobo gecontroleerd is lijkt mij dus niet zo heel groot.

Edit: Ik reageerde op Peter(voor de duidelijkheid)
peter

Bericht door peter »

Dan kun je Cobo gelijk ook maar eens testen. Je laat immers een volgespoten Piepoli geen etappe winnen als je een renner erbij hebt zitten die clean is. :smallgrin.gif:
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Het is al frappant dat Cobo die berg uberhaupt opkwam met die klapkuiten van hem. Dat hij nog bijna won ook is helemaal ongelofelijk.

Saunier zien we nooit meer terug in de tour.
Baseman

Bericht door Baseman »

Jöhnk schreef:Wat is je bron voor deze stukjes, Base?
Inderdaad AD Sportwereld.
Kreeg de stukken niet in 1 post (kreeg iedere keer foutrmelding), dus vandaar de aparte posts....
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Weer een Nederlander op kop, BZ. :headbang.gif:
peter

Bericht door peter »

Piepoli en Riccò zijn ontslagen door Saunier Duval.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Jöhnk schreef:Weer een Nederlander op kop, BZ. :headbang.gif:
Maak me gek.. wie?
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Terpstra, maar ik denk niet dat hij het gaat uitzingen tot de finish.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

ja lees het net ja.. wordt moeilijk met zn tweetjes.
999

Bericht door 999 »

Jöhnk schreef:Terpstra, maar ik denk niet dat hij het gaat uitzingen tot de finish.
Erica ?, lijkt me sterk :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Als je wind tegen hebt moet je lekker achter Erica gaan rijden met dr dikke reet.
999

Bericht door 999 »

Totdat er eentje laat vliegen :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Voetske schreef:Sorry hoor, allemaal slap gelul.En dan slap gelul in de zin van softe aanpak.Hoe weet jij dat Vroemen nu niet uitgekotst wordt door sportminnend Nederland.Hoe weet jij dat nu.Omdat het toevallig maar 4 keer in de krant heeft gestaan ?.
Dat kun je toch gewoon afmeten aan de manier waarop er is gereageerd op deze situatie. Vergelijk dat nou eens met de reacties op het wielrennen. Daar zit echt een verschil in hoor. Mensen zijn daarin gewoon heel subjectief.
Voetske schreef: Waarom is dat toch zo belangrijk de manier waarop een wielrenner wordt afgevoerd ?.Wat doet dat af aan het feit dat ie betrapt is. ?.Waarom wordt toch steeds zo gelult dat de veranwoordelijkheid voor iemand die doping gebruikt heeft bij andere ligt.
Het is in zovere belangrijk dat het buiten alle proporties is. De manier waarop ze die mannen hebben opgepakt staat op geen enkele wijze in verhouding tot de fout die ze hebben begaan. Dat heeft helemaal niets te maken met het afschuiven van verantwoordelijkheid en het doet ook niets af aan het feit dat hij is betrapt op doping. Dat beweert niemand.
Voetske schreef: En nu hebben we een dopinglab wat in ieder geval zijn best doet om deze gekken uit de tour te krijgen, om de sport beetje bij beetje gezonder te maken ( voor mij mag het nog wat steviger, maar wie ben ik ) en zitten we te miepen over hoe renners worden opgepakt, niet waarom ze worden opgepakt .. lachen ..
Ik zou niet weten waarom je niet over beide punten kunt spreken. Het één sluit het ander niet uit. Maar goed, ik vind het prima als jij alle nuance wilt laten varen wanneer het over wielrenners gaat. Daar gaan we het niet eens over worden. Maar probeer nou niet steeds om opmerkingen van een ander een draai te geven. Daar hou ik niet zo van.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Hij gaat nog lekker, op z'n eentje aan kop. Nog wel 20KM te gaan...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zou wel een stunt zijn. Ik gun het die jongen van harte want het is iemand die aanvalt en niet vies is van wat werk.

Maar normaal gesproken gaat hij dit niet halen. De voorsprong is net even te klein.
Nil volentibus arduum
peter

Bericht door peter »

Ja, de NOS wordt helemaal wild. Neemt niet weg dat dit een kansloze missie is. Tenzij hij een potje 3e generatie heeft genomen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Het zal normaal gesproken Cavendish voor de 4e keer worden. Hij is duidelijk de rapste van de sprinters op het moment. Eens kijken of er deze keer iemand in de buurt weet te komen.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie