Arkadiusz Milik
Moderator: mods
Re: Arkadiusz Milik
Falcao scoort ook een dikke onvoldoende bij ManUtd... gewoon niet zo'n goeie spits misschien?
Maken we er KJH van, statement blijft hetzelfde 

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- Ajaciedjuh
Zowel Milik, alsook Tete zitten in de stal van Raiola.
Geen wonder dat het zo lang duurt.
Bron: AS

Geen wonder dat het zo lang duurt.
Bron: AS
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Milik zit niet bij Raiola in de stal.
Niet zo heel goed in ieder geval. Maar de vergelijking is nogal onzinnig, aangezien Milik meer zal moeten doen dan alleen voor zijn eigen kans lopen, en het een jonge speler is die zich nog moet ontwikkelen. Dan moet je hem ook zijn fouten gunnen.WP_LeGeNd schreef:Falcao scoort ook een dikke onvoldoende bij ManUtd... gewoon niet zo'n goeie spits misschien?
Wollt ihr den totalen Mensch?
www.telegraaf.nlAjax gaat optie Milik lichten
door Mike Verweij
Het is een kwestie van tijd voor directeur voetbalzaken Marc Overmars bij Bayer Leverkusen voor 2,6 miljoen euro de optie licht tot koop van Arek Milik en het reeds afgesloten contract tot de zomer van 2018 in werking treedt. Het kan de 20-jarige aanvaller niet snel genoeg gaan.
"Ajax is een goudmijn vol talenten. En we hebben een uitstekende staf en perfecte trainingsomstandigheden”, straalt hij. "Pas over twee of drie jaar bereik ik het niveau om in Spanje of Engeland te spelen en misschien kies ik er dan voor om mijn dromen te verwezenlijken. Nu wil ik hier blijven. Voor een jonge voetballer is er geen betere leerschool dan Ajax.”
Milik, die eerder verhuur aan FC Augsburg zag mislukken, stippelt zijn carrière zorgvuldig uit. Na de jeugdopleiding van Rozwoj Katowice had hij op 16-jarige leeftijd de clubs voor het uitkiezen. Stages bij Reading, Tottenham Hotspur én de tegenstander van morgen Legia Warschau, konden hem niet verleiden daar te tekenen. Dat gebeurde uiteindelijk bij Gornik Zabrze, waar zijn broer Lukasz nog altijd op de marketingafdeling werkt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
2,6 M is peanuts. Dat verdien je altijd weer terug.
Neem aan dat het Milik, Ziv en een ervaren vervanger voor Sig wordt, volgend seizoen. Waarbij Sig voor een prikkie wordt verkocht aan Sheffield United ofzo.
Neem aan dat het Milik, Ziv en een ervaren vervanger voor Sig wordt, volgend seizoen. Waarbij Sig voor een prikkie wordt verkocht aan Sheffield United ofzo.
Prikkie in PL-termen? Rond 10 miljoen of zo. Geld zat daar in Engeland.wimpey schreef:2,6 M is peanuts. Dat verdien je altijd weer terug.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Ajaciedjuh
Maar daar gaat het dus mis, als dat de reden is. Ajax moet toe naar echte versterkingen. Als er twijfel is t.a.v. Milik (wat ik me kan voorstellen), dan is ook 2,6 M teveel. De Sana's (maar 300k) of transfervrije speler ..... Ajax zit in de gelukkige omstandigheid dat het transfersommen kan veroorloven. Eerst kijken naar kwaliteit en dan kijk of het betaalbaar is. Liever 7M voor een toptalent als Sinkgraven, dan een aantal transfervrije of goedkope 'halfjes'.wimpey schreef:2,6 M is peanuts. Dat verdien je altijd weer terug.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Je kan 'm kopen en rond de transfer deadline aan een PL-club verpatsen. Met een flinke winst. Dat bedoelde ik met wat ik bedoelde. 

Ajax gaat Vaart halen als spits. Met Zivko daarachter en dan nog de twee jongens uit de A1 is er eigenlijk geen plaats voor hem meer.
Wil Ajax VDV dan? 

Frank wilde hem in de zomer al. Nu is hij gratis. Frank heeft ook vaak aangegeven dat hij niet in de verdediging op zoek is naar ervaring.Yopi schreef:Wil Ajax VDV dan?
Maduro, Nigel (wilt waarschijnlijk niet), Vaart, Urby wellicht...
IK GELOOF!!!!!!
Daar schieten we niets mee op. Dan kun je beter doorgaan met de jonkies.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het zou in ieder geval verklaren waarom ze zo lang wachten met het lichten van de optie (en waarom Milik en cs continu de pers op zoekt).
Ik zou de optie trouwens wel lichten. Ik zie genoeg potentie om hier (als Ajax zijnde) mee aan de slag te gaan.
Ik zou de optie trouwens wel lichten. Ik zie genoeg potentie om hier (als Ajax zijnde) mee aan de slag te gaan.
Ik snap niet waarom je aan de slag zou moeten gaan met Milik als je ook Zivkovic hebt. Dan vind ik het logischer om een oudere spits aan te trekken die er staat. Hoewel dat laatste dus lastig is.
IK GELOOF!!!!!!
Je moet Milik alleen halen als je hem wilt opstellen. Daar twijfel ik serieus over gezien de aanwezigheid van Zivkovic maar ook bijvoorbeeld van Kishna.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Precies, je contracteert hem omdat je denkt dat hij goed genoeg is om een meerwaarde te zijn voor Ajax. Als dat niet het geval is moet je de optie niet nemen. We zijn financieel bovendien gezond dus laten we ons gewoon concentreren op het voetbal in plaats van slimmigheden om een paar euro's te pakken.
Als we denken dat hij niet goed genoeg is moet je ook nog maar afwachten of je dan uberhaupt veel winst zou maken met zo'n constructie. Waarom zou een andere club dan wel stevig in hem willen investeren? PSV verlengde met die gedachte het contract van Manolev. Dat was me een succes.
Milik mag het de komende maanden laten zien. Ik moet zeggen dat ik er wel wat in zie om met hem door te gaan. Ik denk dat je met Milik en Zivkovic twee spitsen hebt die je de mogelijkheid geven om wat af te wisselen kwa spelsysteem. Bovendien heeft hij een aantal uitstekende dingen laten zien en zit er nog wel rek in. Zijn mindere periode wil ik niet helemaal op hem afwentelen. Het hele elftal speelde dramatisch.
Als we denken dat hij niet goed genoeg is moet je ook nog maar afwachten of je dan uberhaupt veel winst zou maken met zo'n constructie. Waarom zou een andere club dan wel stevig in hem willen investeren? PSV verlengde met die gedachte het contract van Manolev. Dat was me een succes.
Milik mag het de komende maanden laten zien. Ik moet zeggen dat ik er wel wat in zie om met hem door te gaan. Ik denk dat je met Milik en Zivkovic twee spitsen hebt die je de mogelijkheid geven om wat af te wisselen kwa spelsysteem. Bovendien heeft hij een aantal uitstekende dingen laten zien en zit er nog wel rek in. Zijn mindere periode wil ik niet helemaal op hem afwentelen. Het hele elftal speelde dramatisch.
Nil volentibus arduum
Ik vind het ook niet onverstandig om backup te hebben. Ze spelen - met bekervoetbal erbij - al gauw 40-45 wedstrijden. Zivkovic is nog jong, maakt dit seizoen nauwelijks minuten in Ajax-1, dus om daar nu meteen vol op te bouwen vind ik wat te snel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Het is te hopen dat het TH z'n verstand (terug) krijgt en deze lekker laat lopen. Langzame slak.
Whitey on the moon.
Mee eens. Technisch niet goed genoeg en niet snel. Zet Kishna of AEG maar als back-up-spits.GangstaRiB schreef:Het is te hopen dat het TH z'n verstand (terug) krijgt en deze lekker laat lopen. Langzame slak.
IK GELOOF!!!!!!
Wel of niet goed genoeg, als écht goede centrumaanvaller heeft hij zich tot op heden nog niet bewezen, maar die Milik heeft hoe dan ook een verwoestende knal in z'n linkerpoot en die Polen schijten morgenavond in hun broek voor hem, hoor.
Zeven kleuren.
Zeven kleuren.
Lionel schreef:Frank wilde hem in de zomer al. Nu is hij gratis. Frank heeft ook vaak aangegeven dat hij niet in de verdediging op zoek is naar ervaring.Yopi schreef:Wil Ajax VDV dan?
Maduro, Nigel (wilt waarschijnlijk niet), Vaart, Urby wellicht...
Dan wordt het tijd voor een nieuwe trainer...
Verdedigend is het gruwelijk slecht!
gister stond er geen 1 die het spel kon maken.
te bang om aan de bal te komen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Voortschrijdend inzicht.Cruijff schreef:Wel of niet goed genoeg, als écht goede centrumaanvaller heeft hij zich tot op heden nog niet bewezen, maar die Milik heeft hoe dan ook een verwoestende knal in z'n linkerpoot en die Polen schijten morgenavond in hun broek voor hem, hoor.

Giacomo Puccini schreef:Milik is nu al 10 miljoen of meer waard schat ik, dus alleen daarom al is het amateuristisch als Ajax de optie niet zou lichten.
Marillion schreef:Interview na afloop. Die Milik wil echt graag bij Ajax blijven he?
Ik zou de optie gewoon nemen. Die jongen scoort gewoon makkelijk en ik denk dat er nog genoeg rek in zit.
Milik lijkt inderdaad oprecht blij met Ajax als werkgever / club. Waar dromen van Manchester United of Real Madrid bij veel jongens op De Toekomst een even misplaatste als hardnekkige eigenschap is, lijkt Milik met oprechte trots het Ajax shirt te dragen.
Aangezien hij a.s. zaterdag jarig is zou ik een Jopie Cruijff bij hem doen. Hem op zijn verjaardag via een brief met ons fraaie clubembleem erop feliciteren en mededelen dat hij vanaf heden 'lid' van onze club mag worden.
Ik durf trouwens te wedden dat wanneer ik een stuk of 40 Ajax shirtjes met achterop nummer 19 en Milik meeneem naar bepaalde steden in Polen ik ze binnen 2 dagen allemaal verkocht heb!