Oscar Gloukh
Moderator: mods
Re: Oscar Gloukh
Op zich zit er wel een soort plan achter in de zin dat ze hebben bedacht wat er moet gebeuren en waar ze heen willen. Alleen nemen ze de weerbarstige realiteit gewoon totaal niet mee. De volgorde waarin dingen moeten gebeuren en dat er afhankelijkheden zijn.
Ze hebben waarschijnlijk gewoon gedacht dat Taylor zou vertrekken. Vanuit die gedachte is de deal met Gloukh alvast rondgemaakt. Tja, dan valt die andere deal niet en ineens zit je met de verkeerde puzzelstukjes. Dat zie je bij een aantal zaken terug. Op zichzelf kunnen de meeste aankopen echt wel voetballen maar het past niet.
Ze hebben waarschijnlijk gewoon gedacht dat Taylor zou vertrekken. Vanuit die gedachte is de deal met Gloukh alvast rondgemaakt. Tja, dan valt die andere deal niet en ineens zit je met de verkeerde puzzelstukjes. Dat zie je bij een aantal zaken terug. Op zichzelf kunnen de meeste aankopen echt wel voetballen maar het past niet.
Nil volentibus arduum
Met andere woorden, een dikke inschattingsfout. Was ook niet nodig, de clubs stonden niet in de rij voor Gloukh.Ze hebben waarschijnlijk gewoon gedacht dat Taylor zou vertrekken. Vanuit die gedachte is de deal met Gloukh alvast rondgemaakt. Tja, dan valt die andere deal niet en ineens zit je met de verkeerde puzzelstukjes.
Gloukh als 10, Taylor als loper. En dan iemand op 6 die wat verdedigender denkt. Moro op links met Baas erachter. Ik zou dan maar kijken of Berghuis of eventueel zelfs Godts een koppel kunnen vormen met Gaaei. Anders weet ik het ook niet. Gloukh anders maar op rechts als Berghuis zo nodig op het middenveld moet.Marillion schreef: za sep 06, 2025 8:41 am Maar een goede wedstrijd in de benen met een doelpunt doet iedere speler goed. Dan maakt het niet uit tegen wie je speelt.
Het is echt zo idioot hoe slecht de balans in de groep is en hoe die onbalans met de aankopen eerder groter is geworden dan kleiner. Je moet nu keuzes maken tussen allerlei goede spelers die je in principe los van elkaar allemaal wil opstellen. De beste oplossing voor dit probleem lijkt me om Berghuis uit de formatie te halen. Dan laat je Gloukh toch wat centraler spelen en creëer je terug ruimte voor Taylor met zijn loopacties.
IK GELOOF!!!!!!
Geitenkaas. Arme 6.Gloukh als 10, Taylor als loper. En dan iemand op 6 die wat verdedigender denkt.
Nu hebben we Berghuis met Taylor toch?Yopii schreef: za sep 06, 2025 11:47 amGeitenkaas. Arme 6.Gloukh als 10, Taylor als loper. En dan iemand op 6 die wat verdedigender denkt.![]()
IK GELOOF!!!!!!
De ideale formatie gaan we waarschijnlijk niet vinden met deze samenstelling van de groep, maar we zullen toch een elftal moeten opstellen.
Als je Berghuis van het middenveld afhaalt en Gloukh daar laat spelen is het in beide gevallen een aanvallend ingestelde speler. Verschil is dat Berghuis al die verplichte meters niet meer gaat maken. Gloukh is jong en ambitieus. Hij zal als het goed is begrijpen dat hij een moderne voetballer moet worden als hij wil slagen. Dat is een beter uitgangspunt om hem zo te laten spelen als nodig is.
Nadeel van deze constructie (in vrijwel alle gevallen helaas) is dat we Taylor veel minder in zijn kracht laten spelen in vergelijking met vorig seizoen. Want hij moet defensiever spelen terwijl juist zijn aanvallende loopacties gevaarlijk zijn. Dat is ook het wapen waarmee hij zal hopen op te vallen bij andere clubs.
Als je Berghuis van het middenveld afhaalt en Gloukh daar laat spelen is het in beide gevallen een aanvallend ingestelde speler. Verschil is dat Berghuis al die verplichte meters niet meer gaat maken. Gloukh is jong en ambitieus. Hij zal als het goed is begrijpen dat hij een moderne voetballer moet worden als hij wil slagen. Dat is een beter uitgangspunt om hem zo te laten spelen als nodig is.
Nadeel van deze constructie (in vrijwel alle gevallen helaas) is dat we Taylor veel minder in zijn kracht laten spelen in vergelijking met vorig seizoen. Want hij moet defensiever spelen terwijl juist zijn aanvallende loopacties gevaarlijk zijn. Dat is ook het wapen waarmee hij zal hopen op te vallen bij andere clubs.
Nil volentibus arduum
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Ook geitenkaas. Als we niet oppassen wordt Gloukh een verhaal als Mikautadze of CCC.Lionel schreef:Nu hebben we Berghuis met Taylor toch?Yopii schreef: za sep 06, 2025 11:47 amGeitenkaas. Arme 6.Gloukh als 10, Taylor als loper. En dan iemand op 6 die wat verdedigender denkt.![]()
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat denk ik dus ook. Ik denk dat dit in potentie onze beste aankoop is, maar wel eentje die alleen rendeert in een elftal met een plan helaas. Ik denk dat ze er gemakshalve van uit zijn gegaan dat Taylor wel zou vertrekken en dan is dit een goede, talentvolle invulling. Met Heitinga pis je alleen zo 100 miljoen aan waarde weg.
Naast wat haat voor Israel toch ook wat lovende reacties op het spel van Gloukh:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/16 ... -duel.html
IK GELOOF!!!!!!
Vraag me af of ze er werkelijk vanuit gingen dat Taylor ging vertrekken. Dat is een heel ander type speler. Denk dat hij puur gehaald is omdat het elftal creativiteit miste op het middenveld. Daarbij is verder niet gekeken of hij past in het elftal en wat zijn beste positie is. Beetje het Mikautadze verhaal.peter schreef:Dat denk ik dus ook. Ik denk dat dit in potentie onze beste aankoop is, maar wel eentje die alleen rendeert in een elftal met een plan helaas. Ik denk dat ze er gemakshalve van uit zijn gegaan dat Taylor wel zou vertrekken en dan is dit een goede, talentvolle invulling. Met Heitinga pis je alleen zo 100 miljoen aan waarde weg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik snap ook niet wat het doel is van de aankoop. Net als die van Moro. En het verlengen van het contract van Berghuis.Trab schreef: di sep 09, 2025 11:02 amVraag me af of ze er werkelijk vanuit gingen dat Taylor ging vertrekken. Dat is een heel ander type speler. Denk dat hij puur gehaald is omdat het elftal creativiteit miste op het middenveld. Daarbij is verder niet gekeken of hij past in het elftal en wat zijn beste positie is. Beetje het Mikautadze verhaal.peter schreef:Dat denk ik dus ook. Ik denk dat dit in potentie onze beste aankoop is, maar wel eentje die alleen rendeert in een elftal met een plan helaas. Ik denk dat ze er gemakshalve van uit zijn gegaan dat Taylor wel zou vertrekken en dan is dit een goede, talentvolle invulling. Met Heitinga pis je alleen zo 100 miljoen aan waarde weg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
IK GELOOF!!!!!!
-
Op welke positie speelde hij eigenlijk?Lionel schreef:Naast wat haat voor Israel toch ook wat lovende reacties op het spel van Gloukh:
Op 10. In een 4-3-3 met de punt naar voren. Lijkt mij dat wij ook die kant op moeten. Moro naar links. Berghuis (moet altijd spelen) op rechts.
Komt ook beter uit met Baas en Gaaei erachter.
Komt ook beter uit met Baas en Gaaei erachter.
IK GELOOF!!!!!!
-
Ah, ok, dank.
Ja dat lijkt mij ook. Maar zou Big John dat ook begrijpen…?
Ja dat lijkt mij ook. Maar zou Big John dat ook begrijpen…?
- Cluijffert
Ik denk dat John vooral bezig is om op basis van wat ie bij Slot heeft gezien (maar niet begrepen) een eigen ratjetoe te brouwen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
In ieder geval wel positief om te lezen dat hij daar goed speelt. Zaterdag maar eens zien of dat bericht ook bij Ajax terecht is gekomen en of dat zorgt voor verandering in de manier van spelen.
Nil volentibus arduum
-
Eerst maar eens kijken of hij opgesteld wordt.Marillion schreef:In ieder geval wel positief om te lezen dat hij daar goed speelt. Zaterdag maar eens zien of dat bericht ook bij Ajax terecht is gekomen en of dat zorgt voor verandering in de manier van spelen.
- Cluijffert
Lijkt me niet, hij heeft tenslotte zijn 15 minuten kans van De Heit al gehad.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Ik heb niks gezien van zijn interlands maar volgens Emile Schelvis liet hij leuke dingen zien.
Zijn fysieke cijfers waren echter niet heel best, 25% van de dribbels gelukt en 33% van de duels gewonnen. Niet gek tegen een beter land. Maar het wordt tijd dat hij op 10 gaat spelen.
Zijn fysieke cijfers waren echter niet heel best, 25% van de dribbels gelukt en 33% van de duels gewonnen. Niet gek tegen een beter land. Maar het wordt tijd dat hij op 10 gaat spelen.
IK GELOOF!!!!!!
Duels winnen hoef je van deze speler niet te verwachten.
Lichtgewicht...Yopii schreef:Duels winnen hoef je van deze speler niet te verwachten.
Het zal misschien niet zijn sterke punt worden maar je zult er wel met hem aan moeten werken. Als hij de top wil bereiken zal hij daar zelf ook in moeten investeren. In het moderne voetbal is het niet meer acceptabel als een aanvallend ingestelde speler geen verdedigende arbeid levert in de vorm van duels en afgelegde meters. Gloukh is jong en volgens mij ook ambitieus. Als we hem goed begeleiden op dit gebied is er echt wel wat te winnen.
Kijk ter vergelijking naar Ziyech. Die heeft bij Ajax ook een transformatie ondergaan op dit gebied. Hij zou een mooi voorbeeld kunnen zijn. Het laat ook zien waar we Gloukh vooral mogen verwachten. Ergens aan de buitenkant. Eventueel geef je de spelers achter hem nog de taak om wat meer terughoudend te spelen zodat hij aanvallend het verschil kan maken. Dat moet in de Eredivisie toch lukken in de meeste wedstrijden. Al zal hij ook dan echt defensieve arbeid moeten verrichten.
Kijk ter vergelijking naar Ziyech. Die heeft bij Ajax ook een transformatie ondergaan op dit gebied. Hij zou een mooi voorbeeld kunnen zijn. Het laat ook zien waar we Gloukh vooral mogen verwachten. Ergens aan de buitenkant. Eventueel geef je de spelers achter hem nog de taak om wat meer terughoudend te spelen zodat hij aanvallend het verschil kan maken. Dat moet in de Eredivisie toch lukken in de meeste wedstrijden. Al zal hij ook dan echt defensieve arbeid moeten verrichten.
Nil volentibus arduum
Bij Ziyech was het vooral een mentale kwestie. Toen hij de knop eenmaal had omgezet, pikte hij veel ballen op en won hij ook duels.
Ik betwijfel of Gloukh dat kan, hij moet het wel zien en opbrengen.
Het zegt wel iets dat RB Leipzig hem niet heeft opgepikt.
Ik betwijfel of Gloukh dat kan, hij moet het wel zien en opbrengen.
Het zegt wel iets dat RB Leipzig hem niet heeft opgepikt.
Veel van de gevraagde loopjes zijn voor een belangrijk deel ook vooral mentaal. Zeker als je aan de buitenkant speelt. Het is op training en met het bekijken van beelden echt prima uit te leggen. Je moet het daarna vooral ook echt elke keer doen. Geen treurmomenten na balverlies of een mislukte actie maar gelijk de knop om.
Dat heeft niet zoveel te maken met de vraag of je het ziet of niet. Het probleem kan bij de speler liggen in de zin dat 'ie er geen zin in heeft. En bij de trainers omdat ze het hem niet duidelijk maken. Ten Hag en Farioli waren bezeten. Je kwam er echt niet mee weg om het niet te doen. Dat ligt nu anders is mijn indruk.
Dat heeft niet zoveel te maken met de vraag of je het ziet of niet. Het probleem kan bij de speler liggen in de zin dat 'ie er geen zin in heeft. En bij de trainers omdat ze het hem niet duidelijk maken. Ten Hag en Farioli waren bezeten. Je kwam er echt niet mee weg om het niet te doen. Dat ligt nu anders is mijn indruk.
Nil volentibus arduum
Dat kan zo lijken, maar ik denk het niet. Neem Kiki Musampa, hij zag het gewoon niet. LVG geloofde in hem en was eindeloos met hem bezig. Tegelijk zien wat er voor je gebeurt en wat er in je rug gebeurt vraagt veel concentratie en vooral ruimtelijk inzicht.Dat heeft niet zoveel te maken met de vraag of je het ziet of niet. Het probleem kan bij de speler liggen in de zin dat 'ie er geen zin in heeft.
Farioli kon het Berghuis ook niet bijbrengen.En bij de trainers omdat ze het hem niet duidelijk maken. Ten Hag en Farioli waren bezeten. Je kwam er echt niet mee weg om het niet te doen.
Spelen op het middenveld is een vak, een speler moet een optimale oriëntatie hebben. Dan komt hij ook beter uit de duels. Het net iets eerder zien maakt veel uit, namelijk.