Ko Itakura

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Ko Itakura

Bericht door peter »

Alexander schreef: di jan 27, 2026 2:13 pm
Jinne schreef: di jan 27, 2026 12:12 pm Wolfsburg had interesse. Maar Ajax zei nee.
Ik zou 'm wegdoen als je een prijs kan krijgen die de aankoopprijs benaderd. Deze jongen schijnt een ervaren speler te zijn, maar ik zie het er niet aan af. Ik zie geen leiderschapskwaliteiten. Ik zie voetballend weinig toegevoegde waarde. En verdedigend is het ook niet heel veel. Snel verkopen.
Wederom het Kroes effect. Na het sterke seizoen onder Farioli kon je prima zaken doen. Met het halen van een vervanger (Itakura) en het doorstromen van Bouwman (deed al mee in de voorbereiding) is hij nu gebombardeerd tot derde keuze voor die positie en..... wil Kroes hem aanbieden bij andere clubs. En iedere dag loopt die teller terug. Misschien wordt hij uiteindelijk wel verhuurd haha.
Alexander

Bericht door Alexander »

Kroes staat al even buitenspel he. Het beleid wordt gemaakt door Beuker.

Noem eens 1 reden om Itakura niet te verkopen WP?
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Na aan een half jaar iemand al verkopen is niet normaal.
Wat gaan we doen met het geld?
Etc.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Moro Taylor verkocht.. Branco verhuurd waar blijven de aankopen
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Het was natuurlijk volslagen idioot om het centrum Baas Sutalo uit elkaar te halen. Waren we doorgegaan op de weg van vorig seizoen dan was dat een prima centrum. Helaas moesten we opnieuw tot de conclusie komen dat Sutalo niet geschikt is om met 50 meter in zijn rug te verdedigen.

Itakura is gezien zijn cv echt wel een degelijke speler maar ik had op wat meer gehoopt. Ook hij heeft het echter gewoon heel lastig in een slecht georganiseerd elftal.

Ik zou nu niet tussentijds verkopen. Mede omdat hij ook een alternatief is voor Regeer op de positie die we verder weigeren in te vullen. Maar als hij komende zomer voor een goed bedrag terug naar Duitsland kan? Waarom niet.
Nil volentibus arduum
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Iemand 6 maanden de tijd geven in een elftal geleid door amateurs is niet eerlijk.

Niemand ziet er goed uit, en nog doet hij het beter dan Sutalo, probeer die eerst maar eens te verkopen.
Lionel

Bericht door Lionel »

We hadden hem natuurlijk moeten verkopen.

Jongens als Bouwman en Steur nemen dit elftal meer op sleeptouw dan iemand die miljoenen gekost heeft en miljoenen krijgt.

Dan kan er wel gesteld worden dat hij de tijd moet krijgen enzovoorts maar we hebben hem juist gekocht om het team bij de hand te nemen. Leiderschapskwaliteiten etc.

Verkoop alle spelers waar een club zelf interesse in heeft. Dan verdien je meer dan dat je spelers gaat aanbieden.

Sommige spelers passen gewoon niet bij Ajax. Dat kun je vrij snel beoordelen.
IK GELOOF!!!!!!
Alexander

Bericht door Alexander »

De man die nooit geblesseerd zou zijn is er ook morgen weer niet bij. Wat een waardeloze transfer is dit ook geweest.
Alexander

Bericht door Alexander »

En ook hier geldt eigenlijk weer de oude voetbalwet. Een goede speler van 28 jaar uit de Duitse competitie zou normaal gesproken niet richting NL verhuizen. Ja, Tadic is de uitzondering. Maar verder zijn dit soort transfers gedoemd om te mislukken. Of had de hele Bundesliga liggen slapen?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Die gaat zo even uit de losse pols gewoon richting 50% afwezigheid of zo?

Sowieso was dit natuurlijk eigenlijk heel vreemd in de zin dat het duo Baas en Sutalo best succesvol was. Deze transfer heeft er mede voor gezorgd dat Sutalo weer is weggezakt (en daarmee ook zijn transferwaarde).

Er was voor Itakura in de winter toch sprake van interesse uit Duitsland? Ik zou hem weer laten gaan als dat tegen fatsoenlijke voorwaarden is.
Nil volentibus arduum
peter

Bericht door peter »

Bij iedere blessure kan ik dus echt nergens anders meer aan denken:
'In Amsterdam zijn best veel Japanse restaurants en ik heb ook een chef-kok uit Japan bij me. Die is er overigens al vanaf het begin. Hij gebruikt de keuken van een ander hotel dan waar ik verblijf en kookt daar voor me', zegt Itakura, die uitlegt waarom hij zijn eigen chef-kok heeft. 'Vanwege mijn lichaam. Ik wil niet geblesseerd raken. Voedsel is belangrijk voor een atleet om blessures te voorkomen.'
LucaS

Bericht door LucaS »

Toch gevallen voor de FEBO wellicht
I think I lost my fucking headache
Lionel

Bericht door Lionel »

peter schreef: za mar 07, 2026 12:49 pm Bij iedere blessure kan ik dus echt nergens anders meer aan denken:
'In Amsterdam zijn best veel Japanse restaurants en ik heb ook een chef-kok uit Japan bij me. Die is er overigens al vanaf het begin. Hij gebruikt de keuken van een ander hotel dan waar ik verblijf en kookt daar voor me', zegt Itakura, die uitlegt waarom hij zijn eigen chef-kok heeft. 'Vanwege mijn lichaam. Ik wil niet geblesseerd raken. Voedsel is belangrijk voor een atleet om blessures te voorkomen.'
Dit artikel stuur ik wekelijks door via whatsapp en krijg ik ook wekelijks. Ongekend gelul dit zeg.
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Alexander schreef: vr mar 06, 2026 11:22 am En ook hier geldt eigenlijk weer de oude voetbalwet. Een goede speler van 28 jaar uit de Duitse competitie zou normaal gesproken niet richting NL verhuizen. Ja, Tadic is de uitzondering. Maar verder zijn dit soort transfers gedoemd om te mislukken. Of had de hele Bundesliga liggen slapen?

Tadic kwam niet uit de BuLi.

Tadic kreeg bij Ajax een salaris dat onze club nu niet meer betaalt.

In het algemeen geldt zeker wat jij zegt. Ik vind dan ook dat PSV het slimmer doet, dat haalt jonge spelers uit Duitsland. Dan heb je meer kans op een voltreffer.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: za mar 07, 2026 3:24 pm
Alexander schreef: vr mar 06, 2026 11:22 am En ook hier geldt eigenlijk weer de oude voetbalwet. Een goede speler van 28 jaar uit de Duitse competitie zou normaal gesproken niet richting NL verhuizen. Ja, Tadic is de uitzondering. Maar verder zijn dit soort transfers gedoemd om te mislukken. Of had de hele Bundesliga liggen slapen?

Tadic kwam niet uit de BuLi.

Tadic kreeg bij Ajax een salaris dat onze club nu niet meer betaalt.

In het algemeen geldt zeker wat jij zegt. Ik vind dan ook dat PSV het slimmer doet, dat haalt jonge spelers uit Duitsland. Dan heb je meer kans op een voltreffer.
Welke jonge Duitse voltreffers heeft psv recentelijk allemaal uit Duitsland gehaald?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Alexander

Bericht door Alexander »

Wanner en Tilmann?
peter

Bericht door peter »

En Kovar en Pepi in mindere mate. Ajax zou een moord doen voor die twee spelers. Andere koek dan Jaros/Paes of Woutje W.
Alexander

Bericht door Alexander »

Onze Japanse vriend is ook een drama he? Veel geblesseerd en in de wedstrijden die hij wel heeft gespeeld is hij niet 1x overtuigend geweest. Waardeloze aankoop.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Mwah over het algemeen niet minder dan Sutalo... Alleen samen met Sutalo is het drama
Yopii

Bericht door Yopii »

Niet minder maar ook niet beter. Hoewel hij niet meer dan een redelijke speler is, kan het zijn dat je hem haalt, maar niet voor dat geld en niet als Sutalo er nog is.

Hij is ook steeds geblesseerd, dat kan natuurlijk gebeuren. Laten we dan naar het totaalbeeld kijken. Wat hebben we aan de aankopen van afgelopen zomer gehad? Kwamen ze voor vitale posities?

Ikatura: speelt weinig, ook als hij fit is. We hadden bovendien Bouwman al.
Gloukh: zit op de bank, voor hem is eigenlijk geen positie
Moro: geflopt, te slap, is alleen geschikt voor de counter. Rechtsbuiten? :confused.gif:
Heerkens ?
McConnell?
Jaros?

Het is een dramazomer geweest, daar betalen we nu de rekening voor.
De vorige transferperiodes van Kroes waren ook slecht, maar toen kon hij nog als excuus aanvoeren dat er weinig geld was. Nu, met 35 miljoen op zak, had het veel en veel beter gemoeten.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Achteraf inderdaad geen goede aankopen.. maar als je het van te voren had bekeken waren we best enthousiast over Gloukh Moro en Itakira
Yopii

Bericht door Yopii »

Hmm, was ik niet echt.

Itakura voor de verkeerde positie, Moro maakte weinig indruk op me tijdens dat jeugd-WK.

Gloukh kende ik niet, maar ik begreep dat zijn beste positie die was van Godts.

Dan hoop je dat je ernaast zit. :blush.gif:

We zouden een scouting moeten hebben die het beter weet dan een doorsnee supporter als ik.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Yopii schreef: ma mar 23, 2026 3:14 pm Laten we dan naar het totaalbeeld kijken. Wat hebben we aan de aankopen van afgelopen zomer gehad? Kwamen ze voor vitale posities?

Ikatura: speelt weinig, ook als hij fit is. We hadden bovendien Bouwman al.
Gloukh: zit op de bank, voor hem is eigenlijk geen positie
Moro: geflopt, te slap, is alleen geschikt voor de counter. Rechtsbuiten? :confused.gif:
Heerkens ?
McConnell?
Jaros?

Het is een dramazomer geweest, daar betalen we nu de rekening voor.
Je vergeet Dolberg nog.
Op basis van zijn goede techniek zou die bij 1 van de 12 rijkste clubs in Europa kunnen belanden, maar hij heeft de echte drive niet.

Is niet 'geil' genoeg op het maken van een goal. Of zijn diabetes en zijn blessures hem het meest dwars zitten weet ik niet. Ik denk eigenlijk nog niet eens dat dat hem het meest belemmert.
Hij heeft het gewoon niet in zich om in het strafschopgebied een enorme rotzak te zijn en mist de wil om ten koste van alles te winnen.
Yopii

Bericht door Yopii »

O ja, die ook nog. Was geen voorstander van zijn komst. We weten allemaal hoe hij vertrokken is: door de zijdeur. Technisch een leuke voetballer, maar veel te slap.

Gelukkig mag hij concurreren met Weghorst, die kan rommelen en koppen en verder niets. Maak van die twee één aanvaller en je hebt nog wat. :smallgrin.gif:

Had Kroes twee, drie goede versterkingen gehaald voor dat geld, dan waren we tweede geworden. Hij heeft het totaal verprutst. Klap in de nek voor die vent. :1evil.gif:

Nu zitten we straks met nog meer miskopen, zonder CL-inkomsten.
Khraa

Bericht door Khraa »

Bij Gloukh heb ik nog het idee dat het eruit gaat komen bij een goede coach.

Het aantrekken van Moro zou alleen al een reden moeten zijn voor Kroes e.d. om op te stappen. Je volgt zo iemand een jaar en dan zie je niet dat hij totaal niet past (en ook niet is wat we nodig hebben)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Plaats reactie