AFC Ajax - Internazionale Milan wo 17-09 21:00 CL

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: AFC Ajax - Internazionale Milan wo 17-09 21:00 CL

Bericht door Lionel »

Trab schreef: do sep 18, 2025 7:51 pm
Khraa schreef:De teleurstelling is dat geen van de mogelijkheden die je noemt kwamen uit voetbal. Het was bal naar voren roeien en dan druk zetten als zij de bal hebben. Het is een soort revival van kick and rush. Misschien werkt het, maar het is niet mijn spel.
Dat gevoel had ik in eerste instantie ook. Daarom heb ik de 1e helft nog eens teruggekeken. De kansen die ik benoemde kwamen niet voort uit lange ballen naar voren maar meer door goed drukzetten waardoor we ballen op hun helft veroverden. Het aspect drukzetten was best goed verzorgd. Inter is toch een counterploeg bij uitstek maar er waren 0 momenten dat ze er onderuit speelden en ons op een counter trakteerden. Dat mag dan ook best benoemd worden toch? Het spel in eigen balbezit was wel heel matig/voorzichtig. Dat ze veel de lange bal speelden om onder de druk uit te komen is nog tot daar en toe. Dat deden we onder Farioli ook vaak met schuine ballen op Akpom die hem dan vasthield waardoor de rest kon bijsluiten. Alleen nu was het steeds door het midden op Weghorst die dan doorkopte maar waar vervolgens niet op geanticipeerd werd door Godts en Edvardsen. Die bleven doodleuk aan de zijlijn staan ipv erachter te kruipen. De snelheid hebben ze immers om iets te doen met zo’n doorkopbal. En Ajax had wel iets meer mogen afwisselen in balbezit. Niet alleen maar lang. Onder Farioli kwam Hendo tussen de CV’s en werd er met driehoekjes onderuit gevoetbald. Regeer en Taylor deden dat te weinig waardoor je ballen naar de back en terug naar de cv krijgt met vervolgens een haal naar voren. Al met al vond ik spel balbezit tegenstander goed en eigen balbezit zwak. Maar goed, misschien verwachten we ook teveel. Inter is de competitie misschien niet sterk begonnen maar heeft nog wel praktisch dezelfde ploeg die vorig seizoen de CL finale haalde. Wij daarentegen moeten het doen met spelers als Regeer, Wijndal, Edvardsen die bepaald geen nivo CL zijn. Dus ja, wat verwacht je dan? Voor mij zit de teleurstelling vooral in het amateuristisch verdedigen van de corners en ook dat we aan de bal te weinig goed positiespel op de mat hebben kunnen leggen om meer kansen af te dwingen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De eerste helft was ook best redelijk tegen een goede ploeg. Maar Feyenoord verloor vorig jaar ook vrij kansloos en toen was niemand zo vernietigend als nu over dit Ajax.
IK GELOOF!!!!!!
Plaats reactie