Griekenland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu »

Ik heb tijdens de wedstrijd Ajax-Olympiakos in 1998 in de ArenA tussen het Griekse uitpubliek in het uitvak gezeten (kaartje gekregen). Ajax won met 2-0, maar die gasten hebben ruim 90 minuten gezongen. Als enige in het uitvak kende ik de liedjes niet en bleef ik 90 minuten lang stoïcijns voor me uit staren. Op gegeven moment blunderde Oliseh weer eens in de verdediging, waarop ik mij niet meer kon inhouden en hem de huid vol schold. Toen de aanwezige Griekse supporters mij opeens heel vreemd aankeken, deed ik maar snel net alsof ik kwaad was op de Griekse spits die de kans verprutste. Ze blijven hun ploeg in ieder geval wel massaal steunen.
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

Thomas schreef:
Deli schreef:
LucaS schreef:Gefeliciteerd alvast met het kampioenschap, AEK'ers! :hypocrite.gif:
Hmmm...helaas gaat het in Griekenland WEL tussen min of meer 3 gelijkwaardige teams...

In other words: Olympiakos zal wel weer de lachende derde worden..
Ik ken de teams niet door en door, maar ik zou er maar op rekenen dat Olympiakos inderdaad kampioen wordt. Er zit daar (maar ook bij andere Griekste clubs) ook gewoon goed geld. Diogo is bijvoorbeeld een dure maar uitstekende spits.

Heeft Pelletieri al gespeeld, Deli? Zo ja, hoe ging dat?
Nee Peletieri speelt tegen PAOK over twee weken zijn eerste wedstrijd.
Ik heb me laten vertellen dat hij vorig seizoen is verkozen tot de beste middenvelder in Argentinie. Ik vraag me echt af wat zo iemand bij AEK zoekt..niet dat ik er niet blij mee ben...

@ Jabu..ik kan me die wedstrijd goed herinneren in de Arena. Ik zat toen nog op Zuid maar had voor de CL kaarten op Noord eerste ring (waar ik nu overigens een vaste plek heb). Ik zat dus onde rhet uitvak en heb me 90 minuten lang lopen ergeren aan die gasten. Griekse fans zingen altijd 90 minuten lang..vooral in uitwedstrijden maar 90 minuten Olympiakos-fans horen zingen maakt me niet blij....

Was dat overigens niet de wedstrijd met die fantastische lobgoal van Gorre?

Ik denk overigens dat er dit jaar weinig verschillen zitten tussen de drie clubs in Griekenland (gebaseerd op spelerspotentieel).

Als iedereen fit zou zijn zouden de basis-11 van AEK, Pana en Oly er zo uitzien:

AEK

1. Saja
2. Ramos
3. Kyrgiakos
4. Majstorovic
5. Juanfran
6. Basinas
7. Rikka
8. Peletieri
9. Scocco
10. Blanco
11. Edinho

Olympiakos

1. Nikopolidis
2. Zewlakow
3. Papadopoulos
4. Antzas
5. Domi
6. Dudu
7. Leto
8. Stoltidis
9. Diogo
10. Djordjevic
11. Galetti

Panathinaikos

1. Galinovic
2. Gabriel
3. Sariegui
4. Vyntra
5. Spyropoulos
6. Gilberto Silva
7. Simao
8. Karagounis
9. Salpiggidis
10. Ivanschitz
11. Ninis
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
jabu

Bericht door jabu »

Deli schreef:@ Jabu..ik kan me die wedstrijd goed herinneren in de Arena. Ik zat toen nog op Zuid maar had voor de CL kaarten op Noord eerste ring (waar ik nu overigens een vaste plek heb). Ik zat dus onde rhet uitvak en heb me 90 minuten lang lopen ergeren aan die gasten. Griekse fans zingen altijd 90 minuten lang..vooral in uitwedstrijden maar 90 minuten Olympiakos-fans horen zingen maakt me niet blij....

Was dat overigens niet de wedstrijd met die fantastische lobgoal van Gorre?
Ja, inderdaad. Het was ook de wedstrijd dat Ole Tobiasen zijn knieband weer afscheurde. Wamberto, Gorre, Sier, daar word je ook niet vrolijk van.......en toch speelden we toen onder Olsen CL.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ten Cate in het nauw bij Panathinaikos
Geschreven op donderdag, 30 oktober om 15:53

Henk ten Cate maakt allesbehalve een prettige periode door in Griekenland. De 53-jarige oefenmeester, bezig aan zijn eerste seizoen bij Panathinaikos, ligt onder vuur in de Griekse media. NRC Handelsblad meldt donderdag dat de Griekse kranten geen goed woord over hebben voor de prestaties van Panathinaikos. Sinds de komst van Ten Cate werden slechts zes duels winnend afgesloten. De negentienvoudig Grieks kampioen, wiens laatste nationale succes de dubbel in 2004 is, staat momenteel op een teleurstellende vijfde plek in de eigen competitie. Een vervolg in de Champions League behoort al nauwelijks meer tot de kansen, na slechts één punt uit drie duels.

Directe aanleiding voor de onrust in de media is de 3-2 nederlaag die Ten Cate en de zijnen woensdagavond leden tegen Ergotelis, de tweede verliespartij in zeven wedstrijden. De ploeg uit Kreta verrast dit seizoen, maar mag qua begroting en aanzien niet opgewassen zijn tegen het grotere Panathinaikos, zo is de mening van het journaille.

Koppen als ‘Schande’, ‘Naar huis’ en ‘De vliegende Hollander’ zouden donderdag de sportkranten van Griekenland hebben gesierd. Ten Cate lijkt de hoge verwachtingen in het land niet waar te maken, waardoor het vertrouwen in de Amsterdammer danig gedaald is. De voormalig trainer van onder meer Ajax, NAC Breda en Vitesse zou te theoretisch zijn en Braziliaanse voetballers boven de Griekse spelers stellen.

Ten Cate werkt bij Prasinoi, zoals de bijnaam van de club luidt, samen met twee andere Nederlanders, Mike Snoei en Gerard van der Lem. Clubeigenaar Christos Pateras had, voorafgaand aan de zeperd tegen Ergotelis, nog ‘drie opeenvolgende overwinningen’ geëist van het Nederlandse trio.
voetbalzone
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

Panathinaikos wint vandaag met 10 man uit bij Panionios (1-2).
Midweeks wacht Werder.... :smallgrin.gif:
jabu

Bericht door jabu »

Staat Ten Cate al op ontploffen en op het punt om wild om zich heen te gaan slaan in de media? Is er ook een Grieks 'lek in de kleedkamer'?
wimpey

Bericht door wimpey »

Deli schreef:Panathinaikos wint vandaag met 10 man uit bij Panionios (1-2).
Midweeks wacht Werder.... :smallgrin.gif:
Bremen veegde Hertha weg, Diego, Pizarro en Wiese zijn weer terug.

Ik verwacht een kansloze nederlaag voor Pana. Het lijkt me dat HtC bij die club net zo'n doorslaand succes zal blijken te zijn als bij Chelsea en bij ons. Het gerucht dat de man een toptrainer zou zijn is inmiddels wel achterhaald, lijkt me.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Nee, Ten Cate is geen toptrainer, dat klopt. Ik geloof trouwens ook niet dat er hier iemand is die dat vindt, net zo min als ik verwacht dat hij het lang zal volhouden in Griekenland.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- »

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

De publieke opinie voor die pot tegen Panionios was min of meer dat hij eruit MOEST vliegen als hij zou verliezen (Pana presteerde het namelijk in de twee thuiswedstrijden ervoor tegen Iraklis en Ergotelis 1 punt te halen). Centrale verdediger Goumas heeft 6 minuten voor tijd Henkies kop gered dus....

Ik denk dat ze met de billen bloot gaan morgen...

Wat HTC hoofdzakelijk kwalijk wordt genomen in Griekenland, en dan vooral door Pana fans, is dat er geen lijn in zijn aanpak waar te nemen valt. Panathinaikos speelt bijna elke wedstrijd in een andere opstelling en in een ander systeem...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Het zou me niets verbazen als hij er uit moet. In Griekenland hebben ze nu eenmaal niet zoveel geduld.

Maar je zou als clubleiding eigenlijk beter zelf je conclusies kunnen trekken als je zo snel al van een trainer af wil. Dat kun je niet eens meer korte termijn politiek noemen.
Nil volentibus arduum
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

...en toen won Henk met 0-3 in Bremen.... :confused.gif:

Aankomend weekend staat de derby op het programma: Olympiakos thuis.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Hoe doen Belluschi, Leto en Diogo het tot nu toe bij Olympiakos, Deli?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Belangrijk potje voor Henk. Als hij, na het goede resultaat in de Cl, ook deze kan winnen zal hij wel wat krediet opbouwen.
Nil volentibus arduum
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

Thomas schreef:Hoe doen Belluschi, Leto en Diogo het tot nu toe bij Olympiakos, Deli?
Belluschi speelde vorig jaar ook bij Olympiakos. Hij is niet echt uitgesproken basisspeler. Valverde kiest (wanneer iedereen fit is) voor Stoltidis en Dudu op die positie. Leto begon heel goed..was in het begin 1 van de beteren zo niet de beste. Hij is echter jong en zijn optredens de laatste tijd waren behoorlijk wisselvallig. Diogo is ronduit irritant... Hij valt en klaagt... Daarmee is het denk ik wel samen te vatten...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Diogo is vooral erg goed. Dat is je nog niet opgevallen?

Over Belluschi had ik vooraf al m'n twijfels. Goede speler, maar beetje een mooi weer voetballer.
Duke

Bericht door Duke »

Marillion schreef:Belangrijk potje voor Henk. Als hij, na het goede resultaat in de Cl, ook deze kan winnen zal hij wel wat krediet opbouwen.
Het succes in de CL heeft de waardering van Ten Cate in ieder geval goed gedaan, getuige deze fan van Panathinaikos:
We had fantastic results in the second round. 3 wins in 3 games and we finished first in the group! Ten Cate made great job and lead us to the next round. He has now the recognition of everyone and nobody dare to say something for him! I hope he will stay with us for many years!
Daarnaast schijnt er nog geld te zijn voor versterkingen in de winterstop.

Salvador Dali
jabu

Bericht door jabu »

Bron? :rules.gif:
Duke

Bericht door Duke »

Salvador Dali
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Hij weet niet wat-ie zegt. :smallgrin.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ten Cate als vredesstichter

Afbeelding

AMSTERDAM - Henk ten Cate heeft veel lof geoogst in Griekenland. De trainer van Panathinaikos speelde dit weekeinde glansrijk de rol van vredesstichter. In het duel van zijn ploeg bij OFI Kreta (0-3) ontstonden bij een 0-2 stand grote rellen op de tribunes. Hierop toog Ten Cate, samen met reservekeeper Alexandros Tzorvas, naar het vak waar de rellen gaande waren. Het lukte het duo de boel te sussen.
Telegraaf
Het stinkt aan alle kanten!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Met andere woorden: hij heeft zich weer eens ferm belachelijk gemaakt.

Iets anders:
Ten Cate informeert bij PSV naar Zonneveld
24/12/2008 09:09

Het bericht dat Mike Zonneveld mag vertrekken bij PSV is ook doorgedrongen in Griekenland. Henk ten Cate stak namens Panathinaikos zijn licht op in Eindhoven.

'Ik heb met Jan Reker over Zonneveld gesproken', zegt Ten Cate in De Telegraaf. 'Mijn vraag was of hij weg mocht. PSV wilde hem eerst niet laten gaan, maar later werd ik teruggebeld dat dit was veranderd.'

'We hebben maar één linksback in de selectie', legt Ten Cate de interesse in de 28-jarige linkspoot uit. 'Wij willen Mike graag huren, maar PSV wil alleen over verkoop praten. We hebben afgesproken erop terug te komen.'

Ten Cate is sinds afgelopen zomer hoofdcoach van Panathinaikos. Hij plaatste zich met de club voor de knock-outfase van de Champions League. In de Griekse competitie bezet Panathinaikos de derde plaats met een achterstand van zeven punten op koploper Olympiakos Piraeus.
vi
wimpey

Bericht door wimpey »

Sommige mensen leren het echt nooit. Geef dhr. Template geld om te shoppen bij de Bijenkorf en hij komt met Lidl-meuk thuis.

Ook Henk wens ik trouwens ene prettige kerst. Bezinning enzo. :smallgrin.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

En volgens Duke was er geld voor versterkingen in de winterstop. Ik maar denken dat het aantrekken van shitplayers bij Ajax te maken had met het gebrek aan geld
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

Ik hoop voor AEK dat ze Zonneveld halen... :smallgrin.gif:
Overigens staat zondag de Atheense derby op het programma: Panathinaikos-AEK... Benieuwd met welke opstelling Henk nu gaat komen...
Plaats reactie