PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Aristides

Bericht door Aristides »

Peter schreef:Misschien hebben ze iemand klaar staan die het gat prima kan opvullen en die lang zo duur niet is?
Perez?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Mr. Ajax schreef: :confused.gif:

Het is een spits, als hij regelmatig scoort heeft ie het gemaakt.
Niet mee eens. Als je prijzen wint heb je het gemaakt. Voetbal is een teamsport.
joey
Erelid

Bericht door joey »

'Koevermans te duur voor PSV'

EINDHOVEN - PSV is niet bereid om een kleine zeven miljoen euro te betalen voor Danny Koevermans. Trainer Ronald Koeman zou de AZ-spits graag toevoegen aan zijn selectie, maar volgens directeur Jan Reker is de vraagprijs van de Alkmaarse club te hoog. "Daarnaast denk ik dat AZ sowieso niet bereid is om Koevermans aan ons te verkopen. Dat is nog het grootste probleem", aldus Reker.

De algemeen directeur van PSV kan zich wel voorstellen dat Koeman graag een spits van het kaliber Koevermans wil aantrekken. "Het is het recht van de trainer om een zo goed mogelijke selectie samen te stellen. Hij moet daarvoor zijn uiterste best doen."

Los van de financiële consequenties die aan een transfer van de AZ-spits zijn verbonden, is de clubleiding van mening dat PSV misschien meer gebaat is bij een aanvaller die op meerdere posities uit de voeten kan en bovendien in de toekomst een restwaarde vertegenwoordigt.

De komst van een nieuwe aanvaller is een absolute eis van Koeman voor het geval dat Arouna Koné vertrekt. PSV kwam gisteren dicht bij een akkoord over een transfer van de Afrikaanse aanvaller naar Sevilla, maar volgens Reker is de bevrijdende fax nog steeds niet binnengerold.

PSV stelt zich, zegt Reker, op het standpunt dat een vertrek van Koné geen must is. "Maar áls hij gaat, dan willen wij daarvoor een heel goed bedrag ontvangen. Manager Stan Valckx heeft tot tweemaal toe aan hem gevraagd of hij naar Sevilla wil. De laatste keer was vanmiddag. Het antwoord was twee keer ja."
ED

Op PN circuleert de naam van Afonso Alves, maar ik denk dat ze die al helemaal niet kunnen betalen.
Het stinkt aan alle kanten!
Harm

Bericht door Harm »

Piet betaalt in natura :onfire.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Piet?
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

De Visser, joey.

Ik ben benieuwd wie ze nu halen. Ik hoop nog steeds op N'Kufo.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Koeman wil Koevermans graag hebben. Dan zal het alternatief niet de nieuwe Ronaldinho zijn.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Peter schreef:Ik ben benieuwd wie ze nu halen. Ik hoop nog steeds op N'Kufo.
Dat hoop ik eigenlijk niet. Niet dat N'Kufo een geweldenaar is; verre van, maar hij is wel een speler die vrij balvast is en de vuurpijlen van achteruit kan opvangen met zijn gestalte. En dat is juist het type speler dat Psv nodig heeft als Kone vertrekt.

Ik hoop op de Koef. Dan klopt de puzzel niet meer.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Koné wil nu zelf ook weg

EINDHOVEN - Arouna Koné gaat ervan uit dat hij zijn laatste wedstrijd voor PSV heeft gespeeld. De aanvaller staat in de belangstelling van Sevilla en als beide clubs tot een akkoord komen, pakt de Ivoriaan zijn koffers en verhuist hij naar Spanje.

Hoewel er gisteren opnieuw contact was tussen PSV en Sevilla zijn de clubs nog niet officieel tot een akkoord gekomen. De Eindhovenaren meldden afgelopen weekeinde dat de houder van de UEFA Cup een fiks stuk in de richting van de vraagprijs was opgeschoven. Gisteren kwamen de partijen weer dichter tot elkaar. Manager Stan Valckx zegt er rekening mee te houden dat de transfer snel rond komt, zeer waarschijnlijk vandaag al.

Voor Koné zelf staat het ook vast dat hij wil vertrekken. De Ivoriaan voelt zich in zijn eer aangetast door de woorden die trainer Ronald Koeman afgelopen vrijdag gebruikte. De oefenmeester zei toen teleurgesteld te zijn in de mens Koné. De aanvaller keerde pas vrijdag terug in Eindhoven, terwijl hij al woensdag werd verwacht. Vorige week maandag beviel de vrouw van Koné in Parijs van een zoon.

Koné vindt dat door de uitlatingen van Koeman een sfeer is gecreëerd alsof hij een breuk met PSV zou willen forceren. Dat, zei hij gisteren nadrukkelijk, is niet het geval. ,,Het was de bedoeling om nog een jaar hier te spelen en dan over te stappen naar een grote Europese club,’’ zei Koné. ,,Maar de technische staf is blijkbaar niet tevreden over mij. Dan wordt het allemaal wat makkelijker.’’
Valckx benadrukt dat PSV er niet van uitgaat dat Koné zijn vertrek wil afdwingen. ,,Als hij hier vertrekt, dan vertrekt hij door de voordeur,’’ zegt de technisch manager.

Koné zelf heeft het gevoel dat hij vorige week tegen Heracles voor het laatst het shirt van PSV heeft gedragen. Hij heeft ook sterk het idee dat de club wel van hem afwil. De landskampioen zou tussen de twaalf en dertien miljoen euro voor de Afrikaan willen hebben. Een deel van dat geld zal worden gebruikt voor een vervanger voor Koné, met de rest wordt weer een deel van de schuld afgelost.

Met die houding van PSV heeft Koné overigens geen enkele moeite. ,,PSV wekt niet de indruk dat ze me graag willen houden,’’ vindt hij. ,,En ik kan de opstelling van de club wel begrijpen. Uiteindelijk gaat het toch om het geld.’’

En dus houdt Koné ernstig rekening met een vertrek. ,,Ik denk dat ik ga vertrekken,’’ houdt hij een slag om de arm. ,,Het is een heel simpel verhaal. Als er een akkoord komt, dan ben ik weg. Zo niet, dan blijf ik bij PSV.’’

Arouna Koné kwam in de zomer van 2005 over van Roda JC. Met de transfer was meer dan negen miljoen euro gemoeid. Een jaar eerder dong ook Ajax al naar zijn diensten. In Amsterdam kwam de Afrikaan echter niet door de medische keuring, de doktoren van Ajax constateerden een lichte afwijking aan Konés hart. Omdat er geen tijd meer was voor een tweede onderzoek werd Koné afgekeurd. Bij PSV heeft Koné nooit problemen gehad.

In Eindhoven ontwikkelde Koné zich tot een attractie op zich. De fysiek sterke aanvaller is nauwelijks van de bal te krijgen en heeft daardoor voortdurend dreiging in zijn spel. Erg trefzeker is Koné echter nooit geweest.

In Spanje komt Koné automatisch in een messcherpe concurrentiestrijd terecht. Sevilla heeft in de aanval onder anderen de beschikking over de Rus Kerzhakov, de Braziliaan Luis Fabiano en de Malinese prijsschutter Frederic Kanouté. ,,Ik zal moeten vechten voor een plekje,’’ beseft Koné. ,,Maar daar zie ik niet tegenop, dat hoort nu eenmaal bij een club als Sevilla.’’
AD

Nee hoor, Arouna. PSV wil heus niet van je af. Vraag het Baseman maar. :hypocrite.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Jöhnk schreef:
Mr. Ajax schreef: :confused.gif:

Het is een spits, als hij regelmatig scoort heeft ie het gemaakt.
Niet mee eens. Als je prijzen wint heb je het gemaakt. Voetbal is een teamsport.

Nee hoor, als spits is Lazovic zijn taak om te scoren. Doet hij dat regelmatig, dan heeft hij het gemaakt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Dus Ibrahimovic heeft het niet gemaakt bij Ajax? :smallgrin.gif:

De taak van een speler is in het algemeen het elftal iets bijbrengen cq. beter maken.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Pfff, Puerta overleden. Zou Sevilla nu een speler willen die al eens is afgekeurd wegens hartklachten? Ik neem aan dat de deal sowieso voorlopig niet wordt afgerond.
generaal

Bericht door generaal »

joey schreef:Pfff, Puerta overleden. Zou Sevilla nu een speler willen die al eens is afgekeurd wegens hartklachten? Ik neem aan dat de deal sowieso voorlopig niet wordt afgerond.
Koné zal nu wel bij PSV blijven.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Inderdaad, zo'n transfer doet er opeens helemaal niet meer toe. :sad.gif:
Harm

Bericht door Harm »

generaal schreef:
joey schreef:Pfff, Puerta overleden. Zou Sevilla nu een speler willen die al eens is afgekeurd wegens hartklachten? Ik neem aan dat de deal sowieso voorlopig niet wordt afgerond.
Koné zal nu wel bij PSV blijven.
Dat is dan weer wel mooi nieuws.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Dat vindt Stannie vast niet. Die heeft ook nooit eens geluk. :aai.gif:

Maar misschien neemt Sevilla gewoon een paar dagen de tijd. Zolang het maar voor 1 september rond is... :eusa_liar.gif:
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Psv schijnt een bod op Milan Jovanovic van Standard gedaan te hebben, maar ving bot.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Waar heb je die informatie vandaan, Jóhnk?
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Van PN. Maar de stambron is http://www.standardliege.be/
joey
Erelid

Bericht door joey »

Jammer voor PSV?
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Moeilijk te zeggen. Het is een spectaculaire speler als hij zijn dagje heeft. Voor Ajax vind ik hem te opportunistisch.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Naar aanleiding van wat ik van hem gezien heb (Belgische beker) lijkt het me totaal niet het type voetballer waar PSV op zit te wachten. Een beetje een mooi weer voetballer.
999

Bericht door 999 »

Ook Georgios Samaras te duur voor PSV

28/8/2007 23:20

Het zit PSV niet mee in de zoektocht naar een geschikte vervanger voor Arouna Koné, die op de drempel staat van een overgang naar Sevilla. Net als voorgaande jaren komt de landskampioen met de transferdeadline in zicht weer in een benarde positie terecht.

Maandagavond vergaderden de kopstukken van de landskampioen over mogelijke opvolgers. De pijlsnelle Serviër Milan Jovanovic kwam als voorname kandidaat naar voren. De collega-international van Danko Lazovic groeide afgelopen seizoen met veertien competitiedoelpunten uit tot een sensatie bij Standard Luik.

PSV zocht dinsdag contact, maar probleem is dat Jovanovic zijn contract onlangs verlengde tot 2010 en de club hem aan die verbintenis wil houden. Dat bevestigde Standard vanavond nog eens op zijn eigen website. De speler zelf zou trouwens wél dolgraag naar Eindhoven willen verkassen en op basis daarvan heeft PSV nog een sprankje hoop.

Jovanovic is niet de enige speler op de wensenlijst. Ook de Griek Georgios Samaras (Manchester City) is een kandidaat die PSV het onderzoeken waard vond, maar de voormalige aanvaller van SC Heerenveen blijkt veel te duur voor de landskampioen. Samaras heeft nog een contract tot 2010, maar hij komt niet voor in de plannen van de nieuwe manager Sven Göran Eriksson. AZ-speler Danny Koevermans lijkt op basis van de vraagprijs (6,9 miljoen euro) eveneens onhaalbaar.
V.I.
Blij met de punten ...
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Jöhnk schreef:Dus Ibrahimovic heeft het niet gemaakt bij Ajax? :smallgrin.gif:

De taak van een speler is in het algemeen het elftal iets bijbrengen cq. beter maken.
Dus Alves heeft het niet gemaakt bij Heerenveen? En Villa bij Valencia ook niet?

Dat laatste is helemaal niet wat je een paar posts eerder stelt.

Verder heeft Zlatan het niet echt gemaakt bij AJAX, nee. Hij heeft in 3 (?) seizoenen tijd alleen maar een paar maanden goed gespeeld. Met die goal tegen NAC als hoogtepunt. De eerste 2,5 jaar liep hij maar wat te prutsen en werd ie constant uitgefloten, elke wedstrijd maar weer.

Maar dat is iedereen nu wel vergeten... :hypocrite.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Baseman

Bericht door Baseman »

Jovanovic schijnt overigens een clausule in zijn contract te hebben, dus haalbaar is hij zeker. Ik heb alleen geen idee hoe hoog het bedrag van die clausule is...zelf heeft hij aangegeven graag naar een 'kleinere' competitie te willen bij een club die CL speelt. Op basis daarvan heeft PSV een goede kans.

Maar ik ken de speler zelf verder niet, hij heeft vorig seizoen blijkbaar erg sterk gespeeld en zat daarvoor in het verre Rusland.
Gesloten