Brian Brobbey
Moderator: mods
Re: Brian Brobbey
Tja, dat is geen toeval.
Isidor is nog geblesseerd, we zullen zien!Marillion schreef:Net bekeken. Mooi ja! Dat is een beetje de oude Brobbey uit zijn goede periode bij ons. Hij heeft inmiddels ook een basisplaats. Eerst kreeg Isidor nog de voorkeur.
Oh komt 'ie terug van een blessure? Dat wist ik niet. Zag dat hij wel af en toe invaller was de laatste wedstrijden. Maar volg het verder niet.
Wat Brobbey betreft. Ik denk dat een andere omgeving hem ook heel erg goed doet. Vraag me af hoeveel impact die bedreigingen hebben gehad op zijn spel. Dat was echt heel serieus hè? Niet een beetje berichtjes sturen via social media.
Wat Brobbey betreft. Ik denk dat een andere omgeving hem ook heel erg goed doet. Vraag me af hoeveel impact die bedreigingen hebben gehad op zijn spel. Dat was echt heel serieus hè? Niet een beetje berichtjes sturen via social media.
Nil volentibus arduum
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Heb die goal van Brobbey net eens bekeken; maar dat ziet er nog net zo druistig uit als in zijn Ajax tijd. Het lijkt meer op “ik geef als een blind paard een hengst tegen die bal en dan zien we wel” dan een mooi geplaatst schot. Sterker nog, ik vraag me af of hij hem echt zo wilde raken en maken. Maar goed, hij scoort wel.
Oh hij gaat ook nooit een spits worden die ballen klinisch binnen schiet. De toevalsfactor is relatief hoog. Alleen schoot hij in zijn goede periode wel op deze manier ook af en toe een bal binnen. Afgelopen jaar was het voor supporters achter het doel gewoon onveilig. 
Nil volentibus arduum
hij heeft ondertussen een aantal belangrijke doelpunten gemaakt. In Sunderland is hij al de held. Ons bertje hobbelt ook aardig mee daar.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Brian Brobbey
3 goal in de PL. Niet persé veel, maar wel een paar belangrijke ja. Soort pinchhitter.
Het is een fysieke competitie. Veel spelers daar winnen de stijlprijs niet. Er worden daar andere eisen aan voetballers gesteld dan hier. Brobbey met zijn fysieke kracht kan daar wat forceren.
Bassey was afgelopen seizoen MVP van Fulham, ik bedoel maar. Die jongen werd hier uitgelachen.
Tegelijkertijd hebben veel spelers die bij ons naam hebben gemaakt daar helemaal niets laten zien. Van Ajax Klaassen en Berghuis bijvoorbeeld. Ook met Ziyech werd het niets, en Tadic scoorde een zesminnetje.
Bassey was afgelopen seizoen MVP van Fulham, ik bedoel maar. Die jongen werd hier uitgelachen.
Tegelijkertijd hebben veel spelers die bij ons naam hebben gemaakt daar helemaal niets laten zien. Van Ajax Klaassen en Berghuis bijvoorbeeld. Ook met Ziyech werd het niets, en Tadic scoorde een zesminnetje.
Yopii schreef: di jan 06, 2026 5:30 pm Het is een fysieke competitie. Veel spelers daar winnen de stijlprijs niet. Er worden daar andere eisen aan voetballers gesteld dan hier. Brobbey met zijn fysieke kracht kan daar wat forceren.
Dat zesminnetje is onjuist, de rest klopt allemaal.
In Engeland? Daat maakte Tadic weinig indruk. De supporters daar wisten niet wat ze meemaakten toen ze Tadic bij Ajax zagen.
Een gevestigde ster uit de PL komt niet naar de Eredivisie.
Een gevestigde ster uit de PL komt niet naar de Eredivisie.
Brobbey heeft weer gescoord.
Weer een prachtdoelpunt en weer eens een zeer belangrijke. Kramp schoot er wel in bij het vieren, haha.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Thierry Henry is lovend over hem. Niet verkeerd.
Leuk voor die jongen. Hij werd in Nederland verguisd alsof hij er helemaal niets van kon. Het is een speler die een aantal dingen heel goed kan en een aantal dingen heel slecht. Als je hem goed inzet heeft hij zeker waarde.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Weer gescoord vandaag. Geplaatste kopbal.
Hij kreeg m tegen zn kop...Mr. Ajax schreef:Weer gescoord vandaag. Geplaatste kopbal.
Dat was echt niet het geval hier, hoor. Kiest gewoon goed positie en kopt die bal in de hoek. Prima gedaan.WP_Legend schreef: zo jan 25, 2026 4:58 amHij kreeg m tegen zn kop...Mr. Ajax schreef:Weer gescoord vandaag. Geplaatste kopbal.
Wordt weer geprezen in Britse media. Hij is zowat dé revelatie van de PL dit seizoen. Wie had dat afgelopen zomer kunnen denken.
Ja, leuk voor hem. Ik gun het hem wel want volgens mij is het een prima gozer.
Ik had inderdaad geen hele hoge verwachtingen. Aan de ene kant past hij daar wel met zijn spel en zijn eigenschappen. Aan de andere kant kun je juist ook beweren dat hij daar veel minder gebruik kan maken van zijn fysieke eigenschappen doordat tegenstanders ook sterker en sneller zijn. Maar hij lijkt zijn draai aardig te vinden.
Een nieuwe start in een andere omgeving doet hem goed. Zou het nou vooral die andere omgeving zijn die hem helpt? Of presteert hij beter omdat het gedoe met die bedreigingen nu achter de rug is?
Ik had inderdaad geen hele hoge verwachtingen. Aan de ene kant past hij daar wel met zijn spel en zijn eigenschappen. Aan de andere kant kun je juist ook beweren dat hij daar veel minder gebruik kan maken van zijn fysieke eigenschappen doordat tegenstanders ook sterker en sneller zijn. Maar hij lijkt zijn draai aardig te vinden.
Een nieuwe start in een andere omgeving doet hem goed. Zou het nou vooral die andere omgeving zijn die hem helpt? Of presteert hij beter omdat het gedoe met die bedreigingen nu achter de rug is?
Nil volentibus arduum
Vandaag op de persconferentie.Koeman is blij met de ontwikkeling van Brian Brobbey. "Vergelijkbaar met zijn vorige periode bij Oranje. Hij is een stuk fitter en laat zich goed zien. Hij doet het erg goed. Vandaar dat hij erbij is", zegt Koeman, die hint op speeltijd voor Brobbey. "Ik wil hem wel in de wedstrijd zien. Daar ben ik benieuwd naar." (nu.nl)
Een vingerwijzing naar de trainingsomstandigheden bij Ajax?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Onder Farioli was Ajax toch behoorlijk fit. In ieder geval tot de laatste periode
I think I lost my fucking headache
Brobbeys fitheid lag vooral bij zichzelf...
Maar hij begint nu ook te scoren in de PL.. heel goed dat hij naar een kleinere club is gegaan (niet dat hij veel keus had)..
Maar hij begint nu ook te scoren in de PL.. heel goed dat hij naar een kleinere club is gegaan (niet dat hij veel keus had)..
Het verbaast me niet zo. Zijn type spel past daar precies.Mr. Ajax schreef: wo feb 18, 2026 12:41 pm Wordt weer geprezen in Britse media. Hij is zowat dé revelatie van de PL dit seizoen. Wie had dat afgelopen zomer kunnen denken.
Een speler hoeft geen technisch wonder te zijn voor de PL. Bassey doet het daar ook prima. Vanaf de middenmoot is het niet zo bijzonder allemaal.
Brobbey heeft specifieke kwaliteiten en tekortkomingen. Als je gebruik kan maken van die kwalitieiten, zie je die tekortkomingen minder. Je zag ook met Farioli dat hij daar goed gebruik van kon maken. Inspelen op Brobbey en dan lopende mensen erom heen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!