Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Gelukkig dat Ag2r nu voor hem op kop rijdt.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Wat is AG2R nou weer aan het doen? ook aan het rijden voor Evans.. tjonge jonge die droplul moet hoe dan ook winnen heb ik het idee.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Hoe zit het met de tijdrit van Sastre?
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Die is het minst van alle favorieten vrees ik.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Jinne schreef:Die is het minst van alle favorieten vrees ik.
Onzin. Schelck en Kohl zijn minder. Zeker in een lange tijdrit is diesel Sastre niet te onderschatten
joey
Erelid

Bericht door joey »

Sastre rijdt lekker door.
Het stinkt aan alle kanten!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Evans nu op kop maar hij komt niet vooruit.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Jöhnk schreef:
Jinne schreef:Die is het minst van alle favorieten vrees ik.
Onzin. Schelck en Kohl zijn minder. Zeker in een lange tijdrit is diesel Sastre niet te onderschatten
Je hebt gelijk, hij zat het dichtste op Evans in de eerste tijdrit (Menchov niet meegerekend).

Evans 36.11
Sastre 37.27
Kohl 37.31
F.Schlek 37.58
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Jesse

Bericht door Jesse »

Die Sastre. :worshippy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Heerlijk dit... zo rond de 1.50 zal toch wel genoeg zijn voor zaterdag?
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Wat een lullo.. steekt ie zn handen al in de rug op 20 meter voor de streep.. je zal die 3 seconden maar tekort komen zaterdag.
Jesse

Bericht door Jesse »

2:20 pakt ie ongeveer, toch?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

2.15

Wordt spannend.

Menchov kan nog op het podium komen. Lijkt me ook het hoogst haalbare. Volgend jaar Gesink kopman aub.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Ja ik dacht 2.16 op Evans, Evans stond 41 seconden voor op Sastre dus heeft Sastre nu als het goed is 1.35 voorsprong op Evans.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Jöhnk schreef:Menchov kan nog op het podium komen. Lijkt me ook het hoogst haalbare. Volgend jaar Gesink kopman aub.
Ben je nu nog met Menchov bezig? Die speelt toch helemaal geen rol?
Het stinkt aan alle kanten!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Natuurlijk speelt hij een rol. Niet voor de eindzege, maar dat maakte ik al duidelijk in mijn vorige posting.
michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06

Bericht door michaelajaxfan »

Vandaag had ik er voor het eerst meer van verwacht dan eruitkwam. En ik vrees dat Sastre niet genoeg heeft aan zijn voorsprong op Evans, met de tijdrit van zaterdag in het achterhoofd...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hulde voor Sastre! Of het genoeg is voor de eindzege betwijfel ik maar het was een indrukwekkende aanval. Hij is wel een renner die 3 weken lang goed kan blijven. Dat bleek vandaag ook wel want hij was de enige die het verschil kon maken. Daarom heb ik wel stiekem wat hoop dat hij nog een eind kan komen.

Menchov heeft het geprobeerd maar hij blies zichzelf of. Zonde maar dat kun je hem moeilijk verwijten. Hij heeft zich nog teruggevochten en met een goede tijdrit staat hij op het podium.

Het is in ieder geval de moeite waard om zaterdag voor de tv te gaan zitten. Evans is wel de grootste kanshebber maar hij zal er toch serieus voor aan de bak moeten.

Net zag ik nog een interview met Laurens ten Dam. Wat zat die jongen stuk zeg. Echt mooi om te zien dat hij zich zo leeg heeft gevochten. Je kunt het in zijn positie ook gewoon laten lopen als je er eenmaal af bent maar dat is duidelijk niet zijn karakter.
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Nog even wat interessante cijfers voor de tijdrit:

2006: 19e rit - 57km - Evans 1.01 sneller
2007: 19e rit - 55km - Evans 2.33 sneller

2008: 4e rit - 29km - Evans 1.16 sneller

Ik heb van 2006 en 2007 alleen de lange tijdrit uit de derde week gepakt omdat die representatief is voor de tijdrit van zaterdag (53km). In 2006 was het verschil dus maar net één minuut. 2007 was het verschil groter maar daar moet je wel bij in je hoofd houden dat Evans daar voor de tourzege aan het vechten was maar Sastre niet.

De eerste tijdrit van deze tour was duidelijk in het voordeel van Evans. Maar nu hebben we drie weken achter de rug waarin Evans toch meer onder druk heeft gestaan en ook duidelijk niet op zijn gemak is.

Dit gaat echt spannend worden.....
Nil volentibus arduum
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Jöhnk schreef:2.15

Wordt spannend.

Menchov kan nog op het podium komen. Lijkt me ook het hoogst haalbare. Volgend jaar Gesink kopman aub.
Of toch Thomas Dekker? Ik blijf het idee hebben dat een Dekker in vorm in deze tour hoge ogen had kunnen gooien. Zelden zo defensief zien rijden als bijvoorbeeld vandaag.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ik zou zo'n Sella en Pozzovivo wel eens willen zien. Die rijden iedereen bergop op een hoop heb ik het idee. Neemt niet weg dat ze vele minuten aan de kloten krijgen in een tijdrit.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Die CSF Navigare ploeg heeft een reputatie die ongeveer net zo dubieus is als die van Saunier Duval. Ik wil die renners niet veroordelen zonder bewijs maar ik sluit niet uit dat die mannen ook problemen hadden gehad met de Franse dopingjagers.

Wat Sastre vandaag heeft laten zien was toch echt wel straffe kost hoor. Ik heb genoten van zijn aanval.
Nil volentibus arduum
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Absoluut. Hij was de enige smaakmaker van de dag en ik hoop nu ook vurig dat hij dit weet om te zetten in een Tourwinst.

Wellicht zit er morgen nog wat in het vat. Het is namelijk zeker geen gemakkelijke aankomst.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Marillion schreef:Nog even wat interessante cijfers voor de tijdrit:

2006: 19e rit - 57km - Evans 1.01 sneller
2007: 19e rit - 55km - Evans 2.33 sneller

2008: 4e rit - 29km - Evans 1.16 sneller

Ik heb van 2006 en 2007 alleen de lange tijdrit uit de derde week gepakt omdat die representatief is voor de tijdrit van zaterdag (53km). In 2006 was het verschil dus maar net één minuut. 2007 was het verschil groter maar daar moet je wel bij in je hoofd houden dat Evans daar voor de tourzege aan het vechten was maar Sastre niet.

De eerste tijdrit van deze tour was duidelijk in het voordeel van Evans. Maar nu hebben we drie weken achter de rug waarin Evans toch meer onder druk heeft gestaan en ook duidelijk niet op zijn gemak is.

Dit gaat echt spannend worden.....
De gele trui geeft je meestal ook wel vleugeltjes dus dat kan Sastre ook nog wat extras geven. Ik hoop vurig dat Sastre de tour gaat winnen.. ik vond Evans al een laffe saaie renner maar als ik zoals vandaag ook weer van Boogerd hoor hoe een nare man het eigenlijk is.. Zoals vorig jaar toen Rasmussen de tour moest verlaten kwam Evans lachend op Boogerd af met de opmerking nu hebben jullie als ploeg lekker al het werk voor niets gedaan.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

De gele trui brengt over het algemeen niet vermoede krachten naar boven bij de mindere tijdrijder, dus ik heb goede hoop dat Sastre het gaat halen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Plaats reactie