PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: PSV

Bericht door Cruijff »

Marillion schreef: ma sep 22, 2025 7:40 pm Ik vond hem eerder wel interessant voor Ajax. Al was dat misschien niet heel waarschijnlijk gezien zijn vader.
Jep letterlijk diezelfde gedachte ging vorig jaar ook door mijn hoofd. Ik kon me het gewoon nog niet voorstellen, een speler met de achternaam Van Bommel in een Ajax shirt. Maar het type speler, echt nog een klassieke buitenspeler had ik wel bij Ajax willen zien.
zeux schreef: ma sep 22, 2025 8:09 pm Dat is ook het eerste dat ik dacht. Ai, gaat hij nog weer die flitsende buitenspeler zijn?
Het valt me trouwens op dat spelers die er volgens de prognose een jaar uit zijn met een heel zware knieblessure de laatste tijd steeds vaker na 6 of 7 maanden alweer terug in de wedstrijdselectie zijn.
Nemen ze dan te snel risico of zijn de behandelmethoden gewoonweg fors verbeterd in de laatste jaren?

Ruben van Bommel kan trouwens nog heel behoorlijk koppen ook. Hij heeft behalve snelheid en een passeeractie dus ook lengte, het overzicht en de techniek voor een voorzet en een vrij goed schot met beide benen.
Het is zeker afwachten op welk niveau hij weer terug komt, maar het lijkt me toch niet dat hij dat ook allemaal definitief kwijt is.
LucaS

Bericht door LucaS »

Was hij vorig jaar niet ook best lang weg door een blessure?
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

Gek dat ik eerst dacht: die probeert een van ons een kaart aan te naaien, dat puur omdat hij Van Bommel heet. :blush.gif:
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Yopii schreef: di sep 23, 2025 4:34 pm Gek dat ik eerst dacht: die probeert een van ons een kaart aan te naaien, dat puur omdat hij Van Bommel heet. :blush.gif:
Wel fijn dat, ongeacht welk onderwerp we bespreken, jij altijd eerst uit gaat van het beste in de mens.
Ik wou dat ik zo in het leven stond als jij. :blush.gif:
Yopii

Bericht door Yopii »

Jij hebt dat totaal niet? :confused.gif:
columbus

Bericht door columbus »

Nee ik echt totaal niet. Zag eigenlijk gelijk dat het niet goed zat omdat er nauwelijks iemand in de buurt was of een duel
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zo heel gek is die reflex niet als je ziet hoe vaak voetballers makkelijk naar het gras gaan bij lichte aanraking of soms zelfs zonder contact. Daar hoef je geen Van Bommel voor te heten.

Je zag het wel meteen na de actie. Voetballers zijn doorgaans slechte acteurs en die pijnbeleving was echt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld slapjanus Wijndal tegen Inter die na licht contact ter aarde ging. Zijn tegenstander had een vrije doortocht. Wijndal bleef lekker liggen maar stond uiteindelijk zonder problemen op.
Nil volentibus arduum
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Marillion schreef: di sep 23, 2025 7:10 pm Zo heel gek is die reflex niet als je ziet hoe vaak voetballers makkelijk naar het gras gaan bij lichte aanraking of soms zelfs zonder contact. Daar hoef je geen Van Bommel voor te heten.

Je zag het wel meteen na de actie. Voetballers zijn doorgaans slechte acteurs en die pijnbeleving was echt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld slapjanus Wijndal tegen Inter die na licht contact ter aarde ging. Zijn tegenstander had een vrije doortocht. Wijndal bleef lekker liggen maar stond uiteindelijk zonder problemen op.
Pfffff, ja. Wijndal was echt een verschrikkelijk moment. Hij stort werkelijk ter aarde en blijft vervolgens lekker liggen. Seconden later heeft hij door dat er echt niet meer zal worden gefloten, dus staat ie toch maar op.
Marillion schreef: di sep 23, 2025 7:10 pm Je zag het wel meteen na de actie. Voetballers zijn doorgaans slechte acteurs en die pijnbeleving was echt.
Zeer, zéér slechte acteurs. Vooral opstootjes op het voetbalveld zijn extreem potsierlijk. De opgewonden standjes trekken bijna allemaal een gezicht alsof elk moment de knokpartij van de eeuw zal uitbreken, en 99 van de 100 keer mondt het uit in truttig geduw en getrek. Waarbij regelmatig spelers na een klein duwtje als een stervende zwaan neergaan. En allemaal met een gekunstelde waas voor de ogen doorgaan met duwen en trekken en maar janken tegen een scheidsrechter. Alleen bij Luis Suárez is die waas voor de ogen echt. Bij Suárez slaan de stoppen wél echt door.
Yopii

Bericht door Yopii »

Toen Sar het deed tegen Argentinië was hij de held. 'We' hadden zelfs wereldkampioen kunnen worden dankzij zijn idiote gedrag.

Als het niet loont, houden voetballers er vanzelf mee op. Dat hebben we gezien met de schwalbe.
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Is ook wel een beetje braafste jongetje van de klas hoor. Want je wordt als team ook gewoon genaaid wanneer je niet uitkijkt. Types als Mark van Bommel waren daar meester in. En het uitbannen blijft heel lastig.

De beste teams van Ajax (begin jaren 70 en midden jaren 90) en Oranje (jaren 70, 1988 en eind jaren 90) hadden ook gewoon spelers die hard waren en af en toe niet wars van een staaltje theater. Helaas is dat nodig wanneer je tegenstander ook vuil speelt.
Tijd voor iets nieuws.
Yopii

Bericht door Yopii »

Jaren '70 was het meer uitdelen en incasseren. Er waren toen nog weinig camera's. Een aanvaller moest zich in die tijd tegen grove aanslagen teweer stellen. Dat was een totaal andere situatie dan doen alsof je geraakt wordt.
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Yopii schreef: wo sep 24, 2025 10:37 am Jaren '70 was het meer uitdelen en incasseren. Er waren toen nog weinig camera's. Een aanvaller moest zich in die tijd tegen grove aanslagen teweer stellen. Dat was een totaal andere situatie dan doen alsof je geraakt wordt.
Natuurlijk helpt de VAR. Maar ook met de VAR denk ik dat Ortega gewoon rood had gekregen. Dat Van der Sar toneel speelde doet daar niets aan af. En het werkt dus nog steeds. Misschien niet meer zoals vroeger, maar het werkt nog steeds. In Spanje doen ze tenslotte niets anders.
Tijd voor iets nieuws.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik heb daar helemaal niets mee. Gedraag je gewoon als een volwassen vent. Je valt pas als dat fysiek niet anders kan. Niet om iemand een kaart aan te smeren.
Nil volentibus arduum
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Marillion schreef: wo sep 24, 2025 11:37 am Ik heb daar helemaal niets mee. Gedraag je gewoon als een volwassen vent. Je valt pas als dat fysiek niet anders kan. Niet om iemand een kaart aan te smeren.
Dat zou de ideale wereld zijn. Absoluut. Maar helaas lopen er heel veel matennaaiers rond in de voetballerij die de tegenstander maar wat graag een kaart aannaaien. Of een penalty.

Je kan daarboven proberen te staan maar dan is de kans aanwezig dat je het elke keer aflegt. De actie van Van der Sar heeft zonder twijfel bijgedragen aan het winnen van die wedstrijd in 1998.
Tijd voor iets nieuws.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Marillion schreef:Zo heel gek is die reflex niet als je ziet hoe vaak voetballers makkelijk naar het gras gaan bij lichte aanraking of soms zelfs zonder contact. Daar hoef je geen Van Bommel voor te heten.

Daar ben je dus grotendeels vanaf als er zuivere speeltijd wordt ingevoerd.
columbus

Bericht door columbus »

Dat zou ik wel enorm toejuichen
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Daar ga je tijdrekken mee stoppen maar onnodige valpartijen toch niet? Daar is het doel om een vrije trap of strafschop te versieren, iemand een kaart aan te smeren of om het spel te stoppen.
Nil volentibus arduum
Toppie

Bericht door Toppie »

Die Bos bakt er toch ook niks van
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Pepi nu ook geblesseerd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Yopii

Bericht door Yopii »

PSV mist De Jong en die maffe Lang wel, om van Tillman niet te spreken.

Zonde dat wij zo slecht zijn dit seizoen...
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Het is eerder: gelukkig dat zij nog wat kwakkelen, anders was het gat al veel groter geweest.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Cluijffert

Wel fijn om te zien dat het voeren van iets van een degelijk voetbal technisch beleid en het hebben van een trainer en staf die wel lijken te weten wat ze doen met een soort van plan voor als het eerst even niet loopt -ook resultaat heeft tegen een van Italiaanse topploegen.

Maar goed, ‘wij’ hebben als selectie criteria ajax-deejunah en de mate van inlikken bij een clubje inteelt ajax boyzzzz.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Saibari is wel goed in vorm. Man ook een goede toevoeging voorin. Perisic valt wat minder op nog dit seizoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Van Saibari dacht ik eerder dat hij echt zou gaan doorbreken omdat hij ook kracht in zijn spel heeft. Alleen hij slaagt er tot nu toe nooit in om over een langere periode constant op een hoog niveau te presteren.

Maar waar ik Veerman bijvoorbeeld absoluut niet zie slagen in de PL geef ik hem wel een kans.
Nil volentibus arduum
Cluijffert

Leuk, 'onze Thomas' (voor de oudere AT-ers onder ons) werkt zoals sommigen nu weten in Eindhoven en er wordt gefluisterd dat als Brands vertrekt en Stewart doorschuift, hij kandidaat is voor de TD positie daar. Best aardig voor iemand die ooit begon met 'video scouting'.
Plaats reactie