FC Twente 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Le T.

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Le T. »

Ik mag hem graag, maar dat doet er helemaal niet toe. Een jaar of 10 geleden is sterk het idee opgekomen dat het belangrijk zou zijn of je naast de trainer zou willen komen te zitten op een verjaardagsfeestje of zo. De media zeiden dat het heel belangrijk was hoe een trainer was met .......de media, allemaal onzin, wij van wc-eend...volledig misplaatste zelfoverschatting en zelfingenomenheid van de pers, maar wel een selfullfilling prophecy. Maar het is totaat niet belangrijk zolang je het niet belangrijk maakt, een onsympathiek figuur verdragen is wel het minste wat je voor je club kunt doen.

Die trend heeft geleid tot het wegjagen uit Nederland van de beste trainers, en volkomen incompetente populaire jongens mochten aankloten met Nederlandse clubs. Dat is de voornaamste reden dat Nederland Europees naar een bedenkelijk niveau is afgezakt. Gelukkig is die trend gekeerd, en de terugkeer van Adriaanse is daarin een mijlpaal. Alleen Ajax hobbelt daar nog achteraan, als nu onze populaire jongen wel toevallig competent blijkt dan is dat mazzel, en betekent dat niet dat het probleem is opgelost.
Wollt ihr den totalen Mensch?
joey
Erelid

Bericht door joey »

Dat is een vreemde voorstelling van zaken. Een omsympathiek figuur zal ook bínnen een club onsympathiek worden gevonden. En veel weerstand oproepen. En de samenwerking binnen een club tussen de diverse mensen is wel degelijk belangrijk. Co Adriaanse is zo eigenaardig dat eigenlijk alleen Martin van Geel het lang met hem heeft uitgehouden. Anderen worden na een tijdje gillend gek van die man.

Als supporter kun je best wat verdragen, dat klopt, vooropgesteld dat het je club goed gaat. Ik heb Louis van Gaal nooit sympathiek gevonden (ook niet bij Ajax), ik vind hem een enge control freak en een narcist, maar dat nam ik op de koop toe omdat hij zo'n goede trainer is. Co Adriaanse is echter niet half zo goed als Van Gaal en ook lang niet zo goed als hij zelf denkt. Hem hoefde ik van mezelf niet te verdragen.

De pers is Co Adriaanse juist altijd welgezind geweest, want hij zorgt voor opwinding. Vandaar dat de journalisten al staan te springen van blijdschap nu hij terugkeert naar Nederland. Hij wordt neergezet als een toptrainer, terwijl hij op grond van zijn erelijst een klein stukje achterblijft bij de ware toptrainers. Er zijn in Europa tientallen trainers die een paar jaartjes leuk gepresteerd hebben bij een provincieclub. Dat zijn echt niet allemaal toptrainers. Adriaanse is behoorlijk overschat, want zijn methode is eendimensionaal en werkt slechts korte tijd.
Het stinkt aan alle kanten!
Epi Drost

Bericht door Epi Drost »

Over contractduur wordt nog onderhandeld zei Munsterman net. Dus dat is nog helemaal niet bekend. Maandag 27 juni wordt Adriaanse officieel gepresenteerd. Dan zal meer duidelijk worden.
Alexander

Bericht door Alexander »

Ik zit trouwens op de site van Twente te kijken en ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de foto's van het stadion indrukwekkend vindt. Wordt, samen met de Kuip, het mooiste voetbalstadion van NL.
Epi Drost

Bericht door Epi Drost »

joey schreef: Hij wordt neergezet als een toptrainer, terwijl hij op grond van zijn erelijst een klein stukje achterblijft bij de ware toptrainers. Er zijn in Europa tientallen trainers die een paar jaartjes leuk gepresteerd hebben bij een provincieclub. Dat zijn echt niet allemaal toptrainers. Adriaanse is behoorlijk overschat, want zijn methode is eendimensionaal en werkt slechts korte tijd.
Denk je dat Twente een echte toptrainer kan of wil betalen, of dat zo'n echte toptrainer in Nederland wil werken? Beide beentjes op de grond Joey, we zijn hier in Nederland, niet in Engeland of Spanje.

Adriaanse is voor een provincieclub, qua CV, een prima keus. En Twente is een provincieclub. Doar is niks mis met.
Epi Drost

Bericht door Epi Drost »

Alexander schreef:Ik zit trouwens op de site van Twente te kijken en ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de foto's van het stadion indrukwekkend vindt. Wordt, samen met de Kuip, het mooiste voetbalstadion van NL.
Het wordt mooi. Alleen jammer dat ze nog even wachten met het grachten dichtgooien. Da's voor een volgende uitbreiding.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ze wilden daar toch een trainer voor langere periode? Dan zou het raar zijn als Co maar voor één jaar tekent.
Epi Drost

Bericht door Epi Drost »

Peter schreef:Ze wilden daar toch een trainer voor langere periode? Dan zou het raar zijn als Co maar voor één jaar tekent.
Daar is Munsterman publiekelijk van afgestapt. Ziet nu in dat dat alleen voor de hele grote en rijke clubs is weggelegd.
jabu

FC Twente 2011-2012

Bericht door jabu »

Nu geef je Heerenveen iets te veel eer.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Munsterman: 'Guidetti komt gewoon naar Enschede'
17/06/2011 12:49

FC Twente gaat er vanuit dat John Guidetti tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen aansluit bij de selectie. De negentienjarige Zweedse spits onderging twee weken geleden een medische keuring in Enschede, waarna de club en de speler een vierjarig contract overeenkwamen.

Guidetti wilde de overeenkomst in Zweden nog even laten toetsen door juristen, waarna een storm van geruchten de kop op stak. Een daarvan was dat hij in onderhandeling zou zijn getreden met het Italiaanse Bologna.

'Hij komt gewoon naar Enschede', beweert voorzitter Joop Munsterman stellig tegenover Voetbal International. 'De geluiden dat hij naar een andere club zou gaan, komen van een voormalige zaakwaarnemer waarmee hij gebrouilleerd is. Twente en Guidetti zijn rond.'

De snelle centrumspits stond drie jaar geleden te boek als de Zweedse Wayne Rooney, toen hij werd ingelijfd door Manchester City. Nadat die club werd overgenomen door een sjeik kwam Guidetti in Engeland nauwelijks aan spelen toe. Hij komt transfervrij naar Enschede.
www.vi.nl

Voorlopig was hij er vandaag niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ik moet er wel om lachen. Op het forum van Twente is iedereen dolenthousiast. Kritische zin is ver te zoeken. De voorzitter doet daar driftig aan mee. Hij beweert zelfs dat Co Adriaanse altijd veel jeugd liet doorstromen. Ik vraag me af wanneer dan precies, want bij de meeste clubs waar hij zat deed hij dat juist niet.

Bij Ajax begon hij met jonge spelers, maar die voerde hij al snel af (Bobson, enz.) En dat waren nog zíjn spelers, de spelers die hij zelf had opgeleid en de spelers over wie hij drie jaar had lopen roepen dat ze beslist een kans moesten krijgen.

Bij Willem ll en AZ had hij geen jong team.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Veel jeugd laten doorstromen is dan in ieder geval een trendbreuk, want Twente is daar helemaal niet van.

Ik moet nog maar zien of Co daar past. Ze kunnen wel allemaal dolenthousiast zijn, maar dat waren ze tot drie weken geleden ook over Preud'homme. En Co en Pred'homme zijn een wereld van verschil qua opvatting en qua persoonlijkheid.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Volgens mij zijn ze vooral dolenthousiast over Munsterman. Als Joop zegt dat het goed is, is het goed.

Zou de koffiejuffrouw ook dolenthousiast zijn? :hypocrite.gif:

Ja, welke jeugd dan? Heeft Twente iets lopen? Want de supporters willen dat Adriaanse Twente kampioen maakt.
Epi Drost

Bericht door Epi Drost »

Twente supporters zijn niet eenduidig in hun oordeel over Adriaanse. Er zijn er genoeg die (net als ik) hem walgelijk vinden als persoon. Maar als je als Twente een Nederlandse trainer kunt krijgen met een dergelijk cv dan kun je daar niet echt rouwig om zijn, vooral als je ziet wat er verder beschikbaar was. Hoe het afloopt zien we wel. Zo moeilijk is het niet om als trainer te slagen bij Twente. De drie laatste Rinus Michels award winnaars kwamen bij Twente vandaan en met alle respect en mijn eeuwige dankbaarheid, Rutten en McClaren waren nou niet bepaald de Einstein van het trainersschap.

En natuurlijk vertrouwen we op ons bestuur. In acht jaar van faillissement naar financieel gezonde club met een begroting van 45 miljoen, van rechterrijtje naar kampioenschap. Je zou bijna gaan geloven dat ze er verstand van hebben.
Epi Drost

Bericht door Epi Drost »

joey schreef:
Ja, welke jeugd dan? Heeft Twente iets lopen? Want de supporters willen dat Adriaanse Twente kampioen maakt.
Natuurlijk willen we dat Adriaanse Twente kampioen maakt. Wie wil dat nou niet van zijn trainer. Bizarre opmerking.

Jeugd internationals in Twente (eerste) selectie: Steven Berghuis, Ola John, Thilo Leugers (jong Duitsland). In jeugdelftallen: Wouter Dronkers, Chris David, Cas Peters, Joey Pelupessy, Quincy Promess. En nog een heel zootje jonge Duitsers.

We hadden nog een goeie maar ja die is weggekaapt op zijn negentiende. Je kent hem wel, hij is geloof ik weer terug bij jullie.
Laatst gewijzigd door Epi Drost op ma jun 20, 2011 3:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Epi Drost

Bericht door Epi Drost »

Jabu schreef:Nu geef je Heerenveen iets te veel eer.
Daar heb jij weer een punt.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Munsterman is ontegenzeggelijk een goede voorzitter. Tevens vind ik Adriaanse persoonlijk geen walgelijk figuur. Van Gaal, dat vind ik een hork. Adriaanse is veel milder en heeft misschien daardoor minder bereikt. Maar hij is natuurlijk wel een van de beste trainers van Nederland. Hij laat zijn ploegen beter spelen, hij maakt spelers individueel beter en hij staat voor z'n spelers. Ik denk dat Twente de beste keus heeft gemaakt, zeker als je namen als Koeman en Van Basten hebt gehoord.

Het enige dat wel roet in het eten kan gooien is Co's eigenwijsheid. Misschien is hij milder geworden met de jaren. In Twente heeft hij geluk met een relatief kleine club, waar de druk door iedereen wordt afgewimpeld. Er spelen weinig vedettes of spelers die zich dat gedrag aanmeten. Dat is een gunstige voorwaarde, want Co heeft weinig op met filmsterrengedrag.
Whitey on the moon.
Le T.

Bericht door Le T. »

joey schreef:Dat is een vreemde voorstelling van zaken. Een omsympathiek figuur zal ook bínnen een club onsympathiek worden gevonden. En veel weerstand oproepen. En de samenwerking binnen een club tussen de diverse mensen is wel degelijk belangrijk. Co Adriaanse is zo eigenaardig dat eigenlijk alleen Martin van Geel het lang met hem heeft uitgehouden. Anderen worden na een tijdje gillend gek van die man.

Als supporter kun je best wat verdragen, dat klopt, vooropgesteld dat het je club goed gaat. Ik heb Louis van Gaal nooit sympathiek gevonden (ook niet bij Ajax), ik vind hem een enge control freak en een narcist, maar dat nam ik op de koop toe omdat hij zo'n goede trainer is.
Hoezo, op de koop toe? Je doet alsof dat heel soepel van jezelf is. Het is geen factor, het gaat je niet aan, als je supporter bent dan knijp je je in je handjes met een hele goede trainer en de rest doet er gewoon niet toe. Daarnaast vinden mensen die met Van Gaal gewerkt hebben hem doorgaans wel aardig of in ieder geval heel prettig om mee te werken.
Co Adriaanse is echter niet half zo goed als Van Gaal en ook lang niet zo goed als hij zelf denkt. Hem hoefde ik van mezelf niet te verdragen.
Hij is een betere trainer dan al die anderen die Ajax heeft aangesteld met misschien Olsen als uitzondering. Jij hebt niet alleen het voetbal van zijn ontslag moeten verdragen, maar ik ook. Het is maar waar je je prioriteiten legt.
De pers is Co Adriaanse juist altijd welgezind geweest, want hij zorgt voor opwinding. Vandaar dat de journalisten al staan te springen van blijdschap nu hij terugkeert naar Nederland.
Hij brengt altijd leven in de brouwerij, maar ze stoken ook maar wat graag, vooral dat fout-na-de-oorlog krantje van jou. Ze staan ook altijd te springen als het ergens rommelt of zorgen daar zelf voor. En vooral bij Ajax stikt het van een dankbaar publiek dat zich maar wat graag roert omdat de trainer niet aan hun kledingsmaak voldoet, woorden verkeerd beklemtoont of verkeerde handgebaren maakt.
Hij wordt neergezet als een toptrainer, terwijl hij op grond van zijn erelijst een klein stukje achterblijft bij de ware toptrainers. Er zijn in Europa tientallen trainers die een paar jaartjes leuk gepresteerd hebben bij een provincieclub. Dat zijn echt niet allemaal toptrainers. Adriaanse is behoorlijk overschat, want zijn methode is eendimensionaal en werkt slechts korte tijd.
Misschien is hij wel een toptrainer met een korte houdbaarheid? Dat zijn twee verschillende dingen. Met Willem II de CL halen was in ieder geval een topprestatie, met AZ was hij ook indrukwekkend, Porto heeft hij het ook gewoon heel goed gedaan. Als bestuurders van grote clubs dan liever een trainer hebben die het hun wat makkelijker maakt, dan benadelen ze hun supporters ten bate van zichzelf.
Epi Drost

Bericht door Epi Drost »

GangstaRiB schreef:Munsterman is ontegenzeggelijk een goede voorzitter. Tevens vind ik Adriaanse persoonlijk geen walgelijk figuur. Van Gaal, dat vind ik een hork. Adriaanse is veel milder en heeft misschien daardoor minder bereikt. Maar hij is natuurlijk wel een van de beste trainers van Nederland. Hij laat zijn ploegen beter spelen, hij maakt spelers individueel beter en hij staat voor z'n spelers. Ik denk dat Twente de beste keus heeft gemaakt, zeker als je namen als Koeman en Van Basten hebt gehoord.

Het enige dat wel roet in het eten kan gooien is Co's eigenwijsheid. Misschien is hij milder geworden met de jaren. In Twente heeft hij geluk met een relatief kleine club, waar de druk door iedereen wordt afgewimpeld. Er spelen weinig vedettes of spelers die zich dat gedrag aanmeten. Dat is een gunstige voorwaarde, want Co heeft weinig op met filmsterrengedrag.
Gelukkig speelt Arnautovic hier niet meer!

Het schijnt dat Munsterman eerst Van Wonderen en Schreuder met Adriaanse heeft laten praten. Dat stemt me wel enigszins gerust. Het is de keus van de hele trainersstaf blijkbaar.
Lionel

Bericht door Lionel »

GangstaRiB schreef:Munsterman is ontegenzeggelijk een goede voorzitter. Tevens vind ik Adriaanse persoonlijk geen walgelijk figuur. Van Gaal, dat vind ik een hork. Adriaanse is veel milder en heeft misschien daardoor minder bereikt. Maar hij is natuurlijk wel een van de beste trainers van Nederland. Hij laat zijn ploegen beter spelen, hij maakt spelers individueel beter en hij staat voor z'n spelers. Ik denk dat Twente de beste keus heeft gemaakt, zeker als je namen als Koeman en Van Basten hebt gehoord.

Helemaal mee eens. Liever Co dan Louis. En als ik supporter van Twente was geweest was Joop voor mij een god.
IK GELOOF!!!!!!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Le T. schreef:Hoezo, op de koop toe? Je doet alsof dat heel soepel van jezelf is. Het is geen factor, het gaat je niet aan, als je supporter bent dan knijp je je in je handjes met een hele goede trainer en de rest doet er gewoon niet toe.
Huh? Dat maak ik zelf wel uit, hoor. Ajax is van de supporters.
Daarnaast vinden mensen die met Van Gaal gewerkt hebben hem doorgaans wel aardig of in ieder geval heel prettig om mee te werken.
Kan zijn, maar ik heb me regelmatig dood zitten schamen voor het gedrag van die man.
Hij is een betere trainer dan al die anderen die Ajax heeft aangesteld met misschien Olsen als uitzondering.
Dat is jouw mening. Die deel ik niet.
Hij brengt altijd leven in de brouwerij, maar ze stoken ook maar wat graag, vooral dat fout-na-de-oorlog krantje van jou. Ze staan ook altijd te springen als het ergens rommelt of zorgen daar zelf voor. En vooral bij Ajax stikt het van een dankbaar publiek dat zich maar wat graag roert omdat de trainer niet aan hun kledingsmaak voldoet, woorden verkeerd beklemtoont of verkeerde handgebaren maakt.
Het is toch wat. Die gemene vrienden en vriendinnen van de media toch!
Als een trainer niet kan leven met de mentaliteit van onze supporters, dan wordt hij maar geen trainer van Ajax. De supporters horen bij de club. Een trainer is maar een passant.
Misschien is hij wel een toptrainer met een korte houdbaarheid? Dat zijn twee verschillende dingen. Met Willem II de CL halen was in ieder geval een topprestatie, met AZ was hij ook indrukwekkend, Porto heeft hij het ook gewoon heel goed gedaan. Als bestuurders van grote clubs dan liever een trainer hebben die het hun wat makkelijker maakt, dan benadelen ze hun supporters ten bate van zichzelf.
Bij Porto kotsten de spelers hem uit en bij Ajax ook. Adriaanse is beter geschikt voor een kleine club waar hij alles naar zijn hand kan zetten. Is Twente zo'n club? We zullen het zien.
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Dat Co maar vaak zijn mond mag opentrekken, vooral als hij verloren heeft. :drecul.gif:
YNWA
Le T.

Bericht door Le T. »

joey schreef:Huh? Dat maak ik zelf wel uit, hoor. Ajax is van de supporters.
De vraag is alleen of dan supporter bent van een topclub en je zo gedraagt, of eentje van een bierelftal.
Kan zijn, maar ik heb me regelmatig dood zitten schamen voor het gedrag van die man.
Ik was er ook niet blij mee, hoewel plaatsvervangende schaamte voor de persman in kwestie vaak meer op zijn plaats was. Maar als trainers daarop geselecteerd gaan worden doe je concessies aan het niveau, en ben je dus niet met topsport bezig.

Dat is jouw mening. Die deel ik niet.
Het lijkt mij meer een feitelijke vaststelling.
Het is toch wat. Die gemene vrienden en vriendinnen van de media toch!
Als een trainer niet kan leven met de mentaliteit van onze supporters, dan wordt hij maar geen trainer van Ajax. De supporters horen bij de club. Een trainer is maar een passant.
Als het bestuur naar die supporters met hun tere zieltjes die verwend willen worden met allerlei leuke bijzaken gaat luisteren dan komt het er dus een trainer die in de eerste plaats goed gekleed, is de juiste uitstraling heeft, gladde perspraatjes heeft en zelf nog een hele goede voetballer was ook. Dan moet je dus de beste trainers laten lopen en dus ook succes.
Bij Porto kotsten de spelers hem uit en bij Ajax ook.
Vooral de spelers die meenden op hun naam nog wel aanspraak te maken op een basisplaats. Bovendien is het een misvatting dat spelers de trainer aardig zouden moeten vinden. Die spelers van Porto konden wel de dubbel bijschrijven en die van Ajax zullen toch echt een stuk ongelukkiger geworden zijn van een trainer als Wouters, als ze tenminste echt wilden presteren.
Adriaanse is beter geschikt voor een kleine club waar hij alles naar zijn hand kan zetten. Is Twente zo'n club? We zullen het zien.
Adriaanse was alleen niet geschikt voor dat Ajax, zoals Van Gaal dat ook niet was geweest, ook niet als trainer. Een bestuur dat de oren laat hangen naar een fout krantje en de grillen en rare wensen van de supporters is onwerkbaar voor een sterke trainer. Dat heeft niks met klein of groot te maken maar met Ajax of geen Ajax. De belangrijkste taak van een clubbestuur is een goede trainer aanstelle en zorgen voor goede omstandigheden voor de trainer om zijn werk te doen. Als een bestuur dat niet kan kun je elk jaar een nieuwe trainer zoeken in de optimistische hoop dat die er iets van kan om dan dus beroerd te presteren. He, verdomd, nou beschrijf ik zomaar de laatste 10 -15 jaar van Ajax.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ik kan me amper een goede wedstrijd onder Adriaanse bij Ajax herinneren. Het spel was ook extreem verdedigend, herinner ik me. Beenhakker had fantastische spelers voor hem gekocht, maar presteren ho maar.

Ik vind ook dat de media juist altijd overdreven positief is over Adriaanse. Nu ook weer: overal heeft hij het goed gedaan, overal liet hij jeugd doorstromen, overal speelde hij aanvallend voetbal, en hij stond eerste toen hij bij Ajax ontslagen werd. Het is eigenlijk gewoon onzin.
Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules »

Jöhnk schreef: Het spel was ook extreem verdedigend, herinner ik me. .
Dat is echt onzin. Dat waren die paar wedstrijden rondom Berlijn.
Laatst gewijzigd door Ajax Rules op ma jun 20, 2011 8:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.
Plaats reactie