Jorthy Mokio
Moderator: mods
Re: Jorthy Mokio
Hij is natuurlijk niet naar Ajax gekomen met het idee om hier vijf jaar te spelen. Maar de ineenstorting na de wissel van Farioli naar Heitinga en de bijbehorende stap terug in niveau helpt ook niet mee. Ajax is op dit moment geen aantrekkelijke club meer om je in de kijker te spelen.
Ongetwijfeld zal hij zelf ook van mening zijn dat hij te weinig speeltijd krijgt. Daar kun je over twisten want hij liet zelf ook niet veel zien. Maar deze beweging kunnen we bij meer spelers gaan verwachten.
Ongetwijfeld zal hij zelf ook van mening zijn dat hij te weinig speeltijd krijgt. Daar kun je over twisten want hij liet zelf ook niet veel zien. Maar deze beweging kunnen we bij meer spelers gaan verwachten.
Nil volentibus arduum
Hij ging indertijd naar Ajax voor het geld. Ajax brtaalde toen zoals bekend belachelijke salarissen. Ik heb geen moment gedacht dat hij zou verlengen
I think I lost my fucking headache
Het moet natuurlijk nog wel even blijken hoeveel interesse er straks is. Zo heel geweldig gaat het nu ook weer niet. Maar dat hij niet voor de lange termijn naar Ajax kwam is duidelijk ja.
Nil volentibus arduum
Volgens mij kwam hij binnen onder Kroes, toen er al veel minder was om te besteden. Hij kon volgens de geruchten van toen ook naar veel rijkere clubs en koos voor Ajax juist vanwege het sportieve.LucaS schreef: wo nov 19, 2025 7:03 pm Hij ging indertijd naar Ajax voor het geld. Ajax brtaalde toen zoals bekend belachelijke salarissen. Ik heb geen moment gedacht dat hij zou verlengen
Precies dit. Die jongen heeft echt heel weinig laten zien. Vind hem sowieso erg gehyped.Cluijffert schreef: wo nov 19, 2025 6:47 pm Hilarisch, zou je niet eerst een stap moeten maken, voordat je aan een volgende stap denkt?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Hij kan zich momenteel nog niet in de basis spelen bij een heeeeel slecht Ajax... Is het dan een super talent of is hij toch gehypt?
- Cluijffert
Ach ja, als je 'entourage' je telkens toefluistert dat de reden waarom je niet basisspeler bent aan iedereen ligt behalve aan jezelf, dan krijg je dit.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Behalve Henderson, en ook niet altijd, welke verdedigende middenvelder heeft het wel goed gedaan de afgelopen jaren? Met een aanval die niet verdedigt en hun man laten lopen, structurele wanorde door het elftal, dan is dit juist de positie waar je genadeloos door de mand valt. Begrijp me niet verkeerd, die jongen moet heel erg veel leren, leidt te vaak gevaarlijk balverlies, maar is wel een speler die makkelijk wegdraait, het spel verlegt. Hij kan echt wel wat, maar hij moet wel de kans krijgen in een team dat redelijk staat.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Wat voor hem denk ik lastig is dat is het gebrek aan focus op een vaste positie. Hij heeft al op zomaar 3 of 4 plekken in het elftal gestaan. Vaak voor een korte periode. Waar moet hij zich nou op richten?
Voor een trainer is dit type speler handig. Valt er ergens een gat dan schuif je hem daarheen. Maar voor de ontwikkeling van een jonge speler is het een nadeel.
Voor een trainer is dit type speler handig. Valt er ergens een gat dan schuif je hem daarheen. Maar voor de ontwikkeling van een jonge speler is het een nadeel.
Nil volentibus arduum
Zo zie je maar hoe ver wanbeleid doorwerkt. Je presteert niet alleen niet in het heden, je verliest ook nog je potentie voor de toekomst.
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
Precies.Marillion schreef: do nov 20, 2025 10:51 am Wat voor hem denk ik lastig is dat is het gebrek aan focus op een vaste positie. Hij heeft al op zomaar 3 of 4 plekken in het elftal gestaan. Vaak voor een korte periode. Waar moet hij zich nou op richten?
Ik neem die jongen niets kwalijk. Het is een puinhoop bij Ajax en hij speelt niet. Blijkbaar komt hij niet in de plannen voor. Zou kunnen dat dit op den duur verandert, maar dat zou niet zo goed niet kunnen.
En dat ligt volkomen aan het zelf
Met name met jonge spelers is dat toch lastig in te schatten.
Natuurlijk heb je altijd zelf een verantwoordelijkheid. Als je goed presteert dan speel je. Kansen dwing je zelf af. Maar het helpt natuurlijk echt niet mee als het zo'n bende is binnen de club. Continu wisselende formaties, een elftal dat als los zand aan elkaar hangt omdat ze geen duidelijke instructies en gerichte training krijgen. En spelers zoals Mokio die continu wisselen tussen posities en de bank. Er ontstaat geen enkele vorm van vastigheid, automatismen of vertrouwen.
Ik denk dat Mokio niet zo'n extreem talent is als eerder wel eens is voorgesteld. Maar hij is echt wel een hele interessante jonge speler met mogelijkheden.
Natuurlijk heb je altijd zelf een verantwoordelijkheid. Als je goed presteert dan speel je. Kansen dwing je zelf af. Maar het helpt natuurlijk echt niet mee als het zo'n bende is binnen de club. Continu wisselende formaties, een elftal dat als los zand aan elkaar hangt omdat ze geen duidelijke instructies en gerichte training krijgen. En spelers zoals Mokio die continu wisselen tussen posities en de bank. Er ontstaat geen enkele vorm van vastigheid, automatismen of vertrouwen.
Ik denk dat Mokio niet zo'n extreem talent is als eerder wel eens is voorgesteld. Maar hij is echt wel een hele interessante jonge speler met mogelijkheden.
Nil volentibus arduum
Jonge spelers hebben vertrouwen nodig. Dat vertrouwen lijkt er niet te zijn. Ik kan me daarom wel voorstellen dat hij een vertrek overweegt. Bij Ajax is geen beleid te ontdekken.
Hij moet wel waken voor de verkeerde keuze, bij een Engelse topclub krijgt hij nog minder kansen dan bij Ajax.
Hij moet wel waken voor de verkeerde keuze, bij een Engelse topclub krijgt hij nog minder kansen dan bij Ajax.
Ajax en Mokio komen er niet uit voor een nieuw contract. Dat betekend dat zijn contract volgend jaar afloopt. Naar verluid wil hij een salaris van 2,5 miljoen EUR.
Na een goed begin is hij ver weggezakt. Je moet je als die jongen zijnde ook afvragen of Ajax nog wel de plek is waar je je kan ontwikkelen. Ik denk dat het eerlijke antwoord daarop nee is.
Na een goed begin is hij ver weggezakt. Je moet je als die jongen zijnde ook afvragen of Ajax nog wel de plek is waar je je kan ontwikkelen. Ik denk dat het eerlijke antwoord daarop nee is.
Tja, het komt er niet echt uit. Jammer, hij begon leuk.
Misschien vergaat het hem elders beter, inderdaad. Hij is nog piepjong en heeft bepaalde kwaliteiten.
Misschien vergaat het hem elders beter, inderdaad. Hij is nog piepjong en heeft bepaalde kwaliteiten.
Hij moet het vooral van z’n fysiek hebben. Tactisch en technisch is hij matig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oprotten dan maar, het is elke keer hetzelfde gezeik met deze gozer.
Oké, het was Kroes die onderhandelde. Dat zegt dus niets.Hij wil blijven. Kroes heeft zaak overgedragen aan Cruijff en binnenkort zitten ze weer
— Tim van Duijn (@TimvanDuijn14) March 23, 2026
Hij is vooral heel erg wisselvallig. Op zichzelf niet gek bij een jonge speler maar ik zie geen stijgende lijn. Ajax is tijdens zijn verblijf niet beter geworden maar hij zelf ook niet.
Ik zou het best interessant vinden om nog wat langer door te gaan om te kijken of hij in een beter elftal wel kan doorgroeien. Maar niet tegen exorbitante eisen. Dan moet hij maar gaan en moet Ajax het geld pakken.
Ik zou het best interessant vinden om nog wat langer door te gaan om te kijken of hij in een beter elftal wel kan doorgroeien. Maar niet tegen exorbitante eisen. Dan moet hij maar gaan en moet Ajax het geld pakken.
Nil volentibus arduum
Tja zo kwam hij ook bij Ajax binnen. Je kan van sommige spelers niet verwachten dat ze loyaal zijn aan een club. En zoals iemand anders net al zei, zou hij bij Ajax nou zoveel meer leren dan elders?WP_Legend schreef: ma mar 23, 2026 2:19 pm Oprotten dan maar, het is elke keer hetzelfde gezeik met deze gozer.
I think I lost my fucking headache
Hij begint de laatste wedstrijden juist weer op stoom te komen. Veel energieker en feller vooral.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ja maar in balbezit is het drama. Heeft weinig balgevoelMr. Ajax schreef:Hij begint de laatste wedstrijden juist weer op stoom te komen. Veel energieker en feller vooral.
Hij wilde een 1-2 aangaan met Bounida. Of Bounida met hem. Mokio schoot de bal echter het stadion uit. Bounida stond 8 meter naast hem. Was in de tweede helft.Trab schreef: ma mar 23, 2026 9:36 pmJa maar in balbezit is het drama. Heeft weinig balgevoelMr. Ajax schreef:Hij begint de laatste wedstrijden juist weer op stoom te komen. Veel energieker en feller vooral.
IK GELOOF!!!!!!
Niet normaal toch? Hij kan nog geen bal over een paar meter fatsoenlijk inspelen. Met hem op 6 kan je nooit onder de druk uit voetballen. Hij is geen rustpunt, kan het spel niet snel verplaatsen en is weinig gedisciplineerd. Dan is Regeer nog 10x beter op die positie.Lionel schreef:Hij wilde een 1-2 aangaan met Bounida. Of Bounida met hem. Mokio schoot de bal echter het stadion uit. Bounida stond 8 meter naast hem. Was in de tweede helft.Trab schreef: ma mar 23, 2026 9:36 pmJa maar in balbezit is het drama. Heeft weinig balgevoelMr. Ajax schreef:Hij begint de laatste wedstrijden juist weer op stoom te komen. Veel energieker en feller vooral.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Verlenging tot zomer 2031.