Raúl Moro

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Raúl Moro

Bericht door Marillion »

Ajax Rules schreef: do dec 25, 2025 1:25 pm Godts gaat waarschijnlijk binnen een maand of zeven weg, nou laat hem dan maar lekker acclimatiseren. Als je hem nu verhuurt, wordt het nooit meer wat (is mijn gevoel).
Wellicht komt hij op links beter uit de verf. Dan zou dat nog een optie zijn ja.

Maar als we hem nu zouden kunnen verkopen zonder of met een beperkt verlies zou ik het geloof ik doen. Dan kunnen we een andere buitenspeler zoeken. Eentje die ook niet alleen maar de bal in zijn voeten wil hebben.
Nil volentibus arduum
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Zou de zoveelste buitenspeler zijn die best goed is maar bij ons niet uit de verf komt.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

WP_Legend schreef:Zou de zoveelste buitenspeler zijn die best goed is maar bij ons niet uit de verf komt.
Heeft amper een kans gehad maar ook niet gegrepen. Er moet iemand met die jongen aan de slag.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Lionel

Bericht door Lionel »

Marillion schreef: vr dec 26, 2025 10:01 am
Ajax Rules schreef: do dec 25, 2025 1:25 pm Godts gaat waarschijnlijk binnen een maand of zeven weg, nou laat hem dan maar lekker acclimatiseren. Als je hem nu verhuurt, wordt het nooit meer wat (is mijn gevoel).
Wellicht komt hij op links beter uit de verf. Dan zou dat nog een optie zijn ja.

Maar als we hem nu zouden kunnen verkopen zonder of met een beperkt verlies zou ik het geloof ik doen. Dan kunnen we een andere buitenspeler zoeken. Eentje die ook niet alleen maar de bal in zijn voeten wil hebben.
Dat had toch juist Moro moeten zijn?

Ik vind hem overigens op technisch vlak best tegenvallen. Ik zie hem niet snel iemand voorbij gaan, behalve puur op snelheid.
IK GELOOF!!!!!!
Alexander

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander »

Moro terug naar Spanje. Ik hoor 7 miljoen.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Alexander schreef:Moro terug naar Spanje. Ik hoor 7 miljoen.
Prima. Daar mis je niks aan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat zou ik ook prima vinden. Denk dat snel je verlies nemen in deze kwestie de beste optie is. Zie hem niet slagen hier.
Nil volentibus arduum
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Goed nieuws, maar graag in zijn eigen topic: https://www.ajaxtalk.nl/viewtopic.php?t=14481
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Ajax-aanvaller Moro op weg naar Spanje

Raúl Moro is hard op weg om Ajax na een half jaar alweer te verlaten. De 23-jarige aanvaller staat voor een terugkeer naar zijn vaderland, bij Osasuna.

Na een lange aanloop maakte Moro afgelopen zomer dan eindelijk de overstap van Real Valladolid naar Ajax, dat rond de tien miljoen euro voor hem betaalde. In Amsterdam is de rappe buitenspeler echter nog niet uit de verf gekomen. In 21 officiële duels kwam hij tot één doelpunt, in het bekerduel met Excelsior Maassluis.

Osasuna was afgelopen zomer ook al in de markt voor Moro en meldde zich in januari opnieuw. Ajax stond in eerste instantie niet te springen om de Spanjaard te laten gaan, aangezien de club nog altijd wel potentie in hem ziet, maar het lijkt er nu toch van te gaan komen.

Er waren meer Spaanse club met interesse voor Moro, maar daar die zetten in op een huurconstructie die voor Ajax niet erg aantrekkelijk was. Osasuna is bereid om de dribbelaar te kopen. Als de club het met Ajax ook over de laatste voorwaarden eens wordt, keert Moro zo na een half jaar alweer terug naar Spanje.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Yes. Verplaatst.

Hopelijk levert het extra mogelijkheden om nog iemand te halen
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Yopii

Bericht door Yopii »

Moro maakte afgelopen zomer de overstap van Real Valladolid naar Ajax. De Amsterdamse club volgde de Spanjaard al langer, zo bevestigde technisch directeur Alex Kroes na de bekendmaking van de transfer. 'Het is geen geheim dat wij al langere tijd gecharmeerd zijn van deze speler en wij staan ook al langer met hem in contact', aldus de beleidsbepaler in juli 2025.

'Ondanks dat er veel interesse was van clubs, gelooft hij in het sportieve plan dat wij hebben uitgestippeld', vertelde Kroes een half jaar geleden bij de presentatie van Moro. 'Hij is snel, technisch vaardig, aan beide kanten inzetbaar en in staat om zowel binnendoor als buitenom zijn tegenstander te passeren. Ik ben ervan overtuigd dat wij veel plezier aan hem gaan beleven.'
Wat zal hij nu van dat sportieve plan vinden? :confused.gif:

Kroes noemt kwaliteiten die ik niet heb teruggezien. Er staat ook niets over schot, eindpass, rendement, enz.
Marcel

Bericht door Marcel »

Heeft natuurlijk niet veel indruk gemaakt. Dus op zich niet echt gek.
Maar het is natuurlijk ook niet makkelijk integreren in een team als Ajax wat van geen kanten loopt.
Zou jammer zijn als die jongen zometeen ergens anders de pannen van het dak speelt... dat overkomt oms vrij regelmatig namelijk.
Alexander

Bericht door Alexander »

Kroes zegt dat hij snel en technisch vaardig is. Dat heb ik beide totaal niet teruggezien.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Alexander schreef: di jan 20, 2026 5:04 pm Kroes zegt dat hij snel en technisch vaardig is. Dat heb ik beide totaal niet teruggezien.
Bij Moro ook niet. :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Yopii

Bericht door Yopii »

Ik vind dat ook wel meevallen.

In elk geval past hij niet bij Ajax, want hij weet het niet meer als de tegenstander gegroepeerd verdedigt. Dan lepelt hij de bal lukraak voor het doel.

Voor wat het waard is, uiteraard. Wij kunnen alleen afgaan op wat hij bij Ajax heeft laten zien en dat was niet heel veel.
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: di jan 20, 2026 4:33 pm
Moro maakte afgelopen zomer de overstap van Real Valladolid naar Ajax. De Amsterdamse club volgde de Spanjaard al langer, zo bevestigde technisch directeur Alex Kroes na de bekendmaking van de transfer. 'Het is geen geheim dat wij al langere tijd gecharmeerd zijn van deze speler en wij staan ook al langer met hem in contact', aldus de beleidsbepaler in juli 2025.

'Ondanks dat er veel interesse was van clubs, gelooft hij in het sportieve plan dat wij hebben uitgestippeld', vertelde Kroes een half jaar geleden bij de presentatie van Moro. 'Hij is snel, technisch vaardig, aan beide kanten inzetbaar en in staat om zowel binnendoor als buitenom zijn tegenstander te passeren. Ik ben ervan overtuigd dat wij veel plezier aan hem gaan beleven.'
Wat zal hij nu van dat sportieve plan vinden? :confused.gif:

Kroes noemt kwaliteiten die ik niet heb teruggezien. Er staat ook niets over schot, eindpass, rendement, enz.
Deze jongen is snel en kan dribbelen maar meer voor een speler die countert. Dribbelen en sneller zijn dan je tegenstander is anders wanneer je uit stilstand moet starten tegen een tegenstander die rugdekking krijgt.
IK GELOOF!!!!!!
LucaS

Bericht door LucaS »

Yopii schreef: di jan 20, 2026 5:07 pm Ik vind dat ook wel meevallen.

In elk geval past hij niet bij Ajax, want hij weet het niet meer als de tegenstander gegroepeerd verdedigt. Dan lepelt hij de bal lukraak voor het doel.

Voor wat het waard is, uiteraard. Wij kunnen alleen afgaan op wat hij bij Ajax heeft laten zien en dat was niet heel veel.
Ze hadden natuurlijk ook weinig tijd om hem goed te scouten en echt een goed beeld te krijgen
I think I lost my fucking headache
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik kwam dit tegen op Ajax Showtime:
...Moro is na de gewonnen wedstrijd tegen Villarreal achtergebleven in Spanje. De buitenspeler ondergaat woensdag zijn medische keuring bij Osasuna. 'Hij heeft heel veel heimwee gehad. Dat geldt ook in de privésfeer, bij zijn vriendin bijvoorbeeld. Dat soort dingen spelen ook mee in het settelen. Mede als gevolg van die heimwee heeft hij ook wat pijntjes gehad, waardoor hij nooit helemaal vrijuit kon spelen.'

'Het was iemand waarin men potentie zag en hij zou de tijd krijgen om zich aan te passen', vervolgt Zwagerman zijn verhaal. 'Uiteindelijk kwam er zoveel interesse op gang en kiest Ajax ervoor om de schade relatief beperkt te houden op een grote investering. Het risico om hem nu te behouden en zijn marktwaarde nog verder te zien afbrokkelen, is natuurlijk ook aanwezig.'

Zwagerman ziet dat Moro nooit zijn ware kwaliteiten heeft kunnen tonen. 'Zijn potentie is er geen moment uitgekomen. Gedurende de eerste seizoenshelft verdwenen ook zijn flitsende dribbels en zag het er vrij reddeloos uit als je hem zag invallen. Hij struikelde over de bal, had totaal geen overzicht en was geen schim meer van de speler die Ajax een jaar heeft gescout.'...
Nu kan het natuurlijk dat je jezelf ergens gewoon niet op je plek voelt. Maar dit wakkert toch ook weer de vraag aan hoe goed Ajax omgaat met het begeleiden van nieuwe spelers om hun weg te vinden in Amsterdam.
Nil volentibus arduum
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Marillion schreef:Ik kwam dit tegen op Ajax Showtime:
...Moro is na de gewonnen wedstrijd tegen Villarreal achtergebleven in Spanje. De buitenspeler ondergaat woensdag zijn medische keuring bij Osasuna. 'Hij heeft heel veel heimwee gehad. Dat geldt ook in de privésfeer, bij zijn vriendin bijvoorbeeld. Dat soort dingen spelen ook mee in het settelen. Mede als gevolg van die heimwee heeft hij ook wat pijntjes gehad, waardoor hij nooit helemaal vrijuit kon spelen.'

'Het was iemand waarin men potentie zag en hij zou de tijd krijgen om zich aan te passen', vervolgt Zwagerman zijn verhaal. 'Uiteindelijk kwam er zoveel interesse op gang en kiest Ajax ervoor om de schade relatief beperkt te houden op een grote investering. Het risico om hem nu te behouden en zijn marktwaarde nog verder te zien afbrokkelen, is natuurlijk ook aanwezig.'

Zwagerman ziet dat Moro nooit zijn ware kwaliteiten heeft kunnen tonen. 'Zijn potentie is er geen moment uitgekomen. Gedurende de eerste seizoenshelft verdwenen ook zijn flitsende dribbels en zag het er vrij reddeloos uit als je hem zag invallen. Hij struikelde over de bal, had totaal geen overzicht en was geen schim meer van de speler die Ajax een jaar heeft gescout.'...
Nu kan het natuurlijk dat je jezelf ergens gewoon niet op je plek voelt. Maar dit wakkert toch ook weer de vraag aan hoe goed Ajax omgaat met het begeleiden van nieuwe spelers om hun weg te vinden in Amsterdam.
6 mio vast en wat mio bonussen + 50% doorverkoop over de transfersom. Weet niet of Jordi deze deal gemaakt heeft of Kroes, maar ik vind het wel een goede deal

Lionel

Bericht door Lionel »

Trab schreef: wo jan 21, 2026 12:20 pm

6 mio vast en wat mio bonussen + 50% doorverkoop over de transfersom. Weet niet of Jordi deze deal gemaakt heeft of Kroes, maar ik vind het wel een goede deal

Echt? Hij schrijft 5 mio af in 6 maanden.
IK GELOOF!!!!!!
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Lionel schreef:
Trab schreef: wo jan 21, 2026 12:20 pm

Echt? Hij schrijft 5 mio af in 6 maanden.
Ja maar stel dat ie toch z’n draai vindt en voor 10 mio verkocht wordt ofzo dan draai je weer minimaal quitte. Met zijn statistieken bij Ajax mag je al überhaupt blij zijn dat er iemand wil kopen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Jammer dat dit niet gelukt is. Samenspel van slechte begeleiding en mentale probleempjes.

Snel en technisch vaardig. Had een mooie combinatie voor Ajax kunnen zijn.

Dit soort spelers kunnen goed verkocht worden in tegenstelling tot Boomen en Wijndal die op een miljoenensalaris zitten en nooit het Ajax nivo halen.
Whitey on the moon.
Lionel

Bericht door Lionel »

GangstaRiB schreef: wo jan 21, 2026 6:39 pm Jammer dat dit niet gelukt is. Samenspel van slechte begeleiding en mentale probleempjes.

Snel en technisch vaardig. Had een mooie combinatie voor Ajax kunnen zijn.

Dit soort spelers kunnen goed verkocht worden in tegenstelling tot Boomen en Wijndal die op een miljoenensalaris zitten en nooit het Ajax nivo halen.
Goed verkocht zegt, Alex…
IK GELOOF!!!!!!
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Mwah dit is dan een redelijke verkoop, met wat geluk maken we aardig winst... Beter Verkocht dan Mikau en CCC...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Het zal in de toekomst blijken. Als hij zich daar alsnog goed ontwikkelt dan kunnen we nog wat verdienen. Kennelijk was hij niet gelukkig en het kwam er niet uit. Tja, je kunt proberen de problemen op te lossen zodat hij alsnog gaat functioneren maar dan moeten beide partijen dat zien zitten.

Snel je verlies nemen is in dit geval voor mij wel een goed besluit. Het is wel bijzonder ongelukkig verlopen allemaal. Eerst was 'ie volgens mij voor minder op te halen. We slaan later alsnog toe voor meer geld. En dan is die jongen binnen de kortste keren hopeloos ongelukkig en raakt 'ie geen bal meer. Het zou goed zijn als ze dit soort transfers grondig analyseren. Wat gaat er nou allemaal mis?
Nil volentibus arduum
Plaats reactie