Sutalo was ook goed. Rosa is geen geweldige voetballer, maar wel 1 die je erbij kan hebben.Mr. Ajax schreef: za apr 11, 2026 10:24 pm Gloukh ook weer prima gespeeld, trouwens. Mooie assist ook. Mag ook gezegd worden.
Heracles - AFC Ajax za 11-04 21:00 uur
Moderator: mods
Re: Heracles - AFC Ajax za 11-04 21:00 uur
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ik zie dat Berghuis nu het nergens meer over gaat ook weer eens tussen de palen heeft geschoten. Ik hecht hier allemaal nul waarde aan. De druk is er vanaf want er is (in de ogen van de meeste spelers) niets meer te winnen. En dan speel je tegen het al zo goed als gedegradeerde Heracles.
Dom van Tomiyasu om rood te pakken bij zo'n tussenstand. Als die jongen iets nodig heeft is het speeltijd.
Dom van Tomiyasu om rood te pakken bij zo'n tussenstand. Als die jongen iets nodig heeft is het speeltijd.
Nil volentibus arduum
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
bij een gunstige uitslag vandaag bij nec kan het opeens anders eruit zien.. nec moet ook nog naar twente bv..
3e plaats ruk voorbereiding maar is nog steeds voorronde cl..
3e plaats ruk voorbereiding maar is nog steeds voorronde cl..
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Vergeet die voorronde. Dat redden we toch niet.
2e halen we niet meer. Misschien is plek 4 wel het beste. Dan heb je als ik me niet vergis EL deelname zonder voorronde. Dan zijn we als het goed is begrotingstechnisch gedekt, heb je geen overlast van een voorronde in de voorbereidingsfase en is er niet de teleurstelling van de uitschakeling in de CL play offs.
Voor plek vier zijn de kansen overigens ook helemaal niet zo groot:
NAC Breda - Ajax
Ajax - PSV
Ajax - FC Utrecht
sc Heerenveen - Ajax
Uit is sowieso moeizaam. En PSV en Utrecht zijn bepaald geen makkelijke tegenstanders.
2e halen we niet meer. Misschien is plek 4 wel het beste. Dan heb je als ik me niet vergis EL deelname zonder voorronde. Dan zijn we als het goed is begrotingstechnisch gedekt, heb je geen overlast van een voorronde in de voorbereidingsfase en is er niet de teleurstelling van de uitschakeling in de CL play offs.
Voor plek vier zijn de kansen overigens ook helemaal niet zo groot:
NAC Breda - Ajax
Ajax - PSV
Ajax - FC Utrecht
sc Heerenveen - Ajax
Uit is sowieso moeizaam. En PSV en Utrecht zijn bepaald geen makkelijke tegenstanders.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Twente heeft ook nog een lastig programma met NEC, AZ en PSV.
Maar dan moet je zelf wel winnen. Merk ook dat ik al weer klaar ben met Garcia. Ook weinig bijzonder.
Maar dan moet je zelf wel winnen. Merk ook dat ik al weer klaar ben met Garcia. Ook weinig bijzonder.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Het grootste gevaar voor 2026/2027, is dat Godts verhuist naar Italie of Engeland
Ik heb er niets van gezien, eerlijk gezegd doe ik liever iets leuks.
Ik lees dat Gloukh en Berghuis uitblonken. Mijn gok: dan stelde Heracles weinig voor.
Ik zal blij zijn als het seizoen erop zit. Hetzelfde zullen onze spelers denken, schat ik. Misschien motiveert dat nog: geen nacompetitie betekent eerder op vakantie.
Ik lees dat Gloukh en Berghuis uitblonken. Mijn gok: dan stelde Heracles weinig voor.
Ik zal blij zijn als het seizoen erop zit. Hetzelfde zullen onze spelers denken, schat ik. Misschien motiveert dat nog: geen nacompetitie betekent eerder op vakantie.
Het is geen schande om te zeggen dat Ajax gewoon een prima wedstrijd speelde. En ja, Heracles was matig en staat terecht laatste maar los daarvan speelde Ajax een oké wedstrijd.
Berghuis, Weghorst, Mokio, Sutalo en Rosa een ruime voldoende. Godts scoort maar ik verwacht toch meer, bijna alles vanuit stilstand wat het so voorspelbaar maakt.
Ik snap wel waarom García voor Weghorst kiest. Speelde echt een goede wedstrijd. Vaak aanspeelbaar, goed in de combinatie en gooit er een bak energie in waar Dolberg nooit aan zal tippen
Berghuis, Weghorst, Mokio, Sutalo en Rosa een ruime voldoende. Godts scoort maar ik verwacht toch meer, bijna alles vanuit stilstand wat het so voorspelbaar maakt.
Ik snap wel waarom García voor Weghorst kiest. Speelde echt een goede wedstrijd. Vaak aanspeelbaar, goed in de combinatie en gooit er een bak energie in waar Dolberg nooit aan zal tippen
Je hebt altijd te maken met de kracht van de tegenstander. Natuurlijk maakt het uit dat Ajax speelde tegen een geheide degradant.
Ik beken graag mijn ongelijk als Gloukh, Berghuis en Weghorst binnenkort PSV en Utrecht wegspelen. Ik hoop het oprecht.
Ik beken graag mijn ongelijk als Gloukh, Berghuis en Weghorst binnenkort PSV en Utrecht wegspelen. Ik hoop het oprecht.
Je vergist je.Marillion schreef: zo apr 12, 2026 9:30 am Vergeet die voorronde. Dat redden we toch niet.
De EL plek zonder voorrondes gaat naar de bekerwinnaar.
De nummer 4 speelt wel degelijk twee voorrondes en kan er dus nog helemaal naast pissen wbt EL en Conference League wanneer die dramatisch verlopen.
De nr 3 is wel zeker van EL, ook bij een uitglijder direct in de 1e voorronde van de CL.
Plek 3 is dus veel meer waard dan 4 of 5, de ploeg op plek 5 --als die de play-offs wint-- moet nog een stuk vroeger met voorrondes beginnen en kan dan slechts in de Conference League terecht komen.
Overigens kun je de play-offs om Europees voetbal ook ontlopen door 5e te worden, mits NEC de beker wint en boven Ajax eindigt. Dan schuift iedereen onder NEC 1 plaatsje omhoog.
Mocht AZ de bekerfinale winnen, dan doen ze natuurlijk niet meer mee met de play-offs.Marillion schreef: zo apr 05, 2026 5:05 pm Als Ajax de play offs in gaat en bijvoorbeeld tegen AZ speelt dan weten we allemaal wat er gaat gebeuren.
En Feyenoord mag dan nog slechter zijn maar die halen we echt niet meer in.
Maar waar gaan we die in vredesnaam spelen als de JC Arena niet beschikbaar is?
In 1 van de stadionnetjes van FC Volendam, Almere of Telstar? Op De Toekomst?
Bij AZ of bij FC Utrecht zouden we zomaar niet welkom kunnen zijn, laat staan dat de burgemeesters daar er om zullen staan te springen dat er thuiswedstrijden van Ajax plaatsvinden in hun gemeente.
Slim om in een uittenue te spelen die meer op de shirts van de tegenstander lijkt dan je gewone thuistenue.
Weet niet waar ik het plaatsen moet:
Ajax oefent om 14.00 uur tegen FC Twente. De wedstrijd is te zien op Ajax.nl, Ajax youtube-kanaal.
Ajax oefent om 14.00 uur tegen FC Twente. De wedstrijd is te zien op Ajax.nl, Ajax youtube-kanaal.
Staat daar een vergoeding tegenover als je kijkt? 
Nil volentibus arduum
Zou wel terecht zijn. 
- Jinne
- Site Admin
Verloren, Carizzo geblesseerd en Wijndal captain. Ajax mag dan flink dokken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Wellicht is het de moeite om te onderzoeken of het strafbaar is om zoiets publiekelijk uit te zenden.
Nil volentibus arduum