Kenneth Taylor

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

elliquido

Re: Kenneth Taylor

Bericht door elliquido »

zou me zwaar tegenvallen als kenneth voor porto kiest. Kun je niet eens een sportieve verbetering noemen.
als ie weg wil zou ik naar west ham gaan... londen, grote club, meer salaris schat ik zo
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Yopii

Bericht door Yopii »

Mwah, ik vind Porto (helaas) wel een vooruitgang. Mooie club, lekker weer, goed salaris en FF...

Maar ja, het hangt er vooral van af hoe Taylor tegen de ontwikkelingen bij Ajax aankijkt.
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

raymon schreef: vr aug 29, 2025 8:16 am Hoe weten we eigenlijk dat Kroes de prijs gaat laten zakken? Heeft hij dat gezegd?

Een en ander wordt gebaseerd op onderstaande:
Wonderkind en nieuwe vraagprijs Ajax
Toch is een hereniging met Farioli weer een serieuze optie geworden. Dat heeft alles te maken met het wonderkind van Porto: Rodrigo Mora. De 18-jarige baltovenaar moet onder Farioli vooralsnog genoegen nemen met een plek op de bank.

Dat is voor zaakwaarnemer Jorge Mendes reden om rond te kijken. Mora heeft een afkoopclausule van 70 miljoen in zijn contract. Geen Europese topclub die dat nu voor hem over heeft. Een club uit de woestijn wel. Al-Ittihad zat er de voorbije week nog maar iets onder.

Porto werd daardoor gedwongen rond te kijken en alvast voor te sorteren. Zo kwam Taylor weer in beeld als één van de opties voor het middenveld. Maar niet als technisch directeur Alex Kroes nog vasthield aan een vraagprijs van 30 tot 35 miljoen euro. Navraag leerde Porto begin deze week dat Ajax inmiddels genoegen neemt met een som van 25 miljoen.

Belofte, vertrekwens en concurrenten
Hoewel Porto mogelijk 70 miljoen toucheert voor Mora, heeft Ajax meerdere redenen om lager in te zetten. Allereerst had de club Taylor vorig jaar al beloofd voor een schappelijke prijs mee te zullen werken aan een transfer, mits hij bleef en hielp weer Champions League-voetbal af te dwingen.

En aan zijn hoop op een nieuw avontuur is eind augustus niets veranderd. Heitinga zegt niet voor niets: dat Ajax ‘te maken heeft met de wens van de speler’. Dat baseert hij ook op gesprekken met spelers als Taylor en Brobbey. ,,Kenneth is een sleutelspeler voor ons. Hij speelt als hij fit is. Maar Mokio, Klaassen, Fitz-Jim en Regeer kunnen ook op die positie spelen."

Daarmee legt Heitinga meteen uit hoe een fitte Taylor de deur voor minimaal vier concurrenten sluit. Hen tevreden houden, werd deze maand steeds lastiger voor Heitinga en Kroes. Verkoopt Ajax de onbetwiste basisspeler alsnog, ziet de wereld van het viertal, en zelfs van talenten Sean Steur en Rayane Bounida daarachter, er toch ietsje beter uit. Dat zijn ook afwegingen voor Ajax om alsnog overstag te gaan voor Taylor.

Spanning stijgt
Zover is het nog lang niet. Eerst dient Al-Ittihad daadwerkelijk de afkoopclausule in Mora’s contract te activeren. Vervolgens moet Porto, dat ook bezig is Arsenal-verdediger Jakub Kiwior los te weken, Kroes en diens collega’s nog zien te overtuigen met een ultiem bod.

En de tijd dringt. Voor Porto en voor West Ham, waar Heitinga twee jaar geleden nog assistent-trainer was. Als hoofdcoach van Ajax bezorgt de transferperiode hem veel meer hoofdpijn. Vijf dagen voor de deadline kan het nog alle kanten op met de beste speler van het voorbije seizoen. Heitinga besluit: „Ik ben blij als de transfermarkt gesloten is.”
Echt, je verzint dit niet. In ieder andere tijd was Kroes inmiddels met pek en veren Amsterdam uit gejaagd. Maar blijkbaar is dit de nieuwe norm.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
LucaS

Bericht door LucaS »

Logisch toch? PL interrsse dsn prijs omlaag
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

Daarmee legt Heitinga meteen uit hoe een fitte Taylor de deur voor minimaal vier concurrenten sluit. Hen tevreden houden, werd deze maand steeds lastiger voor Heitinga en Kroes. Verkoopt Ajax de onbetwiste basisspeler alsnog, ziet de wereld van het viertal, en zelfs van talenten Sean Steur en Rayane Bounida daarachter, er toch ietsje beter uit. Dat zijn ook afwegingen voor Ajax om alsnog overstag te gaan voor Taylor.
Oké, dus Barcelona gaat Lamine voor een spotprijs verkopen, dan ziet de wereld voor de reserves er 'toch ietsje beter' uit.

Goed argument, hoor. Never mind dat die reserves iets minder goed zijn. :excited.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Yopii schreef: vr aug 29, 2025 9:21 am Mwah, ik vind Porto (helaas) wel een vooruitgang. Mooie club, lekker weer, goed salaris en FF...

Maar ja, het hangt er vooral van af hoe Taylor tegen de ontwikkelingen bij Ajax aankijkt.
Het zal een combinatie zijn. Hij had al wel de ambitie om deze zomer te vertrekken. En als hij zelfkennis heeft zal hij snappen dat hij een slimme keuze moet maken. Gaat hij bijvoorbeeld naar een grote PL club dan is de kans groot dat hij niet of nauwelijks speelt. West Ham zou kunnen maar de boel lijkt daar wat in te storten. Is dit het moment om daarheen te gaan?

Porto doet Europees altijd mee. Je hebt mooie wedstrijden tegen Benfica en Sporting. Het is een fijn land om in te wonen. En hij kent de trainer die het ook nog in hem ziet zitten.

Ondertussen kijkt hij bij Ajax om zich heen en ziet hij alles wat vorig seizoen aan professionaliteit is gewonnen in rap tempo weer verdwijnen.
Nil volentibus arduum
zeux

Bericht door zeux »

Yopii schreef: vr aug 29, 2025 9:21 am Mwah, ik vind Porto (helaas) wel een vooruitgang. Mooie club, lekker weer, goed salaris en FF...
Ineens is FF bij jou een asset?

:baaa.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

lijkt gvd wel alsof elke speler te koop is onder Kroes.. Kan Kroes niet lekker opdonderen....
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

In dat kader zou ik Kroes erop willen wijzen dat ik als supporter ook wel in ben voor een mooie transfer. Een mooie middelgrote stad in Italië of zo, liefst niet te ver van de kust. Of in Catalonië, dat nieuwe Barcelona stadion heeft straks plek zat.

In alle eerlijkheid vergeten we overigens wel gemakkelijk dat met Taylor kennelijk een afspraak is gemaakt. Ik vraag me wel af hoe scherp die was. Ik meen dat Overmars aan zo'n afspraak altijd een deadline koppelde. Om last minute problemen te voorkomen. Nu probeer ik niet te snel in vooroordelen te schieten maar ik stel me zo voor dat we dat in dit geval effe vergeten zijn.
Nil volentibus arduum
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

zeux schreef: vr aug 29, 2025 12:59 pm
Ineens is FF bij jou een asset?

:baaa.gif:
:biggrin.gif:

U vraagt, Yopii verdraait.
Whitey on the moon.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Yorik verdraait toch niets? Hij bedenkt de assets voor Taylor, die ongetwijfeld graag met FF zal willen werken.
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

en Taylor verkopen en FJ houden zeker.. wat een malloten bij Ajax.. FJ gaat het echt niet redden bij Ajax...
om gek ervan te worden wat er gebeurt bij Ajax..
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Yopii

Bericht door Yopii »

Ik verdraai niets, het is duidelijk dat Taylor Porto wel ziet zitten.
Toppie

Bericht door Toppie »

Taylor blijft dus ? Verrassend niet zoals die nu voetbalt
Yopii

Bericht door Yopii »

Nou ja, het is nog geen twaalf uur, je weet het nooit.

Taylor zal goed de pest in hebben als hij moet blijven. Blijkbaar overschat hij zichzelf enigszins. Het is echt niet zo dat half Europa op een speler van zijn kaliber zit te wachten.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Yopii schreef:Nou ja, het is nog geen twaalf uur, je weet het nooit.

Taylor zal goed de pest in hebben als hij moet blijven. Blijkbaar overschat hij zichzelf enigszins. Het is echt niet zo dat half Europa op een speler van zijn kaliber zit te wachten.
De transfermarkt is nog 14 dagen open in Portugal, Saudis, Rusland en Turkije ook nog 1 dag...

Voor de rest zie ik geen competitie waar ze snel €30m neerleggen.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: di sep 02, 2025 9:50 am Nou ja, het is nog geen twaalf uur, je weet het nooit.

Waar haal je dat vandaan, dat ie zichzelf overschat? Bij Ajax wordt ie goed betaald, speelt in een bekende omgeving, speelt normaal gesproken voor de titel, speelt CL en heeft inmiddels wat status. Waarom zou hij dat achter zich moeten laten bij de eerste kans die zich voordoet? Geloof prima dat ie dan liever nog een seizoen bij Ajax blijft in plaats van dat ie naar de middenmoot in Duitsland/Frankrijk/Italie ofzo gaat. Mag dat?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Yopii

Bericht door Yopii »

Zeker mag dat, maar hij wilde duidelijk weg.

Misschien is hij niet toe aan een transfer, hij gedijde vooral in de strakke organisatie van FF.
LucaS

Bericht door LucaS »

Is dat zo? Ik dacht dat hij had gezegd juist het geen straf te vonden om bij Ajax te blijven en alleen maar weg te gaan voor iets wat ie echt heel.mooi vindt
Yopii

Bericht door Yopii »

Zijn management was erg boos dat Ajax hem niet naar Porto wilde laten gaan, dat zegt mij meer dan zo'n standaardriedel.

Eerst roepen dat je Ajax niet zomaar verlaat en dan naar Porto willen... :confused.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

Mooie stad met een trainer die het beste uit hem haalt
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik zou er niet van opkijken als Taylor teleurgesteld is over de gang van zaken bij Ajax. Hij was een van de spelers die onder Farioli een stap heeft gezet. Nu ziet hij alles weer afgebroken worden. Dat heeft ook gevolgen voor zijn ontwikkeling.

Als je dan de kans krijgt om met die trainer mee te verhuizen naar een mooie club (dat is Porto namelijk gewoon) dan begrijp ik wel dat hij dat zag zitten. Taylor is ook niet een speler die overal zomaar naar binnen loopt en zich wel even in de basis speelt. Hij moet een slimme keuze maken en dat zou Porto voor hem best kunnen zijn.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Precies, Marillion. :biggthumpup.gif:

Taylor is geen Kevin Debruyne, hij is een subtopper die het moet hebben van een goede carrièreplanning. Valt Ajax terug, dan zakt hij ook in het moeras.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Ik had helemaal niet door dat de transferperiode in Portugal kennelijk pas 15 september sluit. Dus in theorie kanTaylor nog naar Porto.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Geen CL voor Porto dus dat zou nog kunnen. Europees komen ze ook zonder Taylor wel door. Alleen als Ajax zijnde heb je er minder aan. Geld kan je nu toch niet meer uitgeven.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Plaats reactie