Griekenland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Bericht door wimpey »

Deli schreef: Overigens staat zondag de Atheense derby op het programma: Panathinaikos-AEK...
Ik hoop dat jouw ploeg wint. En met Zonneveld erbij gaat dat natuurlijk zeker lukken.
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

Dat is gezien de stand ook wel een beetje noodzakelijk als we de hoop willen houden op mogelijk voorronde CL voetbal...

Het zal wel een saai gelijkspel worden...zoals de rest van het AEK seizoen... :aai.gif:

http://www.soccerway.com/national/greec ... ar-season/
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
wimpey

Bericht door wimpey »

Deli schreef: Het zal wel een saai gelijkspel worden...zoals de rest van het AEK seizoen... :aai.gif:
Ik hou het Griekse voetbal een beetje meer in de gaten dit seizoen dan anders. De HtC-factor. :smallgrin.gif:

Als ik de uitslagen en de goals voor en tegen van de meeste ploegen zie, doet me dat denken aan de Serie-A in de jaren 80. Er wordt wel heel weinig gescoord daar! Is het voetbal om aan te zien of speelt iedere ploeg op z'n Rehhagel's?
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

Wel, de ploegen die spelen om een doelpunt te scoren en om geen doelpunt tegen te krijgen zijn helaas te tellen op de vingers van een hand vrees ik: Olympiakos, Larisa, Panathinaikos, Panionios en PAOK en AEK een beetje.

Panthrakikos, Panserraikos, Levadiakos en Xanthi hebben het daarentegen gepresteerd om 9 en 10 doelpunten te maken in 15 wedstijden dit seizoen....
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

'Pranjic in de belangstelling van Ten Cate's Panathinaikos'
17/12/2008 14:49

Panathinaikos hoopt Danijel Pranjic aan zijn selectie toe te voegen. De ploeg van trainer Henk Ten Cate heeft volgens de Leeuwarder Courant zeven miljoen euro over voor de clubtopscorer van SC Heerenveen.

Pranjic, die dit seizoen namens de Friese club al tienmaal trefzeker was in de competitie, verlengde zijn contract vorig jaar september nog tot medio 2012.

Ondanks de UEFA Cup-wedstrijden die Pranjic dit seizoen al speelde voor Heerenveen, is hij bij een eventuele overgang speelgerechtigd in de Champions League.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik dacht dat ten Cate contacten had die allemaal geweldige spelers naar Ajax gebracht zou hebben als van Geel dat niet had voorkomen. Het lijkt erop dat Ten Cate alleen maar wat spelertjes uit Nederland kent
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Gilberto komt wel uit zijn netwerk denk ik zo. Rodrigo en Ivanchitz wellicht ook.
999

Bericht door 999 »

LucaS schreef:Ik dacht dat ten Cate contacten had die allemaal geweldige spelers naar Ajax gebracht zou hebben als van Geel dat niet had voorkomen. Het lijkt erop dat Ten Cate alleen maar wat spelertjes uit Nederland kent
.. maar dan nog, ze moeten ook haalbaar zijn, lijkt me ..
Blij met de punten ...
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Peter schreef:Gilberto komt wel uit zijn netwerk denk ik zo. Rodrigo en Ivanchitz wellicht ook.
Volgens mij komt Gilberto uit een flinke zak geld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Lionel

Bericht door Lionel »

Ajax heeft ook geld zat.....
IK GELOOF!!!!!!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

In de Griekse top zit tegenwoordig meer geld. Kunnen Nederlandse clubs niet tegenop.
Lionel

Bericht door Lionel »

Denk dat Ajax meer geld uitgeeft aan spelers dan Pana... Denk niet dat die 16 mil neerleggen voor een speler...
IK GELOOF!!!!!!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

De salarissen liggen er hoger. Anders gaat een Gilberto heus niet naar de Griekse competitie. En Pana heeft veel aankopen gedaan hoor.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ajax ook... 30 miljoen!
IK GELOOF!!!!!!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Is niet zo bijzonder. Las laatst dat Feyenoord in het seizoen 2007-2008 ruim 26 miljoen aan transfergelden had uitgegeven.

Salarissen liggen inderdaad hoger.
Lionel

Bericht door Lionel »

Klopt.
IK GELOOF!!!!!!
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Volgens mij maken ze makkelijker een uitzondering voor dat soort spelers qua salaris in de ZuidOostelijke landen, terwijl we hier nog een plafond hanteren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli »

Transfergelden zijn door de topploegen in beide landen even makkelijk op te hoesten. Salarissen liggen in Griekenland echter (voor de absolute top) echt hoger. Vaak ook omdat er privefinanciers achter zitten.

Overigens Pana-AEK 0-0. Eerste helft was AEK een beetje beter. In de tweede helft werden we onder de voet gelopen maar door geluk en een beetje onkunde van de Pana aanvallers is het 0-0 gebleven. Ten Cate kan fluiten naar de titel (-9) en zal zich nu vooral richten op de beker en de CL.
peter

Bericht door peter »

Ten Cate verwelkomt verdedigend talent uit Brazilië
Geschreven op maandag, 19 januari om 19:46

David Braz de Oliveira Filho, kortweg David, staat tot medio 2013 onder contract bij Panathinaikos. Dat maakt de Griekse topclub maandagavond bekend. De 21-jarige Braziliaan is afkomstig van Palmeiras en heeft de werkgever van hoofdtrainer Henk ten Cate naar verluidt een slordige vijf miljoen euro gekost. David is één van de meest veelbelovende talenten uit de Braziliaanse voetbalschool Hij doorliep alle nationale jeugdelftallen en debuteerde bijna een jaar geleden in de hoofdmacht van Palmeiras. David, 1 meter 87 lang, speelde in totaal zeventien wedstrijden voor de nummer vier van vorig seizoen in Brazilië.

Het is onduidelijk of de komst van David invloed zal hebben op de komst van Mike Zonneveld. Ten Cate hoopte eerder deze maand de verdediger van PSV te kunnen huren, maar trainer Huub Stevens staat niet welwillend tegenover een (tijdelijk) vertrek van de voormalig speler van Go Ahead Eagles, NEC en NAC Breda.

VZ
Henk heeft zijn Braziliaanse connecties weer even aangesproken. De vraag is dan ook: is het wat? Enganche?
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Verbaast me niets, Palmeiras is een Traffic-bolwerk:
So far the fund has bought all or part of 36 players, and 12 of them have gone to Palmeiras, one of Brazil’s biggest clubs and Traffic’s main partner in the venture.

Traffic executives meet with Palmeiras’s directors at least once a month to discuss the club’s roster. Traffic gives Palmeiras lists of available players. Palmeiras can also ask for Traffic’s help in securing a particular star.
http://www.nytimes.com/2008/07/19/busin ... nted=print

Het wordt allemaal wel erg duidelijk zo.
peter

Bericht door peter »

Heb het toen al een keer gezegd, maar HtC zit volgens mij ook vrij diep in die wereld.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Voor vijf miljoen euro een prima aankoop. In het kort:

x
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma mei 17, 2010 10:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Peter schreef:Heb het toen al een keer gezegd, maar HtC zit volgens mij ook vrij diep in die wereld.

Ja, daarom had hij blijkbaar Renato Augusto kunnen binnenloodsen bij Ajax. En Riera.

MVG had geen zin om van die contacten gebruik te maken. Die vertrouwde liever op zijn eigen methode: goedkope en transfervrije spelers halen.
Het stinkt aan alle kanten!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Helemaal juist. HTC heeft Lemic proberen binnen te halen bij Ajax.

joey staat wat dat betreft aan de zijde van Van Geel, neem ik aan.
peter

Bericht door peter »

Ik sta aan de zijde van de scouts. MvG kan er ook geen klootviool van.
Plaats reactie