De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
Dat laatste juich ik natuurlijk toe.Jöhnk schreef:Nou, van de voorzitter van de MVB-fanclub, zoals jij hem noemt, mogen we dat juist wel verwachten, want het is zijn werk. Al was MVB natuurlijk wel een budget toegezegd bij zijn aanstelling.
Danny Blind heeft niets te vertellen.

Ach, weinig kans dat Van Basten zich iets aantrekt van Rik van den Boog als het op transfers aankomt. Zou ik ook niet doen, want wie is nou Rik van den Boog? Op die positie had natuurlijk iemand moeten zitten met gezag en ervaring in voetbalzaken. Geen rookie die Van Basten helemaal joppie toppie vindt.
Het stinkt aan alle kanten!
Niet zo snel, maar wel als het te gek wordt. Ik kan me voorstellen dat hij zegt: geen transferbedragen boven de 10 miljoen meer.
Ik weet verder niet hoe het precies zit. Daarvoor moet je de statuten bekijken. MVB heeft veel vrijheid/draagt veel verantwoordelijkheid, maar maakt officieel geen deel uit van de directie. Het geld dat hij uitgeeft moet dus eerst ter beschikking worden gesteld, neem ik aan.
Ik weet verder niet hoe het precies zit. Daarvoor moet je de statuten bekijken. MVB heeft veel vrijheid/draagt veel verantwoordelijkheid, maar maakt officieel geen deel uit van de directie. Het geld dat hij uitgeeft moet dus eerst ter beschikking worden gesteld, neem ik aan.
Na zijn beginnersfout (Marco is de beste trainer) waar hij meer zijn supportershart heeft laten spreken is van de Boog niet bepaald de "voorzitter van de Marco fanclub" geweest zoals joey in elke discussie tot vervelens toe naar voren haalt. Zijn openbare kritiek op het communicatieve vermogen van van basten en het openlijk bijsturen van hem laten iets totaal anders zien. Er zijn zat trainers die na zo'n openbare schrobbering de kont tegen de krijb gooien. vdBoog nam dus een risico en speelt gewoon de rol die hij moet spelen. Namelijk de algemeen directeur.
Er zal komende zomer weer voor tientallen miljoenen worden uitgegeven. het geld van KJH (het was 27 miljoen?) dat van de verkoop van een speler of paar spelers? en ik meende afgelopen zomer zowel MvB als Coronel gehoord te hebben met zinnen als :" het kapitaal moet op het veld staan". Ajax heeft nog wat geld, m.a.w. kopen maar? Elia: Twente vraagt 15 miljoen, geven wij er 22?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
O ja, als je Van den Boog over Van Basten hoort praten... 'Hij heeft zoooooooveel chrisma, hij is briljant, hij is dit, hij is dat...' , dan hoor je een fan aan het woord, hoor.
Sulejmani was veel te duur. Bij Heerenveen lachen ze zich kapot. Wij zijn de beste sponsor van de subtop geworden. Nu nog even de overschattte Elia kopen voor de hoofdprijs en we hebben de hele boel voorzien van extra middelen.

Sulejmani was veel te duur. Bij Heerenveen lachen ze zich kapot. Wij zijn de beste sponsor van de subtop geworden. Nu nog even de overschattte Elia kopen voor de hoofdprijs en we hebben de hele boel voorzien van extra middelen.
Het geld moet ook op het veld staan, maar wel verantwoord. Alleen bij Sulejmani is erg veel geld uitgegeven, wat er nog niet uit komt. Voor de rest zijn er geen gekke dingen gedaan.Aristides schreef:Er zal komende zomer weer voor tientallen miljoenen worden uitgegeven. het geld van KJH (het was 27 miljoen?) dat van de verkoop van een speler of paar spelers? en ik meende afgelopen zomer zowel MvB als Coronel gehoord te hebben met zinnen als :" het kapitaal moet op het veld staan". Ajax heeft nog wat geld, m.a.w. kopen maar? Elia: Twente vraagt 15 miljoen, geven wij er 22?
Van ajaxshowtime:
Voor mij blijven voetballers opportunisten, maar Urby speelt nu wel met vuur? of wil hij een vertrek bij Ajax? of komt het omdat hij wordt gewisseld? Of zou het niet waar zijn?
@Lucas,Emanuelson uit voorzichtige kritiek
zaterdag 21 maart, door petrieAjax0570, Deventer, 09:16u, RTV Noord-Holland
Ajacied Urby Emanuelson heeft vrijdag voor de camera van RTV Noord-Holland kritiek geuit op zijn trainer Marco van Basten.
Emanuelson laakt het grillige wisselbeleid van zijn coach. De huidige linksbuiten van Ajax heeft er moeite mee dat hij vaak wordt gewisseld. 'Ik ben de laatste tijd redelijk bezig en voel het vertrouwen van de spelersgroep. Het is vervelend dat de trainer dat soms anders ziet'.
'Ik krijg de laatste toch het gevoel dat het misschien wel anders is. Dat de trainer voor andere gaat kiezen en het is aan mij om daar met een goede manier mee om te gaan en dan moet ik hopen dat ik wel blijf staan', zegt Emanuelson.
De middenvelder is volgens hemzelf bezig aan een constant seizoen. 'Daarom is het ook steeds moeilijk als ik er uit moet. Ik ben toch redelijk bezig. Je merkt ook aan de ploeggenoten dat ik het vertrouwen krijgen. Dan is het soms wel vervelend als jij steeds eruit moet', aldus Emanuelson.
In de laatste acht competitieduels werd Emanuelson vijf keer gewisseld door Van Basten. Overigens ziet Emanuelson soms de urgentie niet, want bij deze wissels zat minstens 1x een zogenaamde 'rode kaart-wissel'.
Voor mij blijven voetballers opportunisten, maar Urby speelt nu wel met vuur? of wil hij een vertrek bij Ajax? of komt het omdat hij wordt gewisseld? Of zou het niet waar zijn?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Hij vindt hem op die gebieden goed, mag toch? Termen als briljant moet hij niet gebruiken, dan wordt er hier meteen weer op in gesprongen...joey schreef:O ja, als je Van den Boog over Van Basten hoort praten... 'Hij heeft zoooooooveel chrisma, hij is briljant, hij is dit, hij is dat...' , dan hoor je een fan aan het woord, hoor.![]()

Daarnaast is hij wel degelijk (zelfs in het openbaar) erg kritisch op hem. Dus zijn "supporter-zijn" weerhoudt hem niet om zijn rol te spelen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op za mar 21, 2009 4:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij baalt ervan dat hij gewisseld wordt, doet elke speler toch? Daarnaast mag je bij van Basten echt wel kritiek hebben. Silva speelde toch ook gewoon na zijn scherpe woorden?Aristides schreef:Van ajaxshowtime:
@Lucas,Emanuelson uit voorzichtige kritiek
zaterdag 21 maart, door petrieAjax0570, Deventer, 09:16u, RTV Noord-Holland
Ajacied Urby Emanuelson heeft vrijdag voor de camera van RTV Noord-Holland kritiek geuit op zijn trainer Marco van Basten.
Emanuelson laakt het grillige wisselbeleid van zijn coach. De huidige linksbuiten van Ajax heeft er moeite mee dat hij vaak wordt gewisseld. 'Ik ben de laatste tijd redelijk bezig en voel het vertrouwen van de spelersgroep. Het is vervelend dat de trainer dat soms anders ziet'.
'Ik krijg de laatste toch het gevoel dat het misschien wel anders is. Dat de trainer voor andere gaat kiezen en het is aan mij om daar met een goede manier mee om te gaan en dan moet ik hopen dat ik wel blijf staan', zegt Emanuelson.
De middenvelder is volgens hemzelf bezig aan een constant seizoen. 'Daarom is het ook steeds moeilijk als ik er uit moet. Ik ben toch redelijk bezig. Je merkt ook aan de ploeggenoten dat ik het vertrouwen krijgen. Dan is het soms wel vervelend als jij steeds eruit moet', aldus Emanuelson.
In de laatste acht competitieduels werd Emanuelson vijf keer gewisseld door Van Basten. Overigens ziet Emanuelson soms de urgentie niet, want bij deze wissels zat minstens 1x een zogenaamde 'rode kaart-wissel'.
- Giacomo Puccini
Het is wel je stokpaardje, die te hoge transfersom van Sulejmani he? Je dramatiseert. Op Huntelaar hebben we 15 miljoen winst gepakt, op Sulejmani gaan we misschien wel 5 miljoen verlies pakken. Op Suarez pakken we 10 miljoen winst. Op Silva 3 miljoen verlies. So what? You win some, you lose some. Het gaat om de totaalbalans. Ook geen ramp om de Nederlandse subtop financieel wat te spekken. Je moet niet bang zijn voor een sterke competitie.joey schreef:O ja, als je Van den Boog over Van Basten hoort praten... 'Hij heeft zoooooooveel chrisma, hij is briljant, hij is dit, hij is dat...' , dan hoor je een fan aan het woord, hoor.![]()
Ajax!
Hij is steeds degene die gewisseld wordt, bedoel ik.
@GP: ik vind dit een linke manier van redeneren. Vijf miljoentjes verlies hier, paar miljoentjes winst daar, het lijkt een leuk spelletje, maar uiteindelijk raak je in de problemen. Andere clubs die op een dergelijke manier met transfergeld aan het speculeren waren, betalen daar nu de rekening voor.
Het gaat mij niet om Sulejmani, maar om het feit dat Ajax zulke risico's neemt. Je moet naar verhouding investeren en je niet laten leiden door de waan van de dag. Als je 34 miljoen te besteden hebt, moet je niet de helft (!) in één speler steken. Ook al heeft die nog zulke leuke acties laten zien, die keer dat je kwam kijken.
@GP: ik vind dit een linke manier van redeneren. Vijf miljoentjes verlies hier, paar miljoentjes winst daar, het lijkt een leuk spelletje, maar uiteindelijk raak je in de problemen. Andere clubs die op een dergelijke manier met transfergeld aan het speculeren waren, betalen daar nu de rekening voor.
Het gaat mij niet om Sulejmani, maar om het feit dat Ajax zulke risico's neemt. Je moet naar verhouding investeren en je niet laten leiden door de waan van de dag. Als je 34 miljoen te besteden hebt, moet je niet de helft (!) in één speler steken. Ook al heeft die nog zulke leuke acties laten zien, die keer dat je kwam kijken.

Laatst gewijzigd door joey op za mar 21, 2009 4:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Giacomo Puccini
In de laatste duels heeft hij een paar keer de 90 minuten niet volgemaakt. Maar Urby heeft iedere wedstrijd gespeeld. Zelfs toen hij niet meer kon omkijken na de uitwedstrijd in Florence moest hij spelen. Hij klaagde toen in het openbaar over overbelasting, was boos dat hij te weinig rust kreeg. Vervolgens wordt hij een paar keer terecht naar de kant gehaald en loopt hij weer te klagen. Meneer moet eens minder klagen en meer gaan scoren. 2 Doelpunten houdt niet over voor een aanvaller.
Ajax!