Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Jong Ajax

Bericht door Trab »

Alexander schreef:Het is jammer dat Butera zo vreselijk lang geblesseerd is geweest, maar die jongen kan wel voetballen. Heeft een goede pass vooruit en verdedigt heel fel, een beetje a la Tagliafico in de duels. Ik ben benieuwd of Ajax hem aan boord probeert te houden. Ik zie meer in die jongen dan in een Jetten.
Gisteren een beetje op hem gelet. Idd heel sterk aan de bal. Verdedigend kon ik hem niet goed beoordelen. Vind hem ook beter dan Jetten. Ik zou zeggen haal hem maar naar 1.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Waarom zitten Ouazane en Johnson op de bank? Is dat met het oog op morgen? Of gebrek aan winnaarsmentaliteit?

En weer geen Ibra.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

peter schreef:Waarom zitten Ouazane en Johnson op de bank? Is dat met het oog op morgen? Of gebrek aan winnaarsmentaliteit?

En weer geen Ibra.
Ouazane zit niet bij selectie toch?

peter

Bericht door peter »

Garcia effect?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dit is toch wel een opmerkelijk interview:
Jetten doet boekje open over reserverol: 'Op trainingen deed ik niet helemaal mijn best meer'

Lucas Jetten wil zich dolgraag in de basis knokken. De linksback verkeerde in een ‘dipje’ en belandde op de bank. Tijdens het uitduel met FC Dordrecht was Jetten belangrijk als invaller met een assist op het enige doelpunt van de wedstrijd. In een exclusief interview met Ajax Showtime bespreekt het talent zijn periode als wisselspeler, de knappe overwinning en zijn aflopende contract.

Jong Ajax versloeg FC Dordrecht, dat de vijf voorgaande duels allemaal winnend afsloot en koploper van de periode is. ‘Dit was een hele lekkere overwinning. Dat je de wedstrijd nog zo kunt winnen en dat ik een assist kan geven, is heel fijn; alleen maar blijdschap op dit moment’, aldus Jetten, die bijna nog een assist op zijn naam had. De eerste treffer van Skye Vink werd echter afgekeurd. Toen Jetten en de Jong Ajax-spits het kunstje herhaalden, bleek het drie punten waard.

Jetten leek in te vallen als linksbuiten. Hij verving Pharell Nash, maar vulde die positie anders in. ‘Het was een zware invalbeurt, omdat ik als fullback speelde. Ik stond geen linksback en geen linksbuiten, dus ik moest de hele tijd mee naar voren en naar achteren.’

Aanvallend droeg Jetten zijn steentje bij. ‘In balbezit speelde ik als linksbuiten en bij balbezit van FC Dordrecht was ik verantwoordelijk voor hun fullback. Het was zwaar, maar ik heb mijn ding gedaan en het heeft het team geholpen, dus dat is positief.’

Trainingen onder Óscar García: ‘Ik heb opeens spierpijn’
Óscar García nam het stokje over van Willem Weijs. Jetten merkt verschil. ‘Je merkt dat de trainingen intensiever zijn en dat iedereen serieuzer is. Iedereen wil zich van zijn beste kant laten zien bij een nieuwe trainer. Er liggen natuurlijk weer nieuwe kansen voor iedereen.’

‘We hebben vaker lichte tactische trainingen dan voorheen, maar over het algemeen zijn de trainingen intensiever. Tenminste, zo ervaar ik dat’, gaat Jetten verder. ‘Ik heb opeens spierpijn na trainingen en dat had ik vroeger nooit.’

Wisselspeler Lucas Jetten
Jetten zit vaker dan gewenst op de reservebank, een rol die nieuw voor hem is. ‘Het is niet een van mijn beste seizoenen. Ik moet het vooral doen met invalbeurten, maar ik probeer mezelf te laten zien en me terug in de basis te knokken.’

De achttienjarige verdediger ziet het als een leerzame periode. ‘Ik denk dat het goed was voor me en dat ik er veel lering uit heb kunnen trekken. Op trainingen deed ik niet helemaal mijn best meer. Ik was niet mezelf en daardoor ging ik minder presteren’, doet Jetten een boekje open.

‘Het was een dipje. Ik weet niet waar het aan lag. Gelukkig gaat het nu weer beter. Ik train hard en doe mijn best om me weer in het elftal te knokken’, aldus Jetten, die in de tussentijd nog wel minuten maakte in de UEFA Youth League.

Aflopend contract: ‘Ajax is mijn droomclub’
Jetten loopt aan het einde van het seizoen uit zijn contract en dus is zijn toekomst bij de club onzeker. ‘Mijn focus ligt volledig op Ajax. Ik speel hier al heel lang en het is nog steeds mijn droomclub. Ik wil graag mijn debuut maken. We gaan met Ajax en mijn team kijken wat het beste is en hoe we tot een nieuw contract kunnen komen. We gaan het zien’, besluit Jetten.

Bron: Ajaxshowtime.com
Nil volentibus arduum
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Marillion schreef:Dit is toch wel een opmerkelijk interview:
Jetten doet boekje open over reserverol: 'Op trainingen deed ik niet helemaal mijn best meer'

Lucas Jetten wil zich dolgraag in de basis knokken. De linksback verkeerde in een ‘dipje’ en belandde op de bank. Tijdens het uitduel met FC Dordrecht was Jetten belangrijk als invaller met een assist op het enige doelpunt van de wedstrijd. In een exclusief interview met Ajax Showtime bespreekt het talent zijn periode als wisselspeler, de knappe overwinning en zijn aflopende contract.

Jong Ajax versloeg FC Dordrecht, dat de vijf voorgaande duels allemaal winnend afsloot en koploper van de periode is. ‘Dit was een hele lekkere overwinning. Dat je de wedstrijd nog zo kunt winnen en dat ik een assist kan geven, is heel fijn; alleen maar blijdschap op dit moment’, aldus Jetten, die bijna nog een assist op zijn naam had. De eerste treffer van Skye Vink werd echter afgekeurd. Toen Jetten en de Jong Ajax-spits het kunstje herhaalden, bleek het drie punten waard.

Jetten leek in te vallen als linksbuiten. Hij verving Pharell Nash, maar vulde die positie anders in. ‘Het was een zware invalbeurt, omdat ik als fullback speelde. Ik stond geen linksback en geen linksbuiten, dus ik moest de hele tijd mee naar voren en naar achteren.’

Aanvallend droeg Jetten zijn steentje bij. ‘In balbezit speelde ik als linksbuiten en bij balbezit van FC Dordrecht was ik verantwoordelijk voor hun fullback. Het was zwaar, maar ik heb mijn ding gedaan en het heeft het team geholpen, dus dat is positief.’

Trainingen onder Óscar García: ‘Ik heb opeens spierpijn’
Óscar García nam het stokje over van Willem Weijs. Jetten merkt verschil. ‘Je merkt dat de trainingen intensiever zijn en dat iedereen serieuzer is. Iedereen wil zich van zijn beste kant laten zien bij een nieuwe trainer. Er liggen natuurlijk weer nieuwe kansen voor iedereen.’

‘We hebben vaker lichte tactische trainingen dan voorheen, maar over het algemeen zijn de trainingen intensiever. Tenminste, zo ervaar ik dat’, gaat Jetten verder. ‘Ik heb opeens spierpijn na trainingen en dat had ik vroeger nooit.’

Wisselspeler Lucas Jetten
Jetten zit vaker dan gewenst op de reservebank, een rol die nieuw voor hem is. ‘Het is niet een van mijn beste seizoenen. Ik moet het vooral doen met invalbeurten, maar ik probeer mezelf te laten zien en me terug in de basis te knokken.’

De achttienjarige verdediger ziet het als een leerzame periode. ‘Ik denk dat het goed was voor me en dat ik er veel lering uit heb kunnen trekken. Op trainingen deed ik niet helemaal mijn best meer. Ik was niet mezelf en daardoor ging ik minder presteren’, doet Jetten een boekje open.

‘Het was een dipje. Ik weet niet waar het aan lag. Gelukkig gaat het nu weer beter. Ik train hard en doe mijn best om me weer in het elftal te knokken’, aldus Jetten, die in de tussentijd nog wel minuten maakte in de UEFA Youth League.

Aflopend contract: ‘Ajax is mijn droomclub’
Jetten loopt aan het einde van het seizoen uit zijn contract en dus is zijn toekomst bij de club onzeker. ‘Mijn focus ligt volledig op Ajax. Ik speel hier al heel lang en het is nog steeds mijn droomclub. Ik wil graag mijn debuut maken. We gaan met Ajax en mijn team kijken wat het beste is en hoe we tot een nieuw contract kunnen komen. We gaan het zien’, besluit Jetten.

Bron: Ajaxshowtime.com
Nou idd. Weet niet of dit zo handig is om te zeggen. Maar goed dat de discipline is aangetrokken door García. Die Weijs en Perenboom hebben er een zooitje van gemaakt

Alexander

Bericht door Alexander »

Dit zal Beuker een leuk interview vinden.
peter

Bericht door peter »

Las wel weer positieve verhalen over die Butera. Sowieso heb ik wel echt het idee dat het een goede interventie is geweest. Ik lees een hoop veranderingen waarvan ik denk “wat hebben ze in die jaren gedaan joh”.

Dit soort interviewtjes:
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... op-de-club
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Een bijna ouderwets doelpunt trouwens. Voorzet vanaf de vleugel en de spits met de afronding bij de eerste paal.
Nil volentibus arduum
peter

Bericht door peter »

Het is wel gek dat onze beste speler (Ouazane) nu niet meer aan de aftrap verschijnt en dat die Garcia al drie wedstrijden voor een vast elftal kiest.
Yopii

Bericht door Yopii »

Kan onze beste speler zijn, maar hij moet niet de vedette uithangen. Zonder bal moet het zoveel beter.
Die Weijs en Perenboom hebben er een zooitje van gemaakt
Weijs de smoezenkoning... dan hebben de speler ook een excuus paraat.
peter

Bericht door peter »

Yopii schreef: di feb 24, 2026 10:25 am Kan onze beste speler zijn, maar hij moet niet de vedette uithangen. Zonder bal moet het zoveel beter.
Die Weijs en Perenboom hebben er een zooitje van gemaakt
Weijs de smoezenkoning... dan hebben de speler ook een excuus paraat.
Welkom terug. Vakantie gehad? :blush.gif:
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

peter schreef:Het is wel gek dat onze beste speler (Ouazane) nu niet meer aan de aftrap verschijnt en dat die Garcia al drie wedstrijden voor een vast elftal kiest.
Ik wou gisteren kijken maar toen ik zag dat Abdella en Ouazane op de bank begonnen ben ik meteen afgehaakt. Ik ga niet naar Konadu en O’Neil en dat soort meuk zitten kijken.
Laatste halfuur heb ik wel gezien toen ze in het veld kwamen. Die Abdella is wel tering snel hè? Die kan echt kort wegdraaien en versnellen. Ik geloof dat Roda 3x geel kreeg voor shirtje trekken bij hem.

elliquido

Bericht door elliquido »

misschien is dit even een lesje mentale weerbaarheid. De prinsjes even laten voelen dat het hard werken is.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

elliquido schreef: di feb 24, 2026 5:23 pm misschien is dit even een lesje mentale weerbaarheid. De prinsjes even laten voelen dat het hard werken is.
Prima zaak.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
peter

Bericht door peter »

Dit is wel frappant. Trainer zijn is toch gewoon een vak. Dag en nacht verschil met Weijs.

Ouazane geprikkeld? Doet hem in ieder geval heel goed.
elliquido

Bericht door elliquido »

Die dasilva heeft techniek en fysiek. Kan wat worden
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Inderdaad benieuwd hoe Weijs en degenen die hem aanstelden hier nu tegenaan kijken. Een beetje trainer voor de groep gezet en Jong Ajax is binnen een week of drie een heuse puntenmachine geworden. Lachen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Alexander

Bericht door Alexander »

Dat kan je wel zeggen ja. Wat een bizarre ontwikkeling is dit.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Hopenlijk gebeurt hetzelfde bij het vlagschip...
Yopii

Bericht door Yopii »

peter schreef: vr feb 27, 2026 9:56 pm Dit is wel frappant. Trainer zijn is toch gewoon een vak. Dag en nacht verschil met Weijs.

Ouazane geprikkeld? Doet hem in ieder geval heel goed.
Je moet de beste jeugdspelers op hun verantwoordelijkheden wijzen, in plaats van ze privileges te geven op basis van hun talent. Juist zij moeten het wekelijks laten zien.

Bouwman raakte geeen knikker in de YL, werd desondanks opgesteld in Ajax 1. Een heel slecht signaal vind ik dat. Vervolgens loopt zo'n jongen verongelijkt rond, omdat hij geen kansen krijgt. :excited.gif:

Tonnie BS vertelde ooit dat Cruijff Dennis Bergkamp terugzette naar de A1, omdat hij de kantjes eraf liep. Cruijff zei tegen Bergkamp: 'Ik zie het in je zitten, maar zo wordt het niets'. Een paar weken later debuteerde Bergkamp in Ajax1. Soms moeten talenten, juist de beste, wakkergeschud worden, daar is niets mis mee. De druk in de top is oneindig veel groter dan bij Jong, daar moet je mentale hardheid meebrengen om te slagen.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Welke posities spelen Abdalla en Ouazane precies op middenveld?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
elliquido

Bericht door elliquido »

ouazana op 8. pendelen tussen aanval en verdediging was zijn opdracht
elliquido

Bericht door elliquido »

vanavond in eindhoven. Benieuwd of ze dit kunnen doortrekken
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Opstelling Jong Ajax:
Reverson; Appiah, Van der Lans, Muzungu, Butera; A. Ouazane, Peters, Johnson; Jetten, Vink, O'Niel.

Wissels Jong Ajax:
El Hani, Kasanwirjo, Beekman, Van der Vaart, Acheampong, Messori, Z. Ouazane, Nash, Kalokoh, Da Silva.

Is die Ibrahimovic stiekem al terug naar Milaan of hoe zit dat? Na de eerste twee weken nooit meer iets van hem vernomen.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie