Jong Ajax
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Jong Ajax
Gek verhaal toch? De media machine draaide overuren begin januari. En nu hebben we al wekenlang geen enkel idee.
Die Weijs vindt er allemaal wel wat van he. Kan geen voebalsite openen of Willem Weijs heeft zijn licht weer geschenen op zijn ontslag. Goeie genade.
Die Weijs vindt er allemaal wel wat van he. Kan geen voebalsite openen of Willem Weijs heeft zijn licht weer geschenen op zijn ontslag. Goeie genade.
Schaamteloos gewoon. Die man heeft geen zelfkritiek, hoe kan hij zijn spelers dan bij de les houden?
Hij gooit zijn eigen glazen in, want welke club wil een trainer die zo redeneert?
Hij gooit zijn eigen glazen in, want welke club wil een trainer die zo redeneert?
Echt te gek voor woorden inderdaad. Alles ligt aan een ander, alles is o zo oneerlijk, alles overkomt hem maar allemaal. Nul zelfreflectie. Je stelt zo’n gast niet eens aan bij de lokale 1e klasser
Nil volentibus arduum
- peter
Kwartiertje gekeken, maar Jong Ajax wint weer. Nu in Venlo met 0-1.
Maar Willem Weijs is zoveel onrecht aangedaan. Zo onterecht allemaal.
García (2 uit 5) en Nuijten (2 uit 2) hebben nu dus evenveel winstwedstrijden als Weijs. Hij had er alleen 25 potjes voor nodig.
Maar Willem Weijs is zoveel onrecht aangedaan. Zo onterecht allemaal.
García (2 uit 5) en Nuijten (2 uit 2) hebben nu dus evenveel winstwedstrijden als Weijs. Hij had er alleen 25 potjes voor nodig.
https://www.youtube.com/watch?v=1FZDXTQKCiYpeter schreef: di mar 17, 2026 10:01 pm Kwartiertje gekeken, maar Jong Ajax wint weer. Nu in Venlo met 0-1.![]()
Wel een tikje geflatteerd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Welnee, VVV geen kans gehad 

"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Tja, dat is ook KKD, daar loopt geen Haaland rond.
Bij JA gaat het uiteindelijk niet om de resultaten, de beste talenten moeten zich ontwikkelen. Dat lukte niet zo onder Weijs.
Bij JA gaat het uiteindelijk niet om de resultaten, de beste talenten moeten zich ontwikkelen. Dat lukte niet zo onder Weijs.
Resultaat is niet het belangrijkste nee. Voor mij is het echter wel een relevant onderdeel. Het moet bij Jong Ajax niet allemaal vrijblijvend meer zijn. Wedstrijden winnen is ook een onderdeel van het vak waar je als individu een bijdrage aan moet leren leveren.
Nil volentibus arduum
je kan zelfs beargumenteren dat op deze leeftijd de kwaliteiten "ausdauer" , winnersmentalitiet en taken uitvoeren meer de boventoon moet voeren omdat je op deze leeftijd al wel mag verwachten dat het technische onderdeel al op hoog niveau is als je bij ajax speelt.(en zo niet, dan wordt het sowieso een lastig verhaal)
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Het ligt iets ingewikkelder dan dat. Winnen is afhankelijk van het teamgemiddelde en de kwaliteiten per linie. Als je leuk voetbalt maar je hebt geen afmaker win je niets, bijvoorbeeld. Ik geloof er trouwens niets van dat het de spelers van Jong niets uitmaakte dat ze verloren. Geen enkele voetballer wil verliezen.Marillion schreef: wo mar 18, 2026 5:30 pm Resultaat is niet het belangrijkste nee. Voor mij is het echter wel een relevant onderdeel. Het moet bij Jong Ajax niet allemaal vrijblijvend meer zijn. Wedstrijden winnen is ook een onderdeel van het vak waar je als individu een bijdrage aan moet leren leveren.
Simpel: als de afstanden in het veld niet kloppen, loop je je te pletter. Dan komt vanzelf het moment dat een speler denkt: hij doet niets en hij doet ook niets, bekijk het maar. Dit hebben we bij Jong gezien en ook bij Ajax1.
Jonge spelers hebben houvast nodig. Daar is de trainer voor. Het moet duidelijk zijn wie wat doet en wie verzaakt moet dat te horen krijgen, zonder aanziens des persoons. Sterker nog, de beste spelers moeten extra kritisch benaderd worden. Voor dat proces heb je dus een trainer nodig niet met zichzelf bezig is, en die het tactisch inzicht heeft om zo'n proces te begeleiden. Kan hij dat niet, dan roept hij al snel iets van in de handen spugen of de mouwen opstropen.
Oh dat een trainer een wereld van verschil maakt klopt absoluut. Dat zien we bij Jong Ajax nu ook gewoon gebeuren.
Waar het mij om gaat is dat spelen voor een resultaat in deze eindfase van de opleiding dus ook echt wel een onderdeel van het pakket moet zijn. Sleep maar eens een wedstrijd uit het vuur als het lastig is. Het moet niet te vrijblijvend zijn. En het zou zo moeten zijn dat je met materiaal uit de opleiding van Ajax toch echt wel minimaal ergens in het midden moet kunnen staan. Natuurlijk komt het niet op 1 plek aan maar helemaal onderaan was ronduit beschamend.
Waar het mij om gaat is dat spelen voor een resultaat in deze eindfase van de opleiding dus ook echt wel een onderdeel van het pakket moet zijn. Sleep maar eens een wedstrijd uit het vuur als het lastig is. Het moet niet te vrijblijvend zijn. En het zou zo moeten zijn dat je met materiaal uit de opleiding van Ajax toch echt wel minimaal ergens in het midden moet kunnen staan. Natuurlijk komt het niet op 1 plek aan maar helemaal onderaan was ronduit beschamend.
Nil volentibus arduum
Natuurlijk. Grote spelers hebben een over-mijn-lijk mentaliteit. Die heb je niet gekregen door zomeravondvoetbal te spelen
I think I lost my fucking headache
Dat zijn van die dooddoeners. Een half jaar voordat Ajax onder Ten Hag furore maakte in de CL, lieten onze spelers zich afslachten in Eindhoven. Slapzakken, vond iedereen.
Jong is een ingewikkeld team. Er lopen spelers in rond die in november al weten dat het waarschijnlijk niet veel meer wordt bij Ajax, en spelers die vinden dat ze in Ajax 1 horen.
Wat is motivatie? Zou Garcia werkelijk hebben bewerkstelligd dat Ouazane opeens de pannen van het dak speelt? Of zou die jongen nu pas over de teleurstelling heen zijn van zijn mislukte transfer?
Jong is een ingewikkeld team. Er lopen spelers in rond die in november al weten dat het waarschijnlijk niet veel meer wordt bij Ajax, en spelers die vinden dat ze in Ajax 1 horen.
Wat is motivatie? Zou Garcia werkelijk hebben bewerkstelligd dat Ouazane opeens de pannen van het dak speelt? Of zou die jongen nu pas over de teleurstelling heen zijn van zijn mislukte transfer?
Meerdere keren.Yopii schreef: vr mar 20, 2026 11:54 am Dat zijn van die dooddoeners. Een half jaar voordat Ajax onder Ten Hag furore maakte in de CL, lieten onze spelers zich afslachten in Eindhoven. Slapzakken, vond iedereen.
Ajax werd in Eindhoven met 3-0 vernederd, nota bene in het voorjaar van 2018, in de kampioenswedstrijd van PSV.
Alsof er geen enkele urgentie was liet men zich als een mak schaap naar de slachtbank brengen.
Minder dan een half jaar later werd er WEER met 3-0 in Eindhoven verloren. Goed, De Ligt was afwezig waardoor Daley Blind en Frenkie de Jong centraal achterin stonden. Op tactisch vlak niet heel slim van Ten Hag om dit duo tegenover Luuk de Jong te zetten.
Ajax stal in het voorjaar van 2019 de harten van veel (internationale) voetballiefhebbers, maar was niet elke wedstrijd in topvorm.
Een 6-2 nederlaag in de Kuip, van AZ verliezen zonder ook maar 1 keer op doel te schieten en ook een absolute wanprestatie tegen Heracles Almelo.
Het team dat Real Madrid en Juventus van de mat speelde liet 5 punten liggen tegen Heracles. Zo zie je maar hoe groot het effect kan zijn van ongeconcentreerd en slecht aan een wedstrijd beginnen of er niet helemaal bij zijn omdat de entourage in Almelo een tikkie minder inspireert dan het Champions League podium.
Dat zou wel een hele toevallige samenloop van omstandigheden zijn hè?Yopii schreef: vr mar 20, 2026 11:54 am Dat zijn van die dooddoeners. Een half jaar voordat Ajax onder Ten Hag furore maakte in de CL, lieten onze spelers zich afslachten in Eindhoven. Slapzakken, vond iedereen.
Ik ben het er wel mee eens dat het een lastig elftal is door een mix van belangen en perspectieven. Maar het is onder de streep ook gewoon een verzameling jonge, en als het goed is enigszins getalenteerde, spelers. Toevalligerwijs spelen ze dan ook nog in een Ajax shirt. Dat is niet vrijblijvend. We kunnen het er toch over eens zijn dat die laatste plaats ruim over de helft van de competitie een wanprestatie was?
Nil volentibus arduum
Snel op 0-1 achter tegen Almere....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Nu 0-2, de scheidsrechter is in ieder geval niet op de hand van JA.
Ibrahimovic weer een paar minuten actief las ik. Die was dus kennelijk geblesseerd.
Nil volentibus arduum
Ah, jij hebt gekeken... Wat vond je van JA? Hoe speelde Ouazane?Khraa schreef: vr mar 20, 2026 9:39 pm Nu 0-2, de scheidsrechter is in ieder geval niet op de hand van JA.
Ouzane was onzichtbaar. Dat kwam ook doordat het aanvallend hemeltergend slecht was. Er werd veel de lange bal gespeeld wanneer het niet kon (een aantal cross passes die lang onderweg waren en makkelik konden worden verdedigd) Hij kwam een aantal keer de bal tussen de verdedigers ophalen, had een paar leuke acties, maar meer niet. Hij kreeg op een bepaald moment een tik tegen zijn been en werd redelijk vroeg vervangen (58ste minuut). Gisteren was het niet veel speciaals Abdalla viel me meer in positieve zin op.
Vink en Muzungu vielen me erg tegen. Vink vond het allemaal wel best leek het en Muzungu heb ik nu 2 x achter elkaar zien spelen en afgezien van een groot lijf zie ik het niet. Gisteren speelt hij ook weer redelijk hard terug op de keeper, terwijl deze tussen de palen, iets voor de doellijn staat. Basisdingen gaan fout bij die jongen.
Jetten en O'Neill waren bedrijvig, maar ik krijg ernstige Nordin Wooter gevoelens bij ze. Het is af en toe een leuke actie, maar zodra ze het strafschopgebied zien, raken ze in paniek.
Ik moet wel zeggen dat ik af en toe met een half oog heb gekeken, want het was echt enorm saai.
Dank!
Tja, Muzungu valt mij ook steeds tegen: erg log. Dat op basis van een paar wedstrijden.
De kans dat Vink het haalt is niet zo groot. De kleine Ünüvar, zo goed als terug van een blessure, is bovendien een behoorlijke concurrent.
Abdalla is pas zestien! Die jongen is erg atletisch voor zijn leeftijd. Zijn broertjes kunnen er trouwens ook wat van.
Tja, Muzungu valt mij ook steeds tegen: erg log. Dat op basis van een paar wedstrijden.
De kans dat Vink het haalt is niet zo groot. De kleine Ünüvar, zo goed als terug van een blessure, is bovendien een behoorlijke concurrent.
Abdalla is pas zestien! Die jongen is erg atletisch voor zijn leeftijd. Zijn broertjes kunnen er trouwens ook wat van.
- peter
Inmiddels zit Ibrahimovic dus weer op de bank bij Jong. Mocht tegen Almere nog 11 minuten invallen maar tegen ADO bleef hij 90 minuten op de bank.peter schreef: vr mar 06, 2026 10:25 pm Gek verhaal toch? De media machine draaide overuren begin januari. En nu hebben we al wekenlang geen enkel idee.
In totaal nu in totaal 25 minuutjes mee kunnen doen. Met nog vier duels te gaan was dat dus een leuk experiment en een hoop media aandacht, maar gaat het heus niet leiden tot een contractje.
Nou ja, dat moet ik nog zien. Gelet op ons transferbeleid dan hè? 
Nil volentibus arduum