Wielrennen
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Wielrennen
Potverdomme wat een koers, zeg. Er zat echt alles in en Boonen wint op het einde. Gezien zijn manier van koersen is het verdiend, maar hij heeft over geluk niet te klagen, zeg. Alle concurrenten vielen op hun plaat en vooral Hushovd en Pozzato hebben reden om zwaar pissig te zijn.
-
- AT Toto winner 15/16
Wat een geluk had Boonen zeg, al was ie wel de beste in koers.
Zwaar ongeval in Parijs-Roubaix
ROUBAIX - Op zo'n zestig kilometer voor het einde van Parijs-Roubaix deed zich zondagmiddag een zwaar ongeval voor. Eén van de motoren die de koers volgde, reed hard in op een groepje toeschouwers langs het parcours.
Volgens de VRT zijn bij het ongeval tien gewonden en drie zwaargewonden gevallen. De zwaargewonden zijn per helikopter afgevoerd. Verder zijn twaalf ambulances ter plaatse.
(later meer)
Blij met de punten ...
- peter
Ja dat was een afschuwelijk beeld. Ik vreesde al voor doden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
pff.. alsof ie express valt ofzo.. kutbelg.Hoste woedend na val Flecha
ROUBAIX - Leif Hoste had het na Parijs-Roubaix even helemaal gehad met Juan Antonio Flecha. De Spaanse renner van Rabobank ging op een cruciaal moment in de koers onderuit. Hoste botste vervolgens bovenop Flecha en kon daardoor niet langer meestrijden voor het podium. "Hij moet nu niet te dichtbij komen", brieste de Belg van Silence-Lotto.
Volgens Hoste, wiens ploeg dit seizoen nog steeds met lege handen staat, zat Flecha in de slotfase van de koers 'voordurend belangrijk te doen' en 'te speculeren'. "En dan kan hij blijkbaar niet sturen ook", aldus de boze renner tegenover de VRT.
Ook winnaar Tom Boonen had geen goed woord over voor de Spanjaard, die uiteindelijk zesde werd. „Flecha liep de kantjes eraf.”
- peter
Nee, maar dit was wel slecht natuurlijk. Hushovd ging aan en Flecha krijgt blijkbaar de bibbers. Pozzato, Hoste, vSummeren waren gelijk kansloos, helaas. Moet wel zeggen dat Pozzato nog het meeste recht van spreken heeft, want Hoste en vSummeren waren anders ook wel kansloos geweest.
-
- AT Toto winner 15/16
Boonen zegt dat Flecha de kantjes er vanaf liep, dat is bullshit.
- peter
Klopt. Flecha ging op 35 km van de meet al een keer kansloos in de aanval en reed voor de rest ook vrij aanvallend. Hij is net niet goed genoeg, want hij kan de echte toppers er niet af rijden. Nee, ik denk niet dat hij deze koers ooit zal winnen. Enige kans voor hem is dat hij in een sterker team komt te rijden, want dan geef ik hem wel een kans.
Sterke renner, maar wel een net niet-renner.
Salvador Dali
Salvador Dali
Absoluut niet. Flecha hing een hele tijd achteraan.brigade zuid schreef:Boonen zegt dat Flecha de kantjes er vanaf liep, dat is bullshit.
Verder een prima renner, maar geen eerste kopman. Daarvoor heeft hij te weinig wapens.
- Daily Blind
Ik snap gewoon niet waarom de 5 koplopers op Boonen bleven wachten toen hij zogenaamd een lekke band had. Hier hadden ze hem op zeker 20 seconden kunnen rijden en dat had Boonen zeker veel energie gekost.
-
- AT Toto winner 15/16
Dan was ie er misschien wel nooit meer bijgekomen.. en in Parijs-Roubaix rijdt de helft van het peleton ongeveer lek.. als je op iedereen moet gaan zitten wachten..
Boonen was vandaag de sterkste man. Een verdiende overwinning derhalve.
Met de valpartijen vielen er misschien makkelijk wat mensen weg maar dat is niet alleen maar geluk. Op de kasseien moet je goed kunnen sturen en positie kunnen kiezen. Hoe dieper je in de koers zit hoe minder fris je nog bent. Als het tempo dan omhoog gaat is de kans op fouten groter. Dan is het zaak dat je zo ver mogelijk voorop zit maar dat wil iedereen en dus kost dat weer kracht. Met name de val van Hushovd leek mij duidelijk te komen doordat hij boven z'n grens moest rijden.
Met de valpartijen vielen er misschien makkelijk wat mensen weg maar dat is niet alleen maar geluk. Op de kasseien moet je goed kunnen sturen en positie kunnen kiezen. Hoe dieper je in de koers zit hoe minder fris je nog bent. Als het tempo dan omhoog gaat is de kans op fouten groter. Dan is het zaak dat je zo ver mogelijk voorop zit maar dat wil iedereen en dus kost dat weer kracht. Met name de val van Hushovd leek mij duidelijk te komen doordat hij boven z'n grens moest rijden.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Al heel wat valpartijen in de Gold Race tot dusver.. nu liggen er weer 2 half dood op de weg.. komt door al die rare kutwegen in Nederland met al zn hobbels en paaltjes.. het hele peleton denkt er zo over volgens mij.
Al 1 topfavoriet minder: Frank Schleck.
- peter
Ja, dit is vrij dramatisch, hoor.
Ik zet nog altijd mijn geld op Cunego.
Ik zet nog altijd mijn geld op Cunego.
- peter
Terpstra smijt weer eens met zijn krachten. Als je zo rijdt, dan ben je dus in no-time kapot. Rare actie.
Dat no-time is dus wel meegevallen. Hij heeft het aardig lang vol weten te houden. 

-
- AT Toto winner 15/16
Die Kroon is zo'n uberlooser he.. die wint nooit wat. Wel zuur als je een kopgroep van 3 hebt met 2 Nederlanders dat dan toch Ivanov wint.
- peter
Ivanov was gewoon te sterk. Verdiende winnaar ook. Kroon is jammer, maar het verbaasde mij vooral dat Gesink kapot zat voor de klim.
Dat Gesink op het laast niet meer kon aanpikken is een teken dat hij nog wat inhoud mist. Jammer maar dat is niet zo heel gek, vergeet niet dat die jongen pas 23 jaar is. Zo diep in de finale van een 250km wedstrijd nog heel diep moeten gaan is iets wat in de loop der jaren beter zal worden.
Wel balen dat er geen Nederlander wint als je met 2 renners in een kopgroep van drie zit. Maar het waren natuurlijk wel 3 eenlingen. Ploegbelang is het enige dat telt. Nationaliteit is geen issue. En Ivanov was duidelijk nog wat sterker. Misschien had Kroon niet moeten aanvallen aan de voet van de Cauberg maar dat is achteraf gepraat.
Nu de Waalse Pijl en LBL. Ik weet niet wat Gesink z'n plannen zijn. Allebei volle bak rijden of een beetje sparen voor Luik. Maar de Waalse Pijl is wat korter, misschien kan hij iets klaarspelen op de muur van Hoey.
Wel balen dat er geen Nederlander wint als je met 2 renners in een kopgroep van drie zit. Maar het waren natuurlijk wel 3 eenlingen. Ploegbelang is het enige dat telt. Nationaliteit is geen issue. En Ivanov was duidelijk nog wat sterker. Misschien had Kroon niet moeten aanvallen aan de voet van de Cauberg maar dat is achteraf gepraat.
Nu de Waalse Pijl en LBL. Ik weet niet wat Gesink z'n plannen zijn. Allebei volle bak rijden of een beetje sparen voor Luik. Maar de Waalse Pijl is wat korter, misschien kan hij iets klaarspelen op de muur van Hoey.
Nil volentibus arduum
Beetje ongelukkige actie van Theo Bos:
De beelden: http://www.youtube.com/watch?v=B5Foelj89nY
www.sportwereld.nlTrekt Bos collega tegen de grond?
ALANYA - Wielrenner Theo Bos is zondag in de slotetappe van de Ronde van Turkije op een negatieve manier in beeld gekomen. In volle sprint trok de voormalig baansprinter gele-truidrager Daryl Impey uit Zuid-Afrika van de fiets.
Na de rit, die gewonnen werd door de Duitser Sebastian Siedler, had Rabo-ploegleider Nico Verhoeven een onderhoud met de jury. Omdat ook Impey zich zou hebben misdragen, besloot de jury af te zien van een straf voor Bos.
Bos was na afloop de onschuld zelve: ,,Ik heb van mijn broer begrepen, dat het er op internet op lijkt dat ik Impey tegen de grond trek, maar daar is geen sprake van. Ik ben toch niet gek?" reageerde de sprinter op de site van zijn ploeg.
Enkele uren na de turbulente finish gaf Bos wel toe dat hij zich niet meer alle details van het voorval kon herinneren. ,,Maar ik weet zeker dat ik hem alleen wilde afweren. Hij dreigde mijn kant op te komen en ik zat al zo goed als in het hek. Wat er vervolgens allemaal is gebeurd, weet ik niet meer. Dat ging in een fractie van een seconde. Wat ik nog wel weet, is dat ik toch een pootje van de hekken raakte en daardoor Impey meenam. Nee, ik ben niet gevallen, omdat hij viel. Ik raakte een pootje, omdat we uit balans raakten."
Ook Bos begreep na afloop dat de jury geen maatregelen wilde nemen. ,,Maar misschien krijgt het toch nog een staartje als zijn ploeg Barloworld een protest indient. Ik hoop in elk geval dat ik straks goede tv-beelden heb en die in alle rust kan bestuderen. Ik wil gewoon weten wat er precies is gebeurd. Maar een ding weet ik zeker, dit was geen opzet."
De beelden: http://www.youtube.com/watch?v=B5Foelj89nY
Salvador Dali
Salvador Dali
Wat een chaos daar zeg. Drie valpartijen in de laatste kilometers en ik zag nog 'n renner uit zijn pedaal schieten.
Nil volentibus arduum
Robert Gesink doet woensdag helaas niet mee in de Waalse Pijl. Hij heeft last van een blessure aan een pees na de AGR van Zondag. Hopelijk is hij er met LBL weer wel bij.
Ik heb verder nog even naar de sprint van Bos gekeken maar dat ziet er toch echt niet fraai uit hoor. Vergis je niet in de oorzaak, het is vrij lastig te zien op de beelden wat er precies aan de val vooraf gaat. Het valt me in ieder geval op dat de hekken niet recht staan wat echt niet mag in een finale. Bos is sneller maar lijkt ingesloten te zitten. Volgens zijn verhaal rijden ze hem de hekken in en probeert hij zichzelf dan te redden. Dat doet hij dan alleen op z'n zachtst gezegd wat ongelukkig want nu maakt Impey echt een doodsmak die ook heel anders had kunnen aflopen. Voor hetzelfde geld zit die jongen in een rolstoel.
In een sprint moet je ten alle tijden je handen in de beugels houden. Als je al moet duwen dan doe je dat met je schouder of elleboog. Door Impey vast te pakken kan hij zichzelf nooit redden. Hij had beter de sprint op kunnen geven, was hij misschien ook gevallen maar dan was het drama een stuk minder geweest.
Ik heb verder nog even naar de sprint van Bos gekeken maar dat ziet er toch echt niet fraai uit hoor. Vergis je niet in de oorzaak, het is vrij lastig te zien op de beelden wat er precies aan de val vooraf gaat. Het valt me in ieder geval op dat de hekken niet recht staan wat echt niet mag in een finale. Bos is sneller maar lijkt ingesloten te zitten. Volgens zijn verhaal rijden ze hem de hekken in en probeert hij zichzelf dan te redden. Dat doet hij dan alleen op z'n zachtst gezegd wat ongelukkig want nu maakt Impey echt een doodsmak die ook heel anders had kunnen aflopen. Voor hetzelfde geld zit die jongen in een rolstoel.
In een sprint moet je ten alle tijden je handen in de beugels houden. Als je al moet duwen dan doe je dat met je schouder of elleboog. Door Impey vast te pakken kan hij zichzelf nooit redden. Hij had beter de sprint op kunnen geven, was hij misschien ook gevallen maar dan was het drama een stuk minder geweest.
Nil volentibus arduum