PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman

Bericht door Baseman »

generaal schreef:Die jongen is 1.75 of zo en weegt 85 kilo zonder dat hij een Ronaldo-vetpercentage heeft, want dat zijn allemaal spieren.
Dat is wel typisch Peruaans...veel mannen daar zijn klein en hebben en een gedrongen en gespierd lijf.
Thomas schreef:Het zou me niets verbazen als ze Rodriguez (Chivas) alsnog huren voor de rest van het seizoen. Lijkt me wel een move voor PSV.
Ik hoop het niet, maar het zou wel bij PSV passen ja...
Overigens heeft PSV Da Costa dit seizoen tot nu toe niet gemist, dus zo'n probleem is het niet.
Mee eens, zijn vertrek is geen ramp.
Wel jammer, aangezien ik hem veel potentie vind hebben. Maar ja, mentaal schijnt hij niet sterk te zijn...zonde.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Dit is verder niet lullig bedoeld of zo hoor Base, maar ik vind het wel toevallig dat veel jonge spelers die het niet redden bij PSV een slechte mentaliteit hebben... :wink.gif:
Baseman

Bericht door Baseman »

Ja ? Nou ja, anders zouden ze het wel redden...aan PSV kan het natuurlijk niet liggen :icon_biggrin.gif: :wink.gif:

Ik weet het in ieder geval zeker van bijv. Coutinho en Colin.
Van Isi niet, maar zo komt hij wel over. Hij mag meer een voorbeeld nemen aan Ibi, die praat veel minder en werkt veel harder.

Van Da Costa heb ik nu begrepen dat hij op trainingen nogal nonchalant en lusteloos over komt maar wel rondloopt met een flinke air, ook schijnt hij moeite te hebben om zich in Nederland aan te passen. Maar dit laatste weet ik niet zeker.
generaal

Bericht door generaal »

Dat laatste is zeker waar. Maar ik vind 4,5 miljoen euro een fooi voor een talent als Da Costa. Tom de Mul leverde volgens mij al meer op.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Klopt, De Mul heeft vijf miljoen opgeleverd. Dat is verder niet zo gek, want Ajax verkoopt de laatste jaren doorgaans beter dan PSV. Sowieso zijn Ajax-talenten nog altijd hot property.
joey
Erelid

Bericht door joey »

generaal schreef:Dat laatste is zeker waar. Maar ik vind 4,5 miljoen euro een fooi voor een talent als Da Costa. Tom de Mul leverde volgens mij al meer op.
Da Costa is wisselspeler.
Het stinkt aan alle kanten!
Baseman

Bericht door Baseman »

generaal schreef:Maar ik vind 4,5 miljoen euro een fooi voor een talent als Da Costa.
Een fooi vind ik het niet, maar een miljoen of 7 á 8 had ik wel verwacht.
Maar ja, hij heeft inderdaad erg weinig gespeeld dit seizoen en dat helpt dan niet.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Ik vind 4,5 al veel voor hem. Moet wel makkelijk kunnen meedraaien in Italie, want die competitie stelt tuurlijk geen moer voor. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

4,5 miljoen is inderdaad een beetje veel voor een speler die hoegenaamd niets heeft laten zien op het hoogste niveau.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Ik vond Da Costa persoonlijk een prutser. 4,5 miljoen voor iemand die net een seizoentje heeft meegebalt is niet slecht.
Arthur

Bericht door Arthur »

Ik kan eigenlijk alleen oordelen over de wedstrijden tegen Ajax, want wedstrijden van andere clubs bekijk ik in principe niet, maar daarin vond ik hem vrijwel altijd de slechtste man van het veld. Ten Cate zorgde steeds dat hij de opbouw moest doen en ik heb zelden een speler gezien die daar slechter mee om kon gaan dan Da Costa.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ik zou DC geen prutser durven noemen maar hij is natuurlijk wel mislukt bij de Verein.

Maar goed, 4,5 miljoen is dus het vastgestelde bedrag. Of iemand dat gaat betalen is een tweede.
wimpey

Bericht door wimpey »

Baseman schreef: Een fooi vind ik het niet, maar een miljoen of 7 á 8 had ik wel verwacht.
Zo weinig?! Ik had minimaal het 3-voudige verwacht voor deze kruising van Baresi en Nesta met een sausje van Passarella. Da Costa heeft in 1,5 seizoen PSV toch onomstotelijk bewezen tot de elite van de europese verdedigers te horen?! Nou dan!!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

:smallgrin.gif:

Ik denk dat ze bij PSV blij zijn dat ze er van af zijn. Voor 4.5 miljoen kun je een prima opvolger halen. Sef heeft al aangegeven dat het een ervaren kracht moet zijn. Ik zat eerst te denken aan Ooijer, maar die zal vast niet terug willen keren.
NFP

Bericht door NFP »

Volgens het Eindhovens Dagblad van een week of twee geleden had PSV toen al orienterend gesproken met zowel Bouma als Ooijer over een mogelijke terugkeer, al dan niet per direct. We'll see what happens. Feit is dat het vreemd is om een centrale verdediger te verkopen op het moment dat dat juist de positie is waar een versterking nodig is (of op linksback, afhankelijk van hoe je wil schuiven met Salcido). Ik hoop van harte dat men met een GOEDE oplossing komt de komende dagen.

Overigens ben ik daarnaast wel blij dat we Da Costa hebben kunnen verkopen voor een aardig bedrag, ik zag er weinig brood meer in om eerlijk te zijn en dan is het beter hem NU te verkopen nu er blijkbaar nog mooie clubs zijn die hem als een groot talent zien (wat hij wellicht ook wel is).
Lionel

Bericht door Lionel »

4,5 miljoen voor Da Costa is 4,1 miljoen te veel. Wat een prutser zeg. Wegdoen
IK GELOOF!!!!!!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Boulahrouz en Hansson onhaalbaar voor PSV
30/01/2008 09:22

Na het vertrek van Manuel da Costa naar Fiorentina hoopt PSV nog een ervaren verdediger aan te kunnen trekken. Khalid Boulahrouz en Petter Hansson werden al van de kandidatenlijst geschrapt.

'Boulahrouz en Hansson waren goede opties, maar zijn zelfs op huurbasis onhaalbaar', zegt manager voetbalzaken Stan Valckx in De Telegraaf. 'We zijn nu op zoek naar een andere verdediger, maar halen hem alleen als het de juiste is. Anders maken we het seizoen af met de huidige selectie.'

Hoewel PSV naar verluidt 4,5 miljoen euro heeft geïncasseerd voor Da Costa, hebben de Eindhovenaren niet veel geld te besteden. 'Het kopen van een nieuwe verdediger zal sowieso moeilijk worden. We willen het liefst een oudere speler voor een half jaar huren.'
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
joey
Erelid

Bericht door joey »

Wat moeten clubs toch met die oude spelers?

Iets anders. De 'fooi' voor Da Costa stond in zijn contract, generaal.

Fiorentina betaalde de contractuele afkoopsom voor Da Costa

Fiorentina wilde de contractuele afkoopsom betalen voor Da Costa en daarom moest PSV hem wel laten gaan, zo liet Jan Reker weten. In tegenstelling tot bij de meeste spelers gold die in het geval van da Costa ook voor de transferperiode in januari. "Dus als een club het bedrag betaalt en de speler wil graag, dan is ie weg", zei directeur Jan Reker. Naar verluidt bedroeg die 4,5 miljoen euro.
PN
Het stinkt aan alle kanten!
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Ondanks jaren achter elkaar CL voetbal hebben ze nog steeds geen cent te makken.. je hebt toch het idee als AJAX ff gas geeft dat ze de komende jaren op achterstand gezet kunnen worden, maarja dan moet AJAX wel eens ff gaan stoppen met wanbeleid.
Arthur

Bericht door Arthur »

Precies, Ajax houdt Psv in het zadel door ze alle CL-inkomsten te gunnen. Daarom is het ook zo belangrijk om nu kampioen te worden, maar dat zien ze bij Ajax blijkbaar anders.
wimpey

Bericht door wimpey »

joey schreef: Iets anders. De 'fooi' voor Da Costa stond in zijn contract, generaal.
Van de bank van Nancy naar de bank van PSV naar de bank van Fiorentina. En dan? Espinho, Maritimo Funchal of Uniao Leiria.

Jammer dat ie weg is. Hij was de garant voor een spannende HCE vorig seizoen. De arme drommel heeft PSV toch minimaal een punt of 10 gekost vorig seizoen.

Mensen die in die speler een talent zien, moeten wat anders met hun vrije tijd gaan doen of gewoon niet zo koppig doen en hun ongelijk toegeven. Da Costa maakte zowel bij PSV als bij Portugal op het EK onder 21 een dramatische indruk. Basta.
999

Bericht door 999 »

Eeh, tis nu pasta voor Da Costa :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Voetske schreef:Eeh, tis nu pasta voor Da Costa :smallgrin.gif:
Inderdaad. Typisch voor Fiorentina dat ze hier in zijn gestonken. Ik dacht dat ze hun lesje wel geleerd hadden na het aantrekken van vdBorre, maar nee. Fiorentina gaat lekker verder met Hypescouting.
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

how ironic dat psv wel een fatsoenlijke/betaalbare winger weet te vinden en Ajax Rommedahl...
Toppie

Bericht door Toppie »

Aan alle Pisvee supporters gefeliciteerd met alvast het kampioenschap en wat zal dat bier lekker smaken met Carnaval , gaat de komende 2 jaar ook nog wel voor jullie lukken met Bassie als Ajaxtrainer. Dan heb je vanaf 2000 tot 2010 9x de landstitel gehaald :berend.gif:

Boeren Boereuuhhh :1evil.gif:
Gesloten