Mika Godts

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Yopii

Re: Mika Godts

Bericht door Yopii »

Hij was toch heel slecht toen hij een keer meedeed? :confused.gif:

En ach, zo raar is het niet: speelt in Nederland en heeft in de CL niets laten zien.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Yopii schreef: vr mei 15, 2026 5:26 pm Hij was toch heel slecht toen hij een keer meedeed? :confused.gif:

En ach, zo raar is het niet: speelt in Nederland en heeft in de CL niets laten zien.
Bij Ajax is hij statistisch gezien de speler met verreweg het meeste rendement maar och och och, wat heb ik me een aantal keren geërgerd aan zijn gebrek aan rendement.
Wanneer hij op 3 meter voor het doel een kans voor het inpissen had die je oma nog zou scoren, en de kans dan liet liggen.

Of wanneer het er sterk op leek dat hij de 3-1 zou scoren, maar het gewoonweg te mooi wilde afronden en de paal raakte. Waarna Ajax in een zwakke tweede helft het deksel op de neus kreeg en alsnog punten verspeelde.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Cruijff schreef:
Yopii schreef: vr mei 15, 2026 5:26 pm Hij was toch heel slecht toen hij een keer meedeed? :confused.gif:

Bij Ajax is hij statistisch gezien de speler met verreweg het meeste rendement maar och och och, wat heb ik me een aantal keren geërgerd aan zijn gebrek aan rendement.
Wanneer hij op 3 meter voor het doel een kans voor het inpissen had die je oma nog zou scoren, en de kans dan liet liggen.

Of wanneer het er sterk op leek dat hij de 3-1 zou scoren, maar het gewoonweg te mooi wilde afronden en de paal raakte. Waarna Ajax in een zwakke tweede helft het deksel op de neus kreeg en alsnog punten verspeelde.
Ja datzelfde gevoel had ik ook. Hij had er wel 25-30 kunnen maken zoveel heeft hij gemist. Of een vrijstaande speler naast hem compleet over het hoofd zien. Tegelijkertijd is hij bij meer dan de helft van onze goals betrokken. We zijn heel erg afhankelijk van hem doordat de rest zo bagger is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij heeft dit seizoen wel echt een stap gezet. Maar hij is er absoluut nog niet inderdaad. Zijn cijfers hadden nog veel beter kunnen, moeten zijn. Dat is tegelijkertijd ook de reden waarom hij eigenlijk nog wel een jaar Ajax onder een goede coach zou kunnen gebruiken. Nog beter om zich heen kijken, beter de rust bewaren op beslissende momenten. Er is nog genoeg te winnen.

Maar goed, nou ben je TD van Ajax en moet je het elftal op meerdere plekken versterken. Er is alleen nauwelijks budget. Dan kan het toch een afweging zijn om mee te gaan in een transfer bij een goed bod omdat je dan in ruil daarvoor misschien 2 of 3 plekken in je elftal kunt verbeteren.

Ik ben wel benieuwd wat hij zelf het liefste zou doen. Blijven of wil hij eigenlijk toch liever een stap maken? Met zijn huidige inhoud zou ik hem de PL in ieder geval nog niet aanraden.
Nil volentibus arduum
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Trab schreef: vr mei 15, 2026 6:56 pm
Cruijff schreef:

Ja datzelfde gevoel had ik ook. Hij had er wel 25-30 kunnen maken zoveel heeft hij gemist. Of een vrijstaande speler naast hem compleet over het hoofd zien. Tegelijkertijd is hij bij meer dan de helft van onze goals betrokken. We zijn heel erg afhankelijk van hem doordat de rest zo bagger is.
Klopt. In feite is hij dan ook deels verantwoordelijk voor / mede schuldig aan het feit dat de andere aanvallers zo weinig hebben gescoord. Door in situaties waarin hij de bal alleen maar breed hoeft te leggen voor eigen succes te gaan en dan te missen.
Andere aanvallers krijgen mede daardoor slechtere statistieken, en heb je bijvoorbeeld een spits die al sinds januari geen Eredivisie treffer meer maakte.

En er zullen aanvallers of middenvelders zijn die tijdens een stroef lopende wedstrijd op een gegeven moment "fok die shit, ik loop een metertje minder" zullen denken. Het team loopt al voor geen meter. Maar desondanks lukt het nog 2 of 3 keer in een wedstrijd om de perfecte loopactie te maken om vrij voor een leeg doel te komen, maar vervolgens krijg je van je teamgenoot de bal niet.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Cruijff schreef:
Trab schreef: vr mei 15, 2026 6:56 pm
Cruijff schreef: Bij Ajax is hij statistisch gezien de speler met verreweg het meeste rendement maar och och och, wat heb ik me een aantal keren geërgerd aan zijn gebrek aan rendement.

Klopt. In feite is hij dan ook deels verantwoordelijk voor / mede schuldig aan het feit dat de andere aanvallers zo weinig hebben gescoord. Door in situaties waarin hij de bal alleen maar breed hoeft te leggen voor eigen succes te gaan en dan te missen.
Andere aanvallers krijgen mede daardoor slechtere statistieken, en heb je bijvoorbeeld een spits die al sinds januari geen Eredivisie treffer meer maakte.

En er zullen aanvallers of middenvelders zijn die tijdens een stroef lopende wedstrijd op een gegeven moment "fok die shit, ik loop een metertje minder" zullen denken. Het team loopt al voor geen meter. Maar desondanks lukt het nog 2 of 3 keer in een wedstrijd om de perfecte loopactie te maken om vrij voor een leeg doel te komen, maar vervolgens krijg je van je teamgenoot de bal niet.
Ja klopt. Hij wil natuurlijk zo goed mogelijke statistieken. Anders val je als Eredivisie speler niet op in het buitenland. Dus als hij even voor eigen kans kan gaan dan doet hij het. Ook als staat iemand anders er beter voor. Maar goed, neemt niet weg dat hij zich dit seizoen wel ontwikkeld heeft qua rendement. Al kan het nog veel beter!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Trab schreef: vr mei 15, 2026 9:31 pm

Ja klopt. Hij wil natuurlijk zo goed mogelijke statistieken. Anders val je als Eredivisie speler niet op in het buitenland. Dus als hij even voor eigen kans kan gaan dan doet hij het. Ook als staat iemand anders er beter voor.
Het komt vervolgens mede door hem dat andere aanvallers en middenvelders minder vaak hebben gescoord.
Het totale aantal goals (en overwinningen, punten!) is lager dan het had kunnen en moeten zijn dan wanneer er wat minder egoistisch was gespeeld.

Hij heeft door het lage aantal Ajax goals procentueel gezien een hoog aandeel in het totaal, maar is mede schuldig aan het feit dat het dit seizoen zo'n laag aantal is.
En dan dan keken we naar meerdere groteske missers tegen Excelsior, he. We praten niet over wedstrijden van een club als Napoli tegen Juventus of Inter waar een aanvaller rendement MOET halen uit misschien maar 1 kans per wedstrijd.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Zijn expected goals zijn wel een stuk lager. Dus hij scoort al meer dan verwacht. En met de assists staat ie ook op twee. Dus het is niet dat ie vooral niemand oog heeft

Prima dat ie niet meegaat naar het WK. Wordt sowieso een klein clubje vanuit Ajax. Zeker als je kijkt naar beoogd Ajacied na het WK. Een Weghorst of een Sutalo mogen dan best wat langer actief zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik geloof er niet zo in dat hij bewust voor zijn eigen statistieken speelt. Soms ziet hij het moment misschien niet of te laat. Of is er sprake van miscommunicatie met een medespeler. Godts is ook een speler die best veel met zijn hoofd omlaag speelt. Dat is denk ik wel wat minder geworden maar je ziet het nog steeds gebeuren.

Overzicht houden, ook als het spel sneller gaat en de ruimtes kleiner worden, is ook een kwaliteit. Dat is één van de punten waarop hij zichzelf nog zou moeten ontwikkelen om echt nog een stap te maken. Dit en uiteraard ook zijn inhoud. Net als de rest van de Ajax selectie overigens.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie