Precies het probleem van Ajax: kampen, vriendjespolitiek, lijntjes naar de pers, enz.De onderlinge banden schijnen vrij warm te zijn met die gasten. Dat verklaart waarom hij er überhaupt is gaan zitten denk ik.
Alex Kroes, onze ex-Technisch Directeur
Moderator: mods
Re: Alex Kroes, onze ex-Technisch Directeur
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heerlijk interview. Ik kan daar dus echt enorm van genieten. Hoogtepunt vind ik dat stukje over Moro.Jinne schreef: za apr 04, 2026 9:45 am Eigen straatje schoonvegen en dan ook in een show zonder kritische vragen.
Dit is toch geniaal. Alles was al heel goed, Kroes heeft het nog veel beter gemaakt en het lag aan die Spaanse Moro. Heel irritant dat er vragen zijn, want dat leidt dus af haha. Het gaat gewoon heel goehoed."Hij sprak de Engelse taal onvoldoende", blikt Kroes terug. "Wij hebben een persoon binnen de club die spelers talen probeert bij te brengen. We kregen alleen onvoldoende grip op Moro om hem de taal snel genoeg te leren. Wat betreft huizen: stel dat iemand in een grachtenpand wil wonen, dan is dat niet altijd realiseerbaar. Mensen doen intern op al die vlakken meer dan voldoende hun best. Het gaat alleen zeker niet perfect en het kan altijd beter. Er zijn daarom ook de afgelopen periode wat dingen veranderd om dat te verbeteren. Er is een speciale afdeling opgericht en iemand aangesteld", legt Kroes uit. "De negatieve manier waarop dit soort zaken worden weggezet creëert alleen onrust."
Het overkomt ons ook allemaal iedere keer weer.
Ik snap dat je bij een rechtsbuiten eerst kijkt naar zijn passeeractie, voorzet en diepgang (ook niet helemaal gelukt). Maar als je nou zo lang met die jongen in contact bent dan is het toch gek dat hij niet allang een basisvaardigheid in het Engels heeft? En dan heb je toch ook met hem gesproken over hoe hij in Amsterdam gaat landen? Dit is toch geen transfer die 2 uur voor de deadline uit armoede is bedacht?
Ik snap dat je bij een rechtsbuiten eerst kijkt naar zijn passeeractie, voorzet en diepgang (ook niet helemaal gelukt). Maar als je nou zo lang met die jongen in contact bent dan is het toch gek dat hij niet allang een basisvaardigheid in het Engels heeft? En dan heb je toch ook met hem gesproken over hoe hij in Amsterdam gaat landen? Dit is toch geen transfer die 2 uur voor de deadline uit armoede is bedacht?
Nil volentibus arduum
Ja, het ligt aan de speler.
Moro is niet mislukt omdat hij geen Engels spreekt, hij is mislukt omdat hij niet zo goed is. En dat na al die moeite. Slechte begeleiding is dan de drol op de taart.
Daar gaat het niet om, sukkel. Die mensen kunnen blijkbaar niet beter, net als jij. Je best doen is niet waar het om gaat in de topsport, dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Stel eindelijk professionals aan voor de begeleiding van spelers, in plaats van incrowd amateurs. Het gaat verdorie om miljoenen.
Moro is niet mislukt omdat hij geen Engels spreekt, hij is mislukt omdat hij niet zo goed is. En dat na al die moeite. Slechte begeleiding is dan de drol op de taart.
Ze doen hun best, laat dat even op je inwerken. Ze doen hun best, poeh, wat goed.Mensen doen intern op al die vlakken meer dan voldoende hun best.
Daar gaat het niet om, sukkel. Die mensen kunnen blijkbaar niet beter, net als jij. Je best doen is niet waar het om gaat in de topsport, dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Stel eindelijk professionals aan voor de begeleiding van spelers, in plaats van incrowd amateurs. Het gaat verdorie om miljoenen.
zeer zwak interview.. veel krokodillentranen dat de structuur niet goed is en dat de media aan beeldvorming doet. HALLLOOOOOOOO 2026 hier..... Als je een kerel bent dan trek je je dus geen millimeter aan wat de valentijntjes en cs over je schrijven. Je bent fucking TD. GA dan TD-en.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Hij heeft het liever niet over zijn aankoopbeleid.
Hebben ze daar niet naar gevraagd? Naar zijn voorkeur bijvoorbeeld voor spelers die nog kleiner en slapper zijn dan hijzelf?
Hebben ze daar niet naar gevraagd? Naar zijn voorkeur bijvoorbeeld voor spelers die nog kleiner en slapper zijn dan hijzelf?
Het zal verder niemand binnen de club interesseren maar zijn kritiek dat Ajax lastig bestuurbaar is klopt natuurlijk wel. Met daarbij de constatering dat ook in de toekomst nog veel mensen hier last van zullen ondervinden.
Zodra je iets wil wijzigen waarbij je één van de vele groepjes binnen de club dwars zit krijg je te maken met weerstand. Onmiddellijk sportief succes kan je een tijdje helpen maar zelfs dan is je bestaan niet zeker.
Zodra je iets wil wijzigen waarbij je één van de vele groepjes binnen de club dwars zit krijg je te maken met weerstand. Onmiddellijk sportief succes kan je een tijdje helpen maar zelfs dan is je bestaan niet zeker.
Nil volentibus arduum
Niemand had 10 jaar geleden verwacht dat Ajax serieus kans zou maken op een plek in de CL finale. In die jaren was de structuur precies hetzelfde. Zou het gewoon wat te maken kunnen hebben met de kwaliteit van de mensen die er gezeten hebben?
Ajax heeft af en toe succes ondanks de structuur. Niet dankzij.
Natuurlijk. Als we min of meer per ongeluk weer eens een goede TD én een goede trainer uitkiezen gaat het op enig moment echt weer beter. En dan zitten al die belangengroepjes op de tribune. In eerste instantie om het succes op zoveel mogelijk op zichzelf af te laten stralen. En als het weer minder gaat dan beginnen ze weer te schuiven. Niet om de club op koers te houden maar om hun eigen positie te verdedigen.
Al die verschillende belangen staan gewoon succes in de weg. Ajax zou een moderne topclub moeten zijn die meegaat met de ontwikkelingen en misschien zelfs voorop probeert te lopen. Maar dat zijn we in geen enkel opzicht. In plaats daarvan leven we vooral in het verleden en die groeperingen dragen daaraan bij.
Natuurlijk. Als we min of meer per ongeluk weer eens een goede TD én een goede trainer uitkiezen gaat het op enig moment echt weer beter. En dan zitten al die belangengroepjes op de tribune. In eerste instantie om het succes op zoveel mogelijk op zichzelf af te laten stralen. En als het weer minder gaat dan beginnen ze weer te schuiven. Niet om de club op koers te houden maar om hun eigen positie te verdedigen.
Al die verschillende belangen staan gewoon succes in de weg. Ajax zou een moderne topclub moeten zijn die meegaat met de ontwikkelingen en misschien zelfs voorop probeert te lopen. Maar dat zijn we in geen enkel opzicht. In plaats daarvan leven we vooral in het verleden en die groeperingen dragen daaraan bij.
Nil volentibus arduum
-
GangstaRiB
Wie gaat als eerste de 4de ster op het shirt krijgen.. PSV of Ajax? 27 vs 34. Ik durf m'n geld niet op Ajax te zetten. 
Whitey on the moon.
De vergelijking met PSV is wel interessant in deze. Ja, ook zij hebben slechte periodes gehad en ze hebben gekke dingen gedaan met aanstelling van trainers of het halen van spelers. Maar wat ze daar zeggen klopt wel denk ik. Bij PSV is er verhoudingsgewijs veel meer rust binnen de club. Zo van een afstand bekeken lijken ze daar veel minder last te hebben van verschillende kampen.
Bij de keuze voor een trainer zullen Willy en Rene vast wel eens een andere mening hebben dan Hans van Breukelen. Maar wat ligt er daar nou op straat? Ze hebben Ronald Waterreus rondlopen die af en toe een keer wat geks mag roepen. En er zijn ongetwijfeld duistere deals geweest. Iedereen kan zich de verkoop van de parkeerplaats nog wel herinneren. Geheimzinnig gedoe over transferrechten en het klassieke spel met speelpop Rik Elfrink die transferbedragen omhoog en omlaag mag bijstellen in de krant. Maar vechten ze elkaar voortdurend de tent uit? Die indruk heb ik niet.
Als je de periode na de jaren 70 neemt zijn die pieken bij Ajax hoger geweest maar de dalen ook dieper. PSV is als je kijkt naar aanhang en bereik van die club in de basis een kleinere speler. Landelijk komen ze niet in de buurt van de aantrekkingskracht van Ajax en ook Feyenoord. Internationaal is dat, zeker in vergelijking met Ajax, niet anders. En toch weten ze gewoon gelijke tred te houden. Ja, Philips was een hele fijne sponsor. Maar het is echt niet alleen geld.
Bij de keuze voor een trainer zullen Willy en Rene vast wel eens een andere mening hebben dan Hans van Breukelen. Maar wat ligt er daar nou op straat? Ze hebben Ronald Waterreus rondlopen die af en toe een keer wat geks mag roepen. En er zijn ongetwijfeld duistere deals geweest. Iedereen kan zich de verkoop van de parkeerplaats nog wel herinneren. Geheimzinnig gedoe over transferrechten en het klassieke spel met speelpop Rik Elfrink die transferbedragen omhoog en omlaag mag bijstellen in de krant. Maar vechten ze elkaar voortdurend de tent uit? Die indruk heb ik niet.
Als je de periode na de jaren 70 neemt zijn die pieken bij Ajax hoger geweest maar de dalen ook dieper. PSV is als je kijkt naar aanhang en bereik van die club in de basis een kleinere speler. Landelijk komen ze niet in de buurt van de aantrekkingskracht van Ajax en ook Feyenoord. Internationaal is dat, zeker in vergelijking met Ajax, niet anders. En toch weten ze gewoon gelijke tred te houden. Ja, Philips was een hele fijne sponsor. Maar het is echt niet alleen geld.
Nil volentibus arduum
Volgens mij is er maar 1 ding van groot belang en dat is dat er voldoende talent doorkomt uit de jeugd. We hebben een geweldige fase gehad in de tijd van en net na Jonk, maar daarna houdt het toch ook allemaal niet over.Marillion schreef: wo apr 08, 2026 8:54 am Ajax heeft af en toe succes ondanks de structuur. Niet dankzij.
Die hele opleiding is toch ook het terrein van een enorme stammenstrijd? Dat zit door de hele club heen verweven.
Wel of niet moderne opleidingsmethodieken gebruiken en op welke manier? Gaan we mee met de ontwikkelingen in het wereldwijde voetbal of blijven we volharden in dat wat in het verleden ook goed was? Krijgen oud spelers een belangrijke rol, ook wanneer zij niet hebben bewezen goede jeugdtrainers te zijn?
Ik pas er overigens ook voor om een paar doorgebroken talenten toe te wijzen aan hoofd opleidingen X of Y. De echte grote talenten komen er wel. Interessanter is het totale niveau. Zo zou ik bijvoorbeeld verwachten dat spelers die jarenlang in de opleiding hebben gezeten allemaal min of meer volwaardig tweebenig zijn. Dat ze een bal dusdanig kunnen aannemen dat hij 8 van de 10 keer goed ligt om direct verder te kunnen spelen. Dat basisvaardigheden zoals passen, afronden en koppen ontwikkelt zijn. We zien echt al jarenlang allerlei spelers doorbreken die verschillende van deze aspecten echt totaal niet beheersen.
Wel of niet moderne opleidingsmethodieken gebruiken en op welke manier? Gaan we mee met de ontwikkelingen in het wereldwijde voetbal of blijven we volharden in dat wat in het verleden ook goed was? Krijgen oud spelers een belangrijke rol, ook wanneer zij niet hebben bewezen goede jeugdtrainers te zijn?
Ik pas er overigens ook voor om een paar doorgebroken talenten toe te wijzen aan hoofd opleidingen X of Y. De echte grote talenten komen er wel. Interessanter is het totale niveau. Zo zou ik bijvoorbeeld verwachten dat spelers die jarenlang in de opleiding hebben gezeten allemaal min of meer volwaardig tweebenig zijn. Dat ze een bal dusdanig kunnen aannemen dat hij 8 van de 10 keer goed ligt om direct verder te kunnen spelen. Dat basisvaardigheden zoals passen, afronden en koppen ontwikkelt zijn. We zien echt al jarenlang allerlei spelers doorbreken die verschillende van deze aspecten echt totaal niet beheersen.
Nil volentibus arduum
Die mensen zitten er vaak dankzij de structuur van Ajax. Hoe zou Kroes anders TD (of beoogd AD) zijn geworden? Een voetballer van de Ajax-zaterdag die weinig meer meebracht dan een grote waffel?Alexander schreef: wo apr 08, 2026 8:40 am Niemand had 10 jaar geleden verwacht dat Ajax serieus kans zou maken op een plek in de CL finale. In die jaren was de structuur precies hetzelfde. Zou het gewoon wat te maken kunnen hebben met de kwaliteit van de mensen die er gezeten hebben?
Bij PSV nemen ze een TD met ervaring. Simpel. Wij geven die baan aan een beginneling en huren externe scouts in omdat de scouting er blijkbaar niets van bakt.
Bij de jeugd ligt het niveau een stuk lager, dan komen de gebreken van de spelers minder snel tot uiting dan op professioneel niveau.Ik pas er overigens ook voor om een paar doorgebroken talenten toe te wijzen aan hoofd opleidingen X of Y. De echte grote talenten komen er wel. Interessanter is het totale niveau. Zo zou ik bijvoorbeeld verwachten dat spelers die jarenlang in de opleiding hebben gezeten allemaal min of meer volwaardig tweebenig zijn. Dat ze een bal dusdanig kunnen aannemen dat hij 8 van de 10 keer goed ligt om direct verder te kunnen spelen. Dat basisvaardigheden zoals passen, afronden en koppen ontwikkelt zijn. We zien echt al jarenlang allerlei spelers doorbreken die verschillende van deze aspecten echt totaal niet beheersen.
Mij valt steeds weer op dat veel van onze talenten niet de juiste combinatie aan atletisch vermogen/inhoud en techniek meebrengen. Het falen van Jong Ajax is geen toeval. Je zag het ook tijdens de Future Cup: Ajax werd eruit gelopen door een gelegenheidsteam.
Ja, terechte aanvulling. Dat valt voor mij ook onder de component niet met de ontwikkelingen. Als je niet mee kunt wat betreft atletisch vermogen dan ben je tegenwoordig kansloos op een hoger niveau. Of je moet buitencategorie zijn in balbezit. In de huidige tijd denk ik dan aan iemand als Frenkie de Jong.
Bij Ajax heb ik door de jaren heen teveel van die balverliefde kleine ventjes gezien. Die krijgen dan het predikaat toptalent maar kunnen bij Jong Ajax al nauwelijks meer mee. Ik had overigens de indruk dat er dit jaar bij Ajax wel een paar jongens bij zaten die wat groter waren in vergelijking met andere jaren. Maar groot betekent nog niet dat je ook atletisch bent.
Ik ben erg sceptisch over de toekomst. Er zal vast hier en daar weer eens een mooi talent doorbreken hoor. Maar van wat er gemiddeld doorstroomt (ik zeg bewust niet doorbreekt) richting Ajax 1 kunnen we toch moeilijk enthousiast raken. Vooral het ontbreken van een goede basis (zowel functioneel technisch als atletisch) is zorgwekkend.
Bij Ajax heb ik door de jaren heen teveel van die balverliefde kleine ventjes gezien. Die krijgen dan het predikaat toptalent maar kunnen bij Jong Ajax al nauwelijks meer mee. Ik had overigens de indruk dat er dit jaar bij Ajax wel een paar jongens bij zaten die wat groter waren in vergelijking met andere jaren. Maar groot betekent nog niet dat je ook atletisch bent.
Ik ben erg sceptisch over de toekomst. Er zal vast hier en daar weer eens een mooi talent doorbreken hoor. Maar van wat er gemiddeld doorstroomt (ik zeg bewust niet doorbreekt) richting Ajax 1 kunnen we toch moeilijk enthousiast raken. Vooral het ontbreken van een goede basis (zowel functioneel technisch als atletisch) is zorgwekkend.
Nil volentibus arduum
Of types als Eiting, Brandes: positioneel vrij goed en gezegend met een mooie trap, maar atletisch ongeschikt voor topvoetbal. Zulke jongens krijgen vaak blessures.Bij Ajax heb ik door de jaren heen teveel van die balverliefde kleine ventjes gezien.
Ouazane steekt er bovenuit, maar ook hij moet arbeid brengen, zorgen dat hij steeds aanspeelbaar is, niet verzaken in de omschakeling, en dat elke wedstrijd opnieuw.
Waarom konden die Japanse jongens, die ook nog te maken hadden gehad met een jetlag, ander weer, ander eten en onbekende teamgenoten, wel opbrengen om te blijven gaan? Hebben ze fysiek meer inhoud of is het een mentale kwestie? Wat zegt het over de manier van scouten van Ajax? Vergeet niet dat veel van die jongens zijn weggekocht van andere clubs, die hebben gewoon geld gekost.
Je ziet dat Ajax vaak tot en met de o/15 leuk meedoet. De huidige o/15 is bijvoorbeeld top. In de bovenbouw gaat het vervolgens mis.
Ja, dat is inderdaad ook zo'n type speler waarvan je gelijk al aanvoelt dat ze het op een hoger niveau niet gaan redden. Best jammer want zo'n jongen als Eiting is best een leuke klassieke speler. Die had in de jaren 70 moeten voetballen.
Japanse spelers worden steeds meer populair is mijn indruk. Dat zal er voor een deel mee te maken hebben dat je die jongens doorgaans wel om een boodschap kunt sturen. Ook als het gaat over het maken van zogenaamde vuile meters. Doordat het spel meer intens is geworden is de behoefte aan spelers die altijd hun taak uitvoeren en dat ook fysiek kunnen belopen groter geworden. Je moet akelig fit zijn en plichtsgetrouw.
Van dit O17 elftal van Ajax ben ik benieuwd of een aantal jongens fysiek de benodigde stappen gaat zetten. Neem bijvoorbeeld Luca de Baat. In vergelijking met eerdere elftallen op dit toernooi is hij fysiek echt steviger dan we op die positie hebben gezien. We moeten daarbij ook niet vergeten dat spelers op die leeftijd fysiek nog volop in ontwikkeling zijn. Het verhaal van Beuker was volgens mij ook dat dit een aandachtspunt moest worden in de opleiding. Hopelijk hebben ze daar wel een stap in de goede richting gezet.
Ik vraag me overigens ook af of de entree van Cruijff nog voor een wijziging van de verdeling van het takenpakket gaat zorgen. Nu was het zo dat Kroes voornamelijk de selectie en het transferbeleid voor zijn rekening nam. En Beuker was er dan voor de opleiding. Cruijff zal de opleiding zo belangrijk vinden dat ik me niet kan voorstellen dat hij zich daar niet tegenaan wil bemoeien.
Japanse spelers worden steeds meer populair is mijn indruk. Dat zal er voor een deel mee te maken hebben dat je die jongens doorgaans wel om een boodschap kunt sturen. Ook als het gaat over het maken van zogenaamde vuile meters. Doordat het spel meer intens is geworden is de behoefte aan spelers die altijd hun taak uitvoeren en dat ook fysiek kunnen belopen groter geworden. Je moet akelig fit zijn en plichtsgetrouw.
Van dit O17 elftal van Ajax ben ik benieuwd of een aantal jongens fysiek de benodigde stappen gaat zetten. Neem bijvoorbeeld Luca de Baat. In vergelijking met eerdere elftallen op dit toernooi is hij fysiek echt steviger dan we op die positie hebben gezien. We moeten daarbij ook niet vergeten dat spelers op die leeftijd fysiek nog volop in ontwikkeling zijn. Het verhaal van Beuker was volgens mij ook dat dit een aandachtspunt moest worden in de opleiding. Hopelijk hebben ze daar wel een stap in de goede richting gezet.
Ik vraag me overigens ook af of de entree van Cruijff nog voor een wijziging van de verdeling van het takenpakket gaat zorgen. Nu was het zo dat Kroes voornamelijk de selectie en het transferbeleid voor zijn rekening nam. En Beuker was er dan voor de opleiding. Cruijff zal de opleiding zo belangrijk vinden dat ik me niet kan voorstellen dat hij zich daar niet tegenaan wil bemoeien.
Nil volentibus arduum
Natuurlijk gaat Jordi zich met de opleiding bemoeien, hij is de zoon van zijn vader. Beukertje moet ervoor zorgen dat de volgende keer dat een groot talent dreigt weg te lopen (eerder Grootfaam) hij niet ergens aan de andere kant van de wereld zit vanwege zijn deelnemingengedoe.
Een aanvaller moet vandaag de dag het hele pakket hebben: fysieke kracht, techniek, wendbaarheid, overzicht en zeker ook (start-)snelheid. Lengte is voor buitenspelers iets minder belangrijk, maar dan moet de speler wel stevig op zijn poten staan.
Jeugdspelers zijn lastig te beoordelen vanwege het wisselende niveau van tegenstanders. Er is vaak minder of geen rugdekking. De Baat deed het goed in die ene wedstrijd, maar lag dat aan hem of aan de tegenstander(s)?
Een aanvaller moet vandaag de dag het hele pakket hebben: fysieke kracht, techniek, wendbaarheid, overzicht en zeker ook (start-)snelheid. Lengte is voor buitenspelers iets minder belangrijk, maar dan moet de speler wel stevig op zijn poten staan.
Jeugdspelers zijn lastig te beoordelen vanwege het wisselende niveau van tegenstanders. Er is vaak minder of geen rugdekking. De Baat deed het goed in die ene wedstrijd, maar lag dat aan hem of aan de tegenstander(s)?
Gisteren weer een club in Oostenrijk als partner aangekondigd. Wat moeten we ermee joh? Zorg eens dat we al het potentieel uit Amsterdam en de regio goed gaan gebruiken en focus je op het creëren van de beste opleiding.Yopii schreef: do apr 09, 2026 11:16 am Natuurlijk gaat Jordi zich met de opleiding bemoeien, hij is de zoon van zijn vader. Beukertje moet ervoor zorgen dat de volgende keer dat een groot talent dreigt weg te lopen (eerder Grootfaam) hij niet ergens aan de andere kant van de wereld zit vanwege zijn deelnemingengedoe.
Ik begrijp daar ook weinig van. Tot op heden hebben die 'deelnemingen' sportief weinig opgeleverd. Het is wel goed voor de CV van Beuker, natuurlijk.
Ik mag hopen dat hij dit jaar oplet en niet opnieuw een toptalent naar de concurrentie laat vertrekken, omdat hij het te druk heeft met zijn internationale hobby's.
Ik ben het ook met je eens dat we meer in de regio moeten scouten. De onderbouw moet worden versterkt. Nu zie je correctie vanaf de o/15, dan gaat Ajax opeens jeugdinternationals bij andere clubs weghalen. Ook dat is hit en miss, en het kost veel geld. De KNVB doet dan het voorwerk, dat wel.
Dan heb ik het nog niet over al die Rotterdamse jongens via Sparta. Die bron zal opdrogen.
Ik mag hopen dat hij dit jaar oplet en niet opnieuw een toptalent naar de concurrentie laat vertrekken, omdat hij het te druk heeft met zijn internationale hobby's.
Ik ben het ook met je eens dat we meer in de regio moeten scouten. De onderbouw moet worden versterkt. Nu zie je correctie vanaf de o/15, dan gaat Ajax opeens jeugdinternationals bij andere clubs weghalen. Ook dat is hit en miss, en het kost veel geld. De KNVB doet dan het voorwerk, dat wel.
Dan heb ik het nog niet over al die Rotterdamse jongens via Sparta. Die bron zal opdrogen.
Het doel is onze gedateerde kennis wereldwijd te verspreiden zodat we niet nog verder op achterstand komen te staan.
Nil volentibus arduum
Hahahaha, inderdaad.
Ajax is echt niet de top, in geen enkel opzicht. Helaas.
En dan die samenwerking met LASK: ze gaan 'kennis uitwisselen'. Wat dan?
Ajax is echt niet de top, in geen enkel opzicht. Helaas.
En dan die samenwerking met LASK: ze gaan 'kennis uitwisselen'. Wat dan?
Het enige dat ik kan verzinnen dat echt interessant is zou een voorkeurspositie zijn bij het contracteren van talenten. Maar de waarde daarvan is ook weer beperkt. Want wat als een speler helemaal niet naar Ajax wil?
De samenwerking met Sparta heeft ons wel het nodige gebracht. Maar dat is dichtbij huis. Je kunt je overigens ook afvragen of we die spelers niet hadden gehad zonder de samenwerking. Dan hadden we ons bijvoorbeeld nog steeds kunnen melden bij de familie Hato.
De samenwerking met Sparta heeft ons wel het nodige gebracht. Maar dat is dichtbij huis. Je kunt je overigens ook afvragen of we die spelers niet hadden gehad zonder de samenwerking. Dan hadden we ons bijvoorbeeld nog steeds kunnen melden bij de familie Hato.
Nil volentibus arduum
Tja, in Rotterdam hebben ze bij een grote club zitten slapen. De vader van de Hatootjes is een echte Kakkerlak.
Overigens stapte Jorrell Hato in 2018 naar Ajax over, in dat jaar begon pas het samenwerkingsverband tussen Ajax en Sparta. Of hij er dus onder valt? Wat je zegt: ook zonder samenwerkingsverband kun je spelers weghalen bij Sparta, dat hangt van de wens van de speler af.
Bij spelers van buiten de EU moet je wachten tot ze achttien zijn, hoe groot is dan de kans dat je zo'n speler kan binnenhalen, alleen omdat er een samenwerkingsverband is?
Overigens stapte Jorrell Hato in 2018 naar Ajax over, in dat jaar begon pas het samenwerkingsverband tussen Ajax en Sparta. Of hij er dus onder valt? Wat je zegt: ook zonder samenwerkingsverband kun je spelers weghalen bij Sparta, dat hangt van de wens van de speler af.
Bij spelers van buiten de EU moet je wachten tot ze achttien zijn, hoe groot is dan de kans dat je zo'n speler kan binnenhalen, alleen omdat er een samenwerkingsverband is?