Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Baseman

Re: Wielrennen

Bericht door Baseman »

Jöhnk schreef:Hij heeft bij mijn weten niet ontkend dat hij gebruikt heeft. Hij zegt wel dat hij de gang van zaken vreemd en tegenstrijdig vindt
Klopt helemaal :biggthumpup.gif:
Hij heeft het nog geen enkele keer ontkent, dus dat zegt veel. Maar hij geeft wel aan misschien naar de rechter te stappen, omdat hij nu betrapt is op iets dat toentertijd toegestaan was. Volgens hem is er geen nieuw middel gevonden bij hem, maar zijn de normen de laatste tijd veranderd en is hij daarom nu de klos. Mocht dat kloppen, dan heeft Dekker wel een punt.
LucaS

Bericht door LucaS »

EPO was toch nooit toegestaan? In ieder geval niet in de actieve profcarriere van Dekker.
I think I lost my fucking headache
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Hij gooit het op een procedurefout. Dekker is altijd verteld dat er niets aan de hand was met zijn bloedwaarden, maar nu blijkt dat die bloedwaarden toch aanleiding waren om oude urinestalen opnieuw te onderzoeken.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Boonen mag toch mee naar de tour, lees ik net.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Baseman

Bericht door Baseman »

Wat betreft Boonen:
Tom Boonen mag starten in Tour
Door PETER VAN DUYL

MONACO - Tom Boonen start toch in de Tour de France. Dat heeft het Arbitragehof voor de Sport van het Frans olympisch comité vrijdagmorgen bepaald.

De Belg werd door organisator ASO aanvankelijk de toegang tot de Tour geweigerd omdat hij eerder dit jaar opnieuw betrapt was op het gebruik van cocaïne.
Boonen vocht zijn uitsluiting aan omdat hij daarmee geen wielerwet had overtreden. Hij werd vanmorgen in het gelijk gesteld door het internationale sporttribunaal CAS.
Daarmee boekt zijn ploeg Quick-Step een belangrijke zege op de ASO, dat halsstarrig weigerde om Boonen toe te laten. De Belgische formatie stapte eerst naar een Franse rechter maar die verklaarde zich eerder deze week niet bevoegd. Het CAS hoorde gisteren de argumenten van beide partijen aan en wees Boonen dus een startbewijs toe.

De renner van Quick-Step vervangt in zijn ploeg Allan Davis en draagt morgen in Monaco bij de proloog startnummer 153.

Tom Boonen (28) begint aan zijn vijfde Tour de France. Hij won etappes in 2004, 2005 en 2007, de laatste keer dat de Belg an de start kwam van de Tour. In dat laatste jaar won hij ook de groene puntentrui.
Wat betreft Dekker:
Dekker wil terugkeren in wielersport
LUCCA - De op doping betrapte wielrenner Thomas Dekker wil terugkeren in de wielersport. Dat zei de strijdvaardige renner vrijdag in een interview in De Telegraaf, de krant waar Dekker ook een column voor schrijft.

,,Ik ga mijn carrière nu niet opgeven'', aldus de Nederlander.

Dekker werd onlangs betrapt op dynepo bij een hernieuwde controle van een urinestaal uit december 2007. ,,Het is duidelijk dat ik in een moeilijke positie zit. Alles kan tegen me gebruikt worden'', aldus de renner van Silence-Lotto in de krant.

,,Ik ga mijn carrière niet opgeven. Dit is niet het einde. Ik ben strijdvaardig. Ik wil zeker terugkeren als wielrenner. Het liefst natuurlijk zo snel mogelijk. Hoe, wat en wanneer weet ik niet. Daarom laat ik me nu bijstaan door een aantal adviseurs.''

Dekker weet dat hij voor twee jaar geschorst kan worden. ,,Maar zelfs wanneer die straf boven mijn hoofd hangt, wil ik terugkeren. Ik ben pas 24 jaar oud. Ik kan nog heel wat jaren mee.'' De Nederlander werd woensdag door Silence-Lotto uit de ploeg gezet voor de Ronde van Frankrijk, die zaterdag in Monaco begint. (ANP)
Dekker: Verklaring UCI onbegrijpelijk
MONACO - Thomas Dekker noemt de bewering van de internationale wielrenunie UCI dat er de afgelopen anderhalf jaar bij hem afwijkende bloedwaarden zijn geconstateerd onbegrijpelijk.

De wielrenner, die woensdag door zijn ploeg Silence-Lotto op non-actief werd gesteld wegens een positieve dopingtest, meldt dit donderdag in een schriftelijke verklaring.

Dekker noemt de betreffende mededeling omtrent de status van zijn biologisch paspoort in strijd met eerdere mededelingen die hij van de UCI ontving.

Voor de Ronde van Zwitserland van 2008 heeft Dekker - in verband met aanhoudende geruchten dat er afwijkingen zouden zijn in zijn bloedwaarden - persoonlijk contact gehad met UCI-arts Mario Zorzoli. Die zou hebben bevestigd, volgens Dekker in aanwezigheid van getuigen, dat er geen afwijkingen waren geconstateerd die de normen van het UCI zouden overschrijden.

Later heeft de UCI schriftelijk bevestigd dat er geen afwijkingen in het biologisch paspoort waren die enige norm te boven ging.

De UCI meldde woensdag dat een urinestaal uit december 2007 opnieuw zou zijn getest naar aanleiding van afwijkende bloedwaarden.

Dekker, die overigens nergens het gebruik van epo ontkent, noemt het daarbij vreemd dat uit een schriftelijke bevestiging van de UCI het beeld ontstaat dat er geen sprake is van een nieuw onderzoek met nieuwe methodes van de betreffende urinestaal maar dat de uitslag van januari 2008 getoetst is aan nieuwe criteria die op 31 mei 2009 zijn ingegaan. (ANP)
www.sportwereld.nl
999

Bericht door 999 »

Volgens zijn Advokaat gisteren mag men hem niet veroordelen wo omdat in 2007 andere normen waren dan nu ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr jul 03, 2009 3:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
999

Bericht door 999 »

Belgische vedette toch in 96e editie van de Tour

PARIJS - Tom Boonen mag starten in de 96e Ronde van Frankrijk, die zaterdag in Monaco begint. Het arbitragehof voor de sport van het Franse olympisch comité kwam in Parijs tot die uitspraak.

De Belgische vedette lag onder vuur, omdat hij in een buiten competitie dopingcontrole voor de derde keer was betrapt op het gebruik van cocaïne.

De Belgisch kampioen (28) zou volgens de tourbazen het imago van de ronde schaden. Boonen spande daarop een kort geding aan bij de rechter in Nanterre, die zich vervolgens niet bevoegd verklaarde. Het Franse arbitragehof was de laatste instantie waar Boonen op mocht hopen.

Boonen deed in 2007 voor het laatst mee aan de Tour. In dat jaar won hij de groene trui. Nu de Belg aan het vertrek komt, verliest de Australiër Allan Davis zijn plaats in de tourploeg van Quick-Step. Davis was aangewezen als vervanger van Boonen.
Blij met de punten ...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Even opletten voor degene die Armstrong in actie willen zien bij de tijdrit van morgen. Hij start als één van de eerste renners al om 16.17.

Nog een opmerkelijk stukje gerelateerd aan Armstrong:

Speurders houden Armstrong nauw in het oog tijdens Tour

Lance Armstrong zal tijdens de Ronde van Frankrijk 'nauwgezet worden gevolgd' door de antidopinginstanties. Dat heeft de Franse minister van Gezondheid Roselyne Bachelot vrijdag gezegd, daags voor de Tourstart in Monaco.

'Ik wil aan Lance Armstrong duidelijk stellen dat we hem heel, heel, heel nauwgezet zullen volgen. Er moet echt een heel actieve strijd tegen doping worden gevoerd. Wielrennen is op dit moment al de meest gecontroleerde sport en het aantal tests zal nog vermenigvuldigen', aldus de Franse minister.

De zevenvoudige Tourwinnaar testte in zijn carrière nooit positief. Niettemin werd de 38-jarige Amerikaan al verschillende keren aan dopinggebruik gelinkt, vooral door de Franse media. Zo zou The Boss zijn eerste Tour in 1999 gewonnen hebben dankzij epo.

Bron: Sportwereld.be

Dat moet toch niet gekker worden. Een minister die voor de start van een groot sport evenement even komt melden dat ze Armstrong gaan controleren. Ten eerste moet hij zich er uberhaupt niet mee bemoeien, ten tweede moet hij zonder concrete aanwijzingen niet specifiek naar één renner verwijzen en ten derde weet Armstrong ook wel dat ze hem controleren. Hij is immers alweer de meest gecontroleerde renner van het peloton.
Nil volentibus arduum
Beloki

Bericht door Beloki »

De haat jegens Armstrong is ziek daar in Frankrijk. Ik kan me nog goed die tijdrit op de Alpe D'Huez herinneren toen Armstrong van alle kanten uitgescholden en gemept werd door het publiek met die grote rode handschoenen. Zonder reden. Walgelijk wielerpubliek.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
999

Bericht door 999 »

Ach, Armstrong is een groot doping konijn ..
Blij met de punten ...
Beloki

Bericht door Beloki »

999 schreef:Ach, Armstrong is een groot doping konijn ..
Weet jij meer dan de rest van de wereld?
999

Bericht door 999 »

Beloki schreef:
Weet jij meer dan de rest van de wereld?
Nou, ik denk dat de rest van de Wereld het wel weet, en ergens in je achterhoofd jij ook wel ..
Blij met de punten ...
Beloki

Bericht door Beloki »

Als er iemand is die de hele wielerwereld vandaag nog wil ontmaskeren, is het Armstrong wel. Zeker de franse dopingautoriteiten. Hij is nu alweer de meest gecontroleerde renner. En nog nooit gepakt, of verdacht geweest met zo'n Fuentes ofzo.
999

Bericht door 999 »

Wat zijn mensen toch naief, vandaag de dag zie je wielrenners ( maar ook andere sporters ) gepakt worden op doping die ze jaren geleden gebruikte.

Tis altijd steeds het zelfde .. eerst is er de doping .. naderhand de middelen om het op te sporen.Armstrong zijn doping tijd komt nog wel .. is mijn mening ..

Maar goed ..De epo-tour ( met al zijn nu nog niet op te sporen middeltjes ) is weer begonnen ..

Veel plezier ..
Blij met de punten ...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat ze Armstrong én andere renners controleren is prima. Maar waarom bemoeit een minister zich hiermee? Dit is gewoon een zaak van de betreffende bonden en de wedstrijdorganisatie. En als een minister zich er al mee meent te moeten bemoeien dan doe je dat in algemene zin en niet op de persoon gericht. Dat is waarom ik moeite heb met dat bericht.

Ik steek voor geen enkele sporter mijn handen in het vuur als het gaat om dopinggebruik. Maar het lijkt me wel een goed plan als we ons bij de feiten houden. Dan kun je persoonlijk uiteraard allerlei vermoedens hebben. Maar je gaat als minister niet op deze manier dingen suggereren en speculeren op de gevoelens van het franse volk tegen Armstrong.
Nil volentibus arduum
999

Bericht door 999 »

Ik heb er helemaal geen moeite mee dat een minister zich er mee bemoeit.De top-sporter zou een ( gezonde ) voorbeeldfunctie moeten hebben, en nieteentje van .. als je er maar voor zorgt dat je niet gepakt wordt met een van deze middeltjes dan is het goed.Jammer dat steeds meer mensen blijkbaar op de een of andere manier doping goed willen praten, alsof het er bij hoort, alsof men zonder niet kan sporten ..

En weet je wat Marillion, tot nu toe is 99,9 procent van mijn vermoeden uitgekomen.Die 0.1 procent zal me dan worst wezen ..

Wat heb je er aan om naar een sport te zitten kijken waarvan je weet dat men elkaar en de supporters, degene die deze sporters steunen gewoon zitten te besodemieteren.Hoppa weer sneller tegen de berg op .. wat een sportman denk je dan .. wat een prestatie denk je dan .. nou vergeet het maar .. nepperds ..
Blij met de punten ...
jabu

Bericht door jabu »

Is dit weer de bekende 'schuldig-tot-het-tegendeel-is-bewezen'-houding?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Lastig parcours zeg. Daar kunnen echt wel wat verschillen gemaakt worden.
Nil volentibus arduum
999

Bericht door 999 »

Jabu schreef:Is dit weer de bekende 'schuldig-tot-het-tegendeel-is-bewezen'-houding?
Tja, wat jij wil Jabu, wat jij wil ..
Blij met de punten ...
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Bron?
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Gesink maar kopman maken voor de Rabo, helaas zakt Menchov volledig door het ijs vandaag.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Cancellara ijzersterk. Die heeft echt gevlogen in het tweede deel van de tijdrit. In de laatste kilometer haalt hij Menchov zelfs in die toch anderhalve minuut voor hem was gestart. Dat zal even pijn doen bij Rabobank.

Van de klassementsrenners doet Contador vandaag de beste zaken. De onderlinge verschillen zijn niet zo heel erg groot hoewel Menchov dus wel wat tegenvalt. Gesink is vandaag sneller.
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

brigade zuid schreef:Gesink maar kopman maken voor de Rabo, helaas zakt Menchov volledig door het ijs vandaag.
Mwah, dat is me nog wat te vroeg. Eerst maar eens zien hoe de mannen zich ontwikkelen in de loop van de tour. Ik denk dat Menchov vandaag zijn motor heeft opgeblazen. Hij is een echte diesel en vandaag moest je bijna vanuit de start aan de klim beginnen. Dat ligt hem niet en wellicht is hij daar te hard van start gegaan.
Nil volentibus arduum
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Ja ik overdrijf het ook een beetje maar eigenlijk heeft niemand bij Rabo echt goed gereden.. Gesink oke, Ten Dam redelijk.. maar verder.. er zal toch wat mineur zijn in de ploeg nu en dinsdag gelijk al een lastige ploegentijdrit.. als dat ook kut is dan is de tour al min of meer afgelopen voor het klassement.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ze hebben het inderdaad als ploeg niet zo sterk gedaan. Clement viel bijvoorbeeld ook wat tegen. Net zag ik een interview met Breukink. Die straalde één en al teleurstelling uit. Ik hoop dat hij daar snel mee stopt want dat lijkt me niet de houding om zijn ploeg op de rit te krijgen. Zo'n Menchov heeft vertrouwen nodig. Niet een treurende en twijfelende ploegleider.

Astana is collectief wel bijzonder sterk. Zo uit m'n hoofd met 4 man in de top 10. Dat beloofd wat voor de ploegentijdrit.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie