Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » di jul 19, 2011 9:23 am

NAC schijnt ook interesse te hebben. Wanneer Amoah verkocht wordt....
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 19, 2011 9:29 am

Marillion schreef:Ajax gaat, na het binnenhalen van onze IJslandse vriend, echt niet nog een keer stevig betalen voor een 2e spits. Geloof ik helemaal niets van.

De speler die erbij komt zal een ervaren speler zijn die accepteert dat hij in principe 2e keuze is óf een jong talent die de ambitie en kwaliteit heeft om door te groeien naar een basisplek. Dat laatste vind ik alleen wel botsen met de aanwezigheid van Castillion. Of De Boer moet inmiddels hebben besloten dat die jongen het niet gaat redden natuurlijk. Wat dat betreft zijn de verhalen over hernieuwde gesprekken met RKC over verhuur wel een aanwijzing.
Lijkt mij ook zeer onlogisch. Wat wel zou kunnen is dat het om een flankspeler gaat die ook centraal kan spelen bij een blessure of schorsing van Sigthorsson. Maar goed, het zal wel een duidelijke B keuze worden waarvan iedereen van tevoren al ziet dat het complete onzin en een flop gaat worden. Amoah oid dus.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 19, 2011 9:37 am

Zal ook te maken hebben met de situatie op dit moment bij Ajax. De nieuwe RVC zal niet willen dat de vertrekkende man (Blind) nog even de portemonnee omkeert. Er komt binnenkort een nieuwe AD met wellicht andere ideeën. Ik heb de indruk dat er op dit moment even heel weinig kan.

Ik hoef geen aankopen voor de breedte. Dan lost De Boer het maar op met de spelers die hij heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 19, 2011 9:41 am

Eens. Kopen om het kopen is complete onzin. Gebruik dan Cvitanich en/of Castillion maar, als het alternatief toch/ook waardeloos is.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jul 19, 2011 9:57 am

Cvitanic die hadden we ook nog!!!

oooh alles is opgelost! :blub.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 19, 2011 10:25 am

Ik verwacht medio volgende week/eind volgende week dat Ajax haar interesse openbaar zal gaan maken. Om De Telegraaf te jennen zal ik het hier een paar uur van te voren posten.
Ja, Ajax wacht (op de inkomsten van El Hamdaoui en wellicht ook Stekelenburg) samen met de Zeeuw vang je dan toch 4,5 + 8,5 + 8 = 21 Miljoen. Natuurlijk moet je dan een Babos (of iets dergelijks halen) als 2e keeper maar dat hoeft niet heel veel te kosten.

Ajax is verder bezig om haar eigen vermogen richting de 60-75M grens te tillen maar 100% dat een gedeelte van de transferinkomsten van bovenstaande spelers gaat gebruikt worden om een spits en een keeper te halen.

Weten jullie meteen waarom Ajax nu "wacht" .
Blackmoon op ANN. Voor wat het waard is uiteraard.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 19, 2011 10:36 am

joey schreef:Zal ook te maken hebben met de situatie op dit moment bij Ajax. De nieuwe RVC zal niet willen dat de vertrekkende man (Blind) nog even de portemonnee omkeert. Er komt binnenkort een nieuwe AD met wellicht andere ideeën. Ik heb de indruk dat er op dit moment even heel weinig kan.

Ik hoef geen aankopen voor de breedte. Dan lost De Boer het maar op met de spelers die hij heeft.
Blind vertrekt helemaal niet, er is een verzoeningsgesprek geweest en het is weer een vriendje van Cruijff. Erg slap om deze periode op het bordje van vertrekkende mensen te gooien. De nieuwe technische ruggengraat is al volop aan het werk, en zij zijn dan ook verantwoordelijk voor wat er deze zomer is gebeurd. Zou ik overigens niet rouwig om zijn, want er is uitstekend gehandeld. Dankzij Blind, zullen we dan maar zeggen.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 19, 2011 10:38 am

Ach, je weet wat Rob Jansen heeft gezegd.

Over de post die Dominee heeft geplaatst: zou een goede gedachte zijn om het EV aan te vullen. Maar of dat bericht ook waar is? Sigthorsson is voor de basis gehaald, er komt vast geen dure spits bij. En voor de zijkanten hebben we er al een paar lopen.

Ik zou liever een sterke verdediger hebben. Ik moet er niet aan denken dat we per ongeluk lang moeten spelen met die aftandse Ooijer of met Daley Blind.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 19, 2011 10:53 am

LucaS schreef:
joey schreef:Zal ook te maken hebben met de situatie op dit moment bij Ajax. De nieuwe RVC zal niet willen dat de vertrekkende man (Blind) nog even de portemonnee omkeert. Er komt binnenkort een nieuwe AD met wellicht andere ideeën. Ik heb de indruk dat er op dit moment even heel weinig kan.

Blind vertrekt helemaal niet, er is een verzoeningsgesprek geweest en het is weer een vriendje van Cruijff. Erg slap om deze periode op het bordje van vertrekkende mensen te gooien. De nieuwe technische ruggengraat is al volop aan het werk, en zij zijn dan ook verantwoordelijk voor wat er deze zomer is gebeurd. Zou ik overigens niet rouwig om zijn, want er is uitstekend gehandeld. Dankzij Blind, zullen we dan maar zeggen.
Het contract van Blind loopt toch nog 1 jaar? Ben benieuwd wat er daarna gebeurt...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 19, 2011 11:32 am

Kent iemand deze jongen?
Zweeds talent flirt met Ajax
Niklas Hult is vereerd dat hij in de belangstelling staat van Ajax. Het Zweedse talent van Elfsborg kwam bij Ajax in beeld door zijn prestaties in het elftal van Zweden onder de 21 jaar. 'Zo gaat het. Ik kwam uit het niets, nu ben ik ineens 'hot'.', vertelt de 21-jarige middenvelder aan Aftonbladet. 'Het zou absoluut fantastisch zijn om naar Ajax te gaan'.
YNWA

T82

Bericht door T82 » di jul 19, 2011 11:57 am

joey schreef: Ik zou liever een sterke verdediger hebben. Ik moet er niet aan denken dat we per ongeluk lang moeten spelen met die aftandse Ooijer of met Daley Blind.
Inderdaad, zoals ik al in de Aankopen-topic zei, moet er eerst een VLC komen, die als basis linksback speelt en ook eventueel direct Vertonghen kan vervangen. En nee, Boilesen kan dat (nog) niet invullen.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jul 19, 2011 1:09 pm

Geen voetbalmanager termen hier he, je bedoelt een centrale linker verdediger die ook back kan spelen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 19, 2011 5:09 pm

Yup.

Maar waar vind je een speler die goed genoeg is voor dat niveau en weet dat de kans bestaat dat hij op de bank komt te zitten?
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 19, 2011 8:42 pm

Die knakker op ANN heeft gemeld dat Ajax zich afgelopen vrijdag bij de club heeft gemeld, maar dat witte rook pas volgende week wordt verwacht. Dit heeft mogelijk (mede) te maken met uitgaande transfers van Steek en Hamdaoui, wat "deze transfer aanzienlijk zou versnellen". Aldus die kerel op ANN, waarvan gezegd wordt hij bronnen heeft.

Een aantal andere dingen die hij heeft laten vallen:

Spits van een NL club
Ouder dan Sigthorsson, aanmerkelijk jonger dan Amoah
Geen Dost
Speler wilt zelf naar Ajax
FdB wilt geen aankopen voor opvulling (dus kwaliteit of niks)
Speler is meer ervaren dan Sigthorsson, maar niet perse qua leeftijd
Het wordt volgend jaar genieten in de Arena als deze speler zou komen

Volgens hem is de kans groot dat zijn bron dezelfde is als Mike Verweij. Die zou dus ook weten om wie het gaat ,maar bewust niet communiceren. Al dan niet net zoals deze kerel en al dan niet op verzoek van Ajax. Reden daarvoor kan natuurlijk zijn dat het een spraakmakende transfer zou zijn, waarbij de speler gezichtsverlies zou kunnen lijden wanneer het uiteindelijk niet doorgaat.

Uit zijn verdere posts maak ik op dat het om een relatief dure aankoop gaat, dit ivm zijn opmerkingen over de invloed van verkopen op deze aankoop.

Ik concludeer hieruit dat het om een gevoelige transfer zou gaan (Twente, PSV) met een forse waarde. Kom ik op Luuk, Ruiz, Toivonen of Lens. Ruiz en Lens omdat ze multifunctioneel zijn (na de aankoop van Sigthorsson) misschien nog het meest. Ook Janko zou kunnen.

Ook is er nog een of ander figuur op PNN die claimt zeker te weten dat PSV vol voor Hamdaoui gaat. Ook het Eindhovens Dagblad kwam daar vanmiddag mee als ik me niet vergis.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 19, 2011 9:45 pm

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Ajax zou naast Sigthorsson nog een spits halen?

Zou Matavz ook een optie zijn. Van de spelers die jij noemt zijn Lens en Toivonen volgens mij geen optie (niet interessant voor Ajax) en die andere twee zullen veel te duur zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 19, 2011 9:49 pm

Ruiz :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo jul 20, 2011 9:44 am

Kan iedereen even ophouden met Ruiz? Dank u!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 20, 2011 2:59 pm

blackmoon_ams
Veelbelovend talent

Vak: 125
Droomaankoop: -
Reg.: 27 augustus 2001
Gepost op 20 juli 2011 om 15:54:41.

Wat is er nieuw vandaag

1) OM heeft zich helemaal nog niet gemeld voor El Hamdaoui - in eerder stadium hebben Lille/Bordeaux dat wel gedaan maar die hebben niks van zich laten hore.

2) PSV mag denk wel denken dat ie voor 2Miljoen te koop is ofzo - niks van waar - 4.5M+ en geen cent minder (en BRUTO salaris van 1.47M euries)

3) Eriksen -> Manchester United - ook 'bullshit' - trouwens Eriksen is niet te koop voor 29/30 miljoen, eerder 35M. Clausule Jan Vertonghen is 25M dus Eriksen - vast wel dat Man Utd hem in de gaten houdt maar 0,0 van bekend bij Ajax op dit moment.

4) Stekelenburg - top keeper hoor maar kwa 'ik wil blijven of ik vetrekt' valt hij me tegen. Of je tekent bij of je gaat weg en dus niet gratis de deur uit volgend jaar. Hij heeft een gesprek met Claudio Fenucci van AS Roma zodra Ajax terug is uit Denemarken. Wie zien het wel

5) Onze nieuwe spits - niks nieuws .

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jul 20, 2011 3:07 pm

Dus Dost komt niet meer voor in de verhalen.. toch vreemd hoe dat gegaan is afgelopen winter.
Whitey on the moon.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 21, 2011 10:26 am

blackmoon_ams
Veelbelovend talent

Gepost op 21 juli 2011 om 10:59:43.

Maarten S. vandaag rond en Danny B kan aan de slag met onze nieuwe spits .. Het transfergeld van Mounir kan dan naar Ajax' EV maar hij moet wel van de loonlijst af - dus PSV - TEMPO AUB. .
blackmoon_ams
Veelbelovend talent

Gepost op 21 juli 2011 om 11:06:38.

Ik heb ongeveer al 3 weken geleden aangegeven dat Ajax en Roma allang akkoord zijn maar dat Maarten zelf de bocking factor was (tot gisteren dus). Ook toen in de pers stond dat ROMA geen interesse meer voor Maarten had heb ik altijd volgehouden dat het rond zou komen.

8-8.5M is het transferbedrag voor Maarten. Mounir niet minder voor 4.5M. Nu kan PSV bijvoorbeeld denken wij halen hem op voor 2.5M. Maar PSV heeft EEN SPITS nodig, wie niet (althans Mounir niet) en nergens anders in Europa vind je een spits zoals Mounir voor 4.5M.

Over die top-3 vragen - geef ik geen antwoord op anders is het wel een heel klein lijstje geworden desalniettemin krijgen jullie 4 namen max maandagavond van me en daar staat hij dan tussen. .

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 21, 2011 10:30 am

O, zijn Ajax en Roma allang akkoord? Waarom doen ze dan alsof ze onderhandelen? :confused.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 21, 2011 10:47 am

Roma zal net als met Chivu indertijd wel willen uitsmeren over x jaar en schermen met een bankgarantie ofzo. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Rooie

Bericht door Rooie » do jul 21, 2011 10:49 am

Je kan er om lachen, maar ik zou op dit moment niet akkoord gaan met een bankgarantie bij een Italiaanse bank...

999

Bericht door 999 » do jul 21, 2011 1:26 pm

'Steek' akkoord met AS Roma, Ajax wil meer geld zien

De transfer van Maarten Stekelenburg naar AS Roma komt steeds dichterbij. Terwijl de Ajax- selectie gisteren op weg was naar Kopenhagen voor het oefenduel met Bröndby IF (0-3 winst), zat de Amsterdamse clubleiding aan de onderhandelingstafel met Roma-directeur Walter Sabatini.

Dat gesprek verliep vooralsnog stroef, vandaag staat het vervolg gepland. Technisch manager Danny Blind, financieel directeur Jeroen Slop en advocaat Ivo Treibitz zetten zich in het onderhoud schrap om de Oranje-keeper voor Ajax te behouden. Een akkoord was er na tweeënhalf uur onderhandelen nog niet, omdat vraag en aanbod vooralsnog te ver uit elkaar liggen.

Ajax wil miljoenen zien
AS Roma wil vooralsnog niet meer dan vier à vijf miljoen betalen. Ajax vindt dat een slecht bod, wetende dat Chelsea voor de jonge Belgische doelman Courtois negen miljoen neertelde, Bayern München twintig miljoen aan Schalke overmaakte voor Neuer en Manchester United hetzelfde bedrag aan Atletico Madrid betaalde voor De Gea.

Stekelenburg akkoord
AS Roma is desondanks vastbesloten Stekelenburg te contracteren en ook de keeper zelf wil graag. Zaakwaarnemer Rob Jansen haalde Sabatini gisterochtend op van Schiphol en beide partijen kwamen al snel nader tot elkaar. Rond 16.15 uur meldden ze zich bij Ajax, in de hoop de deal rond te maken. Zo ver kwam het nog niet.

(Sjoerd Mossou)
21/07/11 07u27.
blackmoon_ams
Veelbelovend talent

Gepost op 21 juli 2011 om 11:06:38.

Ik heb ongeveer al 3 weken geleden aangegeven dat Ajax en Roma allang akkoord zijn maar dat Maarten zelf de bocking factor was (tot gisteren dus). Ook toen in de pers stond dat ROMA geen interesse meer voor Maarten had heb ik altijd volgehouden dat het rond zou komen.

8-8.5M is het transferbedrag voor Maarten. Mounir niet minder voor 4.5M. Nu kan PSV bijvoorbeeld denken wij halen hem op voor 2.5M. Maar PSV heeft EEN SPITS nodig, wie niet (althans Mounir niet) en nergens anders in Europa vind je een spits zoals Mounir voor 4.5M.

Over die top-3 vragen - geef ik geen antwoord op anders is het wel een heel klein lijstje geworden desalniettemin krijgen jullie 4 namen max maandagavond van me en daar staat hij dan tussen. .
HUH, afijn hij werkt dus niet bij het AD.
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jul 21, 2011 1:41 pm

Zonder er vanuit te gaan dat deze blackmoon_ams gelijk heeft of bronnen heeft, de reguliere media lijkt steeds minder goed op de hoogte te zijn. Internet is een platform waar iedereen z'n nieuws kan posten zonder verificatie. Het lijkt me dat clubs een rookgordijn plaatsen voor de 'echte' media. Maar ja.. iedereen met een oom/tante/neef die iets meer info heeft, gooit het gelijk op internet.
Whitey on the moon.

Plaats reactie