Liverpool FC - With Klopp at the Kop

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Liverpool FC - With Klopp at the Kop

Bericht door Duke »

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Zal de blauwe kant van Liverpool blij mee zijn. :blackcat.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
zeux

Bericht door zeux »

Liverpool retires Jersey No. 20 in honour or Jota.

Wat hiervan te denken? Gozer rijdt (waarschijnlijk) te hard en rijdt zich te pletter tegen een boom. Heel tragisch en verdrietig. Maar zijn rugnummer retiren?

Wat ik zo snel zie, is dit het enige Liverpool-nummer dat 'retired' is.

Al die grote spelers die zoveel voor de club betekend hebben en dan krijgt een Portugees die een paar jaar voor de club speelt deze eer?

Het komt mij vreemd over. Ik ben het honkbal gewend, waarin echt absolute legends hun rugnummer 'retired' krijgen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Als een speler overlijdt tijdens zijn carrière is dat zo gek toch niet? FC Utrecht heeft ook nummer 4 niet meer in gebruik sinds overlijden Di Tomasso.
Yopii

Bericht door Yopii »

Over zulke dingen moet je rustig nadenken als de emoties gezakt zijn.

Dit slaat nergens op, bewaar zo'n traditie voor clublegendes.
zeux

Bericht door zeux »

Jinne schreef: vr jul 11, 2025 9:47 pm Als een speler overlijdt tijdens zijn carrière is dat zo gek toch niet? FC Utrecht heeft ook nummer 4 niet meer in gebruik sinds overlijden Di Tomasso.
Kenny Dalgliesh. Ian Rush. Bill Shankley. Alan Hansen. Steven Gerrard.
Bij mijn weten geen shirt retired.

Dat vind je niet raar? Dat dan Diogo Jota wel die eer krijgt?

Dus als bijv Godts nu plotseling overlijdt, moet zijn shirt dan retired worden?

Voor zover ik weet, heeft Ajax twee 'retired shirts': 14 en 34

Zoals ik al schreef ben ik het honkbal (en andere Amerikaanse sporten) gewend. Alleen clubiconen krijgen die eer. Wel wordt er soms een seizoen gespeeld met een 'patch' met het rugnummer op het jersey als 'honour', zoals de Los Angeles Angels (toen nog Anaheim Angels) in 2009 deden na het plots overlijden bij een auto-ongeluk van pitching talent Nick Adenhart.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... n_football

Gelukkig is het geen honkbal. Als je naar bovenstaand lijstje kijkt zijn er weinig grote clubs die een nummer met pensioen sturen voor een cmubicoon. In Italië een paar cases met Diego, Maldini en Baresi. Maar Engeland niet.

City wel een nummer, maar dat is ook vanwege de dood van een speler Foé.

Daarnaast zijn vaste rugnummers nog relatief jong in het voetbal en zijn ze normaal ook redelijk volgens positie. Dus onhandige om met pensioen te laten gaan.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Yopii schreef: za jul 12, 2025 10:35 am Over zulke dingen moet je rustig nadenken als de emoties gezakt zijn.

Dit slaat nergens op, bewaar zo'n traditie voor clublegendes.
Eens. Iemand die te hard in z’n lambo rijdt en verongelukt… het spijt me.. niet veel medelijden mee. Maar aangezien voetballers tegenwoordig verafgod worden worden de meest idiote dingen bedacht.
Whitey on the moon.
zeux

Bericht door zeux »

Jinne schreef: za jul 12, 2025 12:09 pm https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... n_football

Gelukkig is het geen honkbal.
Want?

Ik vind het altijd wel mooi. Hun nummers hangen in het ballpark, er is vaak een sectie met een plaquette met de verdiensten, soms wat memorabilia. Het is echt het eren van belangrijke spelers in de historie van de club.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

zeux schreef:
Jinne schreef: vr jul 11, 2025 9:47 pm Als een speler overlijdt tijdens zijn carrière is dat zo gek toch niet? FC Utrecht heeft ook nummer 4 niet meer in gebruik sinds overlijden Di Tomasso.

Zoals ik al schreef ben ik het honkbal (en andere Amerikaanse sporten) gewend. Alleen clubiconen krijgen die eer. Wel wordt er soms een seizoen gespeeld met een 'patch' met het rugnummer op het jersey als 'honour', zoals de Los Angeles Angels (toen nog Anaheim Angels) in 2009 deden na het plots overlijden bij een auto-ongeluk van pitching talent Nick Adenhart.
Wat is eigenlijk het verschil tussen 34 bij Ajax niet meer gebruiken en het rugnummer vanJota niet meer gebruiken? Waarbij Nouri nauwelijks in Ajax 1 speelde en (ternauwernood) nog leeft? En wat hebben Amerikaanse sporten daarmee te maken?
zeux

Bericht door zeux »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: za jul 12, 2025 11:56 pm
zeux schreef:

Wat is eigenlijk het verschil tussen 34 bij Ajax niet meer gebruiken en het rugnummer vanJota niet meer gebruiken? Waarbij Nouri nauwelijks in Ajax 1 speelde en (ternauwernood) nog leeft? En wat hebben Amerikaanse sporten daarmee te maken?
Het laatste: referentie. Ik heb meer met die Amerikaanse methode. Dat geeft een mooie traditie.

Het eerste: ja, dat is ook arbitrair.
Wat voor mijzelf in ieder geval verschil maakt: Nouri werd onwel tijdens wedstrijd Ajax - in de context van de club - Jota reed zich te pletter. Wat met Nouri gebeurde had dat seizoen veel impact. Ik vraag mij af of Liverpool een seconde minder gaat spelen door overlijden Jota.
Maar zeker: even arbitrair.

Waarom Nouri en niet Neeskens, Rijkaard, Litmanen, etc, etc.

Ik vind het het mooist als 'retired shirts' echt van clubhelden zijn.
(waarbij ik wel het 'probleem' zie dat rugnummers anders worden toegekend: meer op positie.
Rijkaard droeg 4 en 8. Neeskens had 5, 7 en 8 (maar wel meest '7' en ook in de gloriejaren).
Litmanen had zes verschillende nummers (waaronder 14 :-) ) en nummer '10' retiren is nogal ongemakkelijk.

Dus in het voetbal is het lastiger. Moeten ze iets anders verzinnen.
zeux

Bericht door zeux »

Mo Salah:
Liverpool-aanvaller Mohamed Salah kritisch op eerbetoon UEFA aan gedode ‘Palestijnse Pelé’: ‘Hoe is hij gestorven, waar en waarom?’
De 33-jarige Egyptische Liverpool-aanvaller Mohamed Salah is niet te spreken over het eerbetoon van de Europese voetbalbond UEFA aan voetballer Suleiman al-Obeid. Afgelopen woensdag werd de Palestijn op 41-jarige leeftijd doodgeschoten door de Israëlische krijgsmacht op een plek in Zuid-Gaza waar burgers wachtten op humanitaire hulp, aldus de Palestijnse voetbalbond PFA. Salah spreekt zich vaker in het openbaar uit tegen de destructie in Gaza.

„Vaarwel aan Suleiman al-Obeid, de ‘Palestijnse Pelé’. Een talent dat zelfs in de donkerste tijden hoop gaf aan talloze kinderen”, schreef de UEFA vrijdag in een X-bericht. Al-Obeid, die onder meer uitkwam tijdens het West-Aziatisch kampioenschapschap voetbal in 2010, werd vergeleken met de inmiddels overleden Braziliaanse oud-voetballer Edson Arantes do Nascimento, bijgenaamd Pelé, die tot de beste voetballers ooit wordt gerekend.

Volgens Salah, die reageerde onder het bericht, ontbreekt er echter cruciale informatie in het bericht van de UEFA. „Kunnen jullie ons vertellen hoe hij stierf, waar en wanneer?”

Sinds 7 oktober 2023 zijn er volgens de Palestijnse voetbalbond 421 voetballers in Gaza, onder wie 103 kinderen, doodgeschoten door Israëlische militairen of omgekomen van de honger als gevolg van Israëlische grensblokkades, die de toevoer van humanitaire hulp belemmeren. (nu.nl)
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

zeux schreef: zo jul 13, 2025 12:07 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: za jul 12, 2025 11:56 pm
zeux schreef:

Het laatste: referentie. Ik heb meer met die Amerikaanse methode. Dat geeft een mooie traditie.

Het eerste: ja, dat is ook arbitrair.
Wat voor mijzelf in ieder geval verschil maakt: Nouri werd onwel tijdens wedstrijd Ajax - in de context van de club - Jota reed zich te pletter. Wat met Nouri gebeurde had dat seizoen veel impact. Ik vraag mij af of Liverpool een seconde minder gaat spelen door overlijden Jota.
Maar zeker: even arbitrair.

Waarom Nouri en niet Neeskens, Rijkaard, Litmanen, etc, etc.

Ik vind het het mooist als 'retired shirts' echt van clubhelden zijn.
(waarbij ik wel het 'probleem' zie dat rugnummers anders worden toegekend: meer op positie.
Rijkaard droeg 4 en 8. Neeskens had 5, 7 en 8 (maar wel meest '7' en ook in de gloriejaren).
Litmanen had zes verschillende nummers (waaronder 14 :-) ) en nummer '10' retiren is nogal ongemakkelijk.

Dus in het voetbal is het lastiger. Moeten ze iets anders verzinnen.
Een grote banier met het gezicht en meest typerende rugnummer in de nok van de arena, maar alleen voor - arbitrair puntje natuurlijk - de allergrootsten/clublegendes.

Ander arbitrair puntje, die kijken dan altijd neer op het veld als voetbal goden vanaf de Olympus - en komend seizoen is de grote vraag of je ze dat zou moeten aandoen.

Je kan het natuurlijk digitale schermen maken en op basis van het vertoonde spel een blij of juist boos/verdrietige gezichtsuitdrukking meegeven.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Langzamerhand ga ik denken dat Slot eerder nat gaat dan Sjonnie. Vandaag ook weer verloren. Weliswaar met een B ploeg, maar toch.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Blijkt 'ie toch een prutser die een seizoen heeft kunnen teren op het werk van Klopp. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Marillion schreef: do okt 30, 2025 2:29 pm Blijkt 'ie toch een prutser die een seizoen heeft kunnen teren op het werk van Klopp. :smallgrin.gif:
En van Sjon.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Slot gaat het seizoen niet afmaken toch? Nu ook een fitti met Salah. Al is die dit seizoen geen schim meer van speler van vorig seizoen.

Al had Klopp ook wel slechte seizoenen er tussen zitten waar ze geen CL haalden. Maar met half miljard investeringen verwacht je wat meer nu. De 100M+ spelersvvallen sowieso tegen. Bizar dat er in die categorie zoveel flops zijn.
LucaS

Bericht door LucaS »

Antony!
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

Marillion schreef: do okt 30, 2025 2:29 pm Blijkt 'ie toch een prutser die een seizoen heeft kunnen teren op het werk van Klopp. :smallgrin.gif:
Nou ja, hij moet bewijzen dat hij categorie 1 is. Kan hij de kikkers in de kruiwagen houden als het minder gaat?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Op basis van vorig seizoen zal hij nog wel even de tijd krijgen verwacht ik. Maar dat een sterspeler als Salah openlijk zo kritisch is dat is wel een teken. Is Salah nou echt minder gaan spelen of is daar meer aan de hand?

Met Isak en Ekitike zijn er twee enorm dure spitsen gehaald. Dat zal hem niet lekker zitten.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Die laatste presteert nog wel. Isak niet. Salah nu ook buiten de selectie gehouden voor de CL.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij moest nu natuurlijk wel iets doen na die uitspraken van Salah want die heeft voor een frontale confrontatie gekozen. Lijkt me ook niet meer te lijmen.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Salah deed steeds minder en minder verdedigend gezien.

Tel daarbij op dat Slot een stel vedettes erbij heeft gehaald en het druk zetten verliep iets minder soepel. Spelers kwamen en komen in steeds grotere ruimtes te spelen.

Vedettes maken is 1 ding, met vedettes kunnen omgaan is een tweede. Kijk maar naar Xabi Alonso bij Real. Die wil Mbappe, Vinicius en Bellingham behandelen alsof hij met Schick, Boniface en Wirtz als tienertalent te maken heeft.

Slot had nooit twee topspitsen moeten halen voor zoveel geld maar een talent en een gevestigde naam. Frimpong als rechtsback was ook iets te enthousiast.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Lionel schreef: di dec 09, 2025 9:34 am ....
Slot had nooit twee topspitsen moeten halen voor zoveel geld maar een talent en een gevestigde naam....
Lijkt mij ook, zeker als je dus bewust doorgaat met Salah. Van die idioot dure transfers zijn daarnaast sowieso eigenlijk niet zo vaak succesvol. Als je er dan ook nog twee tegelijk haalt is de druk op die twee spitsen echt enorm.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Marillion schreef: di dec 09, 2025 5:27 pm
Lionel schreef: di dec 09, 2025 9:34 am ....
Slot had nooit twee topspitsen moeten halen voor zoveel geld maar een talent en een gevestigde naam....
Lijkt mij ook, zeker als je dus bewust doorgaat met Salah. Van die idioot dure transfers zijn daarnaast sowieso eigenlijk niet zo vaak succesvol. Als je er dan ook nog twee tegelijk haalt is de druk op die twee spitsen echt enorm.
Precies. Sowieso is het halen van vedettes funest voor een ploeg die het voor een groot, zeker niet alleen, moest hebben van zaken als conditie, druk zetten etc.
IK GELOOF!!!!!!
Plaats reactie