Ajax-AZ 13-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Van Gaal is weer los: suggestieve vragen. az kan nog kampioen worden.

Van Gaal heeft toch nog humor.

Vraag: 'Van Gaal het is de eerste keer dat u zo laag staat, kunt u het nog managen?' :drecul.gif:
Jesse

Bericht door Jesse »

Ajaciedjuh schreef:De kansen van az stegen er ver bovenuit. Ik zou niet weten welke, maar goed.
Laten we het houden op de zogenaamde mogelijkheden tot kansen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Toppie

Bericht door Toppie »

Even off Topic , de scheidsrechters hebben wel weer een heel foutenfestival
aan verkeerde beslissingen gemaakt dit weekend.

Haverkut en blinde vink geven geen pingel, bij Utrecht schijnt er ook een hoop tumult er zijn geweest en Luinge met grens blunderen bij de 2-1

:icon_smile.gif:

Allemaal terug naar Turkije :smallgrin.gif:
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

6-1? Hoera. Ik ga nu eerst naar het voetballen van mijn zoon kijken. Na thuiskomst eens lezen hoe dit is gekomen. Ben benieuwd. Wanneer moet AZ tegen Excelsior?
Daniel

Bericht door Daniel »

Daniel_vT schreef::eusa_pray.gif:
en
Daniel_vT schreef::eusa_pray.gif:
Heeft toch geholpen! :onfire.gif: :hupajax.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxsmiley.gif: :anew.gif:
Toppie

Bericht door Toppie »

Ja 2x per dag naar de Kerk :temp.gif:
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ik hoor de analyse van Van Gaal nu op radio 1. Niet zoveel mis mee i.m.o. Behalve dat punt over de kansenverhouding.
Toppie

Bericht door Toppie »

Jöhnk schreef:Ik hoor de analyse van Van Gaal nu op radio 1. Niet zoveel mis mee i.m.o. Behalve dat punt over de kansenverhouding.

Uitleg van Gaal= Kansloos
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Koster vertelt nu de wedstrijd na.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Opvallend vond ik dat Ajax eindelijk weer eens gevaarlijk was uit corners. Niet geheel toevallig dat deze door Perez en Kennedy genomen werden.
Jesse

Bericht door Jesse »

Was iedereen hier onder de indruk van Ajax, of zijn er ook mensen die het, net zoals ik, wel mee vonden vallen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
LucaS

Bericht door LucaS »

Jöhnk schreef:Ik hoor de analyse van Van Gaal nu op radio 1. Niet zoveel mis mee i.m.o. Behalve dat punt over de kansenverhouding.
Vind je? Ik vind het niet waar dat AZ beter was het eerste uur. AZ was het eerste kwartier beter, het tweede kwarteitr ging gelijk op en het laatste kwartier 1e helft was voor Ajax. Wel is het zo dat AZ voorin wat makkelijk kon combineren dan Ajax.
martijn401

Bericht door martijn401 »

ik was onder de indruk van ajax :ajaxsmiley.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Jesse schreef:Was iedereen hier onder de indruk van Ajax, of zijn er ook mensen die het, net zoals ik, wel mee vonden vallen.
Vanaf de middenlijn vond ik het beter lopen. Verdedigend blijft het behelpen. Zodra de tegenstander wat druk op de goal van Ajax legt, dan ontstaat er paniek, waarna er een aantal niet meer weten wat ze moeten doen. Dit zal mede samenhangen met het feit dat we geen verdediging hadden, maar dan nog. Ik vond Davids redelijk spelen, maar toch wat te onopvallend.
Jesse

Bericht door Jesse »

Ik vond Davids vaak goed het overzicht bewaren. Dat zag je ook bij de 3-1 van Huntelaar.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Jesse schreef:Ik vond Davids vaak goed het overzicht bewaren. Dat zag je ook bij de 3-1 van Huntelaar.
Die goal was dan ook echt goed. Eén van de betere goals die ik heb gezien dit seizoen.
Jesse

Bericht door Jesse »

Tsja, het lijkt allemaal zo simpel.
Starring

Bericht door Starring »

Jesse schreef:Was iedereen hier onder de indruk van Ajax, of zijn er ook mensen die het, net zoals ik, wel mee vonden vallen.
Zoals gezegd vond ik het ook wel meevallen. Ajax is nog lang niet daar waar het moet zijn (AZ liet zien een aantal elementaire Ajax-voetbalonderdelen beter te beheersen dan wij zelf, waaronder de opbouw van achteruit, snellere passing etc etc), wél speelde het stukken beter als voorgaande zeer terleurstellende weken. Maar goed, de terugkeer van Davids en Perez en de overtalsituatie waren daar grotendeels debet aan. Deze klasbakken trekken het elftal naar een hoger niveau. Ajax is weerbaarder geworden en in balbezit hoeft bijv. een Klaas Jan niet meer naar het middenveld te sjokken om de bal op te halen. Er wordt direct voor passing gezorgd...

Al met al een prachtig resultaat om het tweede seizoenshelft mee te openen. De strijd tussen PSV en Ajax is losgebarst. Als we heel blijven en verdedigend sterker, worden we ongetwijfeld kampioen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ik vond het wel meevallen. AZ kreeg in de eerste helft een aantal kansen en mogelijkheden op kansen. De ruststand kan ook heel anders zijn. Het zat erg mee, want de eerste kans ging er meteen in en Luinge stuurt De Zeeuw er ook nog af.
Ik begrijp dat LVG AZ beter vond. Dat vond ik nou ook weer niet. Maar met onze verdediging kun je er in zo'n wedstrijd ook drie tegen krijgen. Dat gebeurde godzijdank niet. Ook dankzij LVG trouwens, want waarom speelde AZ na de 0-1 zo behoudend? Ik had doorgedouwd, want Ajax had het moeilijk op dat moment. Een beetje op balbezit spelen (van AZ) en de fluitconcerten waren losgebarsten. Met andere woorden, na de plee-off Ajax-AZ van vorig seizoen heeft LVG dit maal weer misgegokt. Hij heeft Ajax in het zadel geholpen door niet de minste maar de beste Ajacieden aan de bal te laten.
Wat een slecht niveau trouwens. Ballen gingen vaak nergens heen. Davids vond ik wel goed. Mooie rentree. :ajaxscarf.gif:
Laatst gewijzigd door joey op zo jan 13, 2008 5:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Waar was Luque? :666.gif:
Starring

Bericht door Starring »

Op zoek naar een andere club, ik zie geen toekomst meer voor hem weggelegd bij Ajax.
Daniel

Bericht door Daniel »

Op de bank zijn centjes aan het binnenhalen..
Jesse

Bericht door Jesse »

Ik ben bang dat we voorlopig niet van Luque afkomen. Hij heeft een veel te hoog salaris. Weet iemand voor hoe lang hij een contract heeft?

Klasse aankoop van Geel! :hupajax.gif:
Daniel

Bericht door Daniel »

Toppie schreef:Ja 2x per dag naar de Kerk :temp.gif:
Nah, ben niet gelovig, integendeel, maar een spreekwoordelijk schietgebedje doe ik zo nu en dan wel eens. Is ook geen overbodige luxe Ajacied zijnde.. :smallgrin.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

Wat heeft Luque nou weer misdaan om zo vijandig benaderd te worden?
Plaats reactie