Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do apr 15, 2010 7:14 pm

Ja, leuk he? Hoe die jongen presteert in zijn eerste jaar. Gewoon lekker onbevangen er in knallen en hij heeft al een fiks aantal ereplaatsen gescoord. Zo'n jongen zie ik niet direct in staat om een klassieker te winnen maar laat hem maar gewoon lekker voor de aanval kiezen en zien waar het schip strand. Zou mooi zijn als hij zich kan laten zien.

Al met al zijn er best een paar jonge talentvolle Nederlandse renners. Met een beetje geluk moet er toch binnen een paar jaar weer eens een klassieker gepakt kunnen worden.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 15, 2010 7:23 pm

Ja heel gaaf. Derde worden in de GP Miguel Indurain haha.

Denk dat een klassieker zeker tot de mogelijkheden behoort, hoor. Maakt verder niet zo heel veel uit, want er zit dus gewoon wel wat aan te komen. Leuke diverse rijders. Hoogerland, Boom, Gesink, Kreder, Maaskant, Mollema, Theo Bos etc. etc.

peter

Bericht door peter » za apr 17, 2010 7:26 pm

Alle voorspellingen kunnen dus de kast in. Door die verrekte aswolk zijn er veel rijders die niet kunnen komen, waaronder Valverde. Als je het mij vraagt is dit wel een mogelijkheid voor een Gesink. Er komen namelijk verdomd weinig renners aan de start.

Wel jammer dit, want het maakt het gelijk een stuk minder interessant.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za apr 17, 2010 9:15 pm

Er blijven genoeg kandidaten over hoor. Wel jammer dat Valverde er niet bij is.

Ben erg benieuwd wat Rabobank gaat doen morgen. Ideaal scenario zou zijn om met een relatief kleine groep de finale in te kunnen waar dan Gesink, Freire en Martens nog bij zouden zitten. Gesink kan proberen om aan te vallen op één van de laatste beklimmingen. Hij weet zich dan in de rug gedekt door Freire en Martens die beide een goede sprint in huis hebben. Die wil je dus niet in je wiel naar de finish meenemen. Al heeft Freire het in de AGR eigenlijk nooit waar kunnen maken.

Maar ik hou het op Gilbert. Uitstekend in vorm en het parcours ligt hem goed.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2010 7:40 pm

Gilbert had de goede benen uit de Brabantse Pijl inderdaad meegenomen. Mooie overwinning van hem en het is hem ook van harte gegund. Ben echt zeer content met de klassiekers dit jaar. Met eerst al twee keer Cancellara en nu Gilbert gaat de winst drie keer naar een echte aanvaller. En het goede nieuws is dat daar volgende week nummer vier bij komt want ook Gilbert gaat voor de dubbel!

Gesink teleurstellend. Gewoon niet goed genoeg. Jammer want ik had gedacht dat hij wel bij de beste zou zitten nadat hij in Baskenland goed heeft gereden.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo apr 18, 2010 9:03 pm

Mooie wedstrijd vanmiddag. Gesink had inderdaad geen superbenen, en offerde zich aan het einde op (voor Freire?).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2010 9:15 pm

Dat was inderdaad voor Freire. Die moeite had hij zich eigenlijk wel kunnen besparen want die aankomst is niet geschikt voor Freire. Hij is daar nog nooit goed gefinished. Maar goed, het is wel tekenend voor de goede instelling van Gesink.

Misschien moet Robert woensdag wat proberen bij de Waalse Pijl. Ik weet niet hoe het met zijn vorm staat maar ik ben bang dat er in LBL op deze manier niet veel te halen zal zijn. Die is 'gewoon' voor Gilbert. En Gesink is, met de vorm van vandaag, niet eens een outsider. Hopelijk was het gewoon een mindere dag en zegt het niet teveel over gebrek aan vorm.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » ma apr 19, 2010 8:46 am

Hele mooie overwinning voor Gilbert. Wat een verzet draaide hij. Ongelooflijk.

Rabobank draait een uiterst matig seizoen tot op heden. Jammer maar helaas.

Duke

Bericht door Duke » ma apr 19, 2010 8:49 am

Dan zijn er veel meer ploegen die een uiterst matig seizoen draaien tot nu toe. Ze hebben wel Milaan-San Remo gewonnen.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » ma apr 19, 2010 10:12 am

Klopt dat was een fantastische overwinning, maar voor de rest is het armoe troef. Het gaat er ook om dat een ploeg zich laat zien in klassiekers en bij RVV, PR en nu de AGR was de Raboploeg he-le-maal nergens. De vraag was zelfs of ze meededen. Kijk, dat er slechts 1 winnaar per klassieker is, is logisch, maar je mag van een team als Rabobank meer verwachten in dergelijke klassiekers. Iedereen gaf niet thuis en de enige die nog wel wat weet te bewerkstelligen is Paul Martens. Vergelijk dat eens met Katusha, SKY of zelfs een ploegje als Vacansoleil.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 19, 2010 12:16 pm

Het is gewoon teleurstellend wat ze laten zien. Kijk, Milaan San Remo winnen is prachtig want dat is gewoon één van de absolute hoofdprijzen van het seizoen. Maar dat heeft Freire wel zo'n beetje in zijn eentje weten te realiseren. Alleen Martens heeft op die dag nuttig werk voor hem kunnen doen en in de finale was Oscar alleen op pad.

Verder heeft de ploeg nauwelijks iets laten zien. Flens een ereplaats in Brussel-Kuurne-Kuurne, een aardig optreden van Nuyens in de Omloop het Nieuwsblad en een redelijk sterk blok in de E3 Prijs achter Cancellara, Boonen en Flecha. Dat is het wel zo'n beetje. Nou vooruit, Tjallingi was goed in Parijs-Roubaix. Ok, er was hier en daar wat pech maar dat overkomt je toch ook gewoon vaak als je achter de feiten aan moet. Het is nog even afwachten wat er gebeurd bij de Waalse Pijl en in Luik-Bastenaken-Luik maar veel verwacht ik daar eerlijk gezegd ook niet.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » ma apr 19, 2010 12:21 pm

Zijn de verwachtingen niet wat hooggespannen in Nederland? Zo'n bijzondere ploeg heeft de Rabo toch niet? Laat ik het anders stellen: wie hadden jullie dan verwacht in de klassiekers?

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 19, 2010 12:34 pm

Ik verwacht ook niet dat ze zomaar even een paar overwinningen pakken maar nu is het buiten Freire in MSR wel heel karig. Je ziet Rabobank gewoon haast niet in de koers. Geen moment bepalend geweest en meerdere renners stellen teleur.

- Langeveld. Niet of nauwelijks gezien in de Vlaamse klassiekers.
- Nuyens. Zelfde verhaal. Alleen goed in de Omloop het Nieuwsblad waar hij helaas nogal wat pech had.
- Gesink. Tegenvallend in de AGR.
- Boom. Tegenvallend in Parijs-Roubaix. Nu had ik hem niet op het podium verwacht hoor. Daarvoor mist hij nog inhoud. Maar nu was hij gewoon buiten tijd binnen terwijl bijvoorbeeld Theo Bos gewoon keurig netjes op tijd binnen is. In de vlaamse koersen was het toch ook aan de magere kant.

Probeer eens wat in een koers. Mag ook een jongen uit de 2e lijn zijn hoor. Kijk, dat je het moet afleggen tegen renners in supervorm zoals Cancellara en Gilbert is echt geen schande. Maar laat je in ieder geval eens een keertje zien.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 8:09 am

Vanmiddag Waalse Pijl. Het deelnemersveld is sterker dan in de AGR en ik verwacht dan ook een geweldige finale. Van de Nederlanders verwacht ik niet veel, al roept Kreder dat hij deze koers met rood heeft aangevinkt. :biggthumpup.gif:

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo apr 21, 2010 11:42 am

De muur van Hoei, altijd mooi. :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 21, 2010 11:53 am

Ze mogen er vandaag drie keer tegenop fietsen. Bepaald geen fijne heuvel.

Ik hoop een beetje op Contador. Hij is uitstekend in vorm en ik vind het wel leuk als ronderenners zich ook tonen in een klassieker. Daarbij is de aankomst hem natuurlijk op het lijf geschreven. Voor Nederland misschien Gesink en Kreder voorin? Zou leuk zijn als ze een korte uitslag kunnen rijden.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 21, 2010 2:14 pm

Amai, interview op Sporza met Philippe Gilbert opgenomen voor de koers. Hij zal op de Muur van Huy normaal gezien 41x21 steken. Dat is niet flauw.... :baaa.gif:
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 2:29 pm

Freire zet zich op kop voor de tweede beklimming van de Muur van Huy. Gesink zal goed zijn?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 21, 2010 2:30 pm

Hoeladans schreef:De muur van Hoei, altijd mooi. :biggthumpup.gif:
Alleen jammer dat ze erop finishen. Dat werkt nogal verlammend.

peter

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 2:32 pm

Contador volgt simpeltjes in het wiel van Schleck. De mannen van Liquigas waren ook sterk.

peter

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 2:34 pm

Tankink laat zich zien. Leuk!

Tankink is volgens mij ook de enige Rabo. :blush.gif:

peter

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 2:56 pm

Ricco wint een etappe in Trentino. De cobra is terug.

peter

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 3:11 pm

Evans. Heel, heel knap. Contador ging te vroeg met Anton.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 21, 2010 3:12 pm

Evans kent deze klim ook veel beter dan toerist Contador.

peter

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 3:14 pm

Gesink zakte er al vroeg door en kwam nog achter Kloden binnen. Gok op plekje 20.

Edit: 15e dus.

Plaats reactie