Vrolijk word ik niet van, maar de spelers doen hun best, de coach doet zijn best, we kunnen niet beter. Hopen dat we niet afgaan tegen Zagreb, "met opgeheven hoofd: zes gelijke spelen, we hebben niet verloren". Zijn we zo ver? Kunnen we schelden op Suarez, want puntverlies is immers altijd zijn schuld, op de scheidsrechter (Zijn we inderdaad niet zo gelukkig mee) en op "rechters" nummer vijf en zes. Het ligt niet aan het "Grote Ajax". We hebben gelukkig de topic over 1994-1995 nog (Al in kleur?)
Ik behoor tot die supporters die kampioen willen worden, niet vanwege de festiviteiten, maar vanwege de uitstraling, het gevoel en een beetje om die derde ster. Het maakt mij al voor het tweede jaar niet uit hoe dat gebeurt, maar Ajax heeft regelmatig een kampioenschap nodig voor die uitstraling en het geld. Ajax zal anders een Nottingham Forest worden (Voor de jongeren: twee keer winnaar van de EC 1) of Stade Reims: prachtig voetbal (Zelf weinig van gezien, wel over gelezen), geen prijzen.Veel supporters willen vooral kampioen worden, want dan kunnen ze feestvieren want we hebben toch maar mooi die derde ster. Daarbij verliezen ze uit het oog dat je ook wat moet opbouwen. Ajax zou een voetbalbolwerk moeten zijn met een bepaalde stijl en traditie. Daar zie ik te weinig van terug. Misschien worden we wel kampioen, wie zal het zeggen. Zoals Dick Advocaat zei, Ajax heeft Suarez, dus heeft het de schaal al half in handen. Maar wat is er nog meer? Waar staat Ajax voor? Als je de lat maar laag genoeg legt, spring je er vroeger of later overheen.
Een voetbalbolwerk met stijl en traditie: Ajax is al lang een opleidingsinstituut, al zien veel supporters dat anders, Ajax heeft, zoals bijna alle ploegen uit de kleine voetballanden, de boot gemist. Porto kan meedoen, maar dan houdt het op.
Wat vind je van het volgende elftal: de reserves tussen haakjes!). Het zijn spelers die in de B1 en A1 hebben gespeeld:
Stekelenburg (Waterman, Vermeer), van der Wiel, Alderweireld (Ooijer), Vermaelen, Emanuelson (Schilder), Sneijder, Heitinga, (De Jong), Van der Vaart (Seedorf), Vertonghen, De Mul, Babel (veertien internationals) en dan heb ik het niet over spelers als Elia, Biseswar, Amrabat, Boussafa, Van der Sar (Speelde niet in de B1) of spelers van Ajax Cape Town of spelers die ik nu even vergeet. Bekijk Ajax over vier jaar en ze zijn allemaal weg.
Ik geniet maar van de momenten van Suarez, de volgend die vertrekt? Ik hoop dat de lichting Castillion goed word begeleid, kanik daar van genieten en daarna de lichting Bouy enz.
Dat is de realiteit, meer verwachten van het huidige Ajax is (nu?) niet realistisch.Als je de lat maar laag genoeg legt, spring je er vroeger of later overheen