Re: F1
Geplaatst: do apr 26, 2018 11:55 am
Ik denk niet dat je met 150k meer aandacht had kunnen genereren, dus voor naamsbekendheid was her een koopje
Gaat lekker Max!Max Verstappen heeft vrijdag de eerste vrije training voor de Grand Prix van Azerbeidzjan al voortijdig moeten staken. De Nederlander van Red Bull Raccing verloor na een uur de controle over zijn auto en belandde in de muur. Zijn auto was te zwaar beschadigd om verder te rijden.
Bron: nusport.nl
Verstappen rijdt alweer in de 2de vrije training. Derde tijd, vlak achter Ricciardo. Ik zou me niet zo druk maken over een beetje schuren met een muurtje.brigade zuid schreef:Nu dus blijkbaar weer de muur in. Wat ik me afvraag, hoe lang mag dit voor Red Bull doorgaan voordat ze gaan ingrijpen? Ik verwacht zelf dat hij voorlopig nog save zit maar dit moet niet door blijven gaan. Kvyat moest uiteindelijk ook plaats maken.
Ja, 2 mercedessen reden tegen elkaar op in de eerste bocht en daardoor won hij. En dat jaar nog wat podium plaatsen. Vorig jaar 2 keer gewonnen en wat podium plaatsen. Dit seizoen is z'n snelheid gewoon goed, is hij ook sneller dan Ricciardo over het algemeen. Met een beetje meer geduld en rust gaat hij nog heel veel laten zien dit seizoen.brigade zuid schreef:Oké, maar het wordt op een gegeven moment wel een optelsom lijkt me. Bij een topteam moet er geleverd worden, het lijkt erop dat hij niet beter wordt, dat hij geen progressie maakt. Toen hij voor Red Bull zijn debuut maakte won hij gelijk, het lijkt me dat iedereen het wel vind tegenvallen wat het vervolg gebracht heeft.
www.ad.nlOerdegelijk vs. Ruwe diamant
Alles draait in Bakoe om Red Bull Racing. Max Verstappen is na wat fouten de meest besproken piloot in de paddock. Daniel Ricciardo de man in vorm. Winnaar in China en vorig jaar de rapste in Azerbeidzjan. Een vergelijking.
Al die aandacht voor Red Bull Racing. De ultra-commerciële energiedrankjesfabrikant weet dat altijd nog net wat beter uit te melken dan al die andere teams. Wat deden de Bull-coureurs in aanloop naar de GP van Bakoe? Op een uurtje rijden van de stad stuurde teambaas Christian Horner zijn coureurs Daniel Ricciardo en Max Verstappen samen de rotsige wildernis van de stoffige Gobustan-woestijn in. Niet in een RB14, maar in een oude Lada Niva, gespoten in de teamkleuren. Met Verstappen achter het stuur van de onverwoestbare 4x4 en Ricciardo ernaast in de rol van navigator. Maar niet zonder sticker op de achteruit met daarop: ‘How is my driving? Call Christian on 555-2368.’ En daaronder: ‘My other car is a RB14’.
Ja, aan een gezonde dosis zelfspot ontbreekt het gelukkig nooit bij Red Bull Racing. Al die kritiek op de rijstijl van Verstappen na de touché met Sebastian Vettel in Sjanghai? Even vervelend, maar al snel weer voer voor een lollig filmpje of fotootje.
Lang leve de lol vs. Bittere ernst
Natuurlijk doet Verstappen mee aan die activiteiten, contractueel verplicht enzo. Maar liever zou hij alleen maar racen. Teammaat Ricciardo lijkt er veel meer plezier in te hebben, in al die grollen. Karakterologisch zitten de twee Red Bull-piloten simpelweg anders in elkaar. ‘Dani Ric’ uit Perth is de onvervalste Aussie. Altijd lachen, altijd een fijn antwoord op alle vragen. En overwinningen viert hij steevast met champagne, drinkend uit zijn bezwete raceschoen. Verstappen nipte in 2016 gezellig mee met Ricciardo, toen hij in Sepang tweede werd. Maar zijn eigen zeges viert hij minder uitbundig, bijna zakelijk. Alsof winnen niet meer is dan het onafwendbare uitvloeisel van zijn bekwaamheid. Die doelmatige houding, het doet het knuffelbeergehalte van Verstappen weinig goeds, maar tegelijkertijd straalt hij veel meer professionaliteit uit. Ricciardo reed in 2014 een seizoen lang Sebastian Vettel de vernieling in. Leek op weg naar grootste daden, maar lijkt nu soms toch iets teveel van het adagium: lang leve de lol. Voor Verstappen is het altijd bittere ernst. Overal.
Luipaard vs. Dolle stier
Die houding is ook terug te zien in de auto. Waar het bij Verstappen altijd alles of niets is, start Ricciardo regelmatig wat voorzichter aan een race. Wachtend op wat zich voor hem ontrolt. Als Verstappen die dolle stier is, die niets en niemand spaart op weg naar de streep, dan is Ricciardo meer het luipaard. Rustig afwachtend tot er wat moois voorbij komt en dan toeslaat. Veelzeggend statistiekje: in de laatste 72 races won er twee keer een coureur die zich niet gekwalificeerd had in de top-5. Twee keer was het Ricciardo die het hele veld oprolde van achteren. Vorig jaar in Bakoe en twee weken terug in Sjanghai. ,,Ik sta ook liever op de eerste rij, hoor. Maar kansen dienen zich altijd weer aan op onverwachte momenten’’, weet Ricciardo. ,,We winnen niet wekelijks. Maar als ik een kans ruik, zorg ik ervoor dat ik ‘m verzilver. Dat eis ik echt van mezelf. Als ik een zege ook maar een beetje kan ruiken, is dat alle motivatie en honger die ik nodig heb.’’
Alles of niets vs. Degelijk
Wie puur naar resultaat kijkt, moet bekennen dat Ricciardo en Verstappen bij Red Bull nagenoeg gelijk presteren in gelijkwaardige auto’s. De Australiër heeft na 82 races 6 overwinningen staan, de Limburger won namens Red Bull 3 keer in 40 races. Maar wat extreem opvalt in hun totale carrières: het verschil in de hoeveelheid uitvalbeurten. In 63 races haalde Verstappen 16 keer het einde niet, goed voor een uitvalpercentage van 25,4 procent. Ricciardo staat na ruim twee keer zoveel Grands Prix (132) pas op 20 uitvalbeurten (15,15%), uitermate degelijk. En als je het terugbrengt tot uitvalbeurten voortgekomen uit crashes en botsingen, dan blijven er bij Ricciardo zelfs slechts 3 races over. Waarvan de laatste in Hongarije, waar hij nota bene door Verstappen uit de race werd gekegeld. Verstappen? 6 van de 16 keer eruit na een crash of botsing. Logisch gevolg van zijn alles-of-niets-instelling. Of zoals hij zelf zegt: ‘ik race niet om tweede of derde te worden’.
Toekomst?
Ze staan natuurlijk op verschillende punten in hun carrières. Verstappen is nog altijd een niet volledig gepolijste diamant van 20 jaar. Net bijgetekend bij Red Bull, waar hij nog tot en met 2020 heeft om de jongste wereldkampioen ooit te worden. Ricciardo wordt deze zomer 29 en houdt met een aflopend contract alle opties open. ,,Ik vind het prima als hij blijft, het werkt heel goed samen’’, zegt Verstappen. Maar de Australiër, die in Bakoe berichten over een voorcontract bij Ferrari tegensprak, is toch benieuwd of het gras elders groener is. ,,Waar ik ook mag komen, ik wil altijd duidelijkheid hebben dat ik niet ergens beland waar ik geen kans krijg. De titel is mijn droom, daar geloof ik nog altijd in.’’
Goh.LucaS schreef:Volgens mij eindigt hij steevast bij de top 5 van de jaarranglijst. Als dat niet de top is, is de top bij F1 wel heel erg smal
Nahhhhhhh. :-) Maar het ging goed!Duke schreef:Hij is in ieder geval voor zijn doen voorzichtig begonnen hier.