N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo dec 23, 2007 2:58 pm

Was trouwens weer bonje op de Hazenkamp...zo goed klikt 't niet meer... :eusa_silenced.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 23, 2007 4:06 pm

wat is er gebeurd dan? Waren ze boos dat Danny niet kwam optreden?
Been: "Na de 1-0 geen wedstrijd meer"
NEC-trainer Mario Been is niet ontevreden met het spel van zijn ploeg tegen Feyenoord. De oefenmeester roemde met name de inzet van de spelers en het vertoonde spel in het eerste halfuur.

"In mijn ogen waren we zeker in het eerste half uur de sterkste. Het is zonde dat we twee minuten na de pauze door een slordige terugspeelbal van Davids op achterstand kwamen", aldus Been. "Na die 1-0 is het geen wedstrijd meer geworden."

De oefenmeester blikte vervolgens al vooruit naar het cruciale duel met VVV Venlo, komende woensdag. "Deze ploeg heeft gewoon een zege nodig. Als we boven de degradatiestreep willen blijven moeten we de aankomende twee belangrijke wedstrijden wel winnen."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » ma dec 24, 2007 8:23 am

Die Feyenoorders die los zaten bedoel je? :hypocrite.gif:

Been weet zeker dat het goed komt
Door: Steven | Gepubliceerd: Gisteren 18:40 | Laatst bewerkt: Gisteren 23:31

Mario Been is niet ontevreden met het spel van NEC. ''Ik vond ons de eerste helft goed, fel en agressief spelen, alleen hadden we soms wat te snel balverlies. Al met al vind ik dat we het naar onze mogelijkheden goed hebben gedaan. We speelden de bal achterin goed rond, hadden een goede opbouw, maar dat is ons de tweede helft uiteindelijk fataal geworden, doordat de bal een keer niet goed werd gespeeld.''

Afbeelding

Krisztian Vadocz speelde vandaag een linie naar achteren, gezien Jonas Olsson was geschorst en dat was een bewuste keuze van Been. ''Hij kan toch een stuk leiding geven en kan het voetballend ook goed aan. Ik wilde daarbij Lorenzo Davids op Jonathan de Guzman laten spelen en dat is de eerste helft erg goed gegaan. Ik vond Lorenzo dan ook goed spelen in de eerste helft en daarom is het extra sneu dat hij dan die fout maakt, maar dat is voetbal. Het is een jongen die erg hard werkt, die nooit verzaakt en heeft verder een uitstekende wedstrijd gespeeld.''

Been was blij met zijn jongelingen. ''Saïdi Ntibazonkiza vond ik erg positief opvallen vandaag en was erg dreigend, Bart van Brakel speelde ook prima en heeft gedaan wat ik heb gevraagd. Het is ook wel eens leuk om dat soort jongens te zien spelen als de nood aan de man is en dan weet je ook meteen wat ze in hun mars hebben, maar daarom heb ik ze ook bij de selectie gehaald. Je moet ook nooit spreken over degene die je niet hebt, dat zou te makkelijk zijn voor mij, maar wel spreken over de jongens die je wel hebt. Die hebben het vandaag goed gedaan en ik moet zeggen dat Tim Janssen erg goed inviel en dat was dan ook een pluspunt.''

NEC scoort moeilijk en de vraag is natuurlijk of er iemand bij moet komen. ''Het feit blijft natuurlijk dat je weinig scoort, maar ik kan wel heel hard gaan roepen of dingen eisen, maar we hebben; á, geen geld en b, vijf spitsen op de bank. Alleen ze zijn bijna allemaal geblesseerd en dat is op dit moment het probleem. Ik heb gewoon veel vertrouwen in die jongens, alleen ze moeten fit zijn. Nogmaals, we kunnen wel heel hard gaan roepen dat we spelers er bij willen, maar er is geen geld en we moeten het gewoon met deze jongens doen.''

ForzaNEC sprak ook nog even met Jhonny van Beukering, die hoopt dat hij er woensdag weer bij kan zijn. Mario Been wil waken voor opportunisme. ''Het is afwachten of Jhonny woensdag er weer bij is. Hij kan zich natuurlijk goed voelen, maar de medici moeten dat maar bepalen. Hij heeft natuurlijk acht dagen niet getraind, dus we zullen eerst kijken of hij morgen weer kan trainen.''

Afbeelding

Het belang van de ontmoeting met de Venlonaren is Been natuurlijk ook bekend. ''Het is een hele bepalende wedstrijd. Het enige wat ik de jongens kan meegeven is dat ze er vol voor moeten gaan en dat ze de tactische dingen die we bespreken zo goed mogelijk uitvoeren. Ze hebben vandaag in de eerste helft laten zien dat ze dat ook tegen Feyenoord kunnen en als je ziet hoe we de bal rondspelen, kunnen we aardig voetballen, ondanks dat we zes á zeven spelers missen. Wat wij nodig hebben is een overwinning en ik hoop dat héél NEC daarvan doordrongen is en er ook volledig achter gaat staan komende woensdag. We zullen het dan uiteindelijk zelf moeten doen, maar ik weet zeker dat het goed gaat komen. Wat we nu nodig hebben is doelpunten en een wedstrijd winnen, dan zullen we vanzelf weer gaan stijgen, daar ben ik van overtuigd!''

Bron: http://www.forzanec.nl/

Ik zal iig weer staan voor EnieSee dan... :hupajax.gif: :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma dec 24, 2007 7:02 pm

Investeerders laten NEC niet vallen
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 17:45 | Laatst bewerkt: Vandaag 17:41 | 3 reacties

De investeerders zullen NEC niet laten vallen als de nood aan de man is. Dat zegt NEC sponsor van de eeuw Frans Hendriks.

Ik ben Nijmegenaar en zou het niet kunnen aanzien als we degraderen. Als de nood aan de man is en NEC heeft een goed voorstel wil ik altijd praten over versterking.

Namens NEC reageert technisch directeur Carlos Aalbers verrast. Dit is in een gesprek dat we onlangs hadden met de investeerders niet ter sprake gekomen. Zij willen dat hun investeringen eerst wat opleveren. Daar werken we nu hard aan.

Bron: Omroep Gelderland

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 25, 2007 1:54 am

Kan dr ook nog wel bij...

Fijne feestdagen iedereen overigens..
NEC drie weken zonder Vadocz
Krisztian Vadocz staat naar verwachting circa drie weken buitenspel met een hamstringblessure. De Hogaarse middenvelder van NEC liep de blessure op in het duel met Feyenoord.

Uit de maandag gestelde diagnose blijkt dat de spelmaker een klein scheurtje in de hamstring heeft, meldt Omroep Gelderland. Vadocz is bezig aan zijn eerste seizoen in het Goffertstadion, maar slaagde er reeds in een basisplaats te veroveren in de formatie van coach Mario Been.

Goed nieuws is de terugkeer van Brett Holman, Jhonny van Beukering en Tim Janssen op de training. Het aanvallerstrio kampte met blessure-ongemak, maar keerde maandag alweer terug op het trainingsveld. Donderdag wacht NEC de belangrijke wedstrijd tegen VVV Venlo.

Ramona

Bericht door Ramona » di dec 25, 2007 2:02 pm

Goede nieuws overheerst toch BanJovi... :headbang.gif: :hypocrite.gif:
Beukie en Olsson zijn er weer bijv.; vraag is alleen of het bij die laatste zijn laatste wedstrijd in het RGZtenue is... :sad.gif:

Fijne dagen ook! :koe.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 26, 2007 8:15 am

Voorbeschouwing

Afbeelding
In de voorbereiding op het huidige seizoen werd het 1-1

Voor het tweede achtereenvolgende jaar staat Kerstmis voor NEC-supporters niet alleen in het teken van familie en gezellig eten maar ook van voetbal. Was vorig jaar Heerenveen op ''derde'' Kerstdag nog de tegenstander. Dit jaar mag NEC, net als in 2006 (toen tegen PSV) écht aantreden tijdens de Kerst. Woensdagmiddag zal VVV Venlo de tegenstander zijn. De ploeg van André Wetzel is in vorm getuige één nederlaag in de laatste zeven duels.

Wat deze reeks des te knapper maakt waren de tegenstanders. Kampioenskandidaat Feyenoord en het bewierookte FC Twente werden op een gelijkspel gehouden en afgelopen zondag werd ook Vitesse gemakkelijk opzij gezet. Grote man van de Venlonaren is Nordin Amrabat. De snelle en getructe aanvaller kwam afgelopen zomer over van FC Omniworld en wist zich direct in de basis te spelen van VVV. Met zes goals en zijn aantrekkelijke solo's is hij in korte tijd uitgegroeid tot een publiekslieveling in De Koel. In de schaduw van de pas 20-jarige dribbelaar staat een jonge ploeg die door de kenners vooraf al was afgeschreven. Het zou de ploeg van Wetzel vooral aan ervaring en routine ontbreken maar juist het jeugdige enthousiasme van spelers als Auasser, Soltani en een oude bekende: Paul Jans. De meest ervaren speler bij VVV is Jason Oost. De oud-speler van Sparta en RKC wist pas éénmaal het net te vinden maar is wel de aanvalsleider waardoor de buitenspelers Amrabat en Soltani kunnen excelleren. Wie ook in een goede vorm steekt is doelman Danny Wintjes. Begonnen aan dit seizoen als tweede keeper achter Kevin Begois pakt hij inmiddels punten voor zijn ploeg. De keeper steekt in een bloedvorm en dat is slecht nieuws voor de NEC-spitsen.

De Nijmeegse voorwaartsen steken, voornamelijk in het maken van doelpunten, toch al in een matige vorm. Tim Janssen wacht nog op zijn eerste Eredivisiegoal in rood-zwart-groen, Jeremain Lens wist alleen in het duel tegen De Treffers zijn klasse te tonen. Toch zullen zij, door onder andere een blessure van Jhon van Beukering de aanval vormen. Zij zullen gesteund worden door Saidi Ntibazonkiza, die met zijn dribbels de meest dreigende NEC'er van afgelopen weken is, en Brett Holman. De Australiër keert terug van een lichte blessure en start direct weer in de basis. Wie ook terugkeert in de Nijmeegse basis is Jonas Olsson. De gewilde Zweed was geschorst tegen Feyenoord en ondanks het goede optreden van de inmiddels geblesseerde Vadocz en de jonge Naim Aarab, blijft Olsson een zekerheidje in het team van Mario Been.

Na dit doordeweekse voetbal met de Kerst zal NEC voor de jaarwisseling tegen nog een andere concurrent: Willem II. Om niet als hekkensluiter 2008 in te gaan zou de Nijmeegse selectie zichzelf zes broodnodige punten kunnen geven. Te beginnen, woensdag om 12:30(!), tegen VVV.

Bron: http://www.forzanec.nl/

COME ON ENIESEEEEEEEEE!!! godverdegodverrrrrr... :headbang.gif: :necsjaal.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 26, 2007 9:20 am

Ik gok op een gelijk spelleke... 0-0... :blush.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 26, 2007 10:39 am

Ik ga voor de winst... 2-0! :headbang.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo dec 26, 2007 11:29 am

Als NEC deze wedstrijd niet wint, wordt het écht een moeizaam seizoen voor ze.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 26, 2007 12:35 pm

Duke schreef:Als NEC deze wedstrijd niet wint, wordt het écht een moeizaam seizoen voor ze.
Dat IS het al... ;)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 26, 2007 12:45 pm

He he... doelpunt voor NEC... hoe is het moooooogelijk... :headbang.gif:

1-0 janssen

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo dec 26, 2007 1:10 pm

Hé, wordt er vandaag gevoetbald? Wie heeft dat bedacht? :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 26, 2007 1:12 pm

Mooi toch? Is er tenminste nog iets te doen op de saaiste dag van het jaar.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 26, 2007 1:45 pm

2-0... Ramona!!!... Dank voor je vertrouwen....!!!

Ik mag nix zeggen... maar ben hier wel heel blij mee...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 26, 2007 1:46 pm

Jöhnk schreef:Mooi toch? Is er tenminste nog iets te doen op de saaiste dag van het jaar.
1 januari... da's nog erger!! :)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 26, 2007 2:05 pm

2-1... word tnog spannend...

En natuurlijk is het ook 2-2 geworden...

Nou... geweldig weer :1evil.gif: Stelletje amateurs in Nijmegen

Maarjaa... wat maakt het uit... het komt allemaal toch wel goed... toch... Been??

Gefeliciteerd jongens... toch weer een punt!! Toppie!!

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 26, 2007 2:48 pm

Wedstrijd was echt zo beroerd niet om aan te zien hoor; voor een neutrale toeschouwer best leuk zelfs...enniewee...1 puntje iig, precies zoals je voorspeld had, dus wat nuil je nou BanJovi! :hypocrite.gif:

Gelukkig is Demouge er de volgende wedstrijd niet bij... :smallgrin.gif: :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 26, 2007 2:57 pm

Doe ik voor tegen Willem II weer een voorspelling... NEC verlist met 2-1

Amateurs...

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 26, 2007 3:12 pm

Ze hadden het ook nooit mogen weggeven...en dat dachten er meer aangezien de hoofdingang bestormd is, lees ik net...Snap ook niet waarom Holman gewisseld werd en waarom Lens zolang erin bleef...na ja...next...zucht.

...en toch heb ik nog steeds vertrouwen... :blush.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 26, 2007 3:37 pm

Nou... ik totaal niet meer... Heb ik vanaf het begin van het seizoen al geroepen... veel te jonge ploeg zonder ervaring...

Die bestorming... ja... niet normaal... maar dat is nou eenmaal een gefrustreerde supporter... en dat je gefrustreerd raakt van dit zooitje ongeregeld.... dat snap ik dan weer wel...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 26, 2007 4:29 pm

Zou er dan toch nog een beetje Zomer in deze barre wintertijden komen in Nijmegen?
"NEC informeert naar Ramon Zomer"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 15:53 | Laatst bewerkt: Vandaag 15:53 | 2 reacties

NEC houdt rekening met een vertrek van Jonas Olsson. Uit betrouwbare bron hebben wij vernomen dat NEC bij FC Twente geïnformeerd heeft naar Ramon Zomer. De 24-jarige verdediger van FC Twente was de afgelopen seizoenen onder Fred Rutten nog een vaste waarde, maar zijn rol is dit jaar beperkt tot invaller.

Naast NEC zouden ook SC Heerenveen, De Graafschap en Sparta hengelen naar de diensten van de Tukker, die een doorlopend contract heeft tot 2010.
forzanec.nl

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 26, 2007 8:49 pm

Wisgerhof ziet een angstig NEC
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 16:30 | Laatst bewerkt: Vandaag 16:23 | 5 reacties

Aanvoerder Peter Wisgerhof is erg teleurgesteld en zag vooral veel angst in de ploeg sluipen. ''Het leek wel dat we na de 2-0 dachten dat de buit al binnen hadden en zo er stuk gemakzucht in de ploeg kwam. Vervolgens verlies je ballen waar je ze niet mag verliezen en daar komt dat de 2-1 uit, wat weer vleugels gaf aan VVV. We gingen ons zelf verstoppen en voetbalden helemaal niet meer en wat daar de reden van is, weet ik ook niet.''

''Wat we vooral de eerste helft goed deden, was overal druk zetten, waardoor VVV er niet aan te pas kwam. We hadden zelfs al meer doelpunten moeten maken, maar als dat dan niet gebeurt, dan zie je na de 2-1 dat de ploeg toch erg weinig vertrouwen heeft. Ballen die we soms gewoon het stadion moeten uitschieten, worden dan op het middenveld onzorgvuldig ingepassed, waardoor we dat eerste doelpunt tegen kregen. Dan gaat dus alles mis, wat de eerste 60 á 70 minuten we goed ging en is alles voor niks geweest.''

Wat is jouw rol daar in, want je ziet het gebeuren en dan moet je als aanvoerder toch proberen je ploeg weer te laten voetballen? ''Ja, dat probeer je ook wel, maar als er balverlies wordt geleden, dan kan ik daar weinig aan doen. Ondanks dat ik wel wilde dat we anders gingen spelen, werd dat natuurlijk extra lastig omdat VVV met een extra spits ging spelen. Opbouwen wordt dan gewoon moeilijk, want je zit in een één op één situatie en wordt het te gevaarlijk om over de grond te blijven voetballen en kan je beter vanuit de tweede bal gaan spelen. Die verloren we uiteindelijk te veel, waardoor we te weinig druk naar voren gaven en dan wordt het steeds moeilijker.''

''Het is gewoon erg lastig, omdat we niet weten waar het vandaan komt.'' Misschien moeten jullie maar weer gaan paintballen. ''Tja, helaas is het daar nu te kort dag voor, maar tegen Willem II hebben we weer dezelfde opdracht als vandaag en dat is winnen. De degradatiezone komt zo dichtbij op dit moment en dat mogen we niet laten gebeuren.''
Ja jongen... dat NEC degradatiekandidaat is is duidelijk... dat is al heel lang duidelijk... winnen tegen willem Twee is wederom een must, maar ik geeft Willem II de beste kansen... Succes tegen ADO volgend jaar... Vertrouwen bij mij is NIHIL... en ja... ik ben ERG KWAAD... met Name op Been, want die lult maar raak en maakt niets klaar...

Zie de wissels... drama gewoon. Teken dat je er niet veel van snapt.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 26, 2007 10:26 pm

Been: "Er zit structureel iets mis"
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 22:17 | Laatst bewerkt: Vandaag 22:17

NEC-trainer Mario Been kon geen ander woord bedenken om het 2-2 gelijkspel tegen VVV te typeren.

''Dramatisch,'' noemde de coach de wedstrijd, waarin de Nijmegenaren twintig minuten voor tijd nog zo comfortabel met 2-0 leidden. Eindelijk leek NEC weer eens drie punten te gaan pakken, eindelijk was er weer zicht op een paar plaatsen hoger op de ranglijst. Maar in de slotfase liet NEC zich, zoals vaker dit seizoen, alsnog de kaas van het brood eten. En dus staat NEC er halverwege de competitie zeer slecht voor.

Of hij zich in de steek gelaten voelde door zijn elftal, was later de vraag aan Been. Hij zuchtte even, om vervolgens te zeggen: ''Dat is zo’n groot woord. Er gaat geen speler het veld op om een wedstrijd te laten lopen. Echt niet. Maar we voetballen soms zó naïef. Komen we 2-0 voor en dan denken sommige spelers op hautaine wijze dat het duel wel even wordt uitgespeeld. Niet dus. Sommige jongens moeten eens goed in de spiegel kijken. Ze willen graag betaald voetbal spelen, maar ze missen bepaalde aspecten om daarin te slagen.''

Been noemde een voorbeeld. Na de 2-0 zette VVV er twee aanvallers bij. Het gevolg was dat de NEC-spitsen één op één kwamen te staan en er een zee van ruimte lag. Daarvan werd niet geprofiteerd. ''Kijk naar Jeremain Lens. Hij is sterk en met zijn lichaam moet hij de bal vast kunnen houden. Maar hoe gemakkelijk Jeremain zich vervolgens van de bal laat zetten. En Tim Janssen, die won na de 2-0 geen enkel duel meer. Dan kan ik als trainer staan roepen en gillen, maar als we voorin niets vast kunnen houden, kan ik er weinig aan doen.''

Slapeloze nachten heeft Been ervan. Inmiddels is duidelijk dat NEC de rest van het seizoen een keiharde strijd tegen degradatie wacht. ''Het zou wel gek zijn als ik dat niet zou bevestigen. Het wordt een zeer moeilijk jaar, ja. Wat ik mezelf hierin verwijt? Ik heb geen idee, ik weet niet wat ik mezelf verwijten kan. Als we meer dan twee doelpunten maken tegen VVV, en de kansen waren er legio, is er niets aan de hand. Aan de andere kant, misschien ben ik wel niet in staat om de jongens ervan te doordringen waar het in het voetbal om gaat. Maar misschien begrijpen ze ook gewoon niet wat ik zeg.''

Dat NEC gisteren opnieuw tegen een zeperd opliep, was geen pech meer. Been: ''Er zit structureel iets mis bij ons, dat is duidelijk. Het is iets ongrijpbaars. Aan de andere kant, we zijn afgelopen zomer wel bepalende spelers als Roy Beerens en Edgar Barreto kwijtgeraakt. Geld om nieuwelingen te halen was er nauwelijks. En de spelers die gekomen zijn, waren deels langdurig geblesseerd. ''

Dat Been graag versterking ziet komen tijdens de winterstop is geen geheim. Maar vandaag werd de absolute noodzaak daarvan wél extra onderstreept. ''Dat er mensen bij moeten is niet een beslissing die we vandaag hebben genomen. Kijk alleen maar naar onze bank. Er is nauwelijks mogelijkheid om te wisselen.''

Bron: AD Sportwereld
Maar... het kmot allemaal goed... ben blij dat hij nu zelf ook in ziet dat het "niet zomaar goed komt"... kwaliteit jongen...

Trusten allen... ik ben dr goed ziek van... :1evil.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 26, 2007 10:29 pm

Slaap toch zacht... :aai.gif:

Plaats reactie