Ajax - Real Madrid (13-02-2019)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: Ajax - Real Madrid (13-02-2019)

Bericht door Lionel »

Schijnt op de persconferentie gemeld te worden door Ten Hag. Instagram pagina. Frenkie nog een twijfel.
IK GELOOF!!!!!!
Alexander

Bericht door Alexander »

Het verkopen van Wober is toch wel de grootste Blunder van Ten Hag hoor. Ongekend. Magallan ook nog geblesseerd, dus dat schiet vast lekker op.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Ik zie het nog nergens staan hoor... Ik blijf nog even hopen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Mr. Ajax schreef:Ik zie het nog nergens staan hoor... Ik blijf nog even hopen.
Doet me een beetje denken aan de Europa League finale in Stockholm dit gerucht en vooral de manier waarop.
Toen zong rond dat Onana en Traorè beiden de finale moesten missen. Keje Molenaar had dat gerucht de wereld in geholpen, dat werd door niemand bevestigd maar het ging wel de hele media door.

Nu wordt de eventuele afwezigheid van Nico (gelukkig) nog niet gemeld op de platforms van de bekende media.
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik geloof dat de halve top van Europa vanavond op de tribune zit om spelers te bekijken. Laten we hopen dat ze begrijpen dt ze dus echt hetzelfde moeten doen als voor de winterstop, dan wordt het misschien nog wat

Edit: morgenavond natuurlijk
Laatst gewijzigd door LucaS op di feb 12, 2019 3:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

De Dominee schreef:
Lionel schreef:Geen Nico morgen. Dank je Ten Hag. Tering Mongol.
Echt niet? Mijn god. Wat een amateurs. Gelukkig hebben we Wober no....oh wacht.

Wat een drama zeg. Met zijn kwaliteiten en drive sowieso een enorm gemis, maar we kunnen ook het hele elftal weer omgooien. Wat nu? Blind op 5 neem ik aan? Magallan basis? Of Frenkie centraal?
Wober hadden we sowieso niet gehad tegen Real vanwege zijn rode kaart tegen Bayern.

De persconferentie is trouwens pas om 15:15.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Nihad

Bericht door Nihad »

Alexander schreef:Het verkopen van Wober is toch wel de grootste Blunder van Ten Hag hoor. Ongekend. Magallan ook nog geblesseerd, dus dat schiet vast lekker op.

Wober zou geschorst zijn vandaag. Klein detail.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Tagliafico is net als Frenkie fit voor morgen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
De Dominee

Bericht door De Dominee »

Mooi! Slok. Borrel.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Lionel

Bericht door Lionel »

Gelukkig. Blijft erbij dat EtH risico's nam tegen Heracles en Frenkie op halve kracht speelde.
IK GELOOF!!!!!!
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Lionel schreef:Gelukkig. Blijft erbij dat EtH risico's nam tegen Heracles en Frenkie op halve kracht speelde.
Niet alleen afgelopen zaterdag hoor :biggthumpup.gif:
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik vraag me af wat jullie gezegd hadden als Ten Hag spelers had gespaard zaterdag. Of eigenlijk weet ik dat wel.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Er is een verschil tussen het sparen van een speler of iemand niet opstellen die niet helemaal fit is.

Ik had het ongepast gevonden om een fitte basisspeler niet in te zetten tegen Heracles met het oog op de wedstrijd tegen Madrid. Dat zou minachting van je tegenstander en de bewuste competitie zijn. Maar een niet geheel fitte speler wel opstellen is net zo verkeerd. Dus als hij De Jong niet had opgesteld omdat hij niet fit was dan was dat volkomen logisch geweest.

Ik ga er overigens vanuit dat elke basisspeler afgelopen zaterdag gewoon fit was en dat ze gewoon een collectieve wanprestatie hebben geleverd.
Nil volentibus arduum
zeux

Bericht door zeux »

Marillion schreef:Er is een verschil tussen het sparen van een speler of iemand niet opstellen die niet helemaal fit is.

Ik had het ongepast gevonden om een fitte basisspeler niet in te zetten tegen Heracles met het oog op de wedstrijd tegen Madrid. Dat zou minachting van je tegenstander en de bewuste competitie zij. Maar een niet geheel fitte speler wel opstellen is net zo verkeerd. Dus als hij De Jong niet had opgesteld omdat hij niet fit was dan was dat volkomen logisch geweest.

Ik ga er overigens vanuit dat elke basisspeler afgelopen zaterdag gewoon fit was en dat ze gewoon een collectieve wanprestatie hebben geleverd.
Het nadeel als een net niet fitte speler als De Jong toch speelt, is dat je eigenlijk dubbel gehandicapt bent. Niet alleen kan De Jong niet op vol vermogen leveren, maar met zijn positie en 'status' in het elftal verwacht je ook dat hij levert, 'bouw' je daar (deels) op en is het extra vervelend als dat niet kan.
Als hij niet helemaal fit was, had Ten Hag hem op de bank moeten houden. Dan mis je hem zeker, maar zonder hem zoek je als elftal - als het goed is - naar alternatieven voor zijn inbreng. Nu was er de 'valse' verwachting dat hij de sleutelspeler kon zijn die hij regelmatig is (als hij inderdaad niet fit was).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
LucaS

Bericht door LucaS »

Hij speelde dus was hij fit. De woede van de Ajacieden hierboven ging overigens over Nico
zeux

Bericht door zeux »

LucaS schreef:Hij speelde dus was hij fit.
Hij speelde. Maar was hij fit? De dagen voor de wedstrijd was er sprake van dat hij niet mee zou doen en een paar dagen na de wedstrijd komt de mededeling 'Frenkie de Jong fit voor Real'. Als hij fit was, lijkt mij dat een overbodige mededeling. En het suggereert ook dat hij de afgelopen dagen nièt fit was (blijkbaar). Dus of hij tijdens de wedstrijd fit was, lijkt mij best een vraag.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 »

Lionel schreef:Gelukkig. Blijft erbij dat EtH risico's nam tegen Heracles en Frenkie op halve kracht speelde.
Daar is de speler zelf ook bij, als het onverantwoord was geweest had Frenkie dat wel aangegeven lijkt mij, met Real in het vooruitzicht.
LucaS

Bericht door LucaS »

Volgens mij bepaalt de medische staf in samenspraak met de speler of een speler kan spelen of niet
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Ik meen dat ik ergens las dat de hele verdediging van Ajax op scherp staat? Klopt dat? Wie moet je dan in vredesnaam over twee weken opstellen als er morgen 2 of 3 een kaart pakken. Kristensen en Schuurs in Bernabeu.. :biggrin.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Klopt: De Ligt, Mazraoui, Blind, Van de Beek staan op 2 kaarten en zijn bij een 3e kaart geschorst. En dan is er uiteraard Tagliafico. Die heeft er al 4 en is bij een 5e ook weer aan de beurt.

Nou, Tagliafico kunnen we alvast wel noteren. Wie pakt er nog meer een schorsing? :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum
Toppie

Bericht door Toppie »

Marillion schreef:Klopt: De Ligt, Mazraoui, Blind, Van de Beek staan op 2 kaarten en zijn bij een 3e kaart geschorst. En dan is er uiteraard Tagliafico. Die heeft er al 4 en is bij een 5e ook weer aan de beurt.

Nou, Tagliafico kunnen we alvast wel noteren. Wie pakt er nog meer een schorsing? :smile-ajax.gif:
EtH direct rood en kan na 1 maart vertrekken :blush.gif: :smallgrin.gif:
Wouter

Bericht door Wouter »

Voor wat het waard is: mijn steun hebben jullie! Hup, Ajax!

Ik heb een Spaanse Real-supporter in mijn team en die moet ik wel kunnen pesten. Heerlijk lijkt het me om hem te kunnen zeggen dat Heracles Almelo beter is dan Real Madrid. :hypocrite.gif:
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Ja Tagliafico is wel een notoire kaarten pakker in de wedstrijden met een iets hoger tempo. Bij AEK thuis en Benfica uit waren het onnodige kaarten.
Hij heeft door het al uitzitten van een schorsing maar 5 van de groepswedstrijden meegedaan en 4 van de 5 keer een kaart gepakt.
Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk »

Compact spelen, zonder echte spits, met Tadic and Ziyech dicht bij elkaar, en met Neres voor de extra improvisatie. Hoog druk zetten, de counter eruit halen, een snelle balcirculatie, en alles op de schitterende steekpassenvariant met opkomende backs.

Go Ajax!
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di feb 12, 2019 11:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Cruijff schreef:Ja Tagliafico is wel een notoire kaarten pakker in de wedstrijden met een iets hoger tempo. Bij AEK thuis en Benfica uit waren het onnodige kaarten.
Hij heeft door het al uitzitten van een schorsing maar 5 van de groepswedstrijden meegedaan en 4 van de 5 keer een kaart gepakt.
Als je inzet op een gele kaart van Tagliafico in deze wedstrijd moet je voor iedere euro die je inzet er twee bijbetalen als het gebeurd.
Monkey Tonk schreef:Compact spelen, zonder echte spits, met Tadic and Ziyech dicht bij elkaar, en met Neres voor de extra improvisatie. De counter eruit halen, een snelle balcirculatie, en alles op de schitterende steekballenvariant met opkomende backs.

Go Ajax!
Ik verwacht inderdaad die formatie. Neres vanaf links en Tadic in het centrum.

Verder verwacht ik er eerlijk gezegd weinig van.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie