UEFA Youth League 22/23

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: UEFA Youth League 22/23

Bericht door Marillion »

Oh absoluut, dit zijn wedstrijden waar ze van leren en waar ze beter van worden.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Iemand die kijkt?

Steur was de uitblinker, aan de bal dan. Hij liep ook veel. Ouazane viel niet op, een gebrek aan ritme?

Het is uiteindelijk juniorenvoetbal, met periodes waarin Ajax domineerde en waarin het de kluts kwijt raakte.

Bouwman heeft van die Obispootjes... lang niet de eerste keer dat hij een pijnlijk foutje maakte.

Bij Ajax speelde Simeon mee, die veel jonger is dan de rest. Kwam er niet aan te pas, dit niveau was nog wat te hoog gegrepen voor hem. Wellicht wordt hij opgesteld in de hoop dat hij wil blijven- de geruchten gaan dat hij in de winterstop, als hij zestien wordt, gaat vertrekken.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Yopii schreef:Iemand die kijkt?

Steur was de uitblinker, aan de bal dan. Hij liep ook veel. Ouazane viel niet op, een gebrek aan ritme?

Het is uiteindelijk juniorenvoetbal, met periodes waarin Ajax domineerde en waarin het de kluts kwijt raakte.

Bouwman heeft van die Obispootjes... lang niet de eerste keer dat hij een pijnlijk foutje maakte.

Bij Ajax speelde Simeon mee, die veel jonger is dan de rest. Kwam er niet aan te pas, dit niveau was nog wat te hoog gegrepen voor hem. Wellicht wordt hij opgesteld in de hoop dat hij wil blijven- de geruchten gaan dat hij in de winterstop, als hij zestien wordt, gaat vertrekken.
Heb de wedstrijd niet gezien. Bouwman is wel erg flegmatiek hè? Maar goed, was Virgil ook toen hij jong was. Hopelijk verdwijnt dat uit z’n spel.
Wat Simeon betreft: las vandaag dat PSV twee beloften van 15 heeft vastgesteld. Wij blijven weer wachten tot ze 16 zijn met alle risico’s van dien.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yopii

Bericht door Yopii »

Bouwman is wel erg flegmatiek hè? Maar goed, was Virgil ook toen hij jong was. Hopelijk verdwijnt dat uit z’n spel.
Hopelijk, anders wordt het niets. Obispo is die fouten blijven maken, gewoon een gebrek aan kwaliteit. Ten Hag zou zeggen: niet betrouwbaar.
Wat Simeon betreft: las vandaag dat PSV twee beloften van 15 heeft vastgesteld. Wij blijven weer wachten tot ze 16 zijn met alle risico’s van dien.
Soykan is ook vijftien, bij hem kan het wel. :confused.gif:

De speler moet willen tekenen. Meen me te herinneren dat Simeon een dubbel paspoort heeft, hij kan ook naar Engeland, zodra hij zestien wordt.

Wat me trouwens enorm irriteert is dat rondspelen van de bal achterin. Gaat de keeper nog met zijn voet op de bal staan ook. Waar is dat in vredesnaam goed voor? Speel snel naar voren! :1evil.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Het kan soms best een nuttige methode zijn maar je moet het niet altijd en ten koste van alles blijven doen. Daar erger ik me regelmatig aan. Toch iemand inspelen in zo'n opbouwsituatie als je kunt zien dat je diegene in de problemen brengt. Je moet wel blijven kijken en je beslissingen aanpassen aan de situatie.

Ik heb deze wedstrijd helaas niet gezien. De stream weigerde dienst op één of andere manier. Aardig om te lezen dat Steur goede dingen liet zien.
Nil volentibus arduum
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Yopii schreef: wo sep 17, 2025 3:53 pmIemand die kijkt?

Steur speelde heel behoorlijk. Ouazane had wat aardige momentjes. Je kunt bij hem wel zien dat hij in staat is om snel te handelen. Romers viel ook nog wel aardig in.

Bouwman vind ik een zwakke verdediger. Ik zie meer in zijn leeftijdsgenoot Johnson.

Wat mij verder opviel was dat veelgeprezen aanvallers Simeon en Nash helemaal niets voor elkaar kregen. Nu kan Simeon nog aanvoeren dat hij relatief jong is, maar Nash zou veel verder moeten zijn. Er mankeert technisch zo veel aan die jongen: zwakke aannames, altijd de bal met rechts willen aannemen (waardoor hij vanaf de linksbuiten-positie de bal steeds terug moet spelen), etc. Wat is dat toch bij Ajax? Bij Jong loopt Wolff rond, voor wie ook al hetzelfde geldt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Johnson is eerder positief opgevallen bij de Future Cup. Vond 'm toen heel sterk spelen.
Nil volentibus arduum
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Marillion schreef:Johnson is eerder positief opgevallen bij de Future Cup. Vond 'm toen heel sterk spelen.
Toen speelde hij op het middenveld. Wordt nu steeds achterin opgesteld.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yopii

Bericht door Yopii »

Wat mij verder opviel was dat veelgeprezen aanvallers Simeon en Nash helemaal niets voor elkaar kregen. Nu kan Simeon nog aanvoeren dat hij relatief jong is, maar Nash zou veel verder moeten zijn. Er mankeert technisch zo veel aan die jongen: zwakke aannames, altijd de bal met rechts willen aannemen (waardoor hij vanaf de linksbuiten-positie de bal steeds terug moet spelen), etc. Wat is dat toch bij Ajax? Bij Jong loopt Wolff rond, voor wie ook al hetzelfde geldt.
Het is vaak of/of: of sterk en snel, of technisch goed.

Ik vond Nash ook erg tegenvallen. Simeon is nog te jong om te beoordelen. Hij scheelt drie jaar met de oudste spelers, dat is een gapend gat. Hij zou nog niet mee moeten doen in dit toernooi. Neem aan dat ze hem proberen te paaien.

In het algemeen: bij Ajax vinden ze spelers al snel toptalenten. Bij elk jeugdcontract gooit die Beuker met lyrische teksten. Het niveauverschil tussen de UYL en het seniorenvoetbal is enorm, laat staan tussen ander jeugdvoetbal en seniorenvoetbal. Met name atletisch wordt er zoveel meer gevraagd.
Jetten bijvoorbeeld is jarenlang omhooggeschreven, maar die heeft fysiek duidelijk moeite.

JA wordt in de KKD weggevaagd, terwijl de tegenstanders matige, niet zo heel fitte spelers zijn vergeleken met zelfs die in de ED. Sneller spelen, stupid!

Ik vind Steur een leuke speler. Moet blijken of hij de inhoud heeft. Hij heeft wel inzicht.
Yopii

Bericht door Yopii »

Vanmiddag mogen ze weer:

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... seille-o19\

Selectie:

Mark Engel
Aymean El Hani

Leroy Fränkel
Luuk Beekman
Aaron Bouwman
Marvyn Muzungu
Sesynijo Tilborg
Lucas Jetten

Mark Verkuijl
Abdellah Ouazane
Sean Steur
Mohamed Abdalla
Hasan Ayyildiz
Daniel Skaarud

Jeshurun Simeon
Lasse Abildgaard
Tyrese Teuwsen
Emre Ünüvar
Pharell Nash
Elias Mechrouh
Trainer Paul Nuijten stuurt de volgende elf namen het veld in:

El Hani; Beekman, Bouwman, Muzungu, Jetten; Verkuijl, Steur, Ouazane; Simeon, Ünüvar, Nash

Wissels:

Engel, Skaarud, Mechrouh, Ayyildiz, Abildgaard, Fränkel, Abdalla, Tilborg, Teuwsen
AS
Yopii

Bericht door Yopii »

1-0 voor Ajax, Unuvar na prachtig voorbereidend werk van Appie Ouazane.

Tegen de verhouding in wel.

Inmiddels heeft Marseille orde op zaken gesteld, 3-1. Voor veel Ajacieden gaat het te snel. Met name rechtsback Beekman wordt gepiepeld.

Inmiddels is het 3-2 door een afstandsschot van Verkuijl. Over die stand mag Ajax niet mopperen. Marseille is fysiek sterker, dynamischer en speelt moderner voetbal.

De grote jongens (Steur en Ouazane met name) kunnen nog geen potten breken.

Haha, wat een ontwikkelingen... Ajax speelde een veel betere tweede helft, en won uiteindelijk met 5-3. Nog een keer Unuvar, Nash en Teuwsen scoorden.

Een vermakelijke wedstrijd. :biggthumpup.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik ben benieuwd of we vanavond ook 8 doelpunten gaan zien. Hopelijk niet. :blush.gif:

Al met al heeft Ajax dus een hele behoorlijke start in dit toernooi. Een keer gelijk en een keer winst. En ik heb niets gezien maar kennelijk was de tegenstander vandaag fysiek sterk. Dat is een mooie leerervaring.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Het is heel leerzaam voor die jongens.

Volgende wedstrijd Chelsea, dat wordt een hele kluif.
Yopii

Bericht door Yopii »

https://www.ajax.nl/artikelen/youth-lea ... x-kanalen/

Opstelling Chelsea O19:
Bernal; Antwi, Murray-Campbell, Subuloye, Emenalo; Harrison, McMahon, Nicoll-Jazuli; Ampah, Mheuka, Derry.
Opstelling Ajax O19:
Engel; Beekman, Bouwman, Johnson, Jetten; Verkuijl, Steur, Ouazane; Messori, Ünüvar, Nash.
Yopii

Bericht door Yopii »

Na drie minuten al 1-0 achter door een kolossale fout van Bouwman, die de bal zomaar inlevert. Net overkwam dat Johnson al, die kwam met de schrik vrij.

En 1-1 door Messori na een lange dribbel, Chelsea staat erbij en kijkt ernaar.

Het begint in elk geval leuk.

26' Weer zeer zwak verdedigd door Johnson, liet zijn man uitgebreid draaien in de zestien. 2-1 Chelsea daardoor.

Update: rust. 2-1 Chelsea. Het valt tegen, de verdediging heeft veel moeite, eigenlijk alle vier de verdedigers worden regelmatig uitgespeeld. Johnson is nog slechter dan de andere drie, hij is werkelijk dramatisch. Ik neem aan dat we hem niet terugzien na de rust.

Daarbij aangetekend dat Chelsea goede en vooral snelle spelers heeft voorin die veel dynamiek en fysiek brengen.

Op het middenveld loopt Ouazane wat te sloffen, we zien hem veel te weinig. Steur is bedrijvig maar te slordig.

63' 3-1 Chelsea, weer zwak ingrijpen van Johnson. Waarom die mag blijven staan, op die positie dan, is mij een raadsel.

En 4-1, Ajax met vrij veel balbezit, maar doorbijten is er niet bij.

5-1. Nog tien minuten te spelen. Doelpunt van de uitblinker, de rechtsback, Antvi of zoiets. Die jongen dendert continu over Jetten heen.

Uiteindelijk is het 6-3 geworden, ik hield het niet meer bij. Wat een foutenfestival van Ajax' kant.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ik heb met een schuin oog gekeken. Verdedigend was het kwetsbaar, maar Chelsea heeft gevaarlijke aanvallers. Wat dat betreft was het leerzaam, denk ik.

Verder had Ajax veel de bal, zonder echt door te bijten. Dat laatste lijkt mij - mijn plaat blijft een beetje hangen - een gevolg van de technische onvolkomenheden. Om de spelers wat dat betreft op niveau te krijgen, moet er echt nog heel veel werk verzet worden. En dan nog is het afwachten of de spelers er wel de aanleg voor hebben.

En met niemand anders!
Yopii

Bericht door Yopii »

Bert schreef: wo okt 22, 2025 3:04 pm Ik heb met een schuin oog gekeken. Verdedigend was het kwetsbaar, maar Chelsea heeft gevaarlijke aanvallers. Wat dat betreft was het leerzaam, denk ik.

Verder had Ajax veel de bal, zonder echt door te bijten. Dat laatste lijkt mij - mijn plaat blijft een beetje hangen - een gevolg van de technische onvolkomenheden. Om de spelers wat dat betreft op niveau te krijgen, moet er echt nog heel veel werk verzet worden. En dan nog is het afwachten of de spelers er wel de aanleg voor hebben.
Zo zie ik het ook, het was kansloos. Met name in het snel spelen en doorbewegen was Chelsea veel sterker.

Veel spelers werden tot fouten gedwongen, ze hadden moeite met het niveau. Bij Steur en Ouazane (erg passief) ging het te langzaam. Nash hebben we amper gezien. Unuvar kwam een paar keer flink snelheid tekort.

Chelsea heeft natuurlijk veel jeugdspelers van overal, die jongens worden ook op fysieke kwaliteiten geselecteerd. Tegen zo'n tegenstander kunnen de spelers van Ajax niet op hun techniek teren. Een tempo hoger valt het dan met die techniek wel mee.

Heel leerzaam inderdaad. Het vertelt ons ook veel over de mogelijkheden van de spelers. Johnson stond CV en maakte fout op fout. Bouwman veel te laconiek, moet nog veel leren.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Bouwman heeft het sowieso nogal moeilijk momenteel is mijn indruk. Wel alleen op basis van wat ik lees want ik heb niets gezien.

6-3. We zouden er vanavond voor tekenen. :blush.gif:
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Die zes zal wel lukken, die drie betwijfel ik
I think I lost my fucking headache
Yopii

Bericht door Yopii »

Bouwman heeft het sowieso nogal moeilijk momenteel is mijn indruk.
Op dit moment specifiek?

Een speler moet het karakter van een verdediger hebben om CV te staan. Daarmee bedoel ik dat hij betrouwbaar is, dat hij geen risico's neemt die leiden tot een tegendoelpunt, hij moet er ook goed ziek van zijn als hij een duel verliest. Bij Ajax hoor en lees ik over opbouwende kwaliteiten, erg vaak gaat het niet om het puur verdedigende. Een goede CV is een killer die kan opbouwen. Voor fratsen hebben we andere spelers.

Dan zie ik Bouwman (in mijn ogen) gekke dingen doen: ergens op het middenveld met een acrobatische toer proberen een dieptepass te onderscheppen, waardoor hij uitgespeeld wordt, een tegenstander passeren op een gevaarlijke plek, enz. Hij zal best de technische onderdelen van het verdedigen onder knie hebben (koppen, sliding, enz), maar heeft hij ook het karakter van een verdediger? Vandaag was hij weer zwaar aan de laconieke kant, en de leiding nemen in het centrum van de verdediging deed hij niet.

Baas boven baas, Johnson was nog slechter., Die prutste er de hele wedstrijd op los.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Nou ja, vooral in de zin dat hij in de voorbereiding best veel speeltijd bij Ajax 1 kreeg. Dat was natuurlijk omdat andere spelers er nog niet bij waren maar het zou iets moeten zeggen over de mate van vertrouwen in deze speler. Vervolgens lees ik bijna wekelijks dat hij niet zo'n sterke indruk maakt bij Jong Ajax. En nu weer hier.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Laten we het erop houden dat hij nog veel moet leren. De rest trouwens ook.
elliquido

Bericht door elliquido »

Het oogt aalemaal wat flegmatiek. Dat komt ook door zijn lengte. Het is een fantastische speler , waar het kwartje nog moet vallen qua hardheid en urgentie. Prof worden zeg maar. jongen is nog geen 18 geloof ik. Jong Ajax is een goede leerschool voor hem... kijken of hij dit seizoen doorpakt.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Yopii

Bericht door Yopii »

waar het kwartje nog moet vallen qua hardheid en urgentie
Daar gaat het juist om bij verdedigers. Honderd procent focus en concentratie, de gehele wedstrijd. Anders heeft hij niets aan dat talent.

Is sowieso het probleem bij onze opleiding: spelers worden vooral beoordeeld op hun talent. Gisteren Appie: poeh, dat moet wel anders. Supergetalenteerde speler, maar met zo weinig drive gaat het niets worden. Hij mag niet teren op die ene prachtige steekbal.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ik heb ook wat twijfels bij zijn fysiek. Ik weet dat lengte doorgaans als voordeel wordt gezien voor verdedigers, maar Bouwman lijkt wel heel 'hoog op zijn poten' te staan, om het plat te zeggen. Dat is niet per se een voordeel, zeker niet bij het keren en draaien. Vergelijk het eens met Timber: die was veel wendbaarder. Zeker als je hoog druk wil zetten en je verdedigers veel in de lopende duels terechtkomen, is wendbaarheid cruciaal.

En met niemand anders!
Plaats reactie