AFC Ajax - Excelsior Rotterdam za 22-11 18:45 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Historicus

Re: AFC Ajax - Excelsior Rotterdam za 22-11 18:45 uur

Bericht door Historicus »

Jee! Een corner voor Ajax, dat lijkt wel het hoogst haalbare.
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

dus Interim is nog slechter dan Heitinga
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
mattie

Bericht door mattie »

tegen elke Ajax supp zeg ik blijf lekker thuis tegen Benfica en Groningen..

wellicht dat dan wat ego' oprotten bij Ajax.. gaat van de beurs af en bouw aan een nieuw Ajax
mattie

Bericht door mattie »

thuis verliezen van Excelsior...

mijn god volgend jaar Vitesse uit
Toppie

Bericht door Toppie »

mattie schreef: za nov 22, 2025 8:42 pm thuis verliezen van Excelsior...

mijn god volgend jaar Vitesse uit
:blackcat.gif: :blackcat.gif: :blackcat.gif: :blackcat.gif:

Plek 14 dit jaar
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Je hebt slecht en je hebt thuis van Excelsior verliezen.

Als nieuwe TD kun je het alleen maar beter doen. Die moet zsm worden aangesteld zodat de nieuwe trainer de winterstop heeft om iets te kunnen veranderen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Historicus

Bericht door Historicus »

En wat nu?
mattie

Bericht door mattie »

Historicus schreef: za nov 22, 2025 8:56 pm En wat nu?

kroes eruit gooien en het liefst vanavond al
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Kolere zeg, weer een nieuw dieptepunt en ook nog eens ijskoud in het stadion, met dak open en gek genoeg een snijdende wind, die had ik (letterlijk) nog nooit gevoeld in de JCA; de figuurlijk snijdende wind begint een beetje te wennen.

Ik sluit niet uit dat we geen Europees voetbal gaan halen volgend seizoen, tenzij er in de winterstop iets aan doorselecteren gebeurt.

Dit wordt een martelweek. Akte 1 gehad, dinsdag akte 2 en dan zijn we vermoedelijk helemaal laatste in de CL stand met 0 punten, omdat Benfica wel zal winnen en dan nog op een zondagavond 20.00 uur (na tweemaal 18.45 vandaag en dinsdag wat een idiote tijden alle 3) kijken hoe Dies Janse c.s. ons een lesje effectiviteit vergunt.

Wat een barre, diepe, inktzwarte ellende.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Inderdaad. Ook post-Sjonnie is het nog een en al gelatenheid. De zondag kaart tegen Groningen maar alvast doorgegeven.

Bizar dat we nog steeds 4e staan. Maar gezien het programma zie ik ons max 1 pot winnen tot de winterstop.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: za nov 22, 2025 10:33 pm Kolere zeg, weer een nieuw dieptepunt en ook nog eens ijskoud in het stadion, met dak open en gek genoeg een snijdende wind, die had ik (letterlijk) nog nooit gevoeld in de JCA; de figuurlijk snijdende wind begint een beetje te wennen.

Ik sluit niet uit dat we geen Europees voetbal gaan halen volgend seizoen, tenzij er in de winterstop iets aan doorselecteren gebeurt.

Dit wordt een martelweek. Akte 1 gehad, dinsdag akte 2 en dan zijn we vermoedelijk helemaal laatste in de CL stand met 0 punten, omdat Benfica wel zal winnen en dan nog op een zondagavond 20.00 uur (na tweemaal 18.45 vandaag en dinsdag wat een idiote tijden alle 3) kijken hoe Dies Janse c.s. ons een lesje effectiviteit vergunt.

Om ome Louis te parafraseren:

zijn wij nou zo slim, of binnen ajax zo dom?

Want deze teloorgang is door verschillende ATers gewoon voorspeld nadat eerst FF werd weggepest en die vervolgens werd opgevolgd door Keizinga.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Khraa

Bericht door Khraa »

Cluijffert schreef: za nov 22, 2025 11:02 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: za nov 22, 2025 10:33 pm Kolere zeg, weer een nieuw dieptepunt en ook nog eens ijskoud in het stadion, met dak open en gek genoeg een snijdende wind, die had ik (letterlijk) nog nooit gevoeld in de JCA; de figuurlijk snijdende wind begint een beetje te wennen.

Om ome Louis te parafraseren:

zijn wij nou zo slim, of binnen ajax zo dom?

Want deze teloorgang is door verschillende ATers gewoon voorspeld nadat eerst FF werd weggepest en die vervolgens werd opgevolgd door Keizinga.
AT als nieuwe TD. Met ons allen weten we het beter!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Het aanstellen van Fred Grim is natuurlijk ook een kapitale blunder. De beste man heeft nog nooit bewezen dat hij een topclub kan leiden toch? Kwam weer een heel media team aan te pas om het tegendeel te doen geloven, maar dat maakt hem nog niet geschikt. Gewoon niveau Emmen maar omdat hij reserve keeper bij Ajax is geweest, is het wel een naam waar Kroes goed op gaat. Ajax DNA natuurlijk.
Cluijffert

Het ironische is dat ik bij zijn aanstelling als Heit z’n wingman grapte (…) dat dit een stukje daadwerkelijke visie van Kroes betrof, gezien Grim zijn ervaringen bij middenmoters en degradatie kandidaten.

Little did i know dat een tijdje later ajax ook voetbalt als een degradatie kandidaat en we op deze manier Grim zijn expertise op dat vlak hard nodig gaan hebben.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Toppie

Bericht door Toppie »

Cluijffert schreef: zo nov 23, 2025 9:16 am Het ironische is dat ik bij zijn aanstelling als Heit z’n wingman grapte (…) dat dit een stukje daadwerkelijke visie van Kroes betrof, gezien Grim zijn ervaringen bij middenmoters en degradatie kandidaten.

Little did i know dat een tijdje later ajax ook voetbalt als een degradatie kandidaat en we op deze manier Grim zijn expertise op dat vlak hard nodig gaan hebben.
Ajax wordt nu een middenmotor dat is de pijnlijke waarheid
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Nieuwe doelstelling: rechtstreekse plaatsing EL.
Verder kunnen we het seizoen vergeten. Ik hoop nog op de aanstelling van een geschikte trainer in de winterstop zodat die een half seizoen extra de tijd heeft om te organiseren richting volgend seizoen.
Nil volentibus arduum

Aan het aantal posts te zien is iedereen murw gebeukt he. Even een nederlaag ophalen en overgaan tot de orde van de dag. Meest cynische moment van de dag was gisteren dat ik met wat maatjes naar de agenda van 2026-2027 keek wat we op vrijdagavonden doen, omdat we dan KKD spelen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Klopt, ben mentaal volledig afgehaakt.

Gelukkig zorgt de samenstelling van de kledingkast bij Benfica ervoor dat we dinsdag niet in de thuisshirts mogen spelen. Als we niet spelen als Ajax moeten we ons ook maar niet kleden als Ajax.
Nil volentibus arduum
Cluijffert

Toppie schreef: zo nov 23, 2025 11:26 am
Cluijffert schreef: zo nov 23, 2025 9:16 am Het ironische is dat ik bij zijn aanstelling als Heit z’n wingman grapte (…) dat dit een stukje daadwerkelijke visie van Kroes betrof, gezien Grim zijn ervaringen bij middenmoters en degradatie kandidaten.

Ajax wordt nu een middenmotor dat is de pijnlijke waarheid
Hopelijk beseffen de hoofdrolspelers binnen de club met dat échte ajax-deejunah - je weet wel, die personen die zo hard hebben gelobbied om een fatsoenlijke, professionele en innovatieve trainer die niet naar hun 'suggesties' luisterde buiten te werken / of een bevriende voetbalbestuurder koste wat kost een baantje binnen de club bezorgden - dat deze teloorgang 100% hun verantwoordelijkheid is.

En of ze dit met de 'beste bedoelingen' hebben gedaan (hebben ze niet hoor - ze zitten er vooral voor zichzelf, hun plekje aan de ajax-bestuurs-tafel en hun netwerkje van boys om gunsten te geven en krijgen), interesseert me niet. Zij richtten deze club ten gronde... en zo blijken niet Psv en Feyenoord, maar vooral dat incestueuze ajax-boys kliekje uiteindelijk de doodsteek aan de voormalige voetbal grootmacht te geven.

Maar goed, dat zullen ze wel niet doen. Ik zie dat inmiddels de ratten het zinkende schip aan het verlaten zijn. En Van Gaal wast - als slechts een adviseur waar ze niet altijd naar luisteren - zijn handen in onschuld. Net zoals scholletje die zijn 'ich habe es nicht gewusst' al heeft laten publiceren in zijn krantje en vervolgens zoveel mogelijk afstand aan het creëren is tussen hemzelf en de puinhopen die hij mede heeft gemaakt.
Laatst gewijzigd door Cluijffert op zo nov 23, 2025 12:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandro

Bericht door Sandro »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: zo nov 23, 2025 12:26 pm Aan het aantal posts te zien is iedereen murw gebeukt he.
Nogal....hoeveel kun je hebben als supporter.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Ik merk ook dat ik niet eens meer boos naar huis ga.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Lionel

Bericht door Lionel »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: zo nov 23, 2025 12:26 pm Aan het aantal posts te zien is iedereen murw gebeukt he. Even een nederlaag ophalen en overgaan tot de orde van de dag. Meest cynische moment van de dag was gisteren dat ik met wat maatjes naar de agenda van 2026-2027 keek wat we op vrijdagavonden doen, omdat we dan KKD spelen.
Ik vond het ‘ole’ ‘ole’ op de tribunes anders ook behoorlijk cynisch.
IK GELOOF!!!!!!
Lionel

Bericht door Lionel »

Even wat inhoudelijks dan maar, los van alle perikelen achter de schermen doen onze trainers toch ook alles fout wat ze fout kunnen doen?

Edvardsen in een vrije rol achter de spits of aan de binnenkant?

Regeer en Taylor als controleurs terwijl dit lopers zijn.

Geen 6 opstellen waardoor de ruimtes ontzettend groot worden.

Weghorst maar niet wisselen. Zelfde met Gloukh al snap ik ergens dat je hem laat staan. Maar niet met twee lopers achter zich.

Mokio en Bounida de dag ervoor laten spelen.

Er worden random voorzetten de 16 in gepompt terwijl Weghorst er niet eens staat….
IK GELOOF!!!!!!

Eens hoor; de veldbezetting was ruk; en dan waren Regeer en Edvardsen de grootste dissonanten qua balverlies.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Het is bijna fascinerend hoe een elftal zo door de ondergrens heen kan zakken. Alsof het sabotage is. Nou geloof ik daar niet in maar het is gewoon bijna niet verklaarbaar dat het zó ontzettend slecht is. Ook niet met alle gebreken die we allemaal al tijden zien.

Ik ben er echt compleet moedeloos van geworden als het om Ajax gaat.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie