Villarreal CF - AFC Ajax di 20-01 21:00 uur
Moderator: mods
- Jinne
- Site Admin
Re: Villarreal CF - AFC Ajax di 20-01 21:00 uur
4 teams die we nog kunnen bijhalen voor plek bij eerste 24. Waarvan we tegen 1 sowieso zelf spelen. Alleen zitter er ook nog wat teams tussen ons en de eerste 24...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Thuis nog een potje winnen zou leuk zijn. Ik ga er niet vanuit dat het genoeg is om dan in de volgende ronde nog een keer voor schut te mogen staan. Maar stel nou dat we nog boven PSV zouden eindigen dan zou dat toch wel geestig zijn. 
Nil volentibus arduum
Baas is mijn man van de wedstrijd. Speelde in alle opzichten echt beresterk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Baas is gewoon echt een hele goede speler. Zeker omdat hij ook in de huidige chaos vaak als één van de weinige overeind blijft. We zullen het nooit weten maar de wereld had er vorig seizoen ook heel anders uit kunnen zien als hij niet geblesseerd was geraakt.
Nil volentibus arduum
Qua inzicht en techniek doet ie in mijn ogen niks onder voor Daley Blind in zijn goede jaren. Hij is zelfs iets atletischer. Echt een heerlijke speler.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
100% mee eens. Wat een klasbakMr. Ajax schreef:Baas is mijn man van de wedstrijd. Speelde in alle opzichten echt beresterk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Doelsaldo van -12 gaat ook niet erg helpen.Jinne schreef: di jan 20, 2026 11:04 pm 4 teams die we nog kunnen bijhalen voor plek bij eerste 24. Waarvan we tegen 1 sowieso zelf spelen. Alleen zitter er ook nog wat teams tussen ons en de eerste 24...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Niet voor niks verpesten we alle potjes waarin hij niet mee doet. Vorig jaar het einde…Trab schreef: di jan 20, 2026 11:47 pm100% mee eens. Wat een klasbakMr. Ajax schreef:Baas is mijn man van de wedstrijd. Speelde in alle opzichten echt beresterk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
IK GELOOF!!!!!!
- Jinne
- Site Admin
Qarabaq nu gewonnen van Frankfurt. Dus die zijn niet meer in te halen. Nog 3 plekken over.
Godver. Ik keek echt een minuut voor jouw bericht en toen stond het nog 2-2.Jinne schreef: wo jan 21, 2026 8:42 pmQarabaq nu gewonnen van Frankfurt. Dus die zijn niet meer in te halen. Nog 3 plekken over.
IK GELOOF!!!!!!
Het zou wel grappig zijn als we boven psv eindigen
I think I lost my fucking headache
Ja, dat zou zeker grappig zijn. Ook als we er allebei uit vliegen. Bayern zal volgende week wel nergens meer voor spelen dus ik geef ze nog wel kans.
Nil volentibus arduum
Dit is de stand:
22 PSV - 8 ptn doelsaldo 1
23 Athletic Bilbao - 8 ptn doelsaldo -4
24 Olympiakos Piraeus - 8 ptn doelsaldo -5
------------------------------------
25 Napoli - 8 ptn doelsaldo -4
26 FC Kopenhagen - 8 ptn doelsaldo -6
27 Club Brugge - 7 ptn doelsaldo -5
28 FK Bodø/Glimt - 6 ptn doelsaldo -2
29 Benfica - 6 ptn doelsaldo -4
30 Pafos FC - 6 ptn doelsaldo -6
31 Union Sint-Gillis - 6 ptn doelsaldo -10
32 Ajax - 6 ptn doelsaldo -12
En dit is het speelschema
psv - Bayern (2)
Athletic Bilbao - Sporting CP (10)
Ajax - Olympiakos Pireus
Napoli - Chelsea (8)
Barcelona (9) - Kopenhagen
Brugge - Olympique Marseille (19)
Atletico Madrid (12) - Bodo/Glimt
Benfica - Real Madrid (3)
Pafos - Slavia Praag (34)
Union St Gillis - Atalanta (13)
Voor Ajax om door te gaan, moet Ajax winnen en moeten 7 van de 9 overige vetgedrukte ploegen verliezen of gelijk spelen (Brugge, Glimt, Benfica, Pafos, Union). Misschien kan Ajax als het veel scoort Union nog op doelsaldo voorbij.
Uphill battle...
En zelf winnen, wat geen given is.
22 PSV - 8 ptn doelsaldo 1
23 Athletic Bilbao - 8 ptn doelsaldo -4
24 Olympiakos Piraeus - 8 ptn doelsaldo -5
------------------------------------
25 Napoli - 8 ptn doelsaldo -4
26 FC Kopenhagen - 8 ptn doelsaldo -6
27 Club Brugge - 7 ptn doelsaldo -5
28 FK Bodø/Glimt - 6 ptn doelsaldo -2
29 Benfica - 6 ptn doelsaldo -4
30 Pafos FC - 6 ptn doelsaldo -6
31 Union Sint-Gillis - 6 ptn doelsaldo -10
32 Ajax - 6 ptn doelsaldo -12
En dit is het speelschema
psv - Bayern (2)
Athletic Bilbao - Sporting CP (10)
Ajax - Olympiakos Pireus
Napoli - Chelsea (8)
Barcelona (9) - Kopenhagen
Brugge - Olympique Marseille (19)
Atletico Madrid (12) - Bodo/Glimt
Benfica - Real Madrid (3)
Pafos - Slavia Praag (34)
Union St Gillis - Atalanta (13)
Voor Ajax om door te gaan, moet Ajax winnen en moeten 7 van de 9 overige vetgedrukte ploegen verliezen of gelijk spelen (Brugge, Glimt, Benfica, Pafos, Union). Misschien kan Ajax als het veel scoort Union nog op doelsaldo voorbij.
Uphill battle...
En zelf winnen, wat geen given is.
Laatst gewijzigd door zeux op do jan 22, 2026 4:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Jinne
- Site Admin
De scores van Qarabaq en Bilbao waren niet gunstig. Ik zie het nu niet meer gebeuren. Bijna alles moet goed vallen.
Ach, wat maakt het uit. Een zak met geld maar daar kopen we dan weer een slechte speler voor. Mijn pleziertje zou zijn dat we toch nog boven PSV eindigen. Een kinderhand is gauw gevuld.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Zou wel een fijne bonus zijn qua geld. Maar vooral fijn nu dat we toch wat punten achter onze naam hebben staan. Loting volgorde en trainer zaten niet mee. Anders had je best wel door kunnen gaan. Zelfs met dit elftal.
Imagoschade is dan weer een risico van nog een ronde. Ik weet namelijk niet of we heel voordelig uit een dubbele confrontatie met Arsenal of Bayern komen.
Nil volentibus arduum
Winnen en niet door is inderdaad het beste. Ook met het oog op plek 2.Marillion schreef: do jan 22, 2026 12:43 pm Imagoschade is dan weer een risico van nog een ronde. Ik weet namelijk niet of we heel voordelig uit een dubbele confrontatie met Arsenal of Bayern komen.
IK GELOOF!!!!!!
- Jinne
- Site Admin
Die tref je sowieso niet. Nummer 9 op zijn ergst.Marillion schreef: do jan 22, 2026 12:43 pm Imagoschade is dan weer een risico van nog een ronde. Ik weet namelijk niet of we heel voordelig uit een dubbele confrontatie met Arsenal of Bayern komen.
alleen het idee al dat we wel doorgaan en psv niet is geweldig natuurlijk, maar ook sportief moeten we het hoogste nastreven , altijd.. volgende ronde levert overigens ook nog 1 miljoen premie op .. maar kom je die toevallig wel verder door, dan kan het hard oplopen met die premies.
Koe , haas, kool ,geit.
Koe , haas, kool ,geit.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Voorlopig is de kans dat zij doorgaan en wij niet nog wel een stuk groter natuurlijk. Bayern is al klaar dus hoe serieus die met de laatste wedstrijd omgaan is de vraag. Dat kan dan bijvoorbeeld zomaar gelijkspel worden.
Nil volentibus arduum
in bayern we trust , die beschouwen zelfs vriendschappelijke afscheidswedstrijden als game on
Maar goed, we hebben nu slechts 8% kans op doorgaan.
Maar goed, we hebben nu slechts 8% kans op doorgaan.
Het is vooral wel aardig dat die wedstrijd tegen Olympiakos nog ergens over gaat. Sowieso wil je thuis nog een keertje winnen maar je speelt ook voor die kleine kans terwijl de tegenstander dat ook doet.
Maar laten we onszelf niet voor de gek houden. Als het straks op onwaarschijnlijke wijze allemaal de goede kant op lijkt te vallen zal er ergens op één van de velden in de 95e minuut wel iets mis gaan. En dan lopen we alsnog geïrriteerd naar buiten over een uitschakeling waar we allemaal al zeker over waren. Dat is helaas hoe het tegenwoordig werkt.
Maar laten we onszelf niet voor de gek houden. Als het straks op onwaarschijnlijke wijze allemaal de goede kant op lijkt te vallen zal er ergens op één van de velden in de 95e minuut wel iets mis gaan. En dan lopen we alsnog geïrriteerd naar buiten over een uitschakeling waar we allemaal al zeker over waren. Dat is helaas hoe het tegenwoordig werkt.
Nil volentibus arduum
Olympiakos is bij winst zeker van doorgaan dacht ik
Ja, die staan er beter voor. Maar ze spelen dus ook voor hun kans. Oftewel, we zien twee clubs die iets te winnen hebben. Het zag er eerder naar uit dat het een soort oefenpotje zou worden.
Nil volentibus arduum