Oleksandr Zinchenko

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Lionel

Re: Oleksandr Zinchenko

Bericht door Lionel »

Ze gaan vol voor plek 2.
IK GELOOF!!!!!!
Alexander

Bericht door Alexander »

Maak het seizoen gewoon af met Rosa joh. Wat een onzin dit.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Nah. Iedere minuut geen Wijndal is me ook wat waard.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
zeux

Bericht door zeux »

peter schreef: do jan 29, 2026 7:21 pm Deal is rond volgens de T. We kopen hem voor 1.5 mio plus bonussen. Arsenal geeft bijna zijn volledige salaris mee en bij Ajax tekent hij een contract tot einde seizoen.

Duur geintje. Die jongen gaat heus wel wat centen verdienen bij ons en dan betalen we dus rond de twee mio voor 10 potjes Zinchenko. Als hij alles speelt, dan is het twee ton per wedstrijd…

Voor die jongen wel echt een heerlijke deal. Zit misschien wel op 3 mio per jaar en dan krijgt hij nu een tekenbonus, doorbetaald vanuit Arsenal, vanuit Ajax een contract en per juni heeft hij de clubs voor het uitzoeken.
Uhm, Arsenal geeft bijna zijn volledige salaris mee, maar Ajax moet het ophoesten?

Geloof niet dat ik het helemaal begrijp.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Jinne schreef: do jan 29, 2026 10:56 pm Nah. Iedere minuut geen Wijndal is me ook wat waard.
Inderdaad. Horror voetballer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Werd in zijn enige wedstrijd van de laatste tijd, een wedstrijd tegen Wrexham, dus na een helftje gewisseld he.

https://www.transfermarkt.nl/oleksandr- ... rainer_id=

Hou er vast rekening mee dat deze jongen niet de verlossing gaat zijn.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik zou geen wonderen verwachten nee. Hoewel je gezien de investering en het beperkte aantal wedstrijden daar wel aan zou moeten denken.

Hopelijk is zijn basis goed genoeg om gelijk van waarde te zijn in de opbouw. De intensiteit is in de Eredivisie natuurlijk wel gewoon minder dan in de PL. Ik heb meer hoop op Zinchenko dan op Tomiyasu maar dat zegt eerder iets over mijn verwachtingen van die laatste speler.

Het is natuurlijk heel simpel. Als dit soort jongens topfit zijn én in vorm dan komen ze niet voor een half seizoen naar Ajax. Dat ze zich kennelijk ook niet langer willen verbinden wekt bovendien de indruk dat ze hier vooral zijn om te herstellen en straks weer te vertrekken.
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

peter schreef: vr jan 30, 2026 3:41 pm Werd in zijn enige wedstrijd van de laatste tijd, een wedstrijd tegen Wrexham, dus na een helftje gewisseld he.

https://www.transfermarkt.nl/oleksandr- ... rainer_id=

Hou er vast rekening mee dat deze jongen niet de verlossing gaat zijn.
Het verhaal is toch dat de nieuwe trainer liever een back heeft die verdedigend sterker is? Die jongen gaat ons op de back toch wel meer helpen dan Wijndal?
IK GELOOF!!!!!!
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

€150k per wedstrijd, we zullen zien...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Eigenlijk willen we er wel 2e plaats garantie bij voor die prijs hè? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Het zou vandaag rond moeten zijn volgens Romano.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Duurt ook weer te lang.
Lionel

Bericht door Lionel »

Jinne schreef: zo feb 01, 2026 9:08 am Duurt ook weer te lang.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/17 ... teren.html
IK GELOOF!!!!!!
zeux

Bericht door zeux »

Het lijkt rond te zijn:
Ajax heeft zich zondag versterkt met Oleksandr Zinchenko. De 29-jarige Oekraïner komt voor zo'n 1,5 miljoen euro over van Arsenal. De oud-speler van PSV kan na ruim acht jaar zijn rentree in Nederland maken.

Zinchenko heeft bij Ajax een contract tot het einde van het seizoen getekend. De verdediger annex middenvelder was bij Arsenal overbodig en werd in de eerste seizoenshelft al aan Nottingham Forest verhuurd. Bij Ajax moet Zinchenko voor extra ervaring in de ploeg zorgen.

Hij heeft er zelf ook baat bij om weer wekelijks aan spelen toe te komen. Eind maart speelt Zinchenko met de nationale ploeg in de play-offs waarin de laatste WK-tickets op het spel staan. Als Oekraïne die play-offs wint, speelt het op het WK tegen Nederland.

Bij Arsenal speelde Zinchenko samen met oud-Ajacied Jurriën Timber. "Hij was de eerste persoon die ik belde over Ajax", vertelt de Oekraïner. "Hij zei alleen maar positieve dingen en zei dat het een grote club is. Ik had geen twijfels."

"Ajax speelt met een eigen stijl en die past goed bij mij. Zolang ik me kan herinneren speelt Ajax combinatiespel en aantrekkelijk voetbal. Ik hoop dat het bij me gaat passen. Mijn vorige clubs, Manchester City en Arsenal, houden ook van het spel domineren en dat vind ik ook heel leuk."

Derde nieuwkomer bij Ajax

Zinchenko is de derde nieuwkomer bij Ajax tijdens de winterse transferperiode. Eerder deze winter tekenden Maximilian Ibrahimovic en Takehiro Tomiyasu al bij Ajax. De Japanner heeft ook een verleden bij Arsenal.

Ajax-directeur Marijn Beuker is blij met de komst van Zinchenko. "Met Oleksandr halen we een ervaren speler binnen die ons direct een kwaliteitsimpuls geeft in de jacht op Champions League-voetbal", zegt hij.

"Als linkervleugelverdediger is hij tactisch sterk, brengt hij verdedigende stabiliteit en past hij uitstekend bij onze manier van spelen. Oleksandr heeft in de Premier League bewezen dat hij naast zijn defensieve kwaliteiten ook een belangrijke rol kan spelen in de opbouw en het doorbreken van linies."

In het seizoen 2016/2017 kwam Zinchenko uit voor PSV, dat hem huurde van Manchester City. De linkspoot speelde toen twaalf Eredivisie-wedstrijden namens de Eindhovenaren.(nu.nl)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Inderdaad. Staat nu ook op Ajax.nl
Alexander

Bericht door Alexander »

Ik zie op X de reacties van de supporters van Nottingham over zijn vertrek. Dat belooft niet veel. Zelden zoveel vernietigende commentaren gehoord als over deze jongen.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Ja maar lees de Arsenal supporters en je krijgt een ander verhaal, we hebben ze bestolen blah blah blah..

We zullen zien, 12 wedstrijden nog maar toch...
ferry

Bericht door ferry »

Nou lekker dan. Die ligt er tot het eind van het seizoen uit volgens nu.nl. We zullen Wijndal weer iedere week mogen aanschouwen. :-(

Edit, zie dat dit al in het wedstrijd topic besproken is.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dit is eigenlijk een betere plaats.

Einde verhaal dus. Drie minuten in een officiële wedstrijd en ik geloof een helft tegen Telstar vriendschappelijk. Wel met een doelpunt. Dat zal zijn bijdrage aan Ajax zijn. Want hem alsnog langer contracteren lijkt me eerlijk gezegd onverantwoord. Hij is beperkt inzetbaar en echt niet ineens heel goedkoop.

Dit was een dure gok en het heeft helaas slecht uitgepakt. Er zit niets anders op dan het verlies te nemen.
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Denk wel dat ie een stuk goedkoper is nu. Hij zou ook zomaar het begin van het seizoen kunnen missen en dan is ie voor veel clubs minder interessant.

Of je het moet willen is een andere vraag, maar ik denk wel dat Ajax hier makkelijker dan normaal werk van zou kunnen maken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Mr. Ajax schreef:Denk wel dat ie een stuk goedkoper is nu. Hij zou ook zomaar het begin van het seizoen kunnen missen en dan is ie voor veel clubs minder interessant.

Of je het moet willen is een andere vraag, maar ik denk wel dat Ajax hier makkelijker dan normaal werk van zou kunnen maken.
Ik hoop echt dat ie blijft. Los van zijn kwaliteiten gewoon een sympathieke goser. Hoe hij praat over Ajax enzo. Hij was echt happy. Zo klote dit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lionel

Bericht door Lionel »

Trab schreef: ma feb 16, 2026 8:30 pm
Mr. Ajax schreef:Denk wel dat ie een stuk goedkoper is nu. Hij zou ook zomaar het begin van het seizoen kunnen missen en dan is ie voor veel clubs minder interessant.

Ik hoop echt dat ie blijft. Los van zijn kwaliteiten gewoon een sympathieke goser. Hoe hij praat over Ajax enzo. Hij was echt happy. Zo klote dit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een prestatiecontract geven voor een jaar met een eenzijdige optie vanuit Ajax om deze te verlengen. Graag of niet.
IK GELOOF!!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ja, het is uiteraard heel erg jammer en ontzettend vervelend voor die jongen.

Los van het financiële risico van een investering in hem voor volgend seizoen. Je zit ook met de bezetting van de positie. Hij zal misschien best water bij de wijn willen doen maar hij is niet ineens gratis. Dus als je hem zou houden is het nog steeds serieus geld. Probleem is dan dat je bijna zeker weet dat hij niet het hele seizoen speelt. Wat doe je dan verder op zijn positie? Haal je er nog een back bij voor de basis?

Heb je er een goede jeugdspeler achter zou je het nog kunnen overwegen. En de positieve kant zie ik ook. Hij kan ook op het middenveld spelen en hij lijkt ook een goed karakter te hebben voor de groep. Maar het is echt wel een risico hoor.
Nil volentibus arduum
Alexander

Bericht door Alexander »

Die jongen is de afgelopen 5 seizoenen steeds minimaal 1/3 van de wedstrijden afwezig geweest door blessures. Hij wordt alleen maar ouder en krijgt er nu een kruisband achteraan. Ik zou hier ver van weg blijven.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Precies. Laten we nu maar weer eens focusen op de langere termijn. We moeten echt af van dit soort “stop gap signings”. Past ook totaal niet bij ons.
Plaats reactie