Ajax - FC Twente za 3 april 2026 (21:00 uur)
Moderator: mods
- Jinne
- Site Admin
Re: Ajax - FC Twente za 3 april 2026 (21:00 uur)
Met PSV en Utrecht nog thuis worden de 60 punten wel lastig ja. Die 56 van 2 seizoenen geleden is misschien zelfs al een brug te ver.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
We sluiten het seizoen over een paar weken af met de vernedering van een nederlaag in de play offs die we niet in eigen stadion mogen spelen.
Nil volentibus arduum
Ik denk dat wanneer je middenveld goed staat de rest ook beter speelt. Want met dit tempo staat Godts altijd tegen 3 man. Maar als je dan een middenvelder a la Mokio hebt, die een actieradius heeft van 4 meter rond de kop van de middencirkel, wandelend, niet open draaiend, dan kom je nergens. Zeker omdat Berghuis en Steur veel te diep staan. Dan wordt er gezeken op de verdedigers, maar die kunnen de bal helemaal nergens kwijt. Middenvelders van Ajax hebben de bal bijna alleen met de rug naar het doel, dan kan je moeilijk creatief zijn.mattie schreef: zo apr 05, 2026 7:38 am
wie dan neerzetten ? Bounida![]()
Godts vervangen door wie
Weghorst vervangen door wie
Hebben jullie al eens gekeken naar Baas de afgelopen weken ? die durft of mag niet meer het middenveld inkomen, bjjna geen lange bal meer ..
onze Backs door wie vervangen ?
tuurlijk Berghuis kan je eruit halen maar door wie ? Klaassen , Regeer FJ en onze japanner zijn geblesseerd.. blijft er weinig over
In de 2e helft zag je een paar keer dat Steur a la Henderson de bal kwam ophalen. Dan heb je al iets meer mogelijkheid.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Wie moet in godsnaam deze ellende en puzzel , volgend seizoen op de rit krijgen een drama team. 
Zo is dat. Ons middenveld is zwaar onder de maat. Dan wordt het lastig voor de rest.k denk dat wanneer je middenveld goed staat de rest ook beter speelt.
Los van alles, dit seizoen is zo dramatisch geweest tot nu toe dat de spelers het niet meer zien zitten. Er is totaal geen flow.
- Liberty
- Contacteer:
Nou ja, de aanstelling van Garcia was maar een noodgreep. Met Grim hadden we de wedstrijd ook niet gewonnen. Met Paes ben ik het eens. Snap echt niet dat je als Ajax zijnde daar bij uitkomt. Is hooguit een 2e keeper.Trab schreef: zo apr 05, 2026 4:20 amAfrekenen niet, maar het halen van Paes en García spreekt nou niet echt vertrouwen uit. Hij wil zich graag voordoen als iemand die - a la zijn vader - harde beslissingen durft te nemen, maar vooralsnog levert het allemaal weinig op. Als ik Mikey Verweij mag geloven gaan we het nu weer over een andere boeg gooien. Geen kleine spelers meer maar fysiek sterke en meer kijken naar statistieken. Alsof dat laatste een garantie is..Liberty schreef:Wat kan hij hier nou echt aan doen dan? Hij is pas na de wintertransferperiode echt begonnen. Beetje vroeg om hem hier op af te rekenen.
Er is maar 1 oplossing en dat is teruggaan naar onze roots en verder gaan met jongens als Abdalla, Ouazane, Hato etc. Dan komen we er op termijn wel weer bovenop. Al dat geneuzel over winnaarsmentaliteit enzo zal allemaal wel. De basis is voetbal. Dat spelers technisch superieur zijn en ballen fatsoenlijk inspelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verder eens, al ben ik wel van mening dat je een goede mix moet hebben. Het Ajax onder Ten Hag had jongens als De Jong, Tadic en Ziyech maar ook Tagliafico, Martinez en Alvarez. Zoek de juiste mix van voetbalkwaliteit en mentaliteit en je komt al een heel eind.
Overigens wil ik Cruijff niet verdedigen hoor. Ik moet ook maar zien hoe het gaat. Maar de ellende van nu kan je lastig op zijn conto schrijven. Daarvoor is de basis vorig jaar zomer al gelegd door Kroes.
Tijd voor iets nieuws.
Klopt, dit is natuurlijk niet zijn ellende.
Die zet met Garcia vond ik ook logisch. Ook al was het ook uitlegbaar als opportunistisch. Ajax ging toen al met de week slechter spelen maar er lag nog een kans voor een waardevolle ereplaats omdat de concurrentie ook aan het prutsen is. Dat je dan nog probeert om iets in beweging te krijgen met een schokeffect is alles wat je kan doen. Los van het meteen nemen van je verlies. Dat laatste moeten we inmiddels helaas alsnog doen.
Hij staat voor een zware klus. Zoveel is wel duidelijk. Tegelijkertijd kan het ook nauwelijks nog slechter.
Die zet met Garcia vond ik ook logisch. Ook al was het ook uitlegbaar als opportunistisch. Ajax ging toen al met de week slechter spelen maar er lag nog een kans voor een waardevolle ereplaats omdat de concurrentie ook aan het prutsen is. Dat je dan nog probeert om iets in beweging te krijgen met een schokeffect is alles wat je kan doen. Los van het meteen nemen van je verlies. Dat laatste moeten we inmiddels helaas alsnog doen.
Hij staat voor een zware klus. Zoveel is wel duidelijk. Tegelijkertijd kan het ook nauwelijks nog slechter.
Nil volentibus arduum
Z'n eerste 3 acties zijn deze Spanjaard halen voor Jong om deze vervolgens na een paar weken door te schuiven naar 1, een hele matige keeper en een rechtsbuiten die op dit moment 5e (!) keuze is, na toppers als Edvardsen en Berghuis. Ik heb nog helemaal niets van hem gezien waardoor ik ook maar een beetje het gevoel heb dat we na de zomer naar een ploeg gaan kijken die meestrijdt om de titel.
Die hele Spaanse staf tijdens het seizoen halen voor Jong Ajax vond ik vreemd. Het doorschuiven van Garcia naar Ajax 1 in plaats van Grim toen hij eenmaal binnen was vrij logisch want onder Grim ging het echt elke week slechter.
Pasveer laten gaan en Paes binnenhalen zijn we inderdaad niet sterker op geworden. Leuk dat we Pasveer iets gunnen maar Ajax 1 staat natuurlijk wel voorop qua belangen.
Carrizo snap ik om meerdere redenen vooralsnog niet. Ok, er is dat lange termijn verhaal en daar is iets voor te zeggen. Laat zo'n jongen hier maar even wennen. Maar hadden we op dat moment geen andere prioriteiten? Net als aan het begin van het seizoen zeg maar.
Pasveer laten gaan en Paes binnenhalen zijn we inderdaad niet sterker op geworden. Leuk dat we Pasveer iets gunnen maar Ajax 1 staat natuurlijk wel voorop qua belangen.
Carrizo snap ik om meerdere redenen vooralsnog niet. Ok, er is dat lange termijn verhaal en daar is iets voor te zeggen. Laat zo'n jongen hier maar even wennen. Maar hadden we op dat moment geen andere prioriteiten? Net als aan het begin van het seizoen zeg maar.
Nil volentibus arduum
Die García kan hele leuke verhalen ophangen over Cruijff maar met Berghuis op het middenveld spelen en Weghorst in de spits heeft 0,0 met Cruijff of zijn visie te maken.
Waarom stelt hij Gloukh niet op als valse spits? Kom zo tot voetballen en een overwicht. We zijn in iedere pot vooralsnog gewoon de mindere qua spel en dat is niet los te zien van het opstellen van Wout Weghorst.
Waarom stelt hij Gloukh niet op als valse spits? Kom zo tot voetballen en een overwicht. We zijn in iedere pot vooralsnog gewoon de mindere qua spel en dat is niet los te zien van het opstellen van Wout Weghorst.
IK GELOOF!!!!!!
Geen idee wat ik van Jordi moet verwachten. Bovendien weten we niet wat de beweegredenen waren om hem aan te stellen. Wat was zijn verhaal?
Ik kan alleen maar hopen dat hij er meer kijk op heeft dan zijn voorgangers. Anders zijn we in de aap gelogeerd.
Ik kan alleen maar hopen dat hij er meer kijk op heeft dan zijn voorgangers. Anders zijn we in de aap gelogeerd.
Hadden ze in de klassieker ook moeten doen.Lionel schreef: zo apr 05, 2026 11:35 am Die García kan hele leuke verhalen ophangen over Cruijff maar met Berghuis op het middenveld spelen en Weghorst in de spits heeft 0,0 met Cruijff of zijn visie te maken.
Nil volentibus arduum
Gloukh is grootmeester balverlies.
Er zit geen fut meer in dit elftal, de helft (minstens) is op zoek naar een andere club.
Voetballers zijn kuddedieren, ze lopen harder als het team in een flow zit. Dat heeft er geen moment ingezeten, omdat de voorwaarden ontbreken door de gebrekkige samenstelling van de selectie en het gepruts met trainers.
Dit seizoen uitzitten, we worden vijfde of zesde, en dan hopen op beter in de toekomst.
Er zit geen fut meer in dit elftal, de helft (minstens) is op zoek naar een andere club.
Voetballers zijn kuddedieren, ze lopen harder als het team in een flow zit. Dat heeft er geen moment ingezeten, omdat de voorwaarden ontbreken door de gebrekkige samenstelling van de selectie en het gepruts met trainers.
Dit seizoen uitzitten, we worden vijfde of zesde, en dan hopen op beter in de toekomst.
Misschien is het maar goed dat de 2e en 3e plek uit zicht zijn. Kan de focus op volgende jaren
I think I lost my fucking headache
Ik had toch wel graag Europees voetbal gezien. Al is het voor de historie dat je elk jaar zo'n toernooi speelt los van het jaar schorsing. Maar goed, het maakt volgend seizoen inderdaad wel lekker overzichtelijk. Geen doordeweekse verplichtingen in Europa maar alleen competitie.
Nil volentibus arduum
Nou ja, de converence league kan nog gehaald worden. Ik sluit zelfs 4e na twente en nec niet uit. Feyennord is zo mogelijk nog zwakker dan wij
I think I lost my fucking headache
Zeker, dat kan. Maar ik zie het niet gebeuren. Als Ajax de play offs in gaat en bijvoorbeeld tegen AZ speelt dan weten we allemaal wat er gaat gebeuren.
En Feyenoord mag dan nog slechter zijn maar die halen we echt niet meer in.
En Feyenoord mag dan nog slechter zijn maar die halen we echt niet meer in.
Nil volentibus arduum
Vond jullie niet zo slecht als eerder onder Steijn. Maar wel heel erg futloos, zit totaal geen energie meer in. De manier waarop Van Rooij vanaf de eigen helft zo door kon wandelen naar jullie 16 bij de 1-2. Poeh. Daar grepen zeker drie/vier spelers ook gewoon niet in. Stonden er bij en keken er naar.
Al met al een terechte overwinning, maar je ziet ook gelijk ons probleem. Een scherpe ploeg had hier gewoon met 1-3 / 1-4 gewonnen. Tekenend moment vlak na rust waarbij Rots uiteindelijk een schot geblokt ziet worden vlak voor de lijn. Veel te wild en gehaast geschoten, iets keer kalmte had je hem gewoon binnen geschoven. Is gebrek aan kwaliteit bij ons. Probleem is dat onze beste spelers op de back spelen.
Al met al een terechte overwinning, maar je ziet ook gelijk ons probleem. Een scherpe ploeg had hier gewoon met 1-3 / 1-4 gewonnen. Tekenend moment vlak na rust waarbij Rots uiteindelijk een schot geblokt ziet worden vlak voor de lijn. Veel te wild en gehaast geschoten, iets keer kalmte had je hem gewoon binnen geschoven. Is gebrek aan kwaliteit bij ons. Probleem is dat onze beste spelers op de back spelen.
Precies, dat is het. Voetbal is een teamsport. Als zoveel spelers verzuimen, heeft het weinig zin om er een uit te pikken. Er zit gewoon niets meer in.Vond jullie niet zo slecht als eerder onder Steijn. Maar wel heel erg futloos, zit totaal geen energie meer in. De manier waarop Van Rooij vanaf de eigen helft zo door kon wandelen naar jullie 16 bij de 1-2. Poeh. Daar grepen zeker drie/vier spelers ook gewoon niet in. Stonden er bij en keken er naar.
Gefeliciteerd, trouwens.