Ajax - FC Utrecht zo 10 mei 2026 (16:45)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

columbus

Re: Ajax - FC Utrecht zo 10 mei 2026 (16:45)

Bericht door columbus »

Godts! Klote egoïst, neem de bal aan en schuif hem naar Klaassen
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

lekkere aanname.. kansloos
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
LucaS

Bericht door LucaS »

Het is wat hè die 96e minuut
I think I lost my fucking headache
columbus

Bericht door columbus »

Prutsers echt wat een prutsers. Van bestuurskamer tot de reservebank. Blijf vooral lekker in de waan dat het allemaal uitgevonden is in Amsterdam
Lionel

Bericht door Lionel »

Ongekend.
IK GELOOF!!!!!!
Arthur

Bericht door Arthur »

Dit is al een jaar gaande natuurlijk. Niks om je druk over te maken, totdat iemand bij Ajax zelf dat eens gaat doen.
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
mattie

Bericht door mattie »

play offs voor conference league.. Schip o.a deden het beter..

H'Veen gaat vol volgende week.. Gelukkig is het Hemelvaart weekend
Yopii

Bericht door Yopii »

pff, ook nog Van der Hoorn. :blush.gif:

Wat een klotezooi. Ik heb een borrel nodig. :sad.gif:

Worden we weer uitgelachen, ik ben er ziek van. Bah. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:
Dit is al een jaar gaande natuurlijk. Niks om je druk over te maken, totdat iemand bij Ajax zelf dat eens gaat doen.
Dan gaan ze weer onderling ruzie maken en zo.

Wat heeft die Kroes een ongekende rampselectie samengesteld. En dan nog Heitinga erbij... Bedankt, Alex. :1evil.gif:
Laatst gewijzigd door Yopii op zo mei 10, 2026 5:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mattie

Bericht door mattie »

columbus schreef: zo mei 10, 2026 5:43 pm Prutsers echt wat een prutsers. Van bestuurskamer tot de reservebank. Blijf vooral lekker in de waan dat het allemaal uitgevonden is in Amsterdam

arrogantie is uitgevonden in Amsterdam...
LucaS

Bericht door LucaS »

Dit doelpunt verandert de uitgangspositie voor plek 4 niet 😁
Psv moet winnen en Ajax moet winnen. Een vd 2 met 2 doelpunten verschil
Yopii

Bericht door Yopii »

Dat zeker, ze denken dat Ajax zich alles kan permitteren omdat het Ajax is: een rookie als trainer aanstellen, een voetballer van de Zaterdag-afdeling TD maken, enz. Waarom stellen we niet 'gewoon' professionele mensen aan? Iemand die zorgt dat de spelers het ook in de tweede helft kunnen belopen zou een idee zijn. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:
columbus

Bericht door columbus »

Arthur schreef:Dit is al een jaar gaande natuurlijk. Niks om je druk over te maken, totdat iemand bij Ajax zelf dat eens gaat doen.
Dat is ook zo. De Amsterdamse zelfdestructie is al een hele tijd aan de gang.

Maar zo’n tweede helft spelen. Zo hemeltergend slecht. En als het voetballend niet lukt, wat ook al heel het seizoen aan de gang is, speel dan die lange bal, stroop je mouwen op en ga van uit de tweede bal wat proberen te forceren. Nee, lekker lamlendig eerst Utrecht op voorsprong laten komen

Zouden ze echt zelf niet het besef hebben hoe slecht is? Op werkelijk alle fronten
Wouter

Bericht door Wouter »

Yopii schreef: zo mei 10, 2026 5:51 pm
Dat zeker, ze denken dat Ajax zich alles kan permitteren omdat het Ajax is: een rookie als trainer aanstellen, een voetballer van de Zaterdag-afdeling TD maken, enz. Waarom stellen we niet 'gewoon' professionele mensen aan? Iemand die zorgt dat de spelers het ook in de tweede helft kunnen belopen zou een idee zijn. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:
Dat heeft me altijd verbaasd. Dat Ajax totale beginnelingen als trainer aanstelt. Dat doe je toch niet als topclub?
LucaS

Bericht door LucaS »

Het scheelt een paar miljoen, maar misschien is het beter om helemaal geen Europees te spelen. Dan begin je voorrondes als het wk net is afgelopen
mattie

Bericht door mattie »

inderdaad laat gvd die voorronde maar gaan en schop eens door het bestuur.. Zoveel Zoveel foute beslissingen. Menig bedrijf zou bij een rechtbank uitkomen en een curator toegewezen krijgen

ook diegene die Kroes hebben laten gaan en hebben gepusht om Heitinga aan te krijgen , schop het eruit
Laatst gewijzigd door mattie op zo mei 10, 2026 6:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Yopii

Bericht door Yopii »

Dat Ajax totale beginnelingen als trainer aanstelt. Dat doe je toch niet als topclub?
Precies! Ben geen supporter tegengekomen die het een goed idee vond om Heitinga te nemen, maar volgens Kroes had die een helicopterview. Keizer moesten we ook per se hebben, bweh.

Maar ja, wij zijn Ajax, wij horen in de CL. Eigenlijk zouden we extra punten moeten krijgen, omdat we zo bijzonder zijn. :hypocrite.gif:

Onze opleiding is ook verwaarloosd. Dan hoor ik die Beuker, een kletsneus met een vervalste CV, zeggen dat Ajax een van de beste opleidingen van de wereld heeft. Nou, vergeet het maar. De hoogste jeugdteams worden keer op keer weggespeeld, dat is geen toeval meer. Ajax leidt slappe jongetjes op die jaren nodig hebben om op niveau te komen. Uitzonderingen zijn spelers die we van andere clubs hebben gejat.

Ze zien totaal de urgentie niet. :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:
mattie

Bericht door mattie »

kijk naar bv een Bounida uit de jeugd.. wat een ellende kijk ook naar zijn bal aanname
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Garcia is ook geen heel lekkere interventie hè. Volgens mij doet hij het qua resultaten nog het slechtst van iedereen.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Heb Ajax vijf keer (!) live zien winnen dit seizoen. Inclusief CL ben ik 16x geweest. 12x competitie en 4x CL.

Slechtste seizoen dat ik ooit (actief) heb meegemaakt.
Alexander

Bericht door Alexander »

peter schreef: zo mei 10, 2026 7:19 pm Heb Ajax vijf keer (!) live zien winnen dit seizoen. Inclusief CL ben ik 16x geweest. 12x competitie en 4x CL.

Slechtste seizoen dat ik ooit (actief) heb meegemaakt.
Idem. En ik beleef er ook 0,0 lol aan. Wat een kansloze selectie + staf is dit zeg.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Yopii schreef:
Dat Ajax totale beginnelingen als trainer aanstelt. Dat doe je toch niet als topclub?
Precies! Ben geen supporter tegengekomen die het een goed idee vond om Heitinga te nemen, maar volgens Kroes had die een helicopterview. Keizer moesten we ook per se hebben, bweh.

Maar ja, wij zijn Ajax, wij horen in de CL. Eigenlijk zouden we extra punten moeten krijgen, omdat we zo bijzonder zijn. :hypocrite.gif:

Onze opleiding is ook verwaarloosd. Dan hoor ik die Beuker, een kletsneus met een vervalste CV, zeggen dat Ajax een van de beste opleidingen van de wereld heeft. Nou, vergeet het maar. De hoogste jeugdteams worden keer op keer weggespeeld, dat is geen toeval meer. Ajax leidt slappe jongetjes op die jaren nodig hebben om op niveau te komen. Uitzonderingen zijn spelers die we van andere clubs hebben gejat.

Ze zien totaal de urgentie niet. :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:
Ja dat is mij ook een doorn in het oog. De jeugdopleiding is onze levensader. Cruijff senior was tijdens de revolutie alleen maar geïnteresseerd in het weer op orde brengen van de jeugdopleiding. Daar is waar het om draait. Cruijff junior hoor ik helemaal niet over de opleiding. Hij zit er weliswaar als TD, maar ook hij zou het belang van een goede jeugdopleiding voorop moeten stellen. Ik hoor alleen maar geruchten over Spanjaarden uit de opleiding van Barcelona en over Spaanse trainers. Wat mot je ermee? Het aanstellen van García die overal mislukt is en het aantrekken van Paes geeft nou niet echt vertrouwen voor de komende transferzomer.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Qua statistieken valt het me nog mee dat we thuis uiteindelijk toch nog meer hebben gewonnen dan gelijk of verloren in de eredivisie. Al scheelt het niet veel met 9 om 8.

Thuis wel meer verloren dan uit. Dat was alleen bij Utrecht en Groningen.

Alleen Ajax-Feyenoord was de moeite waard. Voor de rest helemaal niks.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Lionel

Bericht door Lionel »

LucaS schreef: zo mei 10, 2026 5:58 pm Het scheelt een paar miljoen, maar misschien is het beter om helemaal geen Europees te spelen. Dan begin je voorrondes als het wk net is afgelopen
Eens. Kunnen we wellicht wat meer talenten opstellen volgend jaar die maar 1 keer per week hoeven te spelen. En kan er fatsoenlijk getraind worden.
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Gisteren was ik laaiend, inmiddels is het gezakt. Je krijgt wat je verdient. Dit is wat we verdienen, gezien het beroerde beleid. Als je in dit seizoen, met het niveau van de competitie, op de vijfde plaats staat, dan doe je het hemeltergend slecht.

Het heeft ook voordelen, hopelijk verandert er nu wat. Hadden we CL gehaald, dan was er druk geweest om Gaaei en Sutalo, de laatste spelers van die verdomde Mislintat te vervangen door onze jongens Veltman en Blind, zodat het weer gezellig werd. Het ligt voor de hand dat de DNA-brigade zich nu even gedeisd houdt, na het echec met Kroes, Heitinga en Grim.

Het zal een hele klus worden om goede mensen (trainers, spelers) binnen te halen, want de feiten liegen niet.

Een lichtpuntje is dat Beuker blijkbaar elders probeert onderdak te komen. Dat duidt er toch op dat Jordi niet tevreden is over de jeugdopleiding. Ook in dat opzicht liegen de feiten niet: talenten lopen weg naar de concurrentie. Nu praat F. met Van Loon, en Owalabi staat blijkbaar op op hun lijst. Wat is er loos, dat spelers die jaren en jaren in de opleiding zitten overstappen naar uitgerekend F? Dat kun je niet afdoen als gegraai, zoveel meer zal F. niet betalen. Dat ze naar Duitsland of (voorheen) Engeland willen of wilden, dat snap ik nog, maar F? Dan hebben ze dus niet het gevoel dat ze iets missen aan Ajax, een veeg teken.

Maar over de wedstrijd van gisteren: Dolberg liet het weer niet zien, hè? Je kunt niet bouwen op die jongen. Slapzak.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Lionel schreef: ma mei 11, 2026 7:19 am
LucaS schreef: zo mei 10, 2026 5:58 pm Het scheelt een paar miljoen, maar misschien is het beter om helemaal geen Europees te spelen. Dan begin je voorrondes als het wk net is afgelopen
Eens. Kunnen we wellicht wat meer talenten opstellen volgend jaar die maar 1 keer per week hoeven te spelen. En kan er fatsoenlijk getraind worden.
Ik wil toch wel graag Europees voetbal halen hoor. Al is het alleen voor de statistieken.

Natuurlijk geeft het wat extra druk op het programma maar spelers leren er ook van. En ook een toernooi als de Conference League kan voor positieve energie zorgen als je wat verder zou komen. Iets wat daar toch wel mogelijk is als je de boel per ongeluk weer eens wel op de rit zou krijgen.

De harde realiteit van het missen van Europees voetbal. Compleet met een afgang in de playoffs die we buiten huis moeten spelen zorg misschien wel voor een nog hardere klap en daarmee een breekijzer om dingen te veranderen. Maar voor die verandering is ook geld nodig en dat moet deels uit Europa komen.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie