Chuba Akpom

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Chuba Akpom

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: di aug 05, 2025 3:35 pm
Een club is niet verplicht een lopend contract te onderbreken en heeft het recht om een speler aan z'n contract te houden. Daar mag je iets van vinden, maar zo werkt het nou eenmaal wettelijk.
Daar vind ik inderdaad iets van. Hij moest weg. Kreeg geen rugnummer. Dan is wel het minste dat hij kan kiezen waar hij zijn carrière vervolgt.

Dat Ajax in deze situatie nog recht heeft op een transfersom is al vreemd genoeg.
Hij moet weg vanwege zijn transfersom die hij op kan leveren. Hij kan ook zijn contract ontbinden hè?
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Iets zegt me dat Ajax dat niet wil. :smallgrin.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: di aug 05, 2025 3:35 pm
Een club is niet verplicht een lopend contract te onderbreken en heeft het recht om een speler aan z'n contract te houden. Daar mag je iets van vinden, maar zo werkt het nou eenmaal wettelijk.
Daar vind ik inderdaad iets van. Hij moest weg. Kreeg geen rugnummer. Dan is wel het minste dat hij kan kiezen waar hij zijn carrière vervolgt.

Dat Ajax in deze situatie nog recht heeft op een transfersom is al vreemd genoeg.
Waarom? Hij staat nog altijd onder contract en wordt derhalve (dik) betaald. Als een andere club zijn diensten wil moeten ze met Ajax tot een akkoord zien te komen onder voorwaarden die voor Ajax acceptabel zijn. Is niet zo ingewikkeld.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
LucaS

Bericht door LucaS »

Ajax heeft Akpom schandalig behandeld. Die kreeg via app te horen dat ie kon oprotten. Laat hem zelf kiezen welk van de clubs hij wil. Dat is wel het.minste
I think I lost my fucking headache
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

LucaS schreef: di aug 05, 2025 4:14 pm Ajax heeft Akpom schandalig behandeld. Die kreeg via app te horen dat ie kon oprotten. Laat hem zelf kiezen welk van de clubs hij wil. Dat is wel het.minste
Nou, kon oprotten… Die man strijkt jaarlijks miljoenen euro’s op. Het is hem duidelijk gemaakt dat ie sportief niet meer in de plannen voor komt en dat ie beter op zoek kan naar andere mogelijkheden. Hij vertegenwoordigt echter nog altijd een bepaalde waarde en zijn contract loopt nog gewoon. Waarom zou Ajax - die de afgelopen paar jaar miljoenen in hem heeft geïnvesteerd - hem gratis van de hand moeten doen als de club er ook miljoenen voor kan vangen?
Yopii

Bericht door Yopii »

Je ziet nergens dat een werknemer een afkoopsom bedingt voor een werknemer die niet meer welkom is. Geen rugnummer, dat is een statement.

Maar vooruit, zo gaat het in het voetbal, een asociale wereld. Zoals Luuk zegt, die man mag wel zelf uitmaken waar hij voetbalt.

De chauvinistische benadering van clubs en supporters gaat eraan bijdragen dat het transfersysteem op een gegeven moment niet meer houdbaar is. Het zijn de excessen die de bijl zetten aan de wortel van dat systeem. Het moet wel menselijk blijven.

Diep in hun hart zijn veel supporters jaloers op voetballers, denk ik wel eens. Die vieze vuile profiteurs verdienen niets.
zeux

Bericht door zeux »

Met louter salarissen (zie US), is geen voetballer meer 'eigendom' van een club.
Sporters zijn mensen, geen te verhandelen commodity.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

zeux schreef: di aug 05, 2025 4:47 pm Met louter salarissen (zie US), is geen voetballer meer 'eigendom' van een club.
Sporters zijn mensen, geen te verhandelen commodity.
In de VS worden spelers toch ook gewoon “ge-trade”? In de minor leagues wordt je zelfs om de haverklap gepromoveerd of gedegradeerd. Vandaag triple A morgen double A.
In de NFL krijg je een dik salaris totdat je geblesseerd raakt, dan is er ineens niks. En blessures in de NFL gebeuren constant.
Als je ergens een commodity bent is het wel in de VS.

De hele professionele sportwereld is een speeltje voor de rijken. Alleen aan de rafelranden zoals bij kleinere clubs moet er geld bij.

Clubs in de VS zijn allemaal eigendom van miljardairs. In het Europese voetbal gebeurt hetzelfde.

Anyways… geen medelijden met Akpom omdat ie geen rugnummer heeft gekregen. Als hij zichzelf kan verbeteren ten koste van Ajax doet hij dat ook.
Whitey on the moon.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: di aug 05, 2025 4:41 pm Je ziet nergens dat een werknemer een afkoopsom bedingt voor een werknemer die niet meer welkom is. Geen rugnummer, dat is een statement.

Maar vooruit, zo gaat het in het voetbal, een asociale wereld. Zoals Luuk zegt, die man mag wel zelf uitmaken waar hij voetbalt.

De chauvinistische benadering van clubs en supporters gaat eraan bijdragen dat het transfersysteem op een gegeven moment niet meer houdbaar is. Het zijn de excessen die de bijl zetten aan de wortel van dat systeem. Het moet wel menselijk blijven.

Diep in hun hart zijn veel supporters jaloers op voetballers, denk ik wel eens. Die vieze vuile profiteurs verdienen niets.
Gaat het goed met je?

Waar is zo’n contract voor bepaalde tijd dan goed voor, als elk partij op elk moment eruit kan stappen?
Yopii

Bericht door Yopii »

De bedoeling is wel dat een speler kan voetballen.

Een speler heeft een arbeidscontract. Hij werkt ergens. Als zijn werkgever hem niet meer wil, moet hij ergens anders gaan spelen, en hij maakt zelf uit waar.

Zo zou dat tenminste voor ieder van ons zijn.
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: di aug 05, 2025 6:12 pm De bedoeling is wel dat een speler kan voetballen.

Een speler heeft een arbeidscontract. Hij werkt ergens. Als zijn werkgever hem niet meer wil, moet hij ergens anders gaan spelen, en hij maakt zelf uit waar.

Zo zou dat tenminste voor ieder van ons zijn.
Hij werkt niet overal. Hij tekent toch een contract? Dan moet hij ook alleen jaarcontracten tekenen. Hij is er zelf bij hoor.
IK GELOOF!!!!!!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Volgens de Telegraaf vangt deze jongen 5 mio toch? Dan denk ik dat hij zelf liever een huurdeal heeft. :hypocrite.gif:
Yopii

Bericht door Yopii »

Ajax ook.

Zo loopt het in het voetbal, veel spelers slagen niet. Die mismatch is niet per se hun schuld. Een andere trainer, een ander systeem, zeg het maar.
Ajax heeft de druk op Chuba Akpom opgevoerd. Dat weet Sky Sports. De Amsterdammers willen namelijk dat de spits kiest voor Birmingham City, en niet voor Ipswich Town.
Ajax is toch akkoord gegaan met de deal? Druk opvoeren, dat vind ik zo Kroes. Wat een griezel.

Laat Akpom zelf beslissen.
peter

Bericht door peter »

Als het om je eigen poet gaat, dan redeneert toch ook niemand zo? Akpom kiest alleen voor City als die deal beter voor hem is. En gelet op de wijze waarop we met deze gozer omgaan is dat z’n goed recht.
peter

Bericht door peter »

Vind het nogal supporter wensdenken dat zo’n gozer kiest voor de beste deal voor Ajax. Als die jongen echt 5 mio verdient (verdient ie niet maar soit), dan zou ik lekker voetballen bij Ipswich voor 2 mio van Ipswich en 3 mio van Ajax. Dat geld ga je als contractant bij Birmingham nooit verdienen. En als Kroes dan vindt dat ik die kant op moet, dan wil ik een verkoopfee van het salaris wat ik komend jaar misloop. Dan zou ik tegen die kleine kale zeggen dat hij van die 7 mio van Birmingham er drie door moet sluizen naar Akpom. En zo denkt iedereen.
Lionel

Bericht door Lionel »

peter schreef: di aug 05, 2025 7:20 pm Vind het nogal supporter wensdenken dat zo’n gozer kiest voor de beste deal voor Ajax. Als die jongen echt 5 mio verdient (verdient ie niet maar soit), dan zou ik lekker voetballen bij Ipswich voor 2 mio van Ipswich en 3 mio van Ajax. Dat geld ga je als contractant bij Birmingham nooit verdienen. En als Kroes dan vindt dat ik die kant op moet, dan wil ik een verkoopfee van het salaris wat ik komend jaar misloop. Dan zou ik tegen die kleine kale zeggen dat hij van die 7 mio van Birmingham er drie door moet sluizen naar Akpom. En zo denkt iedereen.
Dat is toch allemaal het spel dat gespeeld mag worden? Niemand hier beweert toch dat hij iets wel of niet moet?
IK GELOOF!!!!!!
peter

Bericht door peter »

Lionel schreef: di aug 05, 2025 12:49 pm Ajax moet de huurdeal gewoon weigeren.
Jij beweert dat Ajax die huurdeal moet weigeren. Ik zou dan in het geval van Akpom lekker die definitieve deal weigeren. Noem het spel, maar in dat geval heeft Ajax verrekte slechte kaarten.

Even de punten op een rij:
Blijkbaar zit die jongen op een godsvermogen aan salaris (laat het geen 5 mio zijn, maar 4 bruto).
Er is amper interesse. Alleen uit de Championship.
Ajax heeft hem verbannen. Mag niet meetrainen en heeft geen rugnummer en dat nieuws is met een appje medegedeeld.

Ik zou er een persoonlijke strijd van maken om die kale helemaal uit te melken.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

peter schreef:
Jij beweert dat Ajax die huurdeal moet weigeren. Ik zou dan in het geval van Akpom lekker die definitieve deal weigeren. Noem het spel, maar in dat geval heeft Ajax verrekte slechte kaarten.

Blijkbaar zit die jongen op een godsvermogen aan salaris (laat het geen 5 mio zijn, maar 4 bruto).
Ajax heeft hem verbannen. Mag niet meetrainen en heeft geen rugnummer en dat nieuws is met een appje medegedeeld.

Even voor de goede orde, terwijl ik vind dat een club alle recht heeft om het beste voor de club te doen, vind ik het hoogst onprofessioneel hoe er met een speler als Akpom wordt omgesprongen. Als speler van de Ajax selectie moet hij gewoon volwaardig lid blijven van de selectie. Duidelijkheid verschaffen is niet hetzelfde als iemand de deur uit pesten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Lionel

Bericht door Lionel »

peter schreef: di aug 05, 2025 7:40 pm

En dat is zijn goed recht natuurlijk. Zou ik misschien ook doen als zo met mij wordt omgesprongen.

Maar van Ajax zou ik ook / nog steeds de huurdeal weigeren of daar betere voorwaarden aan verbinden.

Het is een kwestie van vraag en aanbod. Zowel vanuit Ajax naar Birmingham/Ispwich als Ajax naar Akpom en vice versa.

Neemt Ajax het risico om Akpom niet kwijt te raken? Zelfs niet met een huurdeal?

Neemt Akpom het risico om weer een jaar amper te spelen maar wel 5 mio te verdienen?
IK GELOOF!!!!!!
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

peter schreef: di aug 05, 2025 7:07 pm Volgens de Telegraaf vangt deze jongen 5 mio toch? Dan denk ik dat hij zelf liever een huurdeal heeft. :hypocrite.gif:
Sven heeft onze club echt bijna kapot weten te maken. Wat een ongelofelijke paardenlul is het.
Whitey on the moon.
elliquido

Bericht door elliquido »

ik denk dat Apkom juridisch hier wel wat mee kan, omdat hij niet meer volwaardig lid is van de selectie.
Maar goed, het is nog 3 weken tot deadline. Dit zijn onderhandeingen waarbij we afgaan op "De T "

just saying
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Yopii

Bericht door Yopii »

peter schreef: di aug 05, 2025 7:40 pm

Precies. Die Kroes verdient helemaal niets. Een speler zo behandelen en dan nog willen bepalen waar hij gaat spelen. Ik zou hem een heel dikke middelvinger geven.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik zeg nergens dat Akpom zich moet laten dwingen om ergens te tekenen. Ik zou als ik Ajax was alleen Ipswich proberen te bewegen om ook te gaan voor een vaste overeenkomst door hun huurdeal te weigeren/af te slaan.

Wat Akpom vervolgens doet moet hij zelf weten.
IK GELOOF!!!!!!
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Het is ook weer niet zo dat we hier medelijden moeten hebben he. Het is geen slavernij of uitbuiting, die boys zijn multimiljonair. Ajax mag zich absoluut beter gedragen, zonder meer, maar zielig zijn die spelers niet.
Yopii

Bericht door Yopii »

Zielig, dat is ook weer zoiets.

Ze hebben Kroes uitgelachen, vonden hem een amateur.
Plaats reactie