Vitesse
Moderator: mods
Re: Vitesse
Ze spelen Jong FC Utrecht toch wel van de mat. Toch wel knap van Rehm hoor, de ploeg knokt er steeds vol voor en jongens als Achaouitar, Bannis en Tahaui spelen steeds beter. Zeker Achaouitar vind ik echt een mooie speler, zo'n centrale verdediger die ook goed kan voetballen en inschuiven zie je tegenwoordig niet zo vaak meer. Dan nog een stel vechtersbazen als Zumberi, Schikora en Marschalk erbij en je kunt toch een eind komen. Van den Berg is ook wel een goede keeper trouwens.
Vitesse
Staan gewoon achtste (zonder die stupide strafpunten). Echt knap met een in twee weken bij elkaar geraapt team. 
Bovenaan vierde periode, nog twee wedstrijden.
Mvv zou geen probleem moeten zijn, maar Cambuur uit is natuurlijk wel pittig.
Zouden ze al zweten in Zeist?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bovenaan vierde periode, nog twee wedstrijden.
Mvv zou geen probleem moeten zijn, maar Cambuur uit is natuurlijk wel pittig.
Zouden ze al zweten in Zeist?

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Heel erg leuk dit. Geeft in ieder geval een positieve energie bij de club en wie weet zit er wel een enorme stunt in. Zou niet de eerste keer zijn dat de playoffs rondom promotie en degradatie een verrassende wending krijgt.
Tegelijkertijd zegt het ook wel iets over scouting en selectiebeleid bij andere club als je op zo'n korte termijn en met een vrijwel lege portemonnee zou lekker mee kan doen.
Tegelijkertijd zegt het ook wel iets over scouting en selectiebeleid bij andere club als je op zo'n korte termijn en met een vrijwel lege portemonnee zou lekker mee kan doen.
Nil volentibus arduum
Leuk voor Vitesse, misschien mag het volgend jaar weer tegen NEC spelen. 
Ik vind het vooral leuk dat deze gasten er elke week vol voor gaan. Natuurlijk zijn het niet allemaal wereldvoetballers (al vind ik dat Achaouitar, Van den Berg en Tahaui wel potentie hebben om goede eredivisievoetballers te worden), maar gasten als Zumberi, Pinto en Schikora gaan wel de hele wedstrijd vol gas. Ik denk dat meespeelt dat ze juist op het niveau zitten dat ze amper of net genoeg verdienen om als fullprof door het leven te kunnen gaan.
-
Poeder II
18500 geel zwarte wespen op de tribune vanavond!
Mss toch maar weer eens de verkleedkist induiken en mijn oude vitesse shirt opsnorkelen voor vanaaf
Mss toch maar weer eens de verkleedkist induiken en mijn oude vitesse shirt opsnorkelen voor vanaaf
Succes!
Deelname aan de nacompetitie zou al een enorme leuke opsteker zijn voor de club. Ook als het niet gelijk tot promotie zou leiden.
Deelname aan de nacompetitie zou al een enorme leuke opsteker zijn voor de club. Ook als het niet gelijk tot promotie zou leiden.
Nil volentibus arduum
Ai! Deze thuis tegen een low flyer hadden ze wel moeten winnen natuurlijk…
Ineens stond de stress er op? Volgende week ook nog eens Cambuur uit.
Ineens stond de stress er op? Volgende week ook nog eens Cambuur uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
MVV gooide de boel potdicht en zette Tahaui goed vast. Hoogewerf liep zich constant vast. En de bal wilde er niet in bij die paar kansen die ze wel creëerden.
Sterkte vandaag, Wouter. 
Is er iets?
Yopi, waar heb je het over?
Zelf verliezen helpt niet natuurlijk...
En dom om als supporters te gaan zieken.
Jammer dat Vitesse KNVB niet in het hemd kan zetten met deelname aan nacompetitie.
Nu een zomer peentjes zweten of KNVB Vitesse definitief pootje kan haken?
Met 25 punten mindering aan competitie volgend jaar beginnen, want 'fakkels'?
Los natuurlijk van de lust om de club definitief uit het betaalde voetbal te weren.
En dom om als supporters te gaan zieken.
Jammer dat Vitesse KNVB niet in het hemd kan zetten met deelname aan nacompetitie.
Nu een zomer peentjes zweten of KNVB Vitesse definitief pootje kan haken?
Met 25 punten mindering aan competitie volgend jaar beginnen, want 'fakkels'?
Los natuurlijk van de lust om de club definitief uit het betaalde voetbal te weren.
Ik ben op reis en lees het nu pas. Ook Vitesse heeft helaas een groepje hersenloze capuchonmannetjes dat zich af en toe misdraagt.
Lekkere timing ook met het afscheid van Henk de Jong daar als hoofdtrainer. Maar dat zal datzelfde groepje ook een zorg zijn. Om gek van te worden dat soort volk rondom clubs.
Nil volentibus arduum
Licht aan het einde van de tunnel Wouter?De procureur-generaal heeft vrijdag de Hoge Raad geadviseerd om de uitspraak in de Vitesse-zaak te laten staan. Volgens de advocaat-generaal was het teruggeven van de proflicentie aan de Arnhemse club terecht.
De KNVB ontnam Vitesse in 2025 de proflicentie omdat de club zich jarenlang niet aan de financiële regels voor het betaald voetbal had gehouden. De club zou structureel het licentiesysteem hebben "omzeild en ondermijnd".
Vitesse ging in hoger beroep en werd door het gerechtshof in Arnhem in het gelijk gesteld. De Arnhemse club kreeg de proflicentie terug en werd weer toegevoegd aan de Keuken Kampioen Divisie.
De KNVB besloot eind oktober, na een grondige bestudering van het vonnis, "in het belang van het gehele betaald voetbal" naar de Hoge Raad te stappen. "Het doel is om duidelijkheid te krijgen over de wijze waarop de rechter besluiten van organen van de KNVB mag toetsen", liet de KNVB toen weten.
Het advies van de procureur-generaal, de adviseur van de Hoge Raad, is geen uitspraak. Die doet de Hoge Raad later. Toch is het een belangrijk moment voor Vitesse, aangezien de Hoge Raad in veel zaken het advies van de procureur-generaal volgt.
De KNVB en Vitesse krijgen twee weken om op het advies van de procureur-generaal te reageren. Daarna komt de hoogste rechter, die gevestigd is in Den Haag, van ons land met een uitspraak.
Waarom wilde de KNVB de licentie van Vitesse intrekken?
De licentiecommissie van de KNVB wilde de proflicentie van Vitesse afgelopen zomer intrekken vanwege een gebrek aan transparantie en een patroon van misleiding, omzeiling en ondermijning van het licentiesysteem. Volgens de KNVB had Vitesse in de afgelopen drie jaar zeventien keer de regels overtreden. (nu.nl)
(al denk ik dat de KNVB naar (hele) kleine lettertjes gaat zoeken om opnieuw de licentie te weigeren, ze kunnen gewoon 'opnieuw' beginnen, met een andere smoes - het zal voor knvb inmiddels een prestigezaak zijn om Vitesse te wippen - en wie zoekt zal vast iets vinden in de complexiteit van regels, contracten en afspraken.)
Dit betekent (waarschijnlijk, als de Hoge Raad het advies volgt) dat de licentie nu nog niet afgepakt wordt en Vitesse komend seizoen mee mag doen. Maar de bodemprocedure loopt ook nog. Ik hoop dat die afgebroken wordt, maar ja, de KNVB wil maar door blijven gaan.
Misschien is er nu wel meer kans dat de KNVB mee wil werken aan een of andere schikking.
Misschien is er nu wel meer kans dat de KNVB mee wil werken aan een of andere schikking.
Lijkt me een heel mooi moment om er een grote dikke streep onder te zetten zodra de Hooge Raad dit advies heeft overgenomen. Het was al idioot om de strijd voort te zetten vanuit de bond. Nu nóg verder gaan terwijl we inmiddels een volledig seizoen verder zijn zou echt belachelijk zijn.
Nil volentibus arduum
-
Poeder II
De KNVB is op dit moment nog steeds redelijk rancuneus richting Vitesse, overigens heeft de advocaat generaal de KNVB op werkelijk geen enkel punt in het gelijk gesteld.
Het is mosterd na de maaltijd maar dus de -9 punten nadat Guus Franke en Coley Parry een sidedeal hadden gesloten m.b.t. het eigenaarschap, die erbij opgeteld hadden wij de eerste ronde play offs van Almere mogen verliezen.
Het is bij elkaar een prima seizoen geweest, vol Gelredome en volle uitvakken met als persoonlijk hoogtepunt de Airborne wedstrijd tegen Helmond.
Op naar een relatief rustige zomer en seizoen 2026 / 2027.
Het is mosterd na de maaltijd maar dus de -9 punten nadat Guus Franke en Coley Parry een sidedeal hadden gesloten m.b.t. het eigenaarschap, die erbij opgeteld hadden wij de eerste ronde play offs van Almere mogen verliezen.
Het is bij elkaar een prima seizoen geweest, vol Gelredome en volle uitvakken met als persoonlijk hoogtepunt de Airborne wedstrijd tegen Helmond.
Op naar een relatief rustige zomer en seizoen 2026 / 2027.
En daar gaan we weer:
Het was inmiddels natuurlijk ook al veel te lang rustig.Weer crisis bij Vitesse: buitenlandse eigenaren ontslaan directie en rvc
Het is weer crisis bij Vitesse. De vier buitenlandse eigenaren hebben de directie en raad van commissarissen uit het niets ontslagen, meldt de club maandag. De Arnhemmers zeggen dat de aandeelhouders dit helemaal niet mogen doen.
Volgens Vitesse hebben de buitenlandse eigenaren Timo Braasch, Leon Müller, Brian Mornaghi en Flint Reilly de KNVB laten weten dat interim-directeur Joost de Wit, algemeen directeur Ben Mansvelder en commissarissen Claudia Lap en Jan Hermen de Baas uit hun functie zijn gezet.
De directeuren en commissarissen beweren dat de vier eigenaren dit niet mogen doen, omdat ze al een contract hebben getekend over de verkoop van de aandelen aan een groep regionale geldschieters. De licentiecommissie van de KNVB moet die overname alleen nog goedkeuren, waardoor de vier formeel nog eigenaar zijn.
"Tussen kopende en verkopende aandeelhouders is contractueel vastgelegd dat geen van beide partijen besluiten kan nemen zonder de expliciete instemming van de ander. Daarvan is hier zeker geen sprake", schrijven de directie en raad van commissarissen.
De directeuren en commissarissen trekken in de opzienbarende verklaring de vergelijking met iemand die een huis verkoopt en pas maanden later de sleutels overdraagt. "Zo'n iemand is formeel nog eigenaar, maar mag niet zeggen: ik sloop de keuken eruit, want ik ben nog steeds eigenaar."
'Paniekactie die niet legaal is'
Volgens de directeuren en commissarissen komt de ingreep van de buitenlandse eigenaren voort uit ongeduld over het lange overnameproces. Vitesse verzocht de licentiecommissie van de KNVB in december om de overname te beoordelen.
Het is niet duidelijk waarom de beoordeling nog niet is afgerond. Vitesse zegt dat het overnameproces "vergevorderd" is en hoopt binnen enkele dagen goedkeuring van de licentiecommissie te krijgen. NU.nl is nog in afwachting van een reactie van de licentiecommissie daarover.
"Wij merken al langer dat de buitenlandse aandeelhouders het te lang vinden duren voordat de goedkeuring wijziging zeggenschap door de KNVB afgerond is", schrijven de directeuren en commissarissen van Vitesse.
"Dat ongeduld en die onzekerheid ervaren wij ook, dus in die zin begrijpen wij de buitenlandse aandeelhouders wel. Nu is er echter een paniekactie ingezet die op geen enkele manier legaal is." Het is niet duidelijk of de directeuren en commissarissen het besluit van de eigenaren nog kunnen aanvechten.
Vitesse weer in grote problemen
Door de onverwachte wending komt Vitesse weer in grote problemen, terwijl de club ruim twee weken geleden nog een juridische zege op de KNVB boekte. Een belangrijk juridisch advies rond de proflicentie viel in het voordeel van Vitesse uit, waardoor de club de zaak bij de Hoge Raad lijkt te gaan winnen.
Met een eventuele goedkeuring voor de regionale overname hoopte Vitesse een uiterst turbulente periode achter zich te laten, waarin de club door immense sportieve, bestuurlijke en financiële problemen bijna ophield te bestaan.
Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum
Haha, wilde het net gaan posten.
Maarrr, speelt de KNVB hier niet ook een rol in door het besluit over de overname te traineren? Waardoor de club steeds maar niet die laatste stap kan zetten om het probleem dat er ligt écht op te lossen? Als de KNVB pro-actiever zou zijn, zou ze helpen in plaats van tegenwerken door het proces maar steeds te rekken. Je ontkomt dan niet aan de gedachte dat ze dit bewust doet, omdat ze wil dat Vitesse kapot gaat en die situatie dan maar 'manifesteert'.
Wouter?
Maarrr, speelt de KNVB hier niet ook een rol in door het besluit over de overname te traineren? Waardoor de club steeds maar niet die laatste stap kan zetten om het probleem dat er ligt écht op te lossen? Als de KNVB pro-actiever zou zijn, zou ze helpen in plaats van tegenwerken door het proces maar steeds te rekken. Je ontkomt dan niet aan de gedachte dat ze dit bewust doet, omdat ze wil dat Vitesse kapot gaat en die situatie dan maar 'manifesteert'.
Wouter?
Ik weet het ook niet. Aan de ene kant klinkt het erg Calimero-achtig, maar bij dat hoger beroep kreeg ik wel de indruk dat de KNVB-top een enorme teringhekel aan Vitesse heeft gekregen.zeux schreef: ma mei 18, 2026 2:56 pm Haha, wilde het net gaan posten.
Wouter?
Ik heb het niet fanatiek gevolgd, maar uit wat ik mee kreeg kreeg ik wel het idee dat het 'persoonlijk' was en zeker niet zakelijk
I think I lost my fucking headache