De Opvolger van Sjon en Fred

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie wil jij als opvolger van Sjon?

Erik Ten Hag
7
30%
Kjetil Knudsen
4
17%
Ron Jans
1
4%
Paul Simonis
0
Geen stemmen
Frank De Boer
1
4%
Inigo Perez
5
22%
Rogier Meijer
0
Geen stemmen
Anthony Correia
0
Geen stemmen
Roger Schmidt
1
4%
Thiago Motta
1
4%
Patrick Vieira
1
4%
Maarten Martens
1
4%
Hendrie Kruzen
1
4%
Mitchell Van der Gaag
0
Geen stemmen
Dave Vos
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 23

Liberty
Contacteer:

Re: De Opvolger van Sjon en Fred

Bericht door Liberty »

Trab schreef: ma mei 18, 2026 8:27 pm
LucaS schreef:Tja Ajax is het moment niet bepaald aantrekkelijk. Niet voor spelers en niet voor trainers
Daarom had je gewoon voor een Schreuder of Correia moeten gaan. Of een type Farioli. Welbespraakt, teambuilder, freak.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vorig jaar werd Paul Simonis genoemd vanwege zijn topjaar bij Go Ahead Eagles. En die lag er bij Wolfsburg ook heel snel uit.

Is een Correia wel geschikt voor Ajax? Als hij het bij AZ de komende jaren goed doet dan heb ik er wel vertrouwen in, maar rechtstreeks vanaf Telstar gaat hem nooit worden. Die stap is te groot. En de naam Schreuder hoor ik liever niet meer. Alfred is ook niet zo best bevallen.
Tijd voor iets nieuws.
LucaS

Bericht door LucaS »

Utrecht toch?
I think I lost my fucking headache
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

LucaS schreef: di mei 19, 2026 10:55 amUtrecht toch?
Ah ja, Utrecht. Had in mijn hoofd dat hij naar AZ zou gaan.
Tijd voor iets nieuws.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik ben wel benieuwd hoe hij bij Utrecht gaat presteren. Het lijkt me een verstandige stap. Bij Utrecht is echt wel wat mogelijk en het is duidelijk een stap voorwaarts ten opzichte van Telstar. Je krijgt ook te maken met een achterban die wat rumoerig kan zijn als het tegenzit. Maar het is nog niet de complexiteit van een club als Ajax.

Want eerlijk gezegd. Hij heeft het met promotie en handhaving bij Telstar natuurlijk geweldig gedaan. En hij komt heel sympathiek over. Maar was dat dan genoeg geweest om bij Ajax de leeuwenkuil in te stappen? Je krijgt het hele circus met de vereniging en alle interne strubbelingen erbij cadeau. En daarnaast moet je ook aan de slag met het verbeteren van allerlei zaken die ik maar even samenvat als het (gebrek aan) topsportklimaat. Dat is wel even wat anders dan trainer zijn van Telstar.

Misschien is hij op al die andere aspecten ook goed hoor. Dat beeld heb ik simpelweg niet. Farioli heeft zich ook weten te ontwikkelen bij kleinere clubs.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Van de Nederlandse coaches vind ik hem wel het meest interessant. Bij de amateurs en Telstar nu bewezen dat ie wat kan. Ook vanuit bepaalde visie, daarnaast prettig en helder in zijn communicatie en geen besmette achternaam.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Yopii

Bericht door Yopii »

Natuurlijk, hij doet het leuk. Wie weet kan hij na Utrecht de stap maken.
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Yopii schreef: di mei 19, 2026 11:37 am Natuurlijk, hij doet het leuk. Wie weet kan hij na Utrecht de stap maken.
Precies. Na twee jaar Utrecht kan het anders zijn. Maar nu nog niet. Veel te vroeg.
Tijd voor iets nieuws.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Volgens Bild is Leverkusen niet meer in de markt voor Michel. Hmm...waarom valt hij daar dan af? Dat ga je dan toch gelijk denken. :smallgrin.gif:

Maar dat betekent dus dat de kans nog wat groter is geworden dat hij inderdaad wel onze nieuwe trainer gaat worden.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Laatste ronde in Spanje is om 9 uur begonnen. Dus we weten snel of Girona erin blijft of niet. Ze moeten winnen.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Tja, als je niet thuis van Elche kunt winnen...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
zeux

Bericht door zeux »

Duke schreef: za mei 23, 2026 9:57 pm Tja, als je niet thuis van Elche kunt winnen...
Wow. Alle concurrenten verloren...
Bij winst waren ze als 15de geëindigd.

Er zitten daar maar vier punten tussen de nummer 9 (Valencia) en nummer 18 (Mallorca), dat degradeert...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat ligt wel echt enorm dicht bij elkaar ja. Onvoorstelbaar. Dan zit je echt wel op het niveau dat één of twee ongelukkige momenten in een wedstrijd de uitkomst van het seizoen kunnen bepalen.

Elche is overigens de ploeg van Sarabia. Een van de andere trainers die wel is genoemd rondom Ajax.
Nil volentibus arduum
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Onze grote hoop is dus gedegradeerd... Is ie wel zo goed als Jordi denkt?
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Rijkaard degradeerde toch ook? Deed het daarna ook niet verkeerd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Omdat het zo enorm dicht bij elkaar ligt vind ik het niet meteen een diskwalificatie. Ik heb ook geen zicht op de kwaliteit van de selecties van zowel Girona als de andere clubs.

Maar het is duidelijk dat het nooit fijn staat op een cv van een trainer.
Nil volentibus arduum
zeux

Bericht door zeux »

Marillion schreef:Dat ligt wel echt enorm dicht bij elkaar ja. Onvoorstelbaar. Dan zit je echt wel op het niveau dat één of twee ongelukkige momenten in een wedstrijd de uitkomst van het seizoen kunnen bepalen.

Elche is overigens de ploeg van Sarabia. Een van de andere trainers die wel is genoemd rondom Ajax.
Ik keek verkeerd, het is nr 10 Sociedad dat 46 punten heeft.
Desondanks.
13. Sevilla 43 punten
19. Girona 41 punten

Super close.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Yopii

Bericht door Yopii »

Michel in vergevorderde onderhandeling met Ajax, meldt ESPN.

Een andere kandidaat, Sarabia, heeft net aangekondigd dat hij vertrekt bij Elche en een sabbatical neemt.
LucaS

Bericht door LucaS »

Ajax heeft Míchel bijna binnen als nieuwe hoofdtrainer, zo meldt ESPN. In de komende dagen zullen beide partijen nog spreken over de invulling van zijn technische staf en de lengte van zijn contract. De intentie is om snel een akkoord te bereiken.

Ajax is momenteel bezig met een zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer. Afgelopen seizoen werd begonnen met John Heitinga, maar diens ontslag nam Fred Grim het stokje over. Ook hij mocht het seizoen niet afmaken, waarna Óscar García werd doorgeschoven van Jong Ajax. Hoewel de Spanjaard hoopte ook volgend seizoen aan het roer te staan, heeft Jordi Cruijff ervoor gekozen op zoek te gaan naar een nieuwe trainer.

Artikel gaat verder onder video
Daarvoor is hij uitgekomen bij Míchel, die afgelopen seizoen degradeerde met Girona. Volgens ESPN zijn Ajax en de trainer inmiddels dicht bij een akkoord. Alleen de invulling van zijn technische staf en de lengte van zijn contract moet nog worden vastgelegd, maar alle partijen zouden de intentie hebben om snel een deal te sluiten. Ook Bayer Leverkusen had interesse in Míchel, maar volgens Duitse media is die club afgehaakt omdat er twijfels bestaan over zijn beheersing van de Engelse taal.

Voor García betekent dit dat hij een langer verblijf bij het eerste elftal van Ajax kan vergeten. Het is nog niet duidelijk of hij ervoor open staat terug te keren bij het beloftenelftal of inzet op een vertrek uit Amsterdam.

Bron: fc update / espn
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Beter dat het snel rond is. Al had ik gehoopt op nog een frisser konijn uit de hoge hoed.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Op basis van de profielen die ik heb gelezen had ik gehoopt dat het de kant van Sarabia zou opvallen. Die lijkt van een wat modernere school te zijn. Maar we gaan het ervaren. En dat er snel een trainer is gevonden is zeker belangrijk.

Uiteraard heb ik Girona (en de clubs van andere kandidaat trainers) niet gevolgd. Ik hoop dat zijn Engels inmiddels echt goed op niveau is en dat hij ons in positieve zin gaat verrassen. Slechter kan haast niet maar ik hoop wel echt op iets van nieuwe energie en een serieuze stap in de goede richting. Dat het met enige regelmaat ook weer eens leuk is om naar Ajax te kijken.
Nil volentibus arduum
Alexander

Bericht door Alexander »

Een trainer van een degradant die Ajax moet gaan redden. Ik vind daar wel wat van.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Mwah...ik geef toe dat je het liever niet op je cv zet. Maar die selectie is kennelijk echt minder geworden en je ziet hoe dicht het daar bij elkaar staat. Met één keer extra winnen sta je ineens onderin de middenmoot.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Sarabia hreft vandaag zijn contract bij Elche beeindigd zo lees ik. Verrassing uit dr hoge hoed?
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Waarom zou die Sarabia een betere kandidaat zijn Marillion? Ik moet altijd wel lachen om die jongens van VI, want zij komen dan altijd met van die quasi intellectuele stukjes op basis van wat beelden die ze (al dan niet) hebben bewonderd van Elche en Andorra. Weet nog goed dat Mislintat (en Kroes) ook de ene parel na de andere parel had opgedoken.

Als ik dan alleen kijk naar de clubs en de statistieken, dan zie ik dit: Sinds 2021 hoofdtrainer. En begonnen bij Andorra (jaja) op het derde niveau. Daar in 2024 ontslagen nadat ze in maart laatste stonden in de Segunda Division en in de eerste ronde van de beker werden uitgeschakeld. Daarna ingestapt bij Elche. In de Segunda Division begonnen en promotie weten af te dwingen. Dit jaar met heel veel kunst en vliegwerk net boven de streep geëindigd.
Oftewel, 1 jaar PD ervaring, 2 jaar SD en 2 jaar derde niveau Spanje. 1 promotie richting Sd en 1x naar Pd prijs. Dat is alles.

Dit is het cv van Rick Kruijs van Volendam en eigenlijk nog minder. Nu zal die Sarabia prachtig voetbal hebben gespeeld bij Andorra, maar dit is toch niet heel serieus te nemen?

Die Michel heeft dan in ieder geval nog wat drie promoties naar PD, beste club van het jaar 2023, CL gehaald met Girona en 4x manager van de maand in Spanje en manager van het jaar. Ook allemaal niet bijster indrukwekkend, maar dat CV van Sarabia is wel heel erg mager.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Als Cruijffie lang bij Bayern had gevoetbald, dan waren we nu helemaal in de ban van de trainers van Carl Zeiss Jena of Erzgebirge Aue. :smallgrin.gif:
Plaats reactie