Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Baseman

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman »

Benadrukken dat Van Gaal veel geld heeft uitgegeven en dat ManU nog niet goed draait.
Want dat wisten we allemaal natuurlijk nog niet... :excited.gif:

PS: Het gaat vooral om je laatste zinnetje Wimpey, dat maakt perfect duidelijk wat je ermee bedoelt:
wimpey schreef:Maar verder gaat het natuurlijk allemaal geweldig... :smallgrin.gif:
Misschien handig voor je om deze pagina nog eens door te lezen:
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... &start=425
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

De Evangaalisten willen nu blijkbaar ook al gaan bepalen wat er over van Gaal in het juiste topic geplaatst wordt.

Van wie zouden ze dat hebben, het begint met een L.......... :smallgrin.gif:
YNWA
wimpey

Bericht door wimpey »

InnerHarbour schreef:De Evangaalisten willen nu blijkbaar ook al gaan bepalen wat er over van Gaal in het juiste topic geplaatst wordt.
Dat is idd wel een beetje grappig. Tijdens het WK viel men over elkaar heen om de man te loven. Maar nu het slecht blijft gaan blijft kritiek uit.

A propos kritiek, IH, speciaal voor jou:
Neville kritisch over Blind: ‘Te risicoloos’

Daley Blind leek in Manchester in no-time de harten van de Manchester United-fans te hebben gestolen. Desondanks is oud Manchester-verdediger Gary Neville kritisch over de Oranje-klant: ‘Hij neemt te vaak de makkelijke weg’, vindt Neville.

Volgens Neville is het te zuinig wat Blind in Engeland tot nu toe laat zien. ‘Hij moet eens beginnen met meer vooruit te kijken en naar voren te spelen’, analyseert Neville in The Daily Mail. ‘Hij geeft veel te veel risicoloze passes’, is Neville kritisch over Blind.

Robin van Persie
De oud-verdediger vindt dat één van de redenen dat Robin van Persie momenteel niet uit de verf komt bij de ploeg van Louis van Gaal. ‘Van Persie maakt nog altijd zijn slimme bewegingen, maar ik denk niet dat zijn teamgenoten dat net zo goed zien als Paul Scholes en Michael Carrick twee jaar geleden. Hij komt vanuit de rug van de centrale verdedigers, maar Blind durft de pass niet te geven. We hebben het hier over het hoogste kaliber spelers, die moeten passes van achteruit kunnen geven.
InnerHarbour

Ja, ik heb Sky, thuis en op FB dus ik heb het voorbij zien komen maar dacht a gut laat ik het nu niet doen voor een keer.

Even voor de duidelijkheid: ik heb natuurlijk niets tegen die knul, die loopt daar dagelijks op zijn tenen en ziet zelf ook wel dat hij volledig overlopen wordt zodra de tegenstander balbezit heeft maar ik snap hem heel goed dat hij gegaan is. Hij speelt in het mooiste voetbal- en golfland ter wereld en dankzij een blinde :hypocrite.gif: vlek bij van Gaal pakt hij de komende 5 jaar 100.000 pond per week, tja wie zou er niet gaan, ik in ieder geval wel. :smile-ajax.gif:
YNWA
Baseman

Bericht door Baseman »

wimpey schreef:Maar nu het slecht blijft gaan blijft kritiek uit.
Volgens mij is men hier kritisch genoeg over Van Gaal.
Daarbij is kritiek hebben nog altijd heel wat anders dan het constant herhalen van dezelfde mening/uitspraak, met name hierover gaat mijn opmerking ook.

Bizar dat ik dan meteen word gezien als een Evangaalist (ik sta als PSV'er heel anders in deze 'discussie') en blijkbaar ook geen kritiek heb...
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Baseman schreef:Benadrukken dat Van Gaal veel geld heeft uitgegeven en dat ManU nog niet goed draait.
Zitten wel wat feitjes bij die ik niet kende in ieder geval. Ik wist namelijk niet dat het zo verschrikkelijk dramatisch was.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

peter schreef:
Baseman schreef:Benadrukken dat Van Gaal veel geld heeft uitgegeven en dat ManU nog niet goed draait.
Zitten wel wat feitjes bij die ik niet kende in ieder geval. Ik wist namelijk niet dat het zo verschrikkelijk dramatisch was.
Is het ook niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
wimpey

Bericht door wimpey »

Raymon schreef: Is het ook niet.
Ik zie weinig lichtpuntjes voor Van Gaal. Ik mag het bedrag niet noemen van Baseman, dus: het transferbudget is niet echt lekker benut. Man U heeft vooral geïnvesteerd in Europese subtop als Herrera, Blind en Rojo. En een bizar bedrag voor die Shaw. Een half miljoen per week om Falcao te laten revalideren vind ik ook niet echt snugger. Haal dan Mandzukic op voor zo'n 20 M. Die wilde immers weg bij Bayern.

Daarnaast lagen de prioriteiten bij de aankopen volledig verkeerd. CVs en een 'holding midfielder' waren bitter nodig. En die waren ook wel op de markt: Garay, Höwedes, Khedira bijv. Da's kwaliteit voor een redelijk bedrag, zeker voor Engelse begrippen.

Wanneer je dan nog Eriksen haalt als verdeelstation en die Mata ergens dumpt, dan ziet het plaatje er heel anders uit. Nu zal Van Gaal achter de feiten blijven aanhobbelen. Omdat ie z'n huiswerk niet goed heeft gedaan.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

wimpey schreef:
Ik zie weinig lichtpuntjes voor Van Gaal. Ik mag het bedrag niet noemen van Baseman, dus: het transferbudget is niet echt lekker benut. Man U heeft vooral geïnvesteerd in Europese subtop als Herrera, Blind en Rojo. En een bizar bedrag voor die Shaw. Een half miljoen per week om Falcao te laten revalideren vind ik ook niet echt snugger. Haal dan Mandzukic op voor zo'n 20 M. Die wilde immers weg bij Bayern.

Daarnaast lagen de prioriteiten bij de aankopen volledig verkeerd. CVs en een 'holding midfielder' waren bitter nodig. En die waren ook wel op de markt: Garay, Höwedes, Khedira bijv. Da's kwaliteit voor een redelijk bedrag, zeker voor Engelse begrippen.

Wanneer je dan nog Eriksen haalt als verdeelstation en die Mata ergens dumpt, dan ziet het plaatje er heel anders uit. Nu zal Van Gaal achter de feiten blijven aanhobbelen. Omdat ie z'n huiswerk niet goed heeft gedaan.
Van Gaal had budget zat, dus ook om verdedigers te halen. De reden dat dat niet is gebeurd heeft niets te maken met verkeerde prioriteiten stellen maar met het niet vinden van de juiste verdedigers. Ik meen dat hij ook geprobeerd heeft om bepaalde spelers te halen maar dat die niet wilden (want geen CL). Overigens vind ik het te vroeg om Rojo en Herrera af te schrijven. Blind lijkt me inderdaad te licht, maar we zullen het zien hoe het draait wanneer er wel een fatsoenlijke achterste linie staat. Vorig jaar stond daar Evra, Vidic en Rio. Dat vang je niet zomaar op, afgezien van de blessures van de overgebleven verdedigers.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

mwah als ik Redcafe bekijk vinden ze Blind de beste aankoop kwa geld/kwaliteit van alle spelers die gekocht zijn!
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

WP_LeGeNd schreef:mwah als ik Redcafe bekijk vinden ze Blind de beste aankoop kwa geld/kwaliteit van alle spelers die gekocht zijn!
Conclusie: Ajax moet voortaan gewoon nog veel meer geld voor de vertrekkende spelers vragen.
wimpey

Bericht door wimpey »

Raymon schreef: Vorig jaar stond daar Evra, Vidic en Rio.
Dus had ie verdedigers moeten halen. Garay ging van Benfica naar Zenit. Voor 6 M! Höwedes is voor zo'n 15 M op te halen. Zou me niets verbazen wanneer Van Gaal dat een half jaar te laat gaat proberen...

Het is gewoon een kwestie van huiswerk doen. Carrick en Fletcher zijn in de 30, dús haal je een 'holding midfielder'. RM wil Khedira kwijt. Had ie zo kunnen ophalen.

Met die 3 spelers staat er een veel steviger elftal. Met Mandzukic in de spits kun je de lange haal hanteren en hij werkt als een os. Mij dunkt een 'iets' betere spits dan RVP of Falcao momenteel. Wanneer je dan ook nog Eriksen i.p.v. Blind haalt, heb je op het middenveld ook duidelijk meer kwaliteit.

Met zó'n budget is qua kwaliteit veel meer mogelijk dan er nu is uitgehaald. De ranglijst liegt wat dat betreft niet.
InnerHarbour

WP_LeGeNd schreef:mwah als ik Redcafe bekijk vinden ze Blind de beste aankoop kwa geld/kwaliteit van alle spelers die gekocht zijn!
Aan United fans zit al jaren een steekje los.
YNWA
wimpey

Bericht door wimpey »

Dat zegt meer over de andere aankopen dan over Blind.
columbus

Bericht door columbus »

Overigens onzin om het dramatische spel van van Persie af te schuiven op Blind. Niet sjiek moet ik zeggen. Heb nu een aantal potjes van United gezien en kan wel andere problemen bedenken dan het functioneren van Blind. Ja, hij speelt vooralsnog erg op save maar kom op, van Persie is een drama op dit moment. Staat heel veel stil en maakt het zijn medespelers er ook niet makkelijker op.

Heb overigens bepgrepen (volgens mij in VI op tv) dat Herrera en Shaw al eerder zijn vastgelegd dan dat van Gaal in het visier van United kwam. Vraag me soms af in hoeverre managers van clubs als Chelsea en City invloed hebben op de aankopen. Ze zijn in Engeland verder gewoon knettergek geworden met de bedragen die ze betalen.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

wimpey schreef:

Shaw was al gekocht voordat LvG aantradt.

Verder zullen we nooit weten hoe Man U zou functioneren met Eriksen ipv Mata ofzo. Het is makkelijk om wat name-dropping te doen en zeggen dat LvG het slecht doet. De resultaten zijn zeker niet goed, maar ik denk dat LvG zoals altijd z'n eigen visie heeft en uiteindelijk wel komt bovendrijven.
Whitey on the moon.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Benatia heeft nu moeite bij Bayern, maar als Man Utd slagvaardig had gehandeld, dan was hij in juni al bij Man Utd aan de slag gegaan. Het is wat vreemd dat er geen goeie verdedigers naar United willen gaan als ze vervolgens wel in staat zijn om Di Maria en Falcao voor 100 miljoen die kant op te lokken. De enige drie spelers die niet willen, waren Varane, Marquinhos en Hummels volgens mij.

Overigens is het wel bijzonder dat de PL-clubs er zo gigantisch veel geld in pompen, maar dat ze 0,0 resultaten boeken. Als ik zie hoe die Duitsers het aanpakken en met wat voor succes ze dat doen, dan moet je je als Engelsman toch eens achter je oren gaan krabben. In Duitsland breekt ieder jaar wel een handvol toptalenten door. In Engeland betaalt men 25 miljoen pond voor Lallana haha.
wimpey

Bericht door wimpey »

GangstaRiB schreef: Het is makkelijk om wat name-dropping te doen en zeggen dat LvG het slecht doet.
Nee, wat makkelijk is, is roepen dat bijv. Ajax kwaliteit moet kopen. En vervolgens niet met (realistische) namen op de proppen komen.

Ik drop realistische namen, die met dat enorme budget easy peasy gehaald hadden kunnen worden.
De resultaten zijn zeker niet goed, maar ik denk dat LvG zoals altijd z'n eigen visie heeft en uiteindelijk wel komt bovendrijven.
Wanneer is uiteindelijk? En hoeveel dinero moet er dan nog tegenaan gegooid worden? Is dit voor Man U een tussenjaar, omdat de manager verzuimd heeft zijn huiswerk goed te doen?
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Duidelijk, het aankoopbeleid van MU is een lachtertje. Maar het komt ook door het WK,denk ik. LVG (Vader van God) wilde de spelers hoogstpersoonlijk testen. Dat kostte teveel tijd.

Nu weet hij het niet meer, dat merk je aan al die spelers die hij laat meedoen. Hopend op een openbaring.
Lionel

Bericht door Lionel »

Herrera en Shaw wilde United al een jaar ervoor.

Garay is verkocht door/met maffia-geld. 6 miljoen voor de beste Argentijnse CV die ook nog eens naar Rusland gaat?

Ik vind wel dat United redelijk wat pech heeft qua blessures. Maar dan nog zijn de resultaten bedroevend. Al vind ik wel dat er een stijgende lijn in zit.
IK GELOOF!!!!!!
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Het is makkelijk om wat name-dropping te doen en zeggen dat LvG het slecht doet.
Nee, wat makkelijk is, is roepen dat bijv. Ajax kwaliteit moet kopen. En vervolgens niet met (realistische) namen op de proppen komen.

Ik drop realistische namen, die met dat enorme budget easy peasy gehaald hadden kunnen worden.
De resultaten zijn zeker niet goed, maar ik denk dat LvG zoals altijd z'n eigen visie heeft en uiteindelijk wel komt bovendrijven.
Wanneer is uiteindelijk? En hoeveel dinero moet er dan nog tegenaan gegooid worden? Is dit voor Man U een tussenjaar, omdat de manager verzuimd heeft zijn huiswerk goed te doen?
Waarom ga je nou weer Ajax met Man U vergelijken? Dat is toch helemaal niet van toepassing?

Wanneer het gaat lopen? Geen idee. Misschien krijgt ie het wel helemaal niet aan de praat. Ik kan er wat dat betreft weinig zinnigs over zeggen. Het is aan het management van Man U om te bepalen of zij genoeg progressie in de aanpak van LvG zien.
Whitey on the moon.
elliquido

Bericht door elliquido »

de laatste 3 jaar, (7 ontmoetingen)

United:
1x winst
6x verlies

ds 6 -19

nuff said

02.11.2014 Manchester City 1-0 Manchester United
25.03.2014 Manchester United 0-3 Manchester City
22.09.2013 Manchester City 4-1 Manchester United
08.04.2013 Manchester United 1-2 Manchester City
09.12.2012 Manchester City 2-3 Manchester United
30.04.2012 Manchester City 1-0 Manchester United
23.10.2011 Manchester United 1-6 Manchester City
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
wimpey

Bericht door wimpey »

GangstaRiB schreef: Waarom ga je nou weer Ajax met Man U vergelijken? Dat is toch helemaal niet van toepassing?
Je bent wat zeurderig vandaag. Je vindt dat ik aan makkelijke name-dropping doe. Dat bestrijd ik, want met het budget van Man U is the sky the limit. Met dat van Ajax niet. That's all...
Lionel

Bericht door Lionel »

Nog steeds geen reden om een kneus als Van der Hoorn te halen.
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Lionel schreef:Nog steeds geen reden om een kneus als Van der Hoorn te halen.
Eens. Zeker Man U maar ook Ajax shopt bij de Lidl i.p.v. bij AH.
Plaats reactie