Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Sandro

Re: Golf

Bericht door Sandro »

Tja, soms zit een mens vol tegenstrijdigheden :smile-ajax.gif: Liefde voor bepaalde sporten is niet altijd te rijmen met standpunten op andere vlakken.

Maar goed, heb jij een theorie over het verval van Kaymer sinds 2011 zo'n beetje?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

:smile-ajax.gif:

Nee geen idee waarom hij zo teruggevallen is, zijn er wel meer, kijk maar naar Luke Donald. In 2012 nog de nummer 1 van de wereld, daarna niets meer gewonnen. Niet voldoende honger meer hebben, in de top blijven is moeilijker dan er te komen, meer concurrentie, noem alle cliché's maar op, zelf zullen ze het wel weten maar voor de buitenwacht is het gissen.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

InnerHarbour schreef::smile-ajax.gif:

Nee geen idee waarom hij zo teruggevallen is, zijn er wel meer, kijk maar naar Luke Donald. In 2012 nog de nummer 1 van de wereld, daarna niets meer gewonnen. Niet voldoende honger meer hebben, in de top blijven is moeilijker dan er te komen, meer concurrentie, noem alle cliché's maar op, zelf zullen ze het wel weten maar voor de buitenwacht is het gissen.
Ik noem een David Duval....Ik zie hem niet eens meer bij de eerste 100 staan. Wat is daarmee aan de hand.
InnerHarbour

Duval, pffffff die was in zijn toptijd toen hij aardig met Tiger mee kon doen al niet jong meer, wat zal die nu zijn ? Iets van 45 jaar, nou dan is het over het algemeen wel een beetje met je over tegenwoordig.

De toppers zijn jong en atletisch. Ik las laatst Stenson zeggen -en dat is een atleet- dat het voor hem nu snel moest gaan gebeuren aangezien hij al 39 is. Het laatste echt grote toernooi dat die gewonnen heeft was de Players wat ook wel het 5de mayor genoemd wordt in 2009. Die zie ik ook alleen maar verder wegzakken, is een natuurlijk proces.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Deste vreemder is het wat er met Kaymer is gebeurd.

En Adam Scott met z'n mooie swing? Die was ook even weggezakt naar plek 16, maar heeft zich weer terug geknokt in de top 10 met z'n overwinning op de Honda Classic. Die zie ik nog wel verder stijgen.
InnerHarbour

Bij Scott was het probleem en de oplossing in tegenstelling tot Kaymer volkomen duidelijk.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Z'n putter toch?

Ja, ik denk dat het bij Kaymer meer in z'n hoofd zit. Zoals hij vorig jaar reageerde toen hij het op de laatste dag in Abu Dhabi nog helemaal verprutste (10 slagen voorsprong verspelen met nog maar 13 holes te gaan): hij was vooral verbaasd en vond eigenlijk dat hij helemaal niet slecht speelde. Hij had even tijd nodig om het allemaal te verwerken en begrijpen wat er precies gebeurd was, zei hij.
Sandro

Bericht door Sandro »

McIlroy drie slagen los. Bello draait na een prima ronde van -5 weer lekker bovenin mee op T7. Ben benieuwd wat de laatste dag gaat brengen.
InnerHarbour

Het is erg stil geweest de afgelopen 2 weken, ik heb ook niets gelezen dat hij eerder afgereisd is om aan het tijdsverschil en de temperatuur te wennen en in het mooie weer te trainen. Heeft hij wel gedaan alvorens op de woestijntoernooien te spelen, het zal mij benieuwen.

Zijn T time is 7:10 onze tijd.
YNWA
InnerHarbour

-2 voor de dag, 6 slagen achter de leider, geen verbazing hier.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Hmmmm, dit is nu de tweede keer op rij dat hij matig begint aan een toernooi. Vorige keer herstelde hij dat goed, maar dat gaat je niet elke keer lukken.

Het verhaal van hem op joostluiten.com ga ik ook maar overslaan. Het enige wat daar elke keer staat zo'n beetje is "als er één of twee putts net wel waren gevallen dan was ik met een heel ander gevoel van de baan gegaan". Ja, zo lust ik er nog wel wat.

Maar goed, ik moet ook niet te negatief gaan doen meteen :smile-ajax.gif:
InnerHarbour

Ja dat is lachen he, dan zijn het zijn ijzers, dan weer een bevroren putter, hij moet niet zo miepen maar er meer voor overhebben en nog belangrijker er meer voor laten. Dus niet afgelopen zondag naar Thailand vliegen maar die zondag daarvoor, accimatiseren, trainen in goed weer, enz, enz.

Maar goed ik had al eerder geschreven dat Joost in mijn ogen het heilige vuur mist, zoals zoveel Nederlandse sporters.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Helemaal mee eens. Nederland heeft veel te weinig topsportcultuur. Niet dat echte willen winnen ten koste van alles.

Ik kan me de discussie nog herinneren in het Volleyball topic waaraan jij ook meedeed, een aantal maanden terug. Eerst werd me een gebrek aan statistische onderbouwing verweten, maar toen ik in mijn laatste post in dat topic een statistiek toonde op een uitgebreide dataset is daar nooit meer op gereageerd...
InnerHarbour

Golf is natuur ook de sport bij uitstek waarvan er maar heel weinig in hun jeugd honger hebben gehad, ook Joost zijn ouders zijn niet onbemiddeld dus de motivatie zal ergens anders vandaan moeten komen. Volgens mij is Rickie Fowler een van de weinige toppers die niet van jongs af aan lid van de country club was. :smallgrin.gif:

Maar goed, hij kan zomaar morgen en overmorgen twee hele mooie rondes lopen het is alleen zo jammer dat hij alweer 6 slagen achterstaat.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Laten we ook niet vergeten dat je af en toe een keer relatieve rust moet nemen in het seizoen. Of dit dan het goede moment was of niet, weet ik niet want ik kan natuurlijk niet in zijn agenda kijken.

Hij is echt wel serieus met z'n vak bezig is mijn indruk, maar het zijn net die laatste paar procentjes. Het is natuurlijk verleidelijk om teveel te gaan genieten van de luxe, maar dat geldt voor alle topsporters (niet alleen golfers), die verdienen allemaal veel. Alleen de echte toppers houden de honger naar succes. En het is al helemaal knap van degenen die ook aan de top blijven, want die hebben nog heel veel meer verdiend natuurlijk en kunnen rustig op hun lauweren rusten als ze dat zouden willen.
InnerHarbour

Joost is alweer klaar, hij moest vandaag vroeg beginnen, een ronde van -4 waar niks mis mee is, brengt hem op -6 maar er moeten er nog veel komen en de leider staat nu al op -12, schiet zo niet op.
YNWA
zeux

Bericht door zeux »

InnerHarbour schreef:Joost is alweer klaar, hij moest vandaag vroeg beginnen, een ronde van -4 waar niks mis mee is, brengt hem op -6 maar er moeten er nog veel komen en de leider staat nu al op -12, schiet zo niet op.
Je vergeet er wel bij te vertellen dat hij daarmee voorlopig T14 staat. :-) Waarbij de meeste mannen boven hem al klaar zijn. En de projected cut bij -1 ligt.
Pelle staat ook wel een stukkie voor met zijn -12. De nummer drie heeft al -9.

Ik dacht bij het lezen van je bericht effe dat hij uit het toernooi lag. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
zeux

Bericht door zeux »

Wat een zwakbezet toernooi trouwens.
Maar 9 spelers uit de huidige top 100 van de wereldranglijst als ik het zo snel tel - onder wie Luiten (77ste) -, waarvan 2 uit top 50, waarbij de hoogstgeplaatste nummer 37 staat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Sandro

Bericht door Sandro »

zeux schreef:Wat een zwakbezet toernooi trouwens.
Maar 9 spelers uit de huidige top 100 van de wereldranglijst als ik het zo snel tel - onder wie Luiten (77ste) -, waarvan 2 uit top 50, waarbij de hoogstgeplaatste nummer 37 staat.
T16 nu en hij zal nog wel iets zakken vermoed ik.

Dat er veel van de top 100 niet aanwezig zijn, zal ermee te maken hebben dat dat toernooi van Trump net geweest is, waar zo'n beetje de hele top 50 aan mee deed.

Hier moet hij gewoon beter voor de dag komen dan hij nu doet. Je zult geen plekken gaan stijgen op de wereldranglijst als je hier geen top 10 haalt.
Sandro

Bericht door Sandro »

InnerHarbour schreef:
Sandro_Calááábro schreef:De Belg Pieters heeft het duidelijk lastig na z'n tweede plek
Thomas Pieters “decompresseert”

27 januari 2016

Je kon het ergens verwachten. Na zijn schitterende, maar vooral krachtenslopende prestatie in het Abu Dhabi Championship, kwam Thomas Pieters niet al te fris aan de start van Qatar Masters.

Logische vermoeidheid, maar ook enkele extrasportieve verplichtingen zorgden voor een mindere ronde.
Zes bogeys en slechts drie birdies deden “Birdiemachine” Pieters op een 75 (+3) en een plaats buiten de top 100 landen.
Volgens mij is Pieters doorgegaan met feesten, hij heeft vandaag de volgende "cut" ook gemist. :smile-ajax.gif:
Inmiddels is hij wel gestopt met feesten zie ik.
InnerHarbour

Ronde van -2, 6 slagen achter de leider met nog 1 ronde te gaan, ook deze wordt het niet, volgende week in India weer zo’n zwak bezet toernooi, misschien dat het daar lukt
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Wat zal hij er zelf van zeggen. Jammer van die double bogey op de 15e, anders stond ik nu vijfde? En vast weer iets over het matige putten.
InnerHarbour

. Op 18 maak ik nog wel een twee-putt birdie, maar heb wederom het gevoel dat ik minimaal twee slagen heb laten liggen.
:biggrin.gif:

Als je dat gevoel wederom hebt wordt het dan niet tijd om er iets aan te doen. :confused.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Het is zo voorspelbaar wat hij telkens zegt. Zou hij dat zelf niet doorhebben? Of z'n verwachtingen zijn niet realistisch, of hij moet aan z'n putten gaan werken. En ik denk dat tweede.
InnerHarbour

Tenzij er morgen of volgende week een wonder gebeurt mist hij Dell Matchplay en de Masters omdat hij zich daar niet voor geklasseerd heeft. Zijn volgende toernooi wordt dan het Spaanse Open op 14 april. Daarna staan er twee toernooien in China gepland, geen idee of hij daar zin in heeft. Maar goed in 2016 zijn er tot nu toe 12 toernooien geweest en Joost heeft er 5 gespeeld, jij had het over rust nemen nou die luie hond moet een schop onder zijn reet hebben. :smallgrin.gif:

Vorig jaar hetzelfde liedje, speelde soms een maand niet, alleen op het laatst wakker worden om nog, tevergeefs, wat puntjes te vergaren.
YNWA
Plaats reactie