De Opvolger van Sjon en Fred
Moderator: mods
Re: De Opvolger van Sjon en Fred
Ik ben fan van geen van beide. Ik volg het Spaanse/internationale voetbal niet zo dus ik heb hun clubs zelden tot nooit zien spelen.
Ben ook niet tegen ze. Ik heb gewoon geen idee of ze goed zijn en/of geschikt voor Ajax
Ben ook niet tegen ze. Ik heb gewoon geen idee of ze goed zijn en/of geschikt voor Ajax
I think I lost my fucking headache
Ja hij is gedegradeerd. Maar loodste de ploeg ook naar de champions league. En ja nu gedegradeerd. Maar het gaat toch om hoe de man over voetbal denkt, hoe hij een elftal wil laten spelen e.d.?
Een trainer van La Liga niveau kan Ajax prima trainen. Nogmaals. Het gaat helemaal hoe hij over het spelletje denkt.
En welke realistische opties zijn er dan? Mi niet zoveel want Ajax heeft ook niet zoveel te bieden
Een trainer van La Liga niveau kan Ajax prima trainen. Nogmaals. Het gaat helemaal hoe hij over het spelletje denkt.
En welke realistische opties zijn er dan? Mi niet zoveel want Ajax heeft ook niet zoveel te bieden
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gaat mij er om dat die Sarabia echt een CV van nul heeft. 1 jaar onderkant PD en vier jaar krochten van Spanje is echt te matig. Dan zijn Correia, Schreuder en Veldman ook prima opties om te noemen. Hebben ook wel iets van filosofie. Ik snap dat we de lat niet al te hoog mogen leggen, maar iets meer moet er toch wel zijn? Let wel, ik vind Michel al een ander verhaal hoor.
Ja, mee eens. Als je dat zo op een rijtje zet stelt het niets voor wat Sarabia betreft.
Wat ik in een profiel las is dat hij wat meer van de moderne school zou zijn. Dat sprak me wel aan omdat ik niet zo'n zin heb in een enorm trage opbouw. Dat was onder Farioli toch ook al iets wat me maar matig kon bekoren. Al was het misschien wel verstandig. Michel zou dus wat meer van die laatste school zijn.
Maar wat hij concreet aan prestaties heeft neergezet is wel echt van een ander niveau. Nu kun je bij Girona zeggen dat hij de steun van de City Group had maar gezien de leegloop dit seizoen is dat toch ook bepaald niet onbeperkt.
Wat ik in een profiel las is dat hij wat meer van de moderne school zou zijn. Dat sprak me wel aan omdat ik niet zo'n zin heb in een enorm trage opbouw. Dat was onder Farioli toch ook al iets wat me maar matig kon bekoren. Al was het misschien wel verstandig. Michel zou dus wat meer van die laatste school zijn.
Maar wat hij concreet aan prestaties heeft neergezet is wel echt van een ander niveau. Nu kun je bij Girona zeggen dat hij de steun van de City Group had maar gezien de leegloop dit seizoen is dat toch ook bepaald niet onbeperkt.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Van City kregen ze alleen wat talenten. Oa Savio. Niet echt jongens die indruk maakten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Mee eens, daarbij aangetekend dat het niveau van Spaanse trainers over het algemeen hoger is dan dat van Nederlandse trainers, wat niet wil zeggen dat er daar geen prutsers rondlopen.LucaS schreef: wo mei 27, 2026 7:35 pm Ik ben fan van geen van beide. Ik volg het Spaanse/internationale voetbal niet zo dus ik heb hun clubs zelden tot nooit zien spelen.
Ik lees nu vooral meningen van journalisten of Ajax-fans die denken dat ze het uitgevonden hebben. Dat boeit me niet zo. Volgens mij weten die niet veel meer dan ik.
Exact. Zag net een Engelstalige Pieter Zwart achtig type die de visie van Michel uitlegt. Dat was wel positief, op papier is het 4-3-3 maar laat het elftal veel van positie wisselen, inschuiven, inzakken. De ene keer kom je uit in een 3-4-3, 5-3-2, of heel aanvallend met backs die hoog staan. Beetje zoals iedere moderne trainer wil. Behalve in Nederland dan
De negatieve reacties komen ook niet verder dan “hij is gedegradeerd” terwijl hij ook gewoon champions league heeft gehaald. En “hij heeft wel een goede selectie nodig”, nou sherlock, iedere trainer is afhankelijk van zijn materiaal
Is het een goede trainer voor Ajax op dit moment, geen idee. Het is alleen wel verfrissend vergeleken met de droeftoeters die we onlangs op de bank hebben laten zitten. En hem op voorhand al afschrijven is waanzin. Namen als Slot en Guardiola zijn luchtfietserij en het is fijn dat het een trainer is met enige ervaring en los staat van Ajax dna
De negatieve reacties komen ook niet verder dan “hij is gedegradeerd” terwijl hij ook gewoon champions league heeft gehaald. En “hij heeft wel een goede selectie nodig”, nou sherlock, iedere trainer is afhankelijk van zijn materiaal
Is het een goede trainer voor Ajax op dit moment, geen idee. Het is alleen wel verfrissend vergeleken met de droeftoeters die we onlangs op de bank hebben laten zitten. En hem op voorhand al afschrijven is waanzin. Namen als Slot en Guardiola zijn luchtfietserij en het is fijn dat het een trainer is met enige ervaring en los staat van Ajax dna
Het wordt natuurlijk Míchel; maar opportunistisch als ik ben zou ik ook een lijntje uitgooien naar die Oliver Glasner 
Kan ie meteen die Mateta meenemen..
Beiden onrealistisch ben ik bang; wat een nieuwe werkelijkheid is dit toch..
Kan ie meteen die Mateta meenemen..
Beiden onrealistisch ben ik bang; wat een nieuwe werkelijkheid is dit toch..
Ja, mee eens. Je weet dan wel dat de DNA-maffia binnen Ajax een stok zoekt om de hond te slaan.columbus schreef: wo mei 27, 2026 10:47 pm Is het een goede trainer voor Ajax op dit moment, geen idee. Het is alleen wel verfrissend vergeleken met de droeftoeters die we onlangs op de bank hebben laten zitten. En hem op voorhand al afschrijven is waanzin. Namen als Slot en Guardiola zijn luchtfietserij en het is fijn dat het een trainer is met enige ervaring en los staat van Ajax dna
Ik daarentegen denk dat we hier in Nederland veel van het Spaanse voetbal kunnen leren, zeker op het gebied van tactiek en opleiden.
In zijn algemeenheid? Ja.
Maar het gaat uiteindelijk natuurlijk altijd om het specifieke individu.
Ik zie sowieso graag een buitenstaander komen. Het verleden heeft ons bovendien geleerd dat we het meeste baat hebben bij een gedreven en eigenwijs persoon. Iemand die zich niet laat sturen door de verschillende groeperingen dus. Maar in plaats daarvan een plan heeft en daarmee aan de slag gaat.
Maar het gaat uiteindelijk natuurlijk altijd om het specifieke individu.
Ik zie sowieso graag een buitenstaander komen. Het verleden heeft ons bovendien geleerd dat we het meeste baat hebben bij een gedreven en eigenwijs persoon. Iemand die zich niet laat sturen door de verschillende groeperingen dus. Maar in plaats daarvan een plan heeft en daarmee aan de slag gaat.
Nil volentibus arduum
Ja ook eens! Die hele achterhaalde Ajax dna kliek moeten ze compleet negeren. Of er uit mikken bij iedere vorm van gedram of tegen werken.Yopii schreef:Ja, mee eens. Je weet dan wel dat de DNA-maffia binnen Ajax een stok zoekt om de hond te slaan.columbus schreef: wo mei 27, 2026 10:47 pm Is het een goede trainer voor Ajax op dit moment, geen idee. Het is alleen wel verfrissend vergeleken met de droeftoeters die we onlangs op de bank hebben laten zitten. En hem op voorhand al afschrijven is waanzin. Namen als Slot en Guardiola zijn luchtfietserij en het is fijn dat het een trainer is met enige ervaring en los staat van Ajax dna
Ik daarentegen denk dat we hier in Nederland veel van het Spaanse voetbal kunnen leren, zeker op het gebied van tactiek en opleiden.
Ja precies, maar binnen Ajax gelden blijkbaar andere normen. Wie zijn bijvoorbeeld de mensen die Kroes per se wilden behouden, ondanks zijn aandelengezwendel en zijn gebrek aan ervaring?
https://www.nu.nl/voetbal/6310343/waaro ... gle.com%2F
https://www.ajax.nl/artikelen/verenigin ... stuursraad
Die mensen zitten er dus nog steeds, terwijl zij door hun gemanipuleer verantwoordelijk zijn voor het echec met Kroes. Ze zouden de eer aan zichzelf moeten houden.
https://www.nu.nl/voetbal/6310343/waaro ... gle.com%2F
https://www.ajax.nl/artikelen/verenigin ... stuursraad
Die mensen zitten er dus nog steeds, terwijl zij door hun gemanipuleer verantwoordelijk zijn voor het echec met Kroes. Ze zouden de eer aan zichzelf moeten houden.
Maar over de nieuwe trainer:
El Mundo Deportivo meldt vandaag dat Michel nog steeds in gesprek is met Girona, en dat de kans bestaat dat hij blijft.
El Mundo Deportivo meldt vandaag dat Michel nog steeds in gesprek is met Girona, en dat de kans bestaat dat hij blijft.
Voor degenen wier Spaans weggezakt is, dit staat er volgens Google Translate:Ahora todas las miradas apuntan hacia el banquillo. Tras aclarar el futuro de la dirección deportiva, el siguiente paso será decidir quién liderará el proyecto desde el césped. El nombre de Míchel continúa encima de la mesa y las conversaciones entre el técnico y el club siguen abiertas, aunque todavía no existe una decisión definitiva.
En cualquier caso, el Girona espera resolver en pocos días quién será el encargado de dirigir al equipo la próxima temporada, ya sea con Míchel al frente o con un nuevo entrenador que encabece la reconstrucción.
Nu zijn alle ogen op de bank gericht. Na het verduidelijken van de toekomst van het sportieve management, zal de volgende stap zijn om te bepalen wie het project vanaf het veld zal leiden. Míchels naam ligt nog steeds op tafel en de gesprekken tussen de coach en de club zijn nog open, hoewel er nog geen definitieve beslissing is genomen.
Hoe dan ook, Girona hoopt binnen een paar dagen te beslissen wie volgend seizoen de leiding krijgt over het team, hetzij met Míchel aan het roer of met een nieuwe coach die de wederopbouw leidt.
Op het AD staat dat hij vertrektYopii schreef:Maar over de nieuwe trainer:
Voor degenen wier Spaans weggezakt is, dit staat er volgens Google Translate:Ahora todas las miradas apuntan hacia el banquillo. Tras aclarar el futuro de la dirección deportiva, el siguiente paso será decidir quién liderará el proyecto desde el césped. El nombre de Míchel continúa encima de la mesa y las conversaciones entre el técnico y el club siguen abiertas, aunque todavía no existe una decisión definitiva.
En cualquier caso, el Girona espera resolver en pocos días quién será el encargado de dirigir al equipo la próxima temporada, ya sea con Míchel al frente o con un nuevo entrenador que encabece la reconstrucción.
Nu zijn alle ogen op de bank gericht. Na het verduidelijken van de toekomst van het sportieve management, zal de volgende stap zijn om te bepalen wie het project vanaf het veld zal leiden. Míchels naam ligt nog steeds op tafel en de gesprekken tussen de coach en de club zijn nog open, hoewel er nog geen definitieve beslissing is genomen.
Hoe dan ook, Girona hoopt binnen een paar dagen te beslissen wie volgend seizoen de leiding krijgt over het team, hetzij met Míchel aan het roer of met een nieuwe coach die de wederopbouw leidt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jinne
- Site Admin
Hopelijk heeft Jordi zijn zaakjes op orde, zodat we in elk geval binnenkort een trainer hebben.
- Jinne
- Site Admin
Vorig jaar rond deze dagen was het die andere trainer. Sprak ook niet echt de taal. 
Het nadeel van data-analyse: de een na de ander heeft een zogenaamd onderbouwde mening.
Resultaten uit het verleden zeggen relatief weinig, er zijn maar weinig trainers die altijd en overal presteren. Het belangrijkste is vakkennis, met daarbij het vermogen om die kennis over te brengen. Dat is lastig in data te vatten.
Een trainer moet een groep kunnen raken, en de groep moet openstaan voor wat de trainer te melden heeft. Dat is ingewikkeld genoeg. En dan is er nog de Umwelt, de reden waarom Ajax zo'n lastige club is: al die mensen die meepraten, binnen en buiten de club. Je merkt het nu al: eigenlijk kent bijna niemand Michel, maar iedereen heeft een mening over hem, al is het maar dat hij 'die Spanjaard' is, terwijl die of die oer-Hollander geschikter is: 'neem nou gewoon X, wat moet je met zo'n buitenlander'?
Resultaten uit het verleden zeggen relatief weinig, er zijn maar weinig trainers die altijd en overal presteren. Het belangrijkste is vakkennis, met daarbij het vermogen om die kennis over te brengen. Dat is lastig in data te vatten.
Een trainer moet een groep kunnen raken, en de groep moet openstaan voor wat de trainer te melden heeft. Dat is ingewikkeld genoeg. En dan is er nog de Umwelt, de reden waarom Ajax zo'n lastige club is: al die mensen die meepraten, binnen en buiten de club. Je merkt het nu al: eigenlijk kent bijna niemand Michel, maar iedereen heeft een mening over hem, al is het maar dat hij 'die Spanjaard' is, terwijl die of die oer-Hollander geschikter is: 'neem nou gewoon X, wat moet je met zo'n buitenlander'?
Is er iemand die het artikel op VI over Michel kan plaatsen?
Voor Ajax-target Míchel is balbezit heilig
Vandaag om 15:09
Update: Vandaag om 15:09
6
min
31
Reacties
Pieter Zwart
Hoofdredacteur
Míchel (50) is de grootste kandidaat voor de vacante trainerspositie bij Ajax. Uit een uitgebreide analyse van zijn speelwijze bij Girona ontstaat het beeld van een coach die geobsedeerd is door balbezit en controle.
Míchel valt op twee manieren te profileren. Ajax zal de positieve lezing kiezen. In dat frame hengelt Jordi Cruijff naar een trainer die in 2024 nog volop werd genoemd als opvolger van Pep Guardiola bij Manchester City. Míchel promoveerde met drie verschillende clubs naar het hoogste niveau van Spanje. Bij Girona bouwde hij dat succes verder uit door in het seizoen 2023/24 lang mee te strijden om de landstitel en te eindigen met een ticket voor de Champions League. De satellietclub van Manchester City flikte dat met een dominante speelstijl. Artem Dovbyk, Savinho, Miguel Gutierrez en Aleix García ontwikkelden zich spectaculair onder zijn leiding. Een trainer die jonge spelers ontwikkelt via aanvallend voetbal: precies wat Ajax zoekt.
In de negatieve lezing kijkt Ajax naar een trainer die met drie verschillende ploegen gedegradeerd is uit La Liga, al was hij een van de keren al ontslagen toen dit een feit werd. Afgelopen seizoen eindigde hij bij Girona negentiende, met de negende begroting van de competitie. Toen Míchel in de slotwedstrijd tegen Elche (1-1) de laatste kans op handhaving niet greep, had hij internationals als Thomas Lemar, Donny van de Beek, Abel Ruiz, Cristhian Stuani en Fran Beltrán naast zich op de bank zitten. Ondanks kwaliteitsspelers als Vitor Reis, Viktor Tsygankov, Claudio Echeverri, Bryan Gil, Azzedine Ounahi en Joal Roca scoorde Girona slechts 39 keer in 38 wedstrijden. De voorgaande jaargang was de productie met 44 treffers niet veel beter. Een trainer die degradeerde omdat zijn statische positiespel nauwelijks leidde tot goals: een vooruitzicht dat weinig Ajax-fans zal enthousiasmeren.
Alle aanleiding om de periode van Míchel bij Girona te analyseren, op zoek naar verklaringen voor het spectaculaire verval.
Aanvallen
Statistieken schetsen perfect de balbezitstijl die Míchel onderscheidt.
Girona staat gedeeld vierde in La Liga qua passzuiverheid.
Alleen Real Madrid en Barcelona dribbelen nog vaker dan Girona.
Alleen Elche speelde groter percentage van passes achteruit dan Girona.
Alleen Celta de Vigo viel aan met een lagere direct speed dan Girona.
Míchel predikt geduld. Toen Girona vlak na de promotie tegen Sevilla speelde, vingen camera's de tactische toespraak richting zijn groep op. 'Jullie moeten de bal langer aan de voet houden', vertelde hij in een passievolle speech. 'Dat is misschien lastig onder hoge druk, maar jullie moeten de bal in bezit houden en karakter tonen. Jullie moeten de bal houden, jongens. Twee balcontacten, minimaal. Doe alsof je de ene kant opgaat en beweeg dan naar de andere. Verberg de bal, speel alsof je op straat speelt.' Balbezit is heilig voor Míchel.
Volgens Míchel is het belangrijkste onderdeel van het trainersvak het overtuigen van spelers. Bij Girona kostte dat in het begin punten. 'Toen ik bij de club kwam, hadden ze net twee traumatische momenten achter de rug: het mislopen van promotie. Eerst via de reguliere competitie en daarna via de play-offs. De voetballers zaten in een emotioneel zware periode', blikte Míchel later terug in gesprek met The Athletic. 'Het is veel moeilijker voor een speler die twee tegenslagen heeft gehad om zich te moeten blootgeven en risico's te nemen in wedstrijden. Misschien was dat mentale proces wel het moeilijkste om met de spelers door te maken, maar het had niet veel geholpen als ik geen tijd had gekregen.' Na een slechte start bouwde Míchel een elftal dat via de play-offs promoveerde.
Tijdens de eerste drie jaar onder Míchel ontwikkelde Girona zich gestaag. De clubleiding, aangevoerd door Pere Guardiola (de broer van), voedde hem met voetballers die pasten bij zijn tactische uitgangspunten. Via het netwerk van Manchester City werden spelers als Yan Couto, Savinho en Yangel Herrera naar Girona geschoven. Daarnaast plukte de club twee goede spelers uit Oekraïne (Viktor Tsygankov en Artem Dovbyk) weg. Met Eric García en Daley Blind kreeg Míchel de beschikking over twee centrale verdedigers die uitblinken in linie doorbrekende passes en spelinzicht. Girona betaalde bovendien flink om met Miguel Gutiérrez een getalenteerde linksback over te nemen van Real Madrid. In de aanvalstactiek van Míchel speelde Gutiérrez een sleutelrol.
Ondersteunend beeld bij het artikel© VI PRO
Girona viel dat succesjaar aan via de Guardiola-blauwdruk. De 4-3-3, 4-2-3-1 of 3-4-3 (een formatie die Míchel vaak gebruikte) transformeerde in een 3-2-4-1 zodra de Catalanen uitspeelden onder de eerste druk. Vernieuwend aan de offensieve veldbezetting van Míchel was de rol van de linksback. Gutiérrez opereerde als linker aanvallende middenvelder. Veel tegenstanders worstelden met het opvangen van de huidige vleugelverdediger van Napoli. De dreiging van de dribbel van Savinho creëerde ruimtes waar Gutiérrez indook.
Ondersteunend beeld bij het artikel© Wyscout
Op de andere flank wisselden Couto en Tsygankov frequent van positie. Zij zorgden voor verwarring bij tegenstanders door afwisselend aan de binnenkant en buitenkant vrij te lopen. García, Blind en Aleix García voedden het aanvallende kwintet precies op de juiste momenten met passes. In het strafschopgebied beschikte Girona met Dovbyk over een afmaker die met 24 goals en 8 assists in 36 optredens een imponerend rendement leverde.
Via die formule combineerde Girona zich in dat droomjaar naar schitterende treffers. Alleen Real Madrid maakte dat seizoen nóg meer treffers uit open spel (counters, standaardsituaties, penalty's en eigen goals uitgezonderd). Toen de stuntploeg werd leeggekocht, bleek Míchel dat succes met andere spelers niet te kunnen herhalen.
Ontwikkeling goals Girona uit open spel in La Liga
Seizoen
Goals
2025/26
22
2024/25
25
2023/24
64
2022/23
33
De structuur die in 2023/24 nog het platform vormde voor verzorgd aanvalsspel, werd steeds meer een bron van voorspelbaarheid. Tegenstanders wisten hoe Girona ging aanvallen en namen tegenmaatregelen. Op de flanken ontbrak een dribbelaar die zo dominant was als Savinho en de spitsen scoorden niet. Bovendien begon Míchel dit seizoen met een selectie vol voetballers die hoopten op een transfer. 'We zitten in een situatie waarin zes of zeven spelers nog kunnen vertrekken', mopperde Míchel na een 5-0 nederlaag bij Villarreal in de tweede speelronde.'Niemand denkt aan het nemen van verantwoordelijkheid in de wedstrijden voor de eerste interlandperiode.' Girona had vergelijkbare problemen met de Spaanse bond als Barcelona, waardoor eerst verkocht moest worden voordat nieuwkomers konden worden vastgelegd. Dit verpestte de voorbereiding. 'We missen verbinding in de manier van spelen', concludeerde Míchel toen zijn elftal op één punt stond na vijf duels. Na de valse start volgde een betere fase, maar de laatste wedstrijden van het seizoen implodeerde Girona. Vooral tegen laaggeklasseerde tegenstanders pakte Míchel, die won van Barcelona en twee keer gelijkspeelde tegen Real Madrid, veel te weinig punten.
Verdedigen
Verwacht van Míchel geen pressiemachine. Girona ontwikkelde onder zijn leiding nauwelijks druk op de vijandelijke speelhelft. De statistieken schetsen een opmerkelijk beeld.
Slechts drie teams in La Liga veroverden ballen gemiddeld nog dichter in de buurt van het eigen doel dan Girona.
Villarreal was het enige team met een hogere PPDA (passes per defensieve actie).
Van alle teams in La Liga stond Girona de meeste balcontacten in het eigen strafschopgebied toe.
Girona verdedigde onder Míchel dicht bij de eigen zestien en veroverde weinig ballen hoog op het veld. Over het algemeen plooide de ploeg terug vanuit een 4-4-2. In die structuur worstelde Girona met het verdedigen van voorzetten. De degradant incasseerde twaalf treffers uit kopballen, alleen bij Real Sociedad lag dat aantal nog hoger.
Ondersteunend beeld bij het artikel© Wyscout
Toch was defensieve kwetsbaarheid niet de reden voor de degradatie van Girona. Met 55 tegengoals eindigde het elftal van Míchel op dat vlak in de middenmoot. In het succesjaar lag dat aantal met 46 slechts iets lager. Het grote verval openbaarde zich in het spel met bal.
Conclusie
Ajax mikt met Míchel op een trainer die omgeven is door vraagtekens. Aan de ene kant presenteert hij een cv met drie promoties, geduldig combinatiespel en het ontwikkelen van jonge spelers. Aan de andere kant ontwikkelde zijn aanvallende stijl niet door toen tegenstanders antwoorden vonden en wijst weinig erop dat hij een elftal agressief druk kan laten zetten. Hij volgde Engelse lessen, maar heeft nog nooit buiten zijn eigen land gewerkt. Twee jaar na het hoogtepunt van zijn trainerscarrière lijkt Míchel die kans te gaan krijgen.
Super bedankt Ferry!
Nou, kan niet zeggen dat dit artikel veel vertrouwen geeft 
Nou, kan niet zeggen dat dit artikel veel vertrouwen geeft 
Míchel is in werkelijkheid veel verticaler en directer dan coaches als Xavi, Sarabia of Farioli. Girona wilde controle via balbezit, maar gebruikte die controle vooral om dynamische overloads en verticale combinaties te creëren. Zodra ruimtes ontstonden, speelde Girona juist snel vooruit. Míchel is daarom beter te omschrijven als een aanvallende positionele coach met verticale intenties, en niet als een puur behoudende balbezittrainer.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik vind het juist wel OK klinken. Je moet het toch beter kunnen doen klunzen als Heitinga en Grim? Mannen met nul cv en visie. Ik ben al blij als we tot wat beter voetbal komen en een puntje of 12 meer.
Het zou inderdaad wel echt een duidelijke stap vooruit moeten zijn lijkt me ja.
Spelen met veel pressie en snelheid klinkt natuurlijk wel fijner als het om het kijkspel gaat. En de grootste klacht van supporters onder Farioli was misschien ook wel die trage opbouw waar we nu ook verwijzingen naar zien. Aan de andere kant is een aanpak die wat meer behoudend is misschien wel een betere weg naar succes met deze groep. Fitheid is een probleem en vertrouwen is ook niet optimaal. Ga je dan vanaf dag 1 volop pressie spelen met alle risico's van dien?
Dit soort teksten heb ik overigens wel wat moeite mee als je een trainer aan het beoordelen bent:
Puur gelet op het eindresultaat van degradatie klopt dat natuurlijk. Maar als je kijkt naar het kleine gat in punten naar de onderkant van de middenmoot ligt het echt heel erg dicht bij elkaar.
Spelen met veel pressie en snelheid klinkt natuurlijk wel fijner als het om het kijkspel gaat. En de grootste klacht van supporters onder Farioli was misschien ook wel die trage opbouw waar we nu ook verwijzingen naar zien. Aan de andere kant is een aanpak die wat meer behoudend is misschien wel een betere weg naar succes met deze groep. Fitheid is een probleem en vertrouwen is ook niet optimaal. Ga je dan vanaf dag 1 volop pressie spelen met alle risico's van dien?
Dit soort teksten heb ik overigens wel wat moeite mee als je een trainer aan het beoordelen bent:
Ik ken alleen Van de Beek. Maar dat hij naast hem op de bank zat kun je natuurlijk op geen enkele wijze verwijten aan Michel. Om zo'n speler nou als international weg te zetten? Dan probeer je toch te suggereren dat hij dit seizoen een slechte prestatie heeft geleverd....had hij internationals als Thomas Lemar, Donny van de Beek, Abel Ruiz, Cristhian Stuani en Fran Beltrán naast zich op de bank zitten...
Puur gelet op het eindresultaat van degradatie klopt dat natuurlijk. Maar als je kijkt naar het kleine gat in punten naar de onderkant van de middenmoot ligt het echt heel erg dicht bij elkaar.
Nil volentibus arduum