Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Golf

Bericht door InnerHarbour »

Sandro_Calááábro schreef:Luiten zakt van 76 naar 78. Hij is weer bijna terug bij af (eind 2015 was hij 85ste).

Rafa stijgt van 54 naar 36 na z'n derde plek op de Dell Matchplay. Hij stijgt als een komeet in 2016; aan het einde van 2015 stond hij nog op plek 114. Zo kan het dus ook.

Hier zijn schitterende put van 72 foot, wat mij betreft het mooiste shot van de Dell Matchplay:

https://www.youtube.com/watch?v=XWJeUEZWiyA
El Sago is gewoon aan een goed seizoen bezig, is een trainingsbeest en mag meedoen aan de Masters. Capeau.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

De Masters begint volgende week donderdag alweer. Nu al zin in.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
InnerHarbour

Ja daar maaien ze de greens niet maar knippen ze die met een nagelschaartje. :hypocrite.gif: :biggrin.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

InnerHarbour schreef:Ja daar maaien ze de greens niet maar knippen ze die met een nagelschaartje. :hypocrite.gif: :biggrin.gif:
Mooie sport waarbij ze het gras nog gewoon in z'n waarde laten en zelfs met groot respect behandelen. Geldt niet in alle sporten meer....
InnerHarbour

Nou Joost heeft het lek boven, hij heeft een nieuwe mental coach en raad eens, het is dezelfde als die van El Sago. :smallgrin.gif:

JL

Gelukkig luistert hij ook gewoon naar mij. :hypocrite.gif:
De eerste kans daarop is het Spaans Open, van 14 t/m 17 april op Valderrama in Zuid-Spanje. Komende week ga ik al naar Spanje, naar PGA Catalunya, om in goede omstandigheden te trainen met Phil. Ik zal dus heel goed voorbereid aan het Spaans Open beginnen
YNWA
ferry

Bericht door ferry »

Ik las het inderdaad. Goed dat hij daarvoor open staat vind ik. Bij golf, en helemaal op dat niveau, is het mentale aspect enorm belangrijk.
Nou maar zien of het resultaat oplevert.
Sandro

Bericht door Sandro »

Hij, of de mensen om hem heen, hebben in ieder geval gekeken naar wat Rafa goed doet. Laatst schreef ik al dat dat me een goed idee lijkt, maar eigenlijk is het ook niet meer dan logisch dus kortom; een goede zaak. Maar een enorm verschil gaat het niet maken.

Hij zegt dat de invloed van Henry op Rafa heel groot is. Dat geloof ik niet, Joost. Wat gaat een ex snooker speler jou nou wijs maken. Het moet vanuit jezelf komen!

Verder zegt hij nog dat hij in de toekomst nog 'heel vaak' de Masters gaat spelen. Nou, het is dat hij het zelf zegt. Ik moet het nog zien.
Sandro

Bericht door Sandro »

Woods na slepende rugblessure 'nog niet toe' aan rentree bij Masters

Tiger Woods sluit uit dat hij volgende week na een slepende rugblessure zijn rentree maakt bij de US Masters.

"Na beraad met mijn medische staf heb ik besloten dat het verstandig is om dit jaar over te slaan", verklaart de 40-jarige Amerikaan op zijn website. "Ik heb dagelijks ballen geslagen en getraind, maar ik ben er fysiek nog niet aan toe."

De voormalige nummer één van de wereld onderging de afgelopen anderhalf jaar meerdere operaties aan zijn rug en staat al sinds de zomer aan de kant. Woods wil het daarom dit keer rustig aan doen en zijn terugkeer niet forceren.

"Ik moet nu doen wat op de lange termijn het best is voor mijn gezondheid en carrière. Helaas zou het niet de juiste beslissing zijn om volgende week in actie te komen op de Augusta National Golf Club."

Desondanks heeft de viervoudig winnaar van de Masters goede hoop dat hij binnenkort weer op de baan kan staan. "Ik ga absoluut vooruit en ik ben blij met hoe ver ik al ben gekomen, al durf ik nog geen datum te hangen aan mijn rentree."

Woods, winnaar in 1997, 2001, 2002 en 2005, moest zich in 2014 ook al met een rugblessure afmelden voor het prestigieuze toernooi. Vorig jaar eindigde hij op de gedeelde zeventiende plek in Georgia.

Door: NU.nl
InnerHarbour

Ja, ja. Ja, ja. :biggthumpup.gif:
YNWA
InnerHarbour

Overigens wordt jouw vriend El Sago 4de op het Houston Open, pakt daarmee $ 326.000 en stijgt naar de 33st plek op de World Rankings, nog even en hij is de beste Spanjaard, Garcia staat 15de en zakt alleen maar dit seizoen.
YNWA
InnerHarbour

De weersverwachting voor Augusta is prima 4 dagen tussen de 18 en 22 graden met veel zon, niet teveel wind en een lage vochtigheidsgraad, ideaal golfweer. Ben der klaar voor. :headbang.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

InnerHarbour schreef:Overigens wordt jouw vriend El Sago 4de op het Houston Open, pakt daarmee $ 326.000 en stijgt naar de 33st plek op de World Rankings, nog even en hij is de beste Spanjaard, Garcia staat 15de en zakt alleen maar dit seizoen.
Wat? Even rustig aan doen richting de Masters? Nee hoor, ik ben niet moe. Die verdient in een paar weken meer dan Joost in heel 2015 zo'n beetje :smallgrin.gif: Op de Dell Matchplay bijna 6 ton aan euro's(dat is twee maal het prijzengeld dat Joost won met z'n winst op het KLM open enkele jaren terug) en nu deze weer.

Ben er ook klaar voor! Nog een paar nachtjes slapen :smile-ajax.gif:
ferry

Bericht door ferry »

Ik kijk er ook naar uit, het is altijd een prachtig tournooi in een schitterende omgeving. Ik ben er eens langsgereden en kon niet geloven dat zo'n mooie baan aan zo'n drukke en lelijke weg ligt. :-)
InnerHarbour

Tja ze moeten er wel kunnen komen Ferry. :hypocrite.gif:
YNWA
ferry

Bericht door ferry »

afschuwelijke omgeving dan. :-)

Als je naar Pebbles Beach rijdt bijvoorbeeld, dat is een schitterende weg en is het niet verbazingwekkend dat er zo'n mooie golfbaan ligt. In Augusta is het een beetje een armoeierig zooitje, eerlijk gezegd.
InnerHarbour

Nooit geweest, heel weinig in Georgia overigens alleen een keer baseball bij de Braves gaan kijken. Ken de omgeving dan ook niet maar een blik op Google Maps en ik begrijp wat je bedoeld, valt me mee dat er geen reusachtige Walmart op de hoek staat. :smallgrin.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Hier in Arnhem en omgeving is het veel mooier. Kunnen ze de Masters niet een keer hier spelen? :hypocrite.gif:
ferry

Bericht door ferry »

Masters in Arnhem wordt lastig vrees ik. Doen we toch gewoon de Ryder Cup daar een keer ofzo? :-)
InnerHarbour

Zo de starttijden voor de Masters zijn bekend, mijn favoriet Justin Rose (starttijd 10.54 a.m. plaatselijke tijd), is niet echt in vorm en ik zie het hem niet winnen. Verder maakt het me niet uit zolang het niet boertje Watson of die verschrikkelijke Phil Mickelson is. El Sago heeft een starttijd van 12.22 p.m.

De uitzending begint morgen met een live stream om kwart voor 5 bij Ziggo Sport Golf van de holes 11, 12 en 13 en de live uitzending om 9 uur. SKY begint een uurtje eerder.
YNWA
ferry

Bericht door ferry »

Ik heb het golf al een poosje niet meer zo gevolgd, maar waarom is die El Sago zo geliefd? En wat is er tegen Phil Mickelson? Wat vind je van McIlroy?

Hoop dat ik de Masters echt een beetje kan volgen. Mooi tournooi.
Sandro

Bericht door Sandro »

Ferry schreef:Ik heb het golf al een poosje niet meer zo gevolgd, maar waarom is die El Sago zo geliefd?
De boodschap is verspreid blijkbaar IH :ajaxsmiley.gif:
ferry

Bericht door ferry »

Blijkbaar niet goed genoeg Sandro, want ik heb geen idee!
InnerHarbour

Ferry schreef:Ik heb het golf al een poosje niet meer zo gevolgd, maar waarom is die El Sago zo geliefd? En wat is er tegen Phil Mickelson? Wat vind je van McIlroy?
Ha, ha, El Sago is de favoriet van Sandro Ferry, hij is in de vorm van zijn leven en speelt gewoon goed maar bij mij is hij niet bijzonder geliefd of niet geliefd ik sta neutraal tegenover hem.

Mickelson is een grote arrogante phony en huilebalk, alleen al dat getrek aan die cap zogenaamd om het publiek te bedanken, alles om maar een beetje populair te zijn, verschrikkelijke man.
Dit is een stukje uit 2006 (het internet staat vol) over de 10 meeste gehate sporters, Phill the Phony staat op 8.
. Phil Mickelson
Last August at the PGA Championship at Baltusrol, in New Jersey, a reporter turned to a golfer on the tour and said of Phil Mickelson, “Man, the fans here love Phil.“ The golfer replied, “They don’t know him the way we do.“ It blew our minds a little when we heard this, since Mickelson ranks among the most admired golfers in America. But today the same reporter makes his case bluntly: “Phil Mickelson literally has no friends out there. He annoys everybody.“
Mickelson has earned many nicknames on the Tour, but our favorite is FIGJAM (Fuck, I’m good—just ask me). “There are a bunch of pros who think he and his whole smiley, happy face are a fraud,“ another reporter says. “They think he’s preening and insincere.“ Mickelson has aggressively pursued a family-man image that is crucial to his success as an endorser. In 1999, when he nearly won the U.S. Open, Mickelson wore a beeper onto the fairway to alert him when his wife went into labor. If the beeper went off during the nal round, he announced, he would simply walk off the course. Some of Mickelson’s peers, smelling a PR stunt, badly wanted to call his bluff. “Everybody’s saying, ‘Oh God, I want that beeper to go off,’ “ recalls one writer. (It didn’t.)
In 2003, Mickelson violated multiple taboos when he told a reporter that Tiger Woods was playing with “inferior equipment“ and that he envied Mickelson’s longer drives from the tee. Woods was infuriated. “You just don’t say shit like that in golf,“ says a reporter. (To be fair, another reporter says, “Phil was right.“)
Shortly before the 2004 Ryder Cup, though, Mickelson abruptly switched from Titleist to Callaway equipment. He left himself little time to get used to the new balls and clubs. “It wasn’t in the best interest of the team,“ says a reporter. “The only thing that it was in the best interest of was his nancial gain.“ The contract paid a reported $7 million to $10 million annually. “What it did was set up a bull’s-eye on him if he played poorly,“ says a different reporter. “Which he did.“
Most recently, Mickelson blew off the 2005 Tour Championship, though the PGA was in the midst of negotiating its new TV contract. One reporter says, “The Tour was trying to come up with a plan that would make the networks happy, so it wouldn’t have to give back a lot of money, and here’s the number three player in the world skipping the premier season-ending event. Other players said, ‘How about helping the rest of us who aren’t as rich?’ “ Adds another reporter: “It’s like not showing up for somebody’s wedding.“
McIlroy, geweldige speler, beetje een klootzak hoe hij het uitmaakte met de lovely Coroline. Een vent doet dat recht in haar gezicht, niet met een lullig telefoontje. Maar Rose is mijn favoriet, ik zag hem als amateur in 1998 vierde worden op het Open, ben hem blijven volgen sindsdien, man heeft een geweldig mooie swing en is real nice guy.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Misschien is een neutralere bijnaam dan 'El Sago' dan gepast IH :ajaxsmiley.gif:
InnerHarbour

Dan moet hij eerst eens wat vrolijker gaan kijken in de baan, het is een zeer toepasselijke bijnaam en zo blijf ik hem ook noemen, maar ik negeer hem net zo makkelijk als je dat liever hebt. :smallgrin.gif: Ik vermeld hem vaak voor jou, als een soort service. :biggrin.gif:
YNWA
Plaats reactie